Обява

Свий
Няма добавени обяви.

От радиатори към подово отопление

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: От радиатори към подово отопление

    Въпроси: Марка на помпата и нова ли я купи? Кой ти сметна каква да е? От къде и как регулираш серпентините и имаш ли обезвъздушител на колекторите? А на радиатора?

    Слез при помпата, там в центъра има един винт, за бая голяма отвертка е. Развий го както си работи помпата, трудно се развива, 2-3 оборота. Ще потече вода и най-вероятно ще излезе и въздух. Като спре да излиза въздух а само вода затегни.
    Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
    Селска фурна аспух нема. Пак същият.
    В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

    Коментар


    • #92
      От: От радиатори към подово отопление

      Първоначално публикуван от MIK Преглед на мнение
      За малко ще продължа темата . Как се определя мощността на помпата на парното защото при мен се получи , че стаите които са близо до помпата са затворени две - трети и са много много по топли от стаите които са отдалечени от помпата и са напълно отворени . Гледам по табелките на помпите пише 25 по 4 или 6 , а на други 32 на 4 или 6 . Мисля че проблема ми е в мощността на помпата . И явно трябва да я сменя . Ходих по магазините а те ми предлагат каквито има на щанда и ми казват че са за парно . За парно да ама не и за моето . Благодаря на всички които ще помогнат .
      Здравей, вероятно цитираш надпис на помпа Грундфос-25 или 32 е типоразмера(размера наприсъединителните изводи), 4 или6 е напора в метри.При по-стария модел бяха 40 или 60 и бяха с 3 скорости, моделите 4 или 6 са с 2 скорости.Наистина моделите с електронно регулиране на напор/дебит са за предпочитане, но цената е доста по-висока.Работил съм с модели на Вило и на Грундфос-предпочитанията ми клонят към вторите, но са и по скъпи.За проблема с неравномерното затопляне на стаите-трябва да се изравни хидравличното съпротивление на кръговете.За целта трябва да имаш монтирани такива вентили на всеки кръг.Самото регулиране поне на мен ми е отнемало доста вртеме.Ако няма как да измериш наляганията трябва да ги настройваш пробно докато започнат да се изравняват температурите на кръговете.Мисля че проблема би се решил и с помпа с по-голям от небходимото за системата напор, но това ще ти донесе и повече разходи, така че ако имаш финансова възможност си вземи с електронно регулиране-ще работи в различни режими според това колко консуматора в момента "искат" топло.Тук има доста полезна информация http://www.grundfos.bg/ и тук http://www.wilo.bg/cps/rde/xchg/bg-b...t.xsl/1727.htm .
      Живей така, че ако утре е последния ти ден, да не е необходимо да променяш нещо днес!

      Коментар


      • #93
        От: От радиатори към подово отопление

        Извинявам се много , но аз докато ходя да пазя авжиите тук доста коментари сте писали.Започвам подред .За мен системата е обезвъздушена защото когато я обезвъздушавахме и водата минава през помпата се чуваше докато сега го няма . Помпата ми е Грундфос 25-4 на 180 като последното незная какво е .Нова е вече на 2 месеца може би .Винта на помпата беше развит в началото , но сега вече си е затегнат. Следващото нещо е че имам само една стая и едната ми кухня с радиатори а останалите 5 са с подово .При подовото не се чува шум а само при радиатора и то горния . Това което е 4 на помпата за напора мисля че при мен само разширителния съд е на около 4 метра може и 4.20 , докато всичко друго е под 4 метра . И пак стигам до тази стая . Половината стая е топъл теракота бих казъл доста , но другата е по студен . Възможно ли е да има там въздух и ако е от въздуха примерно то отивам да провера, но помпата ми отговаря ли на тези условия .Защото мисля че ако помпата ми е по мощна то тя ще изпраща равномерно топлата вода навсякъде .Благодаря ви отново за ценното време което ми отделяте .

        Коментар


        • #94
          От: От радиатори към подово отопление

          Опитай да затвориш всички кръгове и да остане отворен само на проблемното подово-помпата ще върти водата САМО през него и би трябвало да се обезвъздуши ако има въздух, но щом само на половината стая пода е топъл=няма добра циркулация.Помпата 25-4 май че е най малкия модел.Ако има от къде да вземеш по голяма за проба ще бъде добре.Пишеш че разширителя е на около 4,20 м.-системата отворена ли е(извинявам се за въпроса ако преди това си обяснил,не се сещам в момента)? Подовото ще работи по-добре при затворена система(беше писано по-нагоре) и тогава разширитела не е нужно да е нависоко.
          Как регулираш температурата на водата към подовото-към радиаторите трябва да е по-висока?
          Живей така, че ако утре е последния ти ден, да не е необходимо да променяш нещо днес!

          Коментар


          • #95
            От: От радиатори към подово отопление

            Така го обезвъздушавах като затварях всеки кръг поотделно докато спре да се чува помпата . А регулирам температурата с кранове на входящите маркучи. Явно май ще трябва да сменя помпата.И тук е въпроса каква да е защото искам напролет да направя и отопляема орънжерия , а това значи да е доста по мощна от това което би ми трябвало . Защото и котлето ми е доста мощно за квадратите . Но от това загуба няма . И да допълня . Мисля да го направя затворен кръг но напролет защото много ми дойде тази година и няма да мога .

            Коментар


            • #96
              От: От радиатори към подово отопление

              Първоначално публикуван от MIK Преглед на мнение
              Така го обезвъздушавах като затварях всеки кръг поотделно докато спре да се чува помпата . А регулирам температурата с кранове на входящите маркучи. Явно май ще трябва да сменя помпата.И тук е въпроса каква да е защото искам напролет да направя и отопляема орънжерия , а това значи да е доста по мощна от това което би ми трябвало . Защото и котлето ми е доста мощно за квадратите . Но от това загуба няма . И да допълня . Мисля да го направя затворен кръг но напролет защото много ми дойде тази година и няма да мога .
              Всеки твой отговор поражда един куп въпроси. Като как така регулираш температурата от крановете?!? Попритваряш ги? Еднаква темп. ли подаваш на подово и радиатори? Наистина ли си направил подово с отворен съд?- при условие че за да работи нормално си иска над 1 бар налягане. Имам един куп помпи в абонатната и най-мощната е - познай на какво. А това за отопляемата оранжерия мисля че ще минаваш на промишлена помпа. Подовото е с по-голямо съпротивление от радиаторното и затова по принцип се правят с отделни помпи. Друг е въпросът че работят с различни Т за да са ефективни, така че ако купуваш нова по-мощна помпа не изхвърляй старата а си я остави за радиаторният кръг.
              Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
              Селска фурна аспух нема. Пак същият.
              В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

              Коментар


              • #97
                От: От радиатори към подово отопление

                Разбрах те но защо подовото да е само затворен кръг . При мен всичко е 6 с изключение на най отдалечената стая . Радиаторите ми топлят добре но на пролет ги махам за да сложа и там подово . А относно оранжерията тя ще е до 30 квадрата не повече . Така кажи ми при тези условия каква помпа естествено да е европейско производство да си поръчам по нета сега . Или с какви данни така че да ми върти още 70 квадрата като махна 2-та радиатора .

                Коментар


                • #98
                  От: От радиатори към подово отопление

                  Затворен за да не се явяват периодично проблеми като този. Ако ще минаваш само на подово работа ти върши и най-малкият мембранен съд. Съответно и най-евтиният. Въпросът с помпите е доста затруднителен в момента. Чувам много лоши отзиви за Вило и Грундфос напоследък. И то от хора които с това си вадят хляба. Преди няколко дни се наложи да подменя две помпи-ручат и издават дразнещ шум. Едната Dab работи от 91г. на миналият век. Другата Вило - наполовина на дабчето. Смених ги с уж най-доброто на пазара в момента. Дали е така не се наемам да твърдя но ми го казват хора на които имам доверие. BIRAL е марката. Потърси си помпа която на най-високата степен да има поне 100W мощност. мисля че ще ти въши работа защото нямаш големи денивелации. Ако пък затвориш системата и това ти отпада като грижа. Аз със 100 ватова помпа грея около 250 кв.м. при денивелация от -1м. до +8м.
                  Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                  Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                  В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                  Коментар


                  • #99
                    От: От радиатори към подово отопление

                    Ето това ме интересуваше най много за помпата . Благодаря ти..........

                    Коментар


                    • От: От радиатори към подово отопление

                      Колегата derhunter е прав.Разширителния съд се подбира по обем според обема на флуида в инсталацията-провери дали най-малкия ще е достатъчен.При затворена система циркулацията е по-добра.При подобен на твоя проблем но със соларна инсталация всичко се оправи с подмяна на помпата с Wilo MHI 202~1-добър дебит и напор.Аз лично не съм чувал оплаквания за посочените марки, но не е лошо да посъбереш информация преди покупката на нова помпа.
                      Тук ще намериш полезна информация при избора на помпа.Не е задължително да е от тази марка, просто съобрази параметрите : http://www.wilo.bg/cps/rde/xchg/bg-b...t.xsl/1874.htm ; http://www.wilo.bg/cps/rde/xbcr/bg-bg/Mini_katalog.pdf ; http://www.wilo.bg/cps/rde/xchg/bg-b...ut.xsl/978.htm
                      Хубаво нещо са каталожните данни, но опита е винаги полезен.
                      Живей така, че ако утре е последния ти ден, да не е необходимо да променяш нещо днес!

                      Коментар


                      • От: От радиатори към подово отопление

                        Проблема идва от различната хидравлика на серпентините.Пробвай да регулираш още потока.С какви кранове си на серпентините? Със сферични не става.Трябва да може да се регулира много финно.Като вържеш после и оранжерията регулирането ще стане ужасно трудно.Аз отоплявам 130кв.м. с ел. котел.Помпата е Вило 25/6. Работи само на втора степен.Имам 14 серпентини с около 1300 метра тръба 20x2.Много важно за подовото отопление е равномерното нареждане на тръбите по площа на помещенията.Стъпка над 20 см. не е за препоръчване.Оптимално е 15см. Общата дължина на серпентината да не надвишава 100 метра от входа до изхода.Температурата на водата не е добре да надвишава 32/35 градуса.В твоя случай разширителния съд не е от значение.Ако слагаш мембранен трябва ТРОЙНА осигуровка на предпазните клапани.Единия трябва да отваря и по температура и по налягане.Юпс задължителен при котел на твърдо гориво.Принципно намаляването на разходите за отопление и увеличаване на комфорта в жилището се постига с добра дограма и хубава изолация.За нашата географска ширина по немския стандарт за стени се предвижда 10см. стиродур, като тази дебелина се обръща и около прозорците, чак до вътрешното лице на стената. За покриви и мазета 12см.Шест камерна дограма с двоен стъклопакет и ролетни щори и сградата става като термос!Еххх много се размечтах.Като цяло колегите са дали много точни и изчерпателни съвети, проверени и от житейски опит.

                        Коментар


                        • От: От радиатори към подово отопление

                          Първоначално публикуван от Воден дух Преглед на мнение
                          ...Много важно за подовото отопление е равномерното нареждане на тръбите по площа на помещенията.Стъпка над 20 см. не е за препоръчване.Оптимално е 15см. Общата дължина на серпентината да не надвишава 100 метра от входа до изхода.Температурата на водата не е добре да надвишава 32/35 градуса...
                          Колега за съжаление не си много прав. Подреждането на серпентината зависи от самото помещение и зоните на температурни загуби. Т.е. около външните стени е по-малка стъпката, а по-навътре в помещението е по-голяма. Самата стъпка зависи от това каква мощност искаме да излъчваме от квадратен метър и какво ще е подовото покритие и варира обикновено от 5 до 30 см. Общата дължина на кръга зависи от диаметъра на тръбата и от помпата която ще се използва. Може да бъде и повече от 100 метра. Важното е разликата в дължината на всички кръгове да е възможно най-малка /10-15%/ Температурата на топлоносителя /защото може да не е вода/ варира обикновено от 25 до 45 гадуса /мах 50/ и зависи от желаната температура в помещението. Като не трябва да се надвишава температура на подовото покрите повече от 26-28 градуса.
                          Нещата не са толкова прости колкото изглеждат, особено ако искате качествено подово с максимална ефективност.

                          Коментар


                          • От: От радиатори към подово отопление

                            Първоначално публикуван от Воден дух Преглед на мнение
                            Проблема идва от различната хидравлика на серпентините.Пробвай да регулираш още потока.С какви кранове си на серпентините? Със сферични не става.Трябва да може да се регулира много финно.Като вържеш после и оранжерията регулирането ще стане ужасно трудно.Аз отоплявам 130кв.м. с ел. котел.Помпата е Вило 25/6. Работи само на втора степен.Имам 14 серпентини с около 1300 метра тръба 20x2.Много важно за подовото отопление е равномерното нареждане на тръбите по площа на помещенията.Стъпка над 20 см. не е за препоръчване.Оптимално е 15см. Общата дължина на серпентината да не надвишава 100 метра от входа до изхода.Температурата на водата не е добре да надвишава 32/35 градуса.В твоя случай разширителния съд не е от значение.Ако слагаш мембранен трябва ТРОЙНА осигуровка на предпазните клапани.Единия трябва да отваря и по температура и по налягане.Юпс задължителен при котел на твърдо гориво.Принципно намаляването на разходите за отопление и увеличаване на комфорта в жилището се постига с добра дограма и хубава изолация.За нашата географска ширина по немския стандарт за стени се предвижда 10см. стиродур, като тази дебелина се обръща и около прозорците, чак до вътрешното лице на стената. За покриви и мазета 12см.Шест камерна дограма с двоен стъклопакет и ролетни щори и сградата става като термос!Еххх много се размечтах.Като цяло колегите са дали много точни и изчерпателни съвети, проверени и от житейски опит.
                            Да не прозвучи като заяждане но наистина имаш доста сгрешени неща. За подреждането и дължината на серпантините и тяхната дължина Десислав го е написал. По интересно ми е за 10-те см стиродур. Вярно е че отдавна съм го правил подовото и не съм проверявал скоро кое-как, но в производствената листа на германците няма такъв с такава дебелина. Ти откъде ги извади тези данни? Няма такова понятие за географска ширина. Има си за конкретни райони. За софийският макс дебелина на изолация със стиродур е 5см. Всеки вид изолационен материал си има данни за топлопроводимос, товароносимост на кв. см. пожароустойчивост и тн. Понеже съм вадил сертификат на стиродур та ми се наложи да ги науча тези неща. Също и за тройното осигуряване не ми стана ясно. За какво ти е при положение че точно в този вид отопление имаш най-ниската температура на топлоподаване? С мембранен съд съм и стандартни обезвъздушители. Такова преосигуряване според мен е необходимо по-скоро при котел с твърдо гориво без юпс.
                            Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                            Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                            В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                            Коментар


                            • От: От радиатори към подово отопление

                              Съгласен съм с горните поправки.По скоро не съм разбран правилно.Ако пиша по -подробно и професионално ще стане отекчително.Да стъпката зависи от много неща:Изложение на помещението,остъкляване,външна изолация на сградата,предназначение на помещението , настилка на подовете, средна годишна температура и тн. тн.Компа го смята. При мен минимално допустимата е 5 см. , а максималната е 22см. От тази гъстота се определя мощноста на излъчване на серпентината.Може да се използва тръба 18x2 или 20x2 . Не е от значение разположението на мебелите в помещението.Максималната температура на топлоносителя е 44 градуса.Настилки на пода се допускат в широк диапазон.Има ограничение за дървени подове с дебелина над 18мм.и двойни подове.И за предпазните клапани накратко.За 22 години съм виждал две гръмнали инсталации поради не сработили клапани.Слава богу само с материални щети.Една камина с водна риза и един котел.На камината клапана беше оставен отвън и беше замръзнал?!? за да не протича и цапа вътре?!От повече глава не боли.За изолацията имам предвит за външните стени са тези дебелини за планински и полупланински месности за Бал. п-в без Гърция.А под подовото при нас максимума е 5 см. дебелина на изолацията.Не се допуска т.н. кори за яйца или релефна изолация.Пак стана дълго! ПП. За дължината забравих.При нас компа пуска до 110м. мак.Поради това,че топлоотдаването вече не е същото а не поради съпротивлението.Мога да имам на един обект серпентина дълга 100м. и такава с дължина 20м.Регулират се с изходящите вентили за поток.
                              Последно редактирано от Воден дух; 06-01-11, 15:27. Причина: допълнение

                              Коментар


                              • От: От радиатори към подово отопление

                                Май това подово е голяма наука.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X