Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ровъри, умни електроники, ... Крава на лед

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Ровъри, умни електроники, ... Крава на лед

    Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
    ...Основния проблем е в датчиците на АБСа. При джиповете се цапат. При леките коли по-държът.
    Докато нама решение на проблема с датчиците всички електронни системи ще са калпави.
    Еми защо не ги набутат в дифовете например? Едва ли никой не се е сетил, освен ако няма някаква пречка да са там? Естествено това при возило е един диф е неизпълнимо, но пък и там проблема с калта е по-малък.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #47
      До: Ровъри, умни електроники, ... Крава на лед

      Да, калпав проблем. Но главният е че по принцип няма как да му покажеш това което идва. Така че нещата да се включват - изключват непосредствено в началото на изменението, или с малко предварение. Което всъщност прави шофьорът - човек. Освен формализирана картинка за профила на пътя, трябва да му кажеш и очакваните изменения на носещата и сцепната способност. Чисто математически задачата става безнадежна. Така чудото успява да се оправи единствено в неизменни условия и установени режими. Там просто поддържа нужният режим по-точно от човека. Всички роботи се правят точно за това. Така че проблемът изобщо не е свойствен на конкретните марки. Един да го реши - всички ще знаят. Но подозирам че автомобилите с ДВГ ще изчезнат много преди да се намери решението. А в елекрокарите то ще е по-просто и друго.

      А, в които се правят на по-джипове, АБСа според инструкциите се изключва преди офроуденето

      Коментар


      • #48
        До: Ровъри, умни електроники, ... Крава на лед

        Подобно на филмчето съм виждал наживо само, че героят беше ХС 90 Беше се окопал качествено на такова място, където трудно ще се закопаеш и нарочно. Гнилият трупър със сликовете го извади без зор.
        Електрониката, където я има трябва да бъде задължително с опция ОN/OFF...
        При истинските джипки обикновено има кратък, но вълнуващ живот.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #49
          До: Ровъри, умни електроники, ... Крава на лед

          Бе, то може да трябва, обаче копчето "Изкл." струва още един куп пари. Понеже като се избере няква идеология и и се напишат алгоритми, за да можеш да ги изключиш трябва да има други алгоритми, които да ги сменят. Така че на практика трябва да имаш две трансмисии, които хем да са едни и същи железа, хем да могат да работят по различни начини алтернативно. И става страшно.

          Коментар


          • #50
            До: Ровъри, умни електроники, ... Крава на лед

            Хмм. Темата си е направо философска. Все едно да расъждаваме за роботите и човека. Все пак "електрониките" са в помощ на водача, но не трябва да действат извън неговия контрол.
            Няма програма да предвиди всички ситуяции на пътя (и извън пътя), но има водачи които могат това в голяма степен. Ако водача не е наясно с алгоритъма на действие на електрониката на автомобила.... може да се окаже в смешни и опасни ситуации. Парадокса е тук, че тези системи се произвеждат именно за такива водачи (блондинки).
            След 10,15,или незнам си колко години сигурно ще рекламират автомобили: "задайте координати на ГПС за кайна точка на пристигане и си легнете на леглото на задната седалка" ..... колко ли "шофьори" ще се събудят в някое дере?????
            О899 2б2 1З2

            Коментар


            • #51
              До: Ровъри, умни електроники, ... Крава на лед

              През 60-те и 70-те въпросът много се обсъждаше във фантастиката. Сега вече е ясно че това не е рентабилно по никой критерий. Особено енергетически, но все повече и по място. За една и съща пропускателна способност шосето е 30 пъти по-широко от железницата, и съсипва природата почти колкото самолетите. Така че автоматичният транспорт е смислен, но все едно трябва да е групов. А за него вече може да се строят специални трасета с които роботите да се справят лесно. И изобщо, в този си вид автомобилите вече са опасна глупост. Електрическите не бързат да се появят, но не е ясно и за тях дали ще има място. Та в крайна сметка не мисля че си струва усилието да се прави механична трансмисия за джипове. Това което с почуда гледаме сега ми се струва самоцелно перчене без далечна перспектива.
              В електрокара все нещо може да се докара. Но първо трябва да се изберат общата схема и спирачките. После вече може да се мисли.

              Коментар


              • #52
                До: Ровъри, умни електроники, ... Крава на лед

                Преди време, гледах един филм. За някакъв японски шантавелник, който беше построил робот който играе пинг-понг. Ама още на половина от филма класификацията "шантавелник" вече не ми звучеше правилно...

                Човекът просто строеше свръх бърз компютър, и маркетинговия критерий за бързина беше играта на пинг понг - разпознаване на движещия се обект, изчисляване на траекторията му, преместване на хилката и посрещане на топчето с желания ъгъл и сила на удар.

                Задавали ли сте си някога въпроса защо са се появили свърхбързите компютри и какви задачи са решавали първоначално?

                Метеорологически! И не защото някому е било нужно да знае дали да си вземе чадъра преди да тръгне на работа, а защото само ръчното въвеждане на данните за полета в балистичните ракети е отнемало около половин час. Знам го от човек, който през 1956 е въвеждал курсовите параметри на разположените в тогавашен Казахстан ракети.

                Но даже и половин век след първите суперкомпютри, най-евтиният такъв си остава човешкия мозък.

                А автоматичните превозни средства отдавна са факт - ролята на машиниста в японските shinkasen е да следи циферблатите и да не пипа нищо освен в случай, когато светне голямата червена лампа и трябва да се натисне голямото червено копче.

                Е, това долу не е на влак и не е най-важната функция на колата (макар жена ми да е на друго мнение), но все пак е стъпка в правилната посока:
                http://www.zazz.bg/play:abee4317

                Коментар


                • #53
                  До: Ровъри, умни електроники, ... Крава на лед

                  В японските машиниста само следи,а в английските такъв просто липсва.
                  Прикачени файлове
                  В момента пияният гръцки народ се опитва да фокусира дългия лист със сметката, който му подава все по-изнервеният европейски сервитьор. А махмурлука тепърва предстои...

                  Коментар


                  • #54
                    До: Ровъри, умни електроники, ... Крава на лед

                    В съветското метро от 50-те машинистите нямат право да карат повече от 40 минути за цялата смяна. И това време им е за тренировка и за да не заспиват. Влаковете се движат с 80 - 130 км/ч на дългите преходи, по натоварените линии са през 15 секунди. Аварии не е имало никога. Терористичните актова не са в сметката. Не че московското метро има и близък аналог, но по принцип задачата е решена.
                    Само че ние пак правим глупости. Варна и Пловдив наближават тия проблеми - също не се мисли. Да не говорим че в София не се и мисли за нито една нова трамвайна линия. Камо ли за правилен трамвай. По инерция се изхвърлят пари за мръсни и не вършещи работа автобуси. Да бяха погледнали близката история на новия си голям брат. Най-дългата трамвайна линия в Щатите е била 700 километра А после алчните бензинджии са съсипали всичко. Сега нямаше и да подозираме че може да има транспортни проблеми.

                    Коментар


                    • #55
                      До: Ровъри, умни електроники, ... Крава на лед

                      http://www.rockinghamremembered.com/Bobo.html

                      Коментар


                      • #56
                        До: Ровъри, умни електроники, ... Крава на лед

                        много забавно видео
                        Наскоро бях гледал друго яко клипче - в Лас Вегас бутаха едно бугати Вейрон защото му свършил бензина, кола за 3 милиона лева

                        А иначе на пежото имам ESP и ми ограничава оборотите на двигателя, на лед му давам всичката газ, ама нъцки - 1500 оборота и лека полека се движим ,
                        НО ESP може да се изключва при повечето от колите ...

                        Коментар


                        • #57
                          До: Ровъри, умни електроники, ... Крава на лед

                          http://www.youtube.com/watch?v=NyXQfMSj5xA

                          Коментар


                          • #58
                            До: Ровъри, умни електроники, ... Крава на лед

                            светът верно загива - стандартизацията е загърбена и всеки прави каквито си иска автомобили - даже някои не стават за луноходи и, Боже, прости им, слагат мощни двигатели, които имат нужда от контрол на сцеплението, не за да орат ниви
                            Войната е мир, свободата е робство, невежеството е сила.

                            Коментар


                            • #59
                              До: Ровъри, умни електроники, ... Крава на лед

                              Този приятел от клипчето е останал без накладки от толкова задържане. Ама я му сложи едни кобри и да видим тогава какво ще е положението. Аз не мисля че тая колица няма бутон за изключване на контрола на сцеплението. Възможно е водача да не знае как да го изключи и затова да не могат да се развъртят гумите. Това което виждам не ме кара да смятам че паркетника е лош, а по скоро смятам че има проблем в обувките му и гарнитурата на между волана и седалката. Една уазка с неговите гуми какво повече ще направи, може и да не може да ги развърти, все пак са си широчки . Замисъла и предназначението на тоя паркетник е друг. Що не ги сравняваме на магистралата където му е силата . Ще си кара с двеста, и вътре ще се чува само шума на сърцето на водача. На подобен терен би трябвало да сравняваме един дефендър и една уазка с еднакви гуми и тогава да си направим съответните изводи кой и какво. Моята тойота с неговите (на Ровъра) гуми и подобната маса на Ровъра съм сигурен че ще покаже много подобни резултати, макар че няма тракшън и не бих я нарекъл паркетник.

                              Коментар


                              • #60
                                До: Ровъри, умни електроники, ... Крава на лед

                                Първоначално публикуван от ivan ivanov Преглед на мнение
                                Така е колата като вземе да мисли вместо теб
                                Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                                Дий Снайдер

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X