Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Honda XL 600 V Transalp

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Honda XL 600 V Transalp

    Колеги,
    искам да попитам за мненията ви за HONDA-TRANSALP 600V.
    Отвори ми се една възможност да взема такъв мотор(1993година) и бих ви помолил да споделите нещо за него- плюсове и минуси?????????

  • #2
    Honda Transalp е горе долу един от паркетниците при ендурата.По-добър е за туризъм, отколкото за джандеми. Той тежи малко над 180 кг. и по тази причина може да излиза на "черно" само ако пътя е добър, сух и няма пресечени участъци.Аз навремето карах с по-големият му брат - Африка Туин, но голям зор беше! Мотоциклета е от желязната серия на Хонда и е много издържлив и непретенциозен.Развива около 180 км/ч, но е добре да се кара до към 160. Внимание: Много от тези мотоциклети са карани на запад душмански и са започнали да харчат масло! Огледай го добре преди да го купиш. Ако пък е ОК, ще го караш още 100 години при правилна експлоатация.
    Ендурото и сексът не са шега работа !
    -------------
    Животът се измерва с броят на издишванията !

    http://sixdayscrazyjob.com
    http://crazy-job.com

    Коментар


    • #3
      Тоя мотор за извън пътя много много не става.Макар че съм виждал хора дето бая ги ръчкат тия трансалпи.Това според мен си е туристически мотор с леко повишена проходимост

      Коментар


      • #4
        Това си е идеалния туристически мотор заедно с Доминатора, Тенерето, Африката и други подобни. Тежичък, приемлива возия, удобен да се качат на него двама човека, да му сложиш 2-3 куфара с багаж и да тръгнеш на дълъг път, в същото време нямаш никакъв проблем да преминеш по черен път и да отидеш някъде на пикник или където искаш на спокойствие и чист въздух из природата. Според мен това е предназначението на този мотор. А ако искаш да си качваш адреналина по пътеки и чукари по-добре си харесай нещо друго.

        Коментар


        • #5
          Мда, колегите са прави в изказванията си до тук. Аз и в момента карам такъв, ама си го ползвам само за асфалта. За черното си взех една дърта Ямаха ХТ. Просто Трансалпа си е паркетно ендуро, което е идеално за софийската пътна мрежа
          Като негов плюс мога да посоча, и че откакто е пуснат през 87-ма, почти не е променян - само през 96-та го "разпробиват" до 650куб.см, плюс дежурните козметики всяка година.
          Като минус трябва да отбележа, че поради теглото си далеч не е пъргав, демек не е мотор за ръчкане, а за туризъм. Другото е, че втория човек обикновено се усеща осезаемо (ако жената го прочете това, направо "шмъ убий" ), смисъл вървежа е по-тромав, естествено.
          Прецени си просто за какво ще го ползваш. Ако кажеш ще ти пратя линкове към сайтове и "мануал" на Haynes.

          Коментар


          • #6
            Мерси за мненията и съветите
            И на мен на пръв поглед като го гледах ми се стори като туристи4ески. Тези дни сте го по ръ4кам да го тествам пък ще видя дали ще ми допадне?
            за 4ерно имам тука едно двутактово Dt което м/у другото се прдава

            Коментар


            • #7
              До: Вапроси за HONDA-TRANSALP 600V

              Honda Transalp е ендурoто което ако е в добро състояние ще ти завиждат доста хора че го притежаваш. Проходимостта му е сравнтелно голяма, е не е кросов, но на макадан и леко пресечени терени е БИЖУ. Стабилен и надежден, никога няма да ви прегрее, загасне във реката , ... стига толко че носталгията ме хвана по едно време...

              Коментар


              • #8
                До: Вапроси за HONDA-TRANSALP 600V

                transalpa е велик мотор три години го карам и съм много доволен

                Коментар


                • #9
                  До: Вапроси за HONDA-TRANSALP 600V

                  Не мога да направя сравнение от личен опит с други мотори, но мисля, че Трансалпа е един отличен мотор за целите за които го използвам.
                  Когато миналата година помолих за съвет относно „Избор на тежко ендуро” получих необходимите ми отговори, за което благодаря на отзовалите се колеги.
                  Взех си Трансалп 600 от 96 година. Тъй като за мен беше най-важна сигурността, направих му пълно обслужване – всички течности, нови венци, верига DID, свещи иридиум , нови гуми Дънлоп, нови оригинални спирачни дискове, накладки...

                  По това време бях събрал целия Форум във главата си.

                  Благодарение на тази подготовка нито един път не се почувствах несигурен в техническото състояние на мотора.
                  Карах предимно по черни пътища, пътища с изровени от водата коловози, понякога ниви и поляни. Не съм влизал в гора или по екстремни наклони. Едно мочурливо место ме накара да го заобиколя доста от далече. При по-големи нагорнища задницата се опитва да изпревари предницата.

                  По пътища с по-едри камъчета трябва да се кара много внимателно. Може би не избрах много добре гумите ( 70/30 % асфалт към черно) или ги карах много напомпани ( 1.8 атмосфери).
                  Имам две падания. И двете от почти спрял мотор, и двете от попадане на предната гума в коловоз, изровен от водата. Едното при изкачване другото при слизане.

                  На асфалт не съм имал никакви проблеми. Мотора е стабилен и лесен за управление. Много се учудих, като взех разстоянието между Хасково и Кърджали по-бързо, отколкото с кола.
                  Като цяло съм много доволен от мотора и смятам да го задържа и това лято, макар че вече изпълних задачата за която го бях взел.

                  Още веднъж благодаря на пишещите в този форум за споделения опит.

                  Коментар


                  • #10
                    Honda XL 600 V Transalp

                    Това е един от най-успешните модели на Хонда. Произвежда се, с малки, по-скоро козметични изменения, от 1987 до 2000 г., включително. Например, в последните няколко години, според модните тенденции, е добавен втори фар.



                    Работен обем: 583.00 кубически сантиметра
                    Тип на двигатела: четиритактов, двуцилиндров, V-образен
                    Мощност: 50.00 к.с. (36.5 kW) при 8000 об/мин
                    Максимален въртящ момент: 51.98 Nm при 6000 об/мин

                    Степен на сгъстяване: 9.2:1
                    Диаметър /ход на буталото: 75.0 /66.0 мм
                    Брой клапани на цилиндър: 3
                    Горивна система: два карбуратора, по един за всеки цилиндър
                    Охлаждане: водно
                    Стартер: електрически

                    Скоростна кутия: 5-степенна
                    Крайна предавка: верига

                    Предна гума: 90/90-21
                    Задна гума: 130/80-17
                    Предна спирачка: дискова (1 диск)
                    Задна спирачка: дискова (1 диск)

                    Тегло нетно /зареден: 184 /205.0 кг
                    Максимална скорост: 167.0 км/час
                    Обем на резервоара: 18.0 литра



                    Чисто технически бях впечатлен от старанието на създателите на модела, по отношение на надежността в екстремни условия. Всеки цилиндър е с по две свещи, едната от които, разположена централно в центъра на главата и осигурена с допълнително гумено уплътнение. Всяка от свещите се захранва с отделна бубина. Впечатлен бях и от наличието на елекрически вентилатор, зад единия от двата радиатора. Сравнително ниската степен на сгъстяване осигурява задоволителна работа на двигателя, дори с некачествен бензин. С по-малко от половин литър бензин в резервоара, при това престоял 5 години (вероятно порядъчно изветрял), машината запали при първото завъртане на стартера.



                    В заключение мога да кажа, че това е машина, пригодена за сериозни пътешествия, в места, където сервизите липсват, а горивата не се контролират, която при това, не изисква задълбочени технически познания от яздещия е пътешественик...

                    Не претендирам за пълнота на информацията и все още не мога да споделя впечатления за поведението на мотоциклета, по простата причина, че това ми е първия, след 25-годишно откъсване от "двете колела"... В сравнение с мотоциклетите, които съм карал на времето, машината е просто съвършенна!
                    Последно редактирано от giorgio; 16-03-09, 18:26.
                    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Honda XL 600 V Transalp

                      Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                      Това е един от най-успешните модели на Хонда. Произвежда се, с малки, по-скоро козметични изменения, от 1987 до 2000 г., включително.
                      Не са точно козметични.
                      От 87г. го започват отзад с барабан, 90г. му качват дискова отзад.
                      След това 97г. отпред му качват втори диск. Като през всичкото това време търпи дизайнерски промени.
                      2000г му качват двигателя на старата Африка - 650сс.
                      И така та до ден днешен с пускането на най-новата версия XL 700V. Реално той е с Big Bore на стария двг, с което става 680 кубиков, добавен е по още един клапан на цилиндър и вече става 8 клапанов V туин, SOHC, на 52 градуса, 60 Нм и 60кс.
                      Последно редактирано от Жоро Донечки; 25-03-09, 09:17.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Honda XL 600 V Transalp

                        Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
                        ...От 87г. го започват отзад с барабан, малко по-късно му качват дискова отзад...
                        За спирачките си прав (от 1990 диск отзад, а от 1997 втори диск отпред).
                        Аз опитах да представя само и единствено модела 600.

                        Transalp 650 се произвежда от 2001 до 2007



                        Transalp 700 , а от 2008



                        ...но за мен, това са си други модели, макар да е запазена концепцията.
                        Последно редактирано от giorgio; 17-03-09, 06:24.
                        Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                        Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Honda XL 600 V Transalp

                          Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                          Това е един от най-успешните модели на Хонда.
                          Наистина е много добър.Имах няколко,и удоволствието да ги караш е голямо.Има и малко козметични промени-табло,преден фари др.Едно от малкото неща които остават е модела на ауспуха.Пожелавам на колегата giorgio хиляди безаварийни километри. п.п.-моя шурей има 91г. в момента е на 115 хил.километра и още върви като луд

                          Коментар


                          • #14
                            До: Honda XL 600 V Transalp

                            Имам 650 2002 мисля производство. Взех го преди една година и съм много доволен. Миналата година направих пътуване от няколко хиляди километра и тъй като съм блейка, цялата подготовка за пътуването беше оглед сутринта преди тръгването и крилатата фраза "Ще изкара". Наистина мотора не ме подведе и ме прибра благополучно.
                            IvoVarbanov.bg

                            Коментар


                            • #15
                              До: Honda XL 600 V Transalp

                              Малки уточнения за 600V модела:

                              Мощност:
                              1988 - 50hp
                              1989-1990 - 55hp
                              1990- отново 50hp

                              1996 - промяна в карбураторите и заплванията, заедно с гуменият им държател. Това решава често срещаният проблем с лошите спойки, заради опиране в седалката.

                              Първите години е около и под 170кг, а после "надебелява".

                              Аз съм горд собствениек на 1989г. модификацията, най-лек и най-мощен с барабан отзад. Двигателят е от боядисан в черно, което мисля се променя от 1990 нататъка.

                              Иво
                              Черпете ме, не ме щадете!
                              _________________
                              (\__/)o*******_
                              (='.'=)*O*.--._.=.\-.
                              ('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X