Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Honda XL 600 V Transalp

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Honda XL 600 V Transalp

    Уважаеми колеги! Къде съм писал, че съединитела приплъзва? Писах, че трудно се включват
    HONDA XL650

    Коментар


    • От: Honda XL 600 V Transalp

      Първоначално публикуван от peshunov Преглед на мнение
      Малко да освежа темата)).
      Имам неприятното усещане, че съединителят ми скоропостижно отива на кино. За да сменя дисковете, трябва ли да източа маслото????
      Ето тук , но след това пишеш , че трудно включва скорости.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • От: Honda XL 600 V Transalp

        Първоначално публикуван от peshunov Преглед на мнение
        Уважаеми колеги! Къде съм писал, че съединитела приплъзва? Писах, че трудно се включват
        Моля за извинение, ние сме писатели, не сме читатели.

        По въпроса с трудното включване - при мен това се получаваше при двете пружини, когато съединителя не отделяше добре. Подобен проблем съм имал и на колата от неравномерно "изплесване" на притискателя, което се получаваше от дефектна пружина. Търси проблема в невъзможност да изключи напълно - жилото си го гледал, там е първата точка - после гледаш по цялата верига натататък - лостчето което задвижва притискателя, после отваряш и гледаш пак - може да имаш счупени пружини, които да водят до кривене на притискателя. Може и да имаш проблем с някои от дисковете така... Видях, че си питал дали маслото се източва - това зависи от мотора, трябва някой с такъв да каже. При мен съединителя се отваря спокойно без източване, когато мотора е на пачи крак - маслото се стича в лявата част на картера и около съединителя е сухо. Естествено ако е на централна не става.
        LZ2NKM

        Коментар


        • От: Honda XL 600 V Transalp

          Здравейте колеги,

          От 2 дена съм горд собственик на Трансалп и съм изключително очарован от машинката. Предишния ми мотоциклетен опит е с 2Т Ямаха тип леко ендуро и съм карал само офроуд, та в тоя смисъл това ми е първи шосеен мотор.
          Машинката е 88 или 89 година и беше на един колега, който през последните 3 години не я е изкарвал от гаража. До колкото го познавам Хондата е гледана много добре, а според него и предишните и 2 собственика в Бг са били стриктни в подръжката и не са пестили пари.
          Състоянието в което го купих: На пръв поглед много добро, с леки ръжди от престоя в гаража, 65 000 km с уверението, че са реални. Чисто новия акумулатор е сдал багажа и ще купувам нов, но дори и с изветрелия бензин на 3 г. запали много лесно (с ток от колата). Гумите са чисто нови, но с вече стар дот. Свещи - чисто нови с малко каране преди да се паркира в гаража. Работата на мотора е добра, но ако върна смукача изгасва.
          За 2 дена успях да сменя маслото (сложих 20w50 и малко съжалявам). Купих ролбари, обаче тръбите не са огънати съвсем точно и трябва малко донапасване за да стане.
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0470.jpg
Прегледи:1
Размер:182.0 КБ
ID:5579463Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0472.jpg
Прегледи:1
Размер:159.6 КБ
ID:5579464Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0473.jpg
Прегледи:1
Размер:191.3 КБ
ID:5579465

          Впечатленията ми от малко време за каране са, че мотора е стабилен, с добро поведение и лесно управление.

          Имам и един въпрос отностно синхронизацията на карбураторите. Споменах, че при връщане на смукача мотора изгасва. Отначало го отдавах на стария бензин, но сипах 10 литра нов и проблема остана. Карбураторите са за синхронизация, защото не е правена отдавна и сега си мисля, че гасненето без смукач се дължи на това.
          Попрочетох за синхронизацията, но имам и неясни моменти. Първо - има ли значение дали ще я правя с 2 манометъра за вакуум или със саморъчния диференциален, тип маркуче с масло .
          Второ, трябва да се гони еднакво засмукване на празен ход или трябва да се стремя да е еднакво и при високи обороти и подаване на газ ? От изгледаните клипове ми направи впечатление, че когато се синхронизира с маркуче с масло, при изравняване на вакуума на празен ход и после при подаване на газ, то маслото вече не е на едно ниво - тръгва към единия карбуратор, което значи, че има повече вакуум там.
          И трети въпрос - къде се закачват тези маркучета (има ли щуцери) и после кои са реглажните винтове?

          Прилагам снимки на 2та карбуратора
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0465.jpg
Прегледи:1
Размер:86.5 КБ
ID:5579469Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0468.jpg
Прегледи:1
Размер:101.6 КБ
ID:5579470

          Благодаря предварително!

          Коментар


          • От: Honda XL 600 V Transalp

            Да ти е честит хубавия Трансалп и дълго да го караш със здраве!
            Публикувайте отговор

            Коментар


            • От: Honda XL 600 V Transalp

              Карбуротирите освен да се синхронизират е добре да се отворят и почистят, най-добре това да ти го направи някой който вече го е правил, за да не се наложи да го правиш два пъти. Така или иначе след като си решил да го караш след подобна синхронизация няма да го пипаш следващите няколко години(в зависимост от карането), не е добре да спестиш от това сега, но пък ако си решил да се учиш върху мотора, давай смело!

              Коментар


              • От: Honda XL 600 V Transalp

                Първоначално публикуван от kalin__ Преглед на мнение
                Второ, трябва да се гони еднакво засмукване на празен ход или трябва да се стремя да е еднакво и при високи обороти и подаване на газ ? От изгледаните клипове ми направи впечатление, че когато се синхронизира с маркуче с масло, при изравняване на вакуума на празен ход и после при подаване на газ, то маслото вече не е на едно ниво - тръгва към единия карбуратор, което значи, че има повече вакуум там.
                И трети въпрос - къде се закачват тези маркучета (има ли щуцери) и после кои са реглажните винтове?

                Прилагам снимки на 2та карбуратора
                [ATTACH=CONFIG]701489[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]701490[/ATTACH]

                Благодаря предварително!
                Честито за мотора!

                Всъщност синхронизират се не карбураторите, а дроселовите клапи, макар че е общоприето да се казва" синхрон на карбуратори". Идеята е вакуумът в смукателните колектори да е еднакъв, което означава, че в двата всмукателни колектора се подава еднакво количество горивна смес.
                Синхронизацията се прави на празен ход - би трябвало да е описано в ръководството. Първо регулираш тихите обороти (на колкото трябва) и после с винта докараш еднакъв вакуум. След това подаваш 2-3 пъти газ, регулираш пак тихите обороти, и ако е мръднало донастройваш еднакъв вакуум в двата всмукателя. Отворите за манометрите се намират след карбураторите на всмукателните колектори, на тия снимки не се виждат, но трябва да са ясно разпознаваеми. Винта за настройка на дроселите просто мърда двете клапи една спрямо друга и би трябвало да се намира някъде на оста на дроселите - това, което се върти от жилото - също е лесно разпознаваем. При теб е лесно - имаш само един винт, при 4-цилиндрови мотори са 3 винта за настройка и там е по-сложно - първо се прави настройката между 1-2 цилиндър, после 3-4, и накрая между двете двойки цилиндри.
                Ако си около София се обади да ти дам манометри, макар, че по принцип може да се направи и с подръчен манометър.

                Първоначално публикуван от Gichev Преглед на мнение
                Така или иначе след като си решил да го караш след подобна синхронизация няма да го пипаш следващите няколко години(в зависимост от карането), не е добре да спестиш от това сега, но пък ако си решил да се учиш върху мотора, давай смело!
                Да ти кажа синхронизацията се препоръчва всяка година. Аз моите миналата година не ги правих, че ме домързя, и още тогава усетих едно странно "вибриране" при определени обороти на съвсем лека газ. Оказа се, че се разминаваха 1-2 и 3-4 цилиндър - синхронизирах преди 2 седмици и се оправи. Стана и малко по-добре на ниски обороти. Просто при работата хлабините на клапаните се променят и съответно вакуумът, затова е добре да се прави поне веднъж в годината...
                LZ2NKM

                Коментар


                • От: Honda XL 600 V Transalp

                  И все пак зависи от карането, нали? Като те знам ти колко минаваш на година някой хора минават толкова за 2-3 години
                  То и масло се препоръчва веднъж годишно или на 5-10к. километри, но познавам хора, които сменят по 2-3 пъти масло на година.
                  И все пак на стар мотор, стоял незнайно колко без да бъде пален по-важно е почистването на карбураторите според мен, не мислиш ли?

                  Коментар


                  • От: Honda XL 600 V Transalp

                    Първоначално публикуван от Gichev Преглед на мнение
                    И все пак зависи от карането, нали? Като те знам ти колко минаваш на година някой хора минават толкова за 2-3 години
                    Абе и ти си прав. Макар, че статистиката показва прогресивно намаляване на километрите ми последните 2 години. За почистването си прав, ама там си е финна работа и съвсем не толкова проста като синхрона. Най-добре е да го прави някой добър майстор, не е много за домашни "майстори" като нас...
                    LZ2NKM

                    Коментар


                    • От: Honda XL 600 V Transalp

                      Дойде и моето време с проблеми и въпроси

                      От известно време не иска да запали !
                      Проверих - бензин има.
                      Но няма искра
                      Интересното е, че в момента в който дам контакт се появява една искра, но след това няма.

                      Някакви идеи какво може да се е случило ?

                      Коментар


                      • От: Honda XL 600 V Transalp

                        Бубини, магнет?

                        На някой друг да му е мека предната спирачка? Хонда 2001 Трансалп, с метални маркучи, потъва почти до дръжката, течноста е нова и всичко е обезвъдушено

                        Коментар


                        • От: Honda XL 600 V Transalp

                          към The Shaman:Провери си кабелите от датчиците за положението на коляновя вал (датчик на хол) след като имаш единична искра при подаване на контакт едва ли са ЦДИ-тата по-скоро е нещо друго.
                          Последно редактирано от Grayfox; 08-05-14, 23:29.
                          Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
                          Honda Varadero XL1000 SD03 2011

                          Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

                          Коментар


                          • От: Honda XL 600 V Transalp

                            към Gichev:Ако нямаш течове на спирачна течност и си 100% сигурен в обезвъздушаването тогава провери буталцето на спирачната помпа (master cylinder) Но аз бих пробвал още веднъж да обезвъздуша, този път върни буталото на спирачния апарат максимално навътре преди да почнеш да пълниш със спирачна течнот. Така ще намалиш максимално вероятността да се е получла въздушна възглавница в спирачния апарат.
                            Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
                            Honda Varadero XL1000 SD03 2011

                            Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

                            Коментар


                            • От: Honda XL 600 V Transalp

                              Първоначално публикуван от damon Преглед на мнение
                              Ако си около София се обади да ти дам манометри, макар, че по принцип може да се направи и с подръчен манометър.
                              Ако бях прочел по-рано мнението ти щях да си спестя 1 ден с главоблъскане.
                              Общо взето направих някакъв опит за синхронизация, но се оказа, че не е толкова проста работа без подходящото оборудване. Манометрите който намерих не бяха от глицериновите, а обикновенни и стрелката подскачаще на всеки такт от 0 до - някаква стойност. Опитах и с тръбичката с маслото но и това не си е работа. накрая направих що годе изравняване на показанията на вакуумметрите, но при обороти около 4000, защото иначе не се разбира нищо на манометърчетата. В крайна сметка мотора върви добре, но при пускане на газта "гърми" което според мен значи обедняване на сместа и незнам дали е нормално. Така или иначе съм решил да го водя на доктор за синхрониация и регулиране на клапаните.

                              За карбовете - съгласен съм, че трябва да се чистят, но малко ме е страх да ги отварям. За сега само долях добавка в резервоара и отворих капаците при мембранките - там пораздвижих малко и това е за сега - посъветваха ме , че е по-добре мръсен карбуратор отколкото карбуратор с разбазикана настройка.

                              Сега само чакам малко отпуска и ще го заведа на майстор (Аз съм в София, а мотора е във Враца


                              Другото, което ще направя междувременно е да сменя предния венец от 15 на 17 зъба - не обичам да карам с високи обороти и така ще разтоваря малко двигателя.

                              И дилемата от днес - искам да поръчам висока слюда от Мотобум (Kappa) но там слюдите са за модел 89 - 93, а моя последно излезе 88 г. Според мен няма да има разлика, но щом не го дават по каталог как да поръчам на сляпо.
                              Другия вариант е от wemoto, но там високите слюди са високи 49 см, а тези на Kappa са 44... та се притиснявам 49 см да не би да са прекалено много и да ми идва висока.

                              Коментар


                              • От: Honda XL 600 V Transalp

                                Първоначално публикуван от kalin__ Преглед на мнение
                                Манометрите който намерих не бяха от глицериновите, а обикновенни и стрелката подскачаще на всеки такт от 0 до - някаква стойност.
                                За да не се случва това има винт на всеки вакууметър, с който можеш (трябва) завивайки го да успокоиш подскоците на стрелката. После така и с другия винт, другата стрелка ... На практика регулираш засмукването и стрелката спира да подскача. За да можеш въобще да отчетеш нещо ...


                                Ето тук един цели кранове е навил, за да не му подскачат стрелките

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:dscf2993a.jpg
Прегледи:1
Размер:112.7 КБ
ID:5588026
                                Последно редактирано от Димо; 16-05-14, 20:29.
                                ______2
                                Е = MZ

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X