Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Неудобните вещи!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Неудобните вещи!

    Първоначално публикуван от ArSey Преглед на мнение
    Общо взето, става дума пак за същото... Цените са раздути, ползваме набързо направени боклуци и ... озоновата дупка ряпа да яде !!!
    Стана ми интересно. Можеш ли да дадеш пример за изделие проектирано за два дена? Говорим за нещо по-сложни от коледни лампички.
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • От: Неудобните вещи!

      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
      Колко неоправдано скъпа е според теб?
      Колко е струвал споменатият по-горе Правец 8 в ново състояние?
      Имаш ли бегла представа за човекочасовете вложени в разработката и производството на даден продукт?
      Крайната цена само от стойността на компонентите ли се формира?
      Има и още много подобни въпросчета...
      Адски неоправдано скъпа. И както каза Ясен - въпросът е в тиражите. Ок, ако за всеки чип се правеше отделна матрица и се влагаше инженерен труд... бива. Само, че не е така. А колкото по-голям е тиража, толкова парите за научен и инженерен труд стават все по-незначителни.

      Тривиален пример - процесорите на Intel. Един и същи процесор ти го продават на 3, 3.5 и 4Ghz. Само едно пинче се премества от тук-там, за да подсаже на дъното "кой процесор съм аз". И те шарят с 100-150 долара разлика. Нещо гнило има в това, нали? То би трябвало да ти подскаже, че "тиражът има значение".

      Представи си, че трябва да издялаш 100 дървени кончета. Да купиш машина, да правиш матрица - безумие за такъв малък тираж. Значи ще има ръчен труд и кончето ще е скъпо. Ама ако трябва да направиш 100 000 - тогава машината се изплаща и кончето става евтино като крайна цена.

      Сега какво се получава с електрониката. Почти всички нормални GSM устроства са с ARM7, ARM9 или ARM11 процесори. Но всеки един модел го представят като "уникален", в малък тираж и струва хилядарка... Минат ли три месеца обаче уникалността му изчезва и същия модел се продава за 400 лева безпроблемно. Дали производителят и търговците са на загуба? Твърдо не са! Просто използват големия тираж на скъпите компоненти и лъжат с "уникалността". Аз например моя Motorola ROKR E2 съм го "овърклокнал" (благодарение на братя руски и китайски "хакери") от стандартните за модела 208Mhz на 416Mhz. И нито прегрява, нито се отразява значително на батерията. Значи просто са използвали по-бърз процесор, а са продавали модела в по-нисък от реалния му клас. Защото това им е било по-изгодно, отколкото да произведат по-бавен процесор. Значи тиражът има значение! Моделите им се различават се само по дизайн и софтуерни подобрения.

      А докато примерите ми с процесори за PC и за GSM имат някаква пазарна регулация, то в редица други сфери конкуренция няма. Примерно купи си VW Passat и като ти изгори електронен датчик за каквото и да е... потърси такъв от друга кола. Няма да намериш най-вероятно. Ще трябва да си купиш VW-овския. На безумна цена - нали "тиражът им е малък"... всеки модел бил с различен. А реално е един и същ и се различават по куплонг.

      И докато механичните врътки от тоя тип умело се научихме да ги "побългаряваме" - счупи ти се руския съединител и си сложиш от западна кола, изгори ти моторчето на казанчето за чистачки на мерцедеса и си слагаш от руска - то, при електронните компоненти побългаряването почти липсва като възможност. Скоро и софтуерът ще се сетят, че може да се кодира и "марките" ще почнат да струват още повече пари...

      Не желая да плащам за име. Желая да плащам за вещ...

      Коментар


      • От: Неудобните вещи!

        Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
        Тривиален пример - процесорите на Intel. Един и същи процесор ти го продават на 3, 3.5 и 4Ghz. Само едно пинче се премества от тук-там, за да подсаже на дъното "кой процесор съм аз". И те шарят с 100-150 долара разлика. Нещо гнило има в това, нали? То би трябвало да ти подскаже, че "тиражът има значение".
        "Тривиалния" пример не е чак толкоз тривиален. Матрицата е една и съща, да, но дефектите по силициевата подложка са различни за всеки чип върху нея. При тия размери много малки дефекти могат да направят един чип работещ или неработещ. + практически няма 2 еднакви чипа, дето да са например с еднакви параметри, примерно в границите на 1-2%. Цялата серия се тества до къде издържа, и по това се сортират в различни серии по честота, по функционалност (случва са туй или онуй да не работи, и процесора отива в друг модел изобщо, но например със същото ядро) и т.н. Е, много ясно че ако от 1000 бройки само 100 работят на 4Ghz, 300 на 3.5Ghz и останалите 600 - на 3.0Ghz, то те ще се продават на различни цени. Нищо чудно от това. Ако бяха неоправдано скъпи, просто нямаше да се продадат, а народа щеше да купува по-евтините. Само че незнайно защо това не се случва.

        А софтуера, както и да го кодират, все се намира някой да се научи да го разкодира. Практиката показа че силно затворените системи (и като софт, и като хардуер), от сорта на старите епъли, нямат шанс. Е, къде ги сега?

        За колите и компютрите и софтуера по тях работата е същата - че те са правени да изкарват по 10 години. В белите държави средностатистическия гражданин си сменя колага дори по-често от това. За там, където живеят талибани например все още си се произвежда Toyota 70-та серия, без грам компютър по нея. Практически в цяла европа обаче това се оказва не толкоз нужно, понеже с малки изключения трудно можеш да изминеш повече от 100-ина километра без телефонно покритие, че и без населено място.

        Между другото - същото е с електронните компоненти изобщо. Има си ширпотребски, automobile grade, и industrial grade. Че и такива за ползване в космически апарати, животоподдържащи системи и т.н. Всичко на цената си. И тия високите класове са по-скъпи точно заради това че се продават в пъти по-малко от другите. Виждал съм на живо машина за тестване на чипове, че даже познавам един от конструкторите и. Минава партидата за тестване, и примерно някаква бройка изпадат като негодни. Тества се електрически и температурно. Което не устиска например на висока температура, сменя му се една цифра в означението, и отива в по-ниския клас (например LM139, LM239, LM339).
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • От: Неудобните вещи!

          Да де - европейците и хамериканците трябва да пълнят кофите за боклук. Така икономиката върви напред. БВП се вдига, банките са доволни. Преди един часовник се е предавал от дядо, през дете, та на внуче, а сега всеки от споменатите има по три пластмасови часовника и на всичко отгоре не ги използват въобще. Значи "притежаваме повече"... Именно това е целта.

          И нищо лошо, но на мен от чисто първични чувства винаги ми е неприятно като изхвърля каквото и да е в кофата. Чувствам, че изхвърлям пари, които съм заработил с труд. Някои наричат хора като мен "Плюшкин" - отрупвам се с вехтории. Не знам, сигурно е така...

          П.С. Приемам забележката за процесорите. Въпреки, че отново съм гледам с голямо недоверие в процеса.

          Коментар


          • От: Неудобните вещи!

            Той, процесът си е този, няма какво да го гледаш с недоверие. Вярно, счетоводния фатмак понякога прецаква рандемана, а маркетинга пуща underrated продукт за да запълни пазарната ниша (т.е. ако някой си е приготвил 100 кинта по-малко за тоя процесор, що да не му го дадем надписан за по-ниска честота, след като ония от производството ВСЕ ПАК вдигнаха рандемана и от калпавите нямаме вече?). Но в общи линии няма къде да се оптимизира процеса принципно.

            Коментар


            • От: Неудобните вещи!

              Колкото повече "маркетинг мениджъри", "специалисти по реклама", "търговци", "прекупвачи" и подобни пиявици - толкова по-зле за обществото. Любител съм на схемата "производител - ползвател". И се радвам, че Исус е изгонил търговците от храма... Ама не сме се поучили от мъдростта на притчата.

              Коментар


              • От: Неудобните вещи!

                Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                Колкото повече "маркетинг мениджъри", "специалисти по реклама", "търговци", "прекупвачи" и подобни пиявици - толкова по-зле за обществото. Любител съм на схемата "производител - ползвател". И се радвам, че Исус е изгонил търговците от храма... Ама не сме се поучили от мъдростта на притчата.
                Виж с това съм напълно съгласен. А реално, кадърните от тия от теб изброени, са някакъв мижав процент. Останалото е просто стадо, къде връзкарчета, къде чисти мързеливци. Мита че частната собственост и силно конкурентната среда от самосебе си изключват това, отдавна се доказа като неверен, понеже сега на мода са големите, че и гигантски, компании, а там пазарните принципи понякога не са водещото. Щом на едно място има толкоз кинти, значи вътре играят и контакти, и политика, и корупция, че и монополизъм. Никой (включително цели държави и правителства) не може да си позволи да гътне огромна компания току така, понеже ще падне голямо пищане после, пък и ще се загубят едни парички. По тая причина в огромната йерархия на тия компании си има хора точно като едно време тук на високите държавни постчета, дето си живеят като бъбречета в лой и си взимат "бонусите" за "добре свършена работа". Ми, тия трябва някой да ги храни все пак.

                Виж дали на пазара ще има 2 лелки по-малко, продаващи домати, никой не го е еня.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • От: Неудобните вещи!

                  Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                  Интересното е, че се прьскат пари. Да се чупи от икономия- ок, ама при нас е обратното. Погледнете пак линка от предните ми мнения- кенефа наистина е $10 000.00. Е как да работи при тая цена?
                  Е, то не пречи и 20 бона да е в магазина, но при производството пак да се гони спестяване на части от цента.
                  Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                  Коментар


                  • От: Неудобните вещи!

                    Неудобните вещи не се появяват сами. Те са резултат от незнанието на потребителя „какво търся“ и желанието на производителя да му набута „каквото съм направил“, всичко това гарнирано с натрапчива реклама „това ти трябва“.
                    Прост пример- перална машина.
                    Правило първо: Потребителят не трябва да бъде занимаван с глупости за повърхностно активни вещества, съпромати и прочее дивотии. Пералната трябва да има минимум 15 копчета (от които се ползуват 2-3); дисплей показващ очевидна и/или ненужна информация, но поне на 10 езика (в момента машината центрофугира и го прави на полски); казанът трябва да е от карборан, видрон или нещо друго, но НИКОГА от пластмаса..... Спазването на тези правила довежда потребителя до душевен оргазъм и твърдото убеждение, че е направил правилния избор.
                    Правило второ : При по-особени случаи, може потребителят да бъде стресиран с ужасяващите последствия от временната твърдост на водата и да му бъде предложено решение за проблем, върху който потребителят дори не се е и замислил. В Маркетинга на това му викат „създаване на потребност“, а решението е чудесно, защото за две години ползуване на въпросната добавка си плащаш още една перална машина. Абсолютно забранено е да се обяснява на потребителя, какво става с нещастните карбонати, както и фактът, че класическите омекотители им влияят несъществено, а са насочени предимно към разните фосфати и хлориди, които пък нямат особено отношение към котления камък. Видът на счупения маркуч е несравнимо по- стимулиращ потреблението от всякакви обяснения.
                    Правило трето: Дори и да се появи добро решение на даден проблем, с траен ефект, безспорна рентабилност, перфектно конструирано и изпълнено, евтино, достъпно... то ще бъде прието от пазарните специалисти като пазарен бич, именно поради горните характеристики. Немислимо е да ползуваш перална за 350 лв. 20 години. Решения от подобен характер бяха доскоро приоритет на военните. Нещата трябваше да са простички и да работят. Хамериканците им викаха „Хеви дюти“ и с това изчерпваха въпроса. Уви, вече не е така.
                    Същото е и с ризите (е, тук мога да пиша до утре...), телефоните, обувките... и голяма част от колите.
                    Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                    Коментар


                    • От: Неудобните вещи!

                      Снощи пак се возих на лодка и се сетих за тази тема. И си викам- я да нащракам малко снимки.
                      Някои от тези неща са си инженерни грешки, други са от чисто незнание на работниците в дилършипа, трети са направени така, защото точно така ги иска клиента. Повечето са неудобни до степен опасни. Лошото е, че това се търси и това се произвежда.

                      Лодката е около 10 метра дълга, като я взех имаше 8 часа на мотора. Аз съм първия излизал с нея в морето /океана де/.

                      Това въже забито така в металната планка ще издържи по малко от ден на силно време. При скъсване, грота /главното платно/ става неизползваемо.
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0416.jpg
Прегледи:1
Размер:46.1 КБ
ID:5206359

                      Къдравия кабел е за управлението на рудана /лебедка дигаща котвата/. Буксата се включва на дъното на котвения отсек. При първото пускане на котвата, там вече ще е пълно с кал. При по силно време от лашкането, тежката верига ще скъса кабела. Ако калта даде кабелите на късо- хората с лебедки знаят какво става.
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0417.jpg
Прегледи:1
Размер:60.8 КБ
ID:5206362

                      Много е важно да имаш електронен индикатор от къде духа вятъра. Радара и GPSа ще са долу. После ще има "дай малко в ляво", и понеже има забавяне- "много даде, върни малко в дясно", забавяне... "бе стига го въртял тоя щурвал бе, върни в ляво...".
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0424.jpg
Прегледи:1
Размер:49.1 КБ
ID:5206366

                      Тия готини кабелчета са за всичките навигационни светлини по мачтата, за антената на радиото... Пред мачтата минава въже и трие зверски при всеки поворот /завой/. Ако си се заблеял и си настъпил въжето, редовно се опъва като струна. Кабелчетата няма да издържат даже едно "забляване".

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0418.jpg
Прегледи:1
Размер:47.9 КБ
ID:5206368


                      Мотора на "предна" се включва само при згъната маса. Тия планки за сгъването понякога заяждат. Ако заклинат и ти се налага да ползваш мотора аварийно, тая маса си отива геройски.
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0412.jpg
Прегледи:1
Размер:40.1 КБ
ID:5206365


                      Много е важно да имаш филистрин /отварящ се прозорец/ точно над щурманска маса със накичената електроника, всичките бушони, радиото, картите... Явно никoй не го притеснява факта, че тия малки филистринчета често текат. Май и по същата причина са хакнали микровълновата в шкафа под филистрина.
                      "Забранявам да се ползва микровълновата!".
                      Тряс!
                      "Аааа, шефеее, разлях тука малко супа...".
                      После клавиатурата на лаптопа заклинвала. Е как да работи със засъхнали домати и моркови по копчетата.
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0414.jpg
Прегледи:1
Размер:46.4 КБ
ID:5206364


                      Това е вентилацията на двигателния отсек. Вече и "аз ще спя в кокпита" не работи. Там където са го монтирали, ако изпуска ауспуха, спокойно може да ни издуши като сме долу, ако сме горе, ще се разминем с повръщане и силно главоболие
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0419.jpg
Прегледи:1
Размер:27.7 КБ
ID:5206358

                      Тия въжета така както се трият първо ще гръмне тънкото. На силно време това скъсване води до развиване на главното платно. Понеже въжето за навиване ще е скъсано, навиването на платното ще е проблем /меко казано/. Ако се развие с динамичен удър може да събори мачтата. В най-добрия случаи докато го навиеш, е станало на парцали.

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0420.jpg
Прегледи:1
Размер:65.6 КБ
ID:5206360

                      Тука да се изкажат инжинерите. Защо злия гений е поставил резервоара за хидравличнo масло в легнало положение? И защо това цялото нещо е в отсек в който се предполага, че ще се държат тежки /и подвижни при вълна/ неща? Може би на инжинерите им харесва да остават без управление?

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0421.jpg
Прегледи:1
Размер:69.8 КБ
ID:5206369


                      Кабелите за управление на автопилота. Точно като започне да друса и се скъсваме от къси съединения /ако преди това не сме поляли таблото със супата де/.
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0422.jpg
Прегледи:1
Размер:57.3 КБ
ID:5206361

                      В добрите стари времена на тия дървени панели имаше по една дупка по средата. Завираш си пръста и го издърпваш /важно е дупката да е по-широка от на Пешо палеца, ако не, носете си вазелин, Пешо ще е наведен.../. Бъзикам се, вазелина е за пръста на Пешо, колкото и да не ви се вярва, понякога ползват малките бургии, а Пешовите пръсти размер...
                      За да се запази "чистата линия на интериора", в днешно време дървените панели ги правят плътно един до друг и без дупка. Дават ти и вендузка за да ги издърпаш. Вендузката работи когато я намериш в 3 сутринта, докато са чисти панелите и когато си ги държал сухи /това последното не знам как се прави, аз сух под на лодка не съм виждал/. Като се намокрят и се раздуят и като гръмне маркуча под пода /потъваме демек/, тия панели се вадят с кирката.
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0423.jpg
Прегледи:1
Размер:57.2 КБ
ID:5206363


                      Дали стават такива неща? Ами това на снимката е лодка от "Купата на Америка". Преди седмица им падна мачтата. Лодката е около 24 метра, мачтата стига до балкона на 10тия етаж поне. Не утрепаха никoй по едната случайност. Претрито въже и хлабав талреп.
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0410.jpg
Прегледи:1
Размер:55.5 КБ
ID:5206394



                      Снимките са правени с телефон. Не съм се задъпбочавал, даже не съм гледал какво има под пода. Не ми се гледа даже.

                      А кажете сега другари, как да се оправим? Как да си върнем дупките по пода?
                      Прикачени файлове
                      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                      Коментар


                      • От: Неудобните вещи!

                        Само ми кажи, ако това го публикуваш на английски, ще имаш ли работа?

                        Дупките по пода се връщат с бормашината, на твоята лодка обаче. Кабелчетата - крива работа. Въжетата - хептен. Трябва си ново проектиране. Скоростния лост просто изби рибата, въпреки че е в океана.

                        Коментар


                        • От: Неудобните вещи!

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Само ми кажи, ако това го публикуваш на английски, ще имаш ли работа?

                          Дупките по пода се връщат с бормашината, на твоята лодка обаче. Кабелчетата - крива работа. Въжетата - хептен. Трябва си ново проектиране. Скоростния лост просто изби рибата, въпреки че е в океана.
                          Работа няма да имам. Точно за това много внимателно разгледах снимките за да няма емблеми, марки... Единствената фирма, която се вижда е на електрониката зад щурвала, но там е виновен тоя дето я е инсталирал. Тия и много други неща се срещат много често по лодките. Има оправия, но е свързана с километрични касови бележки. А може да е толкова просто...

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0316.jpg
Прегледи:1
Размер:80.2 КБ
ID:5206395
                          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                          Коментар


                          • От: Неудобните вещи!

                            Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                            Работа няма да имам. Точно за това много внимателно разгледах снимките за да няма емблеми, марки... Единствената фирма, която се вижда е на електрониката зад щурвала, но там е виновен тоя дето я е инсталирал. Тия и много други неща се срещат много често по лодките. Има оправия, но е свързана с километрични касови бележки. А може да е толкова просто...

                            [ATTACH=CONFIG]244804[/ATTACH]
                            Имам чувството, че тази лодка е проектирана да бъде уред за мъчения, а не да за да плава. Къде съм тръгнал и аз моряк да ставам... Да сменям професията преди да съм я захванал или навсякъде е така?

                            Коментар


                            • От: Неудобните вещи!

                              Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                              Адски неоправдано скъпа...

                              Сега какво се получава с електрониката. Почти всички нормални GSM устроства са с ARM7, ARM9 или ARM11 процесори...
                              Тук отиваме на последният ми въпрос:
                              Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                              Крайната цена само от стойността на компонентите ли се формира
                              Май не е само цената на АРМ11. Развой, развойни средства, материална база, заплати, режийни, издръжка на бюрокрация, нек'ва фабричка с нек'во оборудване, амортизация, чаркове, входящ контрол, изходящ контрол, ако не ти се свиди - малко опаковки и реклама. Разходи по настройване на оборудването, пробни серии, патенти, лицензи, какви ли не права, сертифициране за съответните пазари, гаранционна и извън гаранционна поддръжка, документация - сервизна и каква ли не. Хубаво е да сложиш и някаква печалба, хем да има, хем да може да си позволиш след няколко години да подмениш по-голяна част от описаното по-горе. Все пак кад системите за Правец 8 които се предлагат в момента са изключително малко. Хубаво е да можеш да си осигуриш и някакъв буфер в случай на непредвидена сериозна издънка, от която никой не е застрахован - от типа на проблемът с антените на последния Айфон, "гърмящите" батерии на Дел и какви ли още не. Предполагам, че в момента пропускам поне около 70% от подробностите...

                              За финал - пазарът е свободен. Никой не е накарал насила никого да купува каквото и да било. Всеки преценява и решава.

                              Темата почна да заприличва на оная, за Боно. Ааа, ще им се не види на тия алчни жичкаджии...
                              Не чета коментари и не отговарям на такива.

                              И коментаторите...

                              Коментар


                              • От: Неудобните вещи!

                                Първоначално публикуван от Никола Преглед на мнение
                                Имам чувството, че тази лодка е проектирана да бъде уред за мъчения, а не да за да плава. Къде съм тръгнал и аз моряк да ставам... Да сменям професията преди да съм я захванал или навсякъде е така?
                                Лодката е от един от водещите производители в света. По десетобалната система тази лодка е поне 7-8. Според стандарта на потребителя е върха. Повечето лодки произвеждани днешно време са доста по-зле. Носете си спасителни ризи. Или си купете 20 годишна /поне/ лодка.
                                https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X