Обява

Свий
Няма добавени обяви.

АВТОМАТИК, НО КОЙ Е ПО-ДОБЪР?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: АВТОМАТИК, НО КОЙ Е ПО-ДОБЪР?

    Първоначално публикуван от Dino
    Има те или те няма,все тая. Факт е,че съм виждал на борд, компа какво пише,а на колконката (или иначе казано- по сметки) излезе 6.1.
    То и на СФ–то пише 9.6 градско ръчка,ама нейсе... Днес 17:23
    За разход на гориво и чупене на коли с българи съм спрял да споря. Щом го вярваш, лошо няма. Някои вярват, че ще спечелят на 6/49, други в Аллах, трети вярват, че колата се движи с 230, когато по спецификация й дават 185, хора и идеали всякакви ...
    Vitara 2.0 V6
    Honda CRV (Gen 1)
    Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
    ВАЗ 2131

    Коментар


    • #62
      До: АВТОМАТИК, НО КОЙ Е ПО-ДОБЪР?

      Аз ти давам мнение от лично виждане.От тези е най добре тойота.Мицубишито не е лошо но гори като ламя и не върви по добре от тойотата.Мицубишито беше 2.4 бендзин автоматик.
      С.Колев-Kawasaki KX 250

      Коментар


      • #63
        До: АВТОМАТИК, НО КОЙ Е ПО-ДОБЪР?

        Първоначално публикуван от Dino
        Мицубишито не е лошо но гори като ламя
        Как ще гори като ламя? 5.6 дава градско и 4 извънградско. Дино гарантира.
        Vitara 2.0 V6
        Honda CRV (Gen 1)
        Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
        ВАЗ 2131

        Коментар


        • #64
          До: АВТОМАТИК, НО КОЙ Е ПО-ДОБЪР?

          Напълно съм съгласен с колегата, който казва, че далаверата при дизела е по-скоро психологическа, отколкото реална. Дори и автоматик бензин срещу дизел с мех.ск. кутия е по-евтин, пък да не говорим за последващата поддръжка.

          Както и да е И ВСЕ ПАК - ИМА ЛИ КОЛЕГИ, КОИТО ДА ПРИТЕЖАВАТ/КАРАЛИ СА БЕНЗИНОВ АВТОМАТИК на RAV4 /2006+/ и/или Outlander /2007+/ и да споделят мнението си!

          БЛАГОДАРЯ!

          Коментар


          • #65
            До: АВТОМАТИК, НО КОЙ Е ПО-ДОБЪР?

            Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнение
            А тия сметки дизел срещу бензин в предния пост според мен са доста криви. Щото многото каране обикновено се прави извънградско, а там разликата в горенето не е 3 литра. Не е повече от 1.5 при еднаква динамика. При 1.5 литра за 100000 км имаме 1500 литра гориво х 2.00 лева = 3000 лева. Като сложим, че това е средно премията за първоначалното купуване на дизел и по-соленото сервизиране, нещо не ми се връзва. Всичко е въпрос на психология. Като вземаш кола дали ще издумкаш 45 или 48 хиляди все ти е тая. Но след това като застанеш пред дизел колонката например 259 пъти си повтаряш "Ах, ква далавера" и в един момент почваш да си вярваш .

            калкулацията е бърза но смятам че е относително точна: - аз не смятам на база 3 литра а на база 30%

            Ако бензин с автомат дава среден разход на изванградско около 8,5-9 (а той толкова ще дава...) то дизел с механична кутия ще дава около 6-7 тези 1,5 до 2 литра икономия пак са си едни 20-25% .

            На градско разликата е по-съществена: бензин с автомат около 12-13, а дизел с механична около 8 т.е. разлика от 4-5 литра, което пак е около 30-35%.

            Ако приемем като среден смесен разход на бензина с автомат около 10 литра/100 км (което според мен е доста ниско) за 10 000 км получаваме 1000 литра гориво х 2 лв/л = 2 000 лв разход.

            За дизела този разход в литри е с 30% по-малък, т.е. 1000х(1-30%) = около 700 литра, а цената на горивото е с 30% по-ниска, 700 литра х 1,40 лв/л = 980 лв

            Кво излезе?
            Икономия от около 1000 лв за 10 000 км. Ако искаш вкарай си в сметката по точни данни за среден разход и по-точни цени на горивото и пак ще видиш че съм прав - няма да е по малко от 600 лв за 10 000 км ...
            В твойта сметка не си отразил разликата в цената на горивото и градското, което си формира около 30% от общото каране.

            Освен това многото километри се правят оттук до германия, а там разликата между бензин и дизел е доста по-сериозна.

            А динамиката е една и съща само на магистралата до Пловдив и до Ябланица. Оттам нататък автомата губи около 20-30 мин в изпреварване до Бургас и Варна.

            А по отношение на колонката - ще ми повярваш ли, че даже не знам цената на бензина и колко сипвам. Колкото - толкова. Като съм си направил веднъж сметката - съм спокоен, че не съм се минал.

            Разлика в цената между Бензин и Дизел с една и съща кутия наистина има, НО почти никога не я плащаш веднага (повечето коли се взимат на лизинг), после тази разлика ти се изплаща на около 80% от
            разликата в цената на колата като втора употреба.

            Разлика обаче между Бензин с Автомат и Дизел с механична кутия НЯМА, и това прави сметката толкова крива.

            ...но темата беше друга...

            мнението ми е че когато човек купува нещо като SUV, той плаща не за характеристики, а за потребителска стойност. Т.е. въпроса е каква финансова или емоционална полза ни носи съвършенството на една или друга характеристика на машината, колко струва тя, и на колко оценяваме нефинасовите ползи като сигурност и кеф.

            Успех на колегата в избора!

            Коментар


            • #66
              До: АВТОМАТИК, НО КОЙ Е ПО-ДОБЪР?

              Първоначално публикуван от vlageo
              За дизела този разход в литри е с 30% по-малък, т.е. 1000х(1-30%) = около 700 литра, а цената на горивото е с 30% по-ниска, 700 литра х 1,40 лв/л = 980 лв
              Човеко, где го тоя дизел за 1,40 ? Около 1.90 е в момента.

              Първоначално публикуван от vlageo
              Ако приемем като среден смесен разход на бензина с автомат около 10 литра/100 км (което според мен е доста ниско) за 10 000 км получаваме 1000 литра гориво х 2 лв/л = 2 000 лв разход.
              Комбиниран разход

              Хонда ЦРВ:
              1. Дизел ръчка - 6.5
              2. Автомат бензин - 8.2
              Разлика = 1.7 литра

              Тойота Рав4:
              1. Дизел ръчка - 6.6
              2. Автомат бензин - 9
              Разлика = 2.4 литра

              Митцубиши Аутлендър:
              1. Дизел ръчка - 7.3
              2. Автомат бензин - 9.3
              Разлика = 2.0 литра

              Средна разлика = 2 литра.

              Среден разход дизел ръчка - 6.8
              Среден разход бензин автоматик - 8.8

              6.8 * 1.90 = 12.92 лева / 100 км ДИЗЕЛ РЪЧКА
              8.8 * 2.00 = 17.60 лева / 100 км БЕНЗИН АВТОМАТИК

              Тоест разлика от 4.68 лева / 100 км => 4680 за 100 000 км.

              Сега приеми, че дизелът е по-скъп за поддръжка, че многото километри се правят извънградско, където разликата е по-малка от 2.00 литра и признай, че с дизел автоматик съвсем пък зле ще излязат сметките.

              Хората си купуват дизел ръчка не да пестят ами като карат извънградско да изпреварват по-лесно.
              Vitara 2.0 V6
              Honda CRV (Gen 1)
              Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
              ВАЗ 2131

              Коментар


              • #67
                До: АВТОМАТИК, НО КОЙ Е ПО-ДОБЪР?

                Тоест разлика от 4.68 лева / 100 км => 4680 за 100 000 км.
                ОК - значи около 55% повече от първата ти сметка и 16% по-малко от моята. Да приемем 500 лв за 10000 км => което в моя случай прави 2000 - 2500 лв за една година => това малко пари ли са или е психологическа разлика? Разликата между РАВ4 бензин автомат и дизел ръчка е около 1500 лв без ддс, от които плащаш авансово 15-20% т.е. има няма 300 лв в брой. Сам прецени кога си ги връщаш и откога си на далавера...

                Сега приеми, че дизелът е по-скъп за поддръжка
                Е не е така, ако сравняваш дизел ръчка с бензин автоматик. Както и да го гледаш дизела ръчка е по-икономически изгоден за поддръжка от бензиновия автомат особено в 3 -4 годишен план, когато почнат смените на масла за по 30 лв/л и на компютри за по 2000 лв бройката, да не говорим за по-нататък. И отварям скоба - ти би ли си купил употребяван и поддържан в България автоматик?


                признай, че многото километри се правят извънградско, където разликата е по-малка от 2.00 литра
                Градското в София на работещ софиянец е около 20000 км / година - по малко не може - ако е така по-добре да ползва метрото, а не нов СУВ за 50-60000лв! Извънградското в България ми е около 2500 - 3000 на месец, но 8 месеца в годината, т.е. около 20 - 25 000 км на година диво каране - разликата при него ще дойде май повече от 2 литра с автомата. Останалите 5-10000 км са дълги пътувания в чужбина по работа или на почивка, а там дизела е доста по-евтин отколкото в България. Верно - скоростта е крайцерска и там разликата в разхода ще е малка, но пък в в цената е доста по-голяма.

                признай, че с дизел автоматик съвсем пък зле ще излязат сметките
                започнах тази дискусия заради избора на бензин автомат и липсата на автомат при дизела на Рав4 - дизела автоматик освен високите експлотационни разходи, има и два други недостатъка - разликата в цената, която не е много малка и втория е по-долу, който е валиден и за бензина (дойдохме се на думата най накрая).

                Хората си купуват дизел ръчка не да пестят ами като карат извънградско да изпреварват по-лесно.
                Дотук с еднаквата или почти еднаква динамика.

                Не виждам някъде да имаме сериозни разминавания - пипнахме тук таме някоя цифра и май сме като цяло единомислещи вече, освен ако не продължаваш да твърдиш че дизела ръчка е по-скъп за поддръжка от бензина с автомат... недей - изглеждаш сериозен човек...

                Така, че ако на човека не сме му писнали да направим рекапитулация:

                бензин + автомат => скъпо и нееефективно отвсякъде
                дизел + автомат => същото, но още по-скъпо

                дизел + ръчка => предпочитания от повечето съфорумци вариант, както за Рав така и за Аутлендър

                бензин + ръчка => най-много се спестява - други предимства обаче няма.

                Прав ли съм?
                Последно редактирано от vlageo; 08-09-09, 20:43.

                Коментар


                • #68
                  До: АВТОМАТИК, НО КОЙ Е ПО-ДОБЪР?

                  Първоначално публикуван от vlageo
                  Ако приемем като среден смесен разход на бензина с автомат около 10 литра/100 км (което според мен е доста ниско) за 10 000 км получаваме 1000 литра гориво х 2 лв/л = 2 000 лв разход.

                  За дизела този разход в литри е с 30% по-малък, т.е. 1000х(1-30%) = около 700 литра, а цената на горивото е с 30% по-ниска, 700 литра х 1,40 лв/л = 980 лв
                  Според първоначалната ти сметка, разликата между дизел ръчка и бензин автоматик беше 1020 лева / 10 000 км или 10200 / 100 000 км. Моята сметка показа 4680 лева или дадох отклонение с 1680 лева. Ти даде грешка 10200 - 4680 = 5520 лева. А това не са 16% !!! Както и да е, не искам да се заяждам.

                  Първоначално публикуван от vlageo
                  И отварям скоба - ти би ли си купил употребяван и поддържан в България автоматик?
                  Ами наблюденията ми са, че хората в БГ са склонни да купят бензин втора ръка доста повече отколкото нафта втора ръка по обясними причини.

                  Първоначално публикуван от vlageo
                  Прав ли съм?
                  Подредил си ги правилно, само че ако аз карах 20000 км в София, определено бих си взел автоматик, пък след това бих гледал дали е дизел или ръчка.

                  P.S. Ти карал ли си автоматик в града? Щото много хора така говорят като теб, но като се облажат с автоматичето и друга песен запяват ...
                  Vitara 2.0 V6
                  Honda CRV (Gen 1)
                  Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
                  ВАЗ 2131

                  Коментар


                  • #69
                    До: АВТОМАТИК, НО КОЙ Е ПО-ДОБЪР?

                    карал съм, но ми е прекалено бавен за пинизите дето ги правя по кръстовищата когато бързам

                    когато пък не ми се кара бързо - супер много ме мързи да натискам педала на спирачката за да не тръгне на кръстовището - било напред, било назад

                    освен това монотонния начин на превключването на предавките като в автобус доста ме дразни - и лашкането и шума, а и няма шанс да си смениш маниера на каране според състоянието ти - винаги трябва да се нагаждаш към колата

                    на сняг е гола вода, а в сложна пътна ситация, докато си измисли предавката, за да се измъкнеш, шанса някой да те лепне било отпред било отзад е огромен, да не говорим за клаксоните, които отнасяш...

                    като цяло - мисля че освен че ти оставя една празна ръка с която да говориш по телефона, да пушиш, да опипваш мацето до теб или да стреляш по някого в движение - други предимства май няма (освен ака не караш кола без серво - ама такова животно - с автоматик пък без серво сигурно не се е раждало)

                    Автомата в града има истинско приложение при тежките машини, където при маневра са ти необходими и двете ръце, както и при комуналните машини където се тръгва и спира през 100 м и за шофьора да идреди 10 предавки на такава дистанция е кошмар. Има смисъл и при летищни пожарни автомобили, които трябва бързо да се ускорят (от 0 до 100 за <30 сек) или пък имат отвод на мощност който трябва да работи в движение. На тази тема мога да ти изнеса лекция, и то не една, но не е за тук.

                    При леките автомобили си е чиста проба модна глезотия за мързеливи и/или неопитни шофьори (най-вече е полезна за жени м големи коли). На тях обаче, няма да им направи сериозна разлика ако е добър или ако е лош и да се дискутират предимствата на една или друга конструкция честно казано си е загуба на време.

                    поправи ме ако бъркам някъде и ми кажи някое съществено предимство на автоматика което съм пропуснал

                    иначе между тези които съм карал има доста разлика - има добри има и лоши, както по отношение на поведението, така и по отношение на надеждността: най добрите пробвани от мен са на Волво - карал съм Сафран с Волво двигател и кутия и с него съм бил и в София и в Атина и в Париж. Наскоро за кратко пробвах едно ХС70 от което останах доста доволен и даже за малко да се излъжа да го взема - обаче имах късмета, че интериора беше съсипан и размислих. Най слабия, който пробвах беше на Тигуан. От първоначалната селекция на колегата съм пробвал единствено този на Нисан и също бях доста доволен от видяното. Малко по бавен е от волвото, но доста приличен.

                    Интересното за мен, е че само за две години - 80% от СУВовете, които се продават в София вече са автоматик, а преди това бяха не повече от 5-10% и то само при високите мощности. След 3-4 години явно ще е фрашкано с употребявани автоматици.
                    А в същото време - там където е наистина необходим - при специлните автомобили, все още си карат по старому

                    Коментар


                    • #70
                      До: АВТОМАТИК, НО КОЙ Е ПО-ДОБЪР?

                      Тойота Рав-4 2.0 бензин автомат-градско 12,5 , извънградско с прилична динамика 10.Ок, може и извънградско да свалиш до 8,5-9, но това е при много старание
                      Хонда ЦР-В 2.0 Автомат-градско 12,5, извънградско над 9 л/100. правил съм и разход от София до Слънчев Бряг 7,7, но това е само с автопилот макс 120 на магистралите и до 110 км м/у Стара загора и Карнобат без резки изпреварвания.Същия маршрут съм го взимал за 10 мин. по-малко и разхода е вече 10 л/100
                      Моето мнение , е че при бензина проблема е големия разход , ако го вкарваш в повече обороти и караш по-динамично.Тогава скача доста, докато дизела както и да юркаш извънградско си гори по-малко.Динамиката на дизела също не е за подценяване. 150 коня дизел са много по-еластични от 150 коня бензин, факт.Иначе и аз съм привърженик на бензина с автоматична кутия. Достатъно съм включвал скорости, да е Порше 911 разбирам, но СУВ-че ,по-добре да си почивам, особено пък в София

                      Коментар


                      • #71
                        До: АВТОМАТИК, НО КОЙ Е ПО-ДОБЪР?

                        лошото е че и когато си почиваш, все се намира някой пернишки голф да ти развали почивката...
                        между другото - ако обичаш да караш на автопилот - с автоматика е по-добре. в чужбина на магистрала - също, особено Франция - където плащаш пътна такса на всеки 25 км магистрала. там с автоматика потегляш докато си прибираш кредитната карта или монетите и си вдигаш стъклото, с ръчката упражнението е доста по-дискомфортно

                        аз много се радвах на автопилота като си взех сеника преди 2 години, бях си мечтал за такова нещо, после го ползвах 2-3 седмици, после привключих само на ограничител на скоростта, за да не ме глобяват, след 3 месеца и това зарязах. Всички глоби които отнесох оттогава станаха когато карах други автомобили (т.е. не бях свикнал с тях и не внимавах толкова за знаците и катаджиите)
                        С автопилот е много трудно да се влееш в трафика а и лесно се заспива. С ограничител пък - зад тебе винаги има някой бус или баничарка, който те притиска нервно. Като се нарадваш на джаджите по колата - почват да не ти трябват.
                        Освен това - и автоматика и круз контрола забавят реакцията в екстремна ситуация - сумарно ще дойде близо половин и повече от секундата - това са повече от 12-13 м при 90 км /ч (същото когато ти си с 40 км/ч а срещу теб са с 50 км/ч). като прибавиш и сняг става супер...

                        на автоматика на волво имаше функция, като отнемеш газта бързо и пак натиснеш рязко - сваляше една предавка - трябва опит за да почнеш да го правиш автоматично, но решава доста проблеми - особено влизането в завой със свалена предавка - с повечто автоматици реално влизаш в завой по инерция и кутията се сеща да смени чак на излизане вследствие на което наклона на колата в завоя е много по-голям а и губиш скорост

                        а за истинска почивка си трябва втора кола - чистокръвен и очукан офроудър - която да те предразполага и да не те натъжава като я одраскаш

                        Успех на колегата при избора!

                        Коментар


                        • #72
                          До: АВТОМАТИК, НО КОЙ Е ПО-ДОБЪР?

                          КОЛЕГИ, много благодаря за мненията Ви, честно казано ми е доста интересно, тъй като съм абсолютен лаик, но бихте ли конкретизирали върху бензин автоматик на RAV4 и Outlander 2.4CVT - "+"/"-"!
                          БЛАГОДАРЯ!

                          Коментар


                          • #73
                            До: АВТОМАТИК, НО КОЙ Е ПО-ДОБЪР?

                            Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнение
                            Как ще гори като ламя? 5.6 дава градско и 4 извънградско. Дино гарантира.

                            Aйде да не си приписваме изказвания,А??? А Пежото/Кросъра/Лендъра с 2.2 дизела са не много,а ХИПЕР икономични за СУВ-ове. Всички говорят за 2.0 двигателя,че бил по-икономичен ,ама аз като съм карал Кросър и Лендър и резултатите са доста различни,в полза на французите. Виждам,че в поста си си обръкал нещо,но както и да е : ГАРАНТИРАМ ,че ВИДЯХ този разход на БК,а и после като го сметнахме даде разлика 0.5 повече,което е доста,но пак е приемливо. Днес със СФ–то направих ето това: 880км почти наравно извън и в града,като в града с до 60км/ч,а извън ,в зависимост от пътя,до 150-160км/ч. Превключване на предавките-спортно,искам да кажа: бързо набиране и превключване във вискотите обороти. Това с около 65-70 литра нафта. Ооо, и поне 40% от времето с климатроника на AUTO.
                            Последно редактирано от Dino; 10-09-09, 20:59.
                            Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                            Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                            Volkswagen Bora AKL

                            Коментар


                            • #74
                              Първоначално публикуван от bulfox Преглед на мнение
                              КОЛЕГИ, много благодаря за мненията Ви, честно казано ми е доста интересно, тъй като съм абсолютен лаик, но бихте ли конкретизирали върху бензин автоматик на RAV4 и Outlander 2.4CVT - "+"/"-"!
                              БЛАГОДАРЯ!
                              Пробата е единственият начин да прецениш - иначе ние само си приказваме... Освен това разни технически характеристики на хартия и на теория изглеждат по един начин, ама изпълнението може доста да промени нещата.

                              Пробвай ги пак, ама не просто каквото имат - а намери някъде Аутлендър и Рав бензин с автоматик и направи дълъг тест драйв по възможност - по един и същ маршрут през малко време. Ако в София ги няма - който и дилър да питаш в кой град има на склад това, което ти трябва те ще чукнат в компютъра и ще ти кажат. Ще си направиш една разходка до там и готово... Ако дилърите нямат на склад това което ти трябва - разрови се по интернет из рента-а-карите - със сигурност ще намериш поне едното. Ако и така не стане - очевидно тогава ще да са много редки екземпляри и това трябва да ти говори нещо - както за качествата, така и за проблемите с обслужването след това.

                              Най-накрая, (А МОЖЕ БИ С ТОВА ТРЯБВАШЕ ДА СЕ ЗАПОЧНЕ !) те и като коли и като поведение са доста различни:

                              Рав4 е компактна, по-подходяща за тесни улици (ако не ти пречи че е малко по широка разбира се) и става доста повече за извън пътя - в инетриора е доста мислено и тъпотиите са сведени до минимум, но детайлите на шосето се усещат повече.

                              Аутлендър е по-добър за дълъг път и е значително по просторен (все пак е пълноразмерен 7 местен) - обаче заради теглото очевидно и по-неикономичен, освен това компонентите по двигателния тракт са сбирщайн, защото колата се продава под 3 имена и е жертва на глобализацията (в автомобилния бранш се казва, че "конструкторите са могли да избират от палитра от най-добрите компоненти от Мицубиши, VW, Пежо и Ситроен, за да създадат тази кола" - а ти само си помисли какъв ад (!!!) е сервизната документация), освен това според мен има недомислици по отношение на отваряне на ниши и капаци - (най-вече задния) - това предполага нерви и дрънчене след време.
                              Разликата в скоростните кутии ти е последния проблем честно казано.

                              Освен това парите са си твои - ако толкова ни вярваш че ще те посъветваме добре - дай ни ги, а ние ще ти купим най-доброто.

                              Успех!

                              Коментар


                              • #75
                                До: АВТОМАТИК, НО КОЙ Е ПО-ДОБЪР?

                                Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение

                                Рав4 е компактна, по-подходяща за тесни улици (ако не ти пречи че е малко по широка разбира се) и става доста повече за извън пътя - в инетриора е доста мислено и тъпотиите са сведени до минимум, но детайлите на шосето се усещат повече.


                                простете за спама, ама не се сдържах!
                                ТИ си Уникален! Както и всеки друг!
                                lre-bulgaria.org

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X