Що ми се струва, че в такива теми, трябва да се уточни първо понятието "среден оффроад"...
Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Няма много нужда,ПРЕДПОЛАГАТ се цели мостове,3 инча,37ци с бавни и блокажи......че ако е по-малко то става и с комби пък това е лека категория,перо един вид
Напротив, точно щото се предполага нещо си, не е ясно дали от всички се предполага едно и също. В смисъл дали и питащият има същото предвид, както и отговарящите.
Няма да препоръчвам кола, но ще споделя опит, защото е близък до питането.
Двама родители, две деца 14 и 11 г., куче Лабрадор и багаж.
Гранд Чероки WK/WH, без газ стига за няколко дни на море в чужбина. Предишната ми кола, която още ползвам е Крайслер Вояджер и спрямо нея ми теснее, но стига.
Кучето е в багажника и без кутия на тавана.
П.П Пропуснах, само аз съм мъж от групата и багажа е като за три жени.
Последно редактирано от Pavkata_svt; 24-02-21, 18:23.
Сумата е 8000 - 10000 лв за първоначална покупка без да смятаме обслужване, лифтове, брони, гуми и тн.
Това на практика ще бъде трета кола, основно за тези разходки и по изключение, ако основните ни коли са в сервиз или заети, да може да те закара на 50-100 км по междуградски път.
Точно и поради това бюджетът е такъв и в последствие след закупуването едно по едно ще почват да се правят нещата.
Сумата е 8000 - 10000 лв за първоначална покупка без да смятаме обслужване, лифтове, брони, гуми и тн.
Това на практика ще бъде трета кола, основно за тези разходки и по изключение, ако основните ни коли са в сервиз или заети, да може да те закара на 50-100 км по междуградски път.
Точно и поради това бюджетът е такъв и в последствие след закупуването едно по едно ще почват да се правят нещата.
Вземи си нещо от истинските.
тунинга е по лесен, резултата също.
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Освен дето тунинга е по-лесен, може и да не се налага. На мен не ми се наложи дълго време. А и сме си говорили - едните за това са мислени и правени от завода, другите с триста зора и бая пари може и да станат горе - долу. Неистинско с тунинг може хич да не докара до истинско без, ама може лесно да го прескочи като пари.
От едното, като пристигнеш, слизаш свеж, от другото като е... хм, бит.
Последно редактирано от nissan_gr; 24-02-21, 23:30.
Истината е, че за всеки комплекс от потребности, има оптимално возило.
Няма никакъв смисъл от нещо супер скъпо и подготвено за оффроад, ако не се ползват възможностите му. Освен това по нормален път ще е кофти. Ако трябва да е относително много добре за всичко, цените стават хептен сериозни. Единственото хубаво на култовите по-сериозни оффроадъри е, че си запазват по-добре цената. Но така или иначе, като не ти е според чергата, няма да му се кефиш на макс, и винаги ще имаш някакви притеснения. Многократно е доказано, че проходимостта е функция и на прежаленосттта на возилото. Отделно, че и над 50 бона да стъпи някое култово всеможещо возило, никога не можеш да го застраховаш за тия пари, а винаги си остава възможността просто да изчезне без следа, или да бъде унищожено при някакви обстоятелства.
Та е добре да се върнем на задачите. Само условието за предпочитане на автоматична скоростна кутия, е показателно за колко сложен оффроад се предполага. Почти всичко що-годе не съвсем паркетно, и поне с бързи/бавни скорости, става за елементарни разходки извън пътя. И не, не е еквивалентно на повдигнато комби - тук погрешно се обобщават по-малко групи според пригодността за ползване извън пътя, отколкото те реално са.
И баш Паджеро/Монтеро(Шогун), Терано, L200, Гранд Чероки/Чероки, по луксозните TLC, и други подобни, са си точно за някакъв лек към среден оффроад, и като се подготвят са си баш за среден оффроад. Т.е. всяко от тях може да се пипне и да стане малко по-проходимо, като остане(в различна степен) годно и за ползване в ежедневието при нужда. И цените на тези возила са що-годе адекватни на това, което те дават като възможности.
Просто трябва да се изясни, че въпроса е комплексен, има значение и цена на возилото, и възможности и за какво ще се ползва. Т.е. за всеки влак си има пътници. И е важно човек да си е в правилния влак.
ПП: Вдигни малко бюджета с около хиляда или две хиляди над границата от 10К. Това при търсенето в сайтовете. Все пак при повечето е предвиден и лек пазарлък за цената, а и може да се попадне на екземпляр, при който да си заслужава дребно надхвърляне на бюджета.
Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Цецо, тук пак идва ред на определението за тежък и лек офроуд.
За мен тежък е цял ден драпане по камънаци, калища, дерета, където няма никакъв път на километър, няколко скъсани въжета, наклони от които ти настръхват и космите на гъза, които се минават само със странично осигуряване към дърво или нещщо друго тежко, като след цял ден бой си минал 2-3 километра.
Това на което аз казвам среден офроуд може да се стори супер хард за човек който не е в час с джипове и офроуд.
Цецо е прав, но донякъде.
да се сложат 33-35 инча гуми на нещо с цял мост е елементарно.
На тия с независимо не баш.
Повечето имат кофти рампенвинкел (как е на български това???) и като резултат с малки гуми са пълна скръб.
Ше пробвам и с прост пример. И терано и патрул мотат да се намерят около 10к лв в прилично състояние. Тунинг възможностите на тераното са практически никакви.
За сто км по шосе е все тая в кое ще се друсаш.
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Нещо... Терано за 10 е топ, Патрол за толко е спорно в какво състояние ще е. Отделно, кой мотор за ПатролЯ?! И дълъг Патрол колко е по-проходим от дълго Терано?! Не, че не е, ама като сложиш всичко на кантара...
А и за какво са ти 33-35 гуми?! От класа на Терано/Паджеро, стандартно са около 30, до към 31-32 си е ОК.
Тия цели мостове...и всеки иска цели мостове и за риболов даже. А са прехвалена работа, имат си предимства и недостатъци, не са панацея, и не са най-добри за всичко.
ПП: И тоя рампенвинкел...като и гумите... Според нуждите, за които ще се ползва, може да си е напълно достатъчен.
Желанието за цели мостове е психология.
Понеже всеки иска най-доброто за себе си, и като започне да разпитва, и чува доста мнения, че целите мостове са най-доброто, и уйде...
А за един коловоз например, там където патрол или ровър или тойота ще останат на мостове-терано или паджеро ще минат. Защото поне отпред няма бомбето на моста което да задира. Има само отзад, ама това е 50% по-малко препятствие за преодоляване.
И обратните примери важат де, просто всяка схема си има и плюсове и минуси, а не е целите мостове да са еднозначно супер-дупер.
Така е. Ако ще си ходи само до вилата става и заз с кобри. Виждал съм го на живо, не се ебавам.
Ако ще се наливат пари в тунинг, по добре да е нещо за което си струва.
От друга страна, ако практически навсякъде е като на магистрала, то се губи тръпката на офройда
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Никой не е в твоите гащи,всеки има мнение и идеи кое е добро ма за него,за теб кое става.......самия ти ще избереш.
Среден терен за едни е едно ама за други друго,Търтея е прав обаче - вземи си нещо което да има база за развитие ако те повлече в калта,че като вземеш един МЛ примерно и освен да му смениш крушките на фаровете друго няма да намериш лесно.......за разлика от една Тойота примерно
И Цецо и Търтея дават съвсем валидни и обосновани гледни точки (голяма изненада), от два различни ъгъла.
Аз бих добавил малко пояснение. Имайте предвид, че човек, който не се е бъхтил яко в коловози и не си е търсил обувката в кал до фаровете, или както казва Боса - "кал до кръста - средна работа", има съвсем друга представа за "среден офройд". Нещо като съвсем софт на сухо и слънчево, тук таме някоя бабуна.
Тежки зимни условия по калифорнийски - няма 2 пръста сняг,а те ме карат вериги да слагам,аз пък карам по поляната,там не ме лови закона......а де.
Верно си трябва стандарт - педя кал - Зеленко,Леко офроудче,2 педи Средно Жълто,от коляното нагоре Тежко с елементи на омазване до плешките........тук поне са така на цветове описаните пьтечки,да няма изненади.
Колега, пуснал темата - приеми един съвет от човек, който на времето също е инициирал подобна тема - вече има достатъчно инфо, както в твоята осбствена тема, така и във форумът. Поразходи се, поразгледай няколко варианта и се набий с това, което най-ти пасне на сърцето! Никой от тука пишещите не е идентичен с теб и всеки изказва своето лично мнение, къде подплатено с опит, къде с фенщина, къде с нищо...Купувай, адаптирай към теб, карай, ъпгрейдвай, сменявай когато спре да те радва...
Развилата се дискусия, за мен, бе много изчерпателна и разглеждаща въпроса от различен ъгъл. Ще се подготвя още малко теоритично (и практично, чрез приятели офроудъри) и ще пристъпя към следващата стъпка.
Изказаните коментари ме насочиха и към не малко теми за размисъл, прочит и подготвяне.
Благодарен съм!
Последно редактирано от smirnofster; 25-02-21, 06:03.
Ако го взимаш за играчка го търси да става играчка,от мьжките.Искаш нормален носач - 70 кинта,искаш го по така за извращения 450 кинта.........това на играчка,иначе взимаш един паркетник и искаш или не ......нито става за калчица нито има какво да е за него,не става за играчка и за заиграване с него.
Някаква представа за това кои марки и модели са предпочитани за тунинговане, можеш да получиш и ако прегледаш какво се предлага от по-известните фирми под формата на китове за повдигане. Почват от инч, инч и половина и стигат до.... Пример - https://www.roughcountry.com/nissan-...ier-4wd-736484
Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Вземайки предвид характеристиката на създателя на темата - един глас от мен за Паджеро-2 (дизел 2,5)
От няколко години ползваме с баща ми къс Галопер и няма Несъстезателно ! трасе по което да не може да премине със стоково окачване и 31ци кални гуми. Наоколо има доста джипки , -да -Нисаните (260 , и Y60) са по корави , а пък Y61 са твърде лачени и електронизирани. Тераното също има повече електроника от Паджеро2. и по скъпа подръжка.
Като резервен (сравнително нискобюджетен) вариант остава KIA-Sportage.
За мен няма евтин вариант хем да пътуваш с 150 по макистрала в лускозен салон , хем като стигнеш безгрижно да си караш в кал,сняг,дерета,шубраци и дълбоки коловози.
За мен няма евтин вариант хем да пътуваш с 150 по макистрала в лускозен салон , хем като стигнеш безгрижно да си караш в кал,сняг,дерета,шубраци и дълбоки коловози.
Най интересното е че дават да харчи колкото свръхпроходимия галошер
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Автора да намира читаво и/или неизгнило Паджеро 2 или 3 или Тойота 90тка.
Едните са кът, другото е по-скъпо по принцип, така че бюджета трябва да е близък.
Аз като съвсем лаик, така определям "средно-трудната" разходка от заглавието.
Леката- трябва да е където се минава с късмет от кола само със единично предаване и малко бутане.
Трудна разходка, докъдето се разпъва въображението.
Коментар