Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Прилики и разлики между УМЗ и ЗМЗ

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Прилики и разлики между УМЗ и ЗМЗ

    Има разлика в гърбиците и във фазите, при по високата гърбица има по голям въртящ момент в ниски и средни(21,УМЗ), при по ниската но по-полегата в средни и високи( при ГАЗ24, ЗМЗ402). Някъде имах градусите стига да ги намеря тия дни ще пусна картинката...
    Случайни хора УАЗ не карат

    Коментар


    • #47
      От: Прилики и разлики между УМЗ и ЗМЗ

      Ник благодаря. Интересува ме само височината на гърбиците, при ГАЗ24 са 40мм. На двигател 417- 36мм. или поне такъв са му сложили. Има ли с по високи гърбици?
      0877 877 297

      Коментар


      • #48
        От: Прилики и разлики между УМЗ и ЗМЗ

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:диаграма.JPG
Прегледи:2
Размер:30.6 КБ
ID:5298208
        Има диаграми на още два двигателя УМЗ-249 и УМЗ-5234,ама не са за темата.
        Количеството разум на планетата е постоянна величина,а населението непрекъснато се увеличава.

        Коментар


        • #49
          От: Прилики и разлики между УМЗ и ЗМЗ

          ЗМЗ- 402.10 ////ЗМЗ- 4021.10 ////ЗМЗ- 4025.10 ////ЗМЗ- 4026.10



          Количество цилиндров
          4
          4
          4
          4
          Рабочий объем, л
          2,445
          2,445
          2,445
          2,445
          Степень сжатия
          8,2
          6,7
          6,7
          8,2
          Ном.мощность брутто кВт (л.с.)
          при частоте вращения кол.вала мин-1
          73,5(100)
          4500
          66,2(90)
          4500
          66,2(90)
          4500
          73,5(100)
          4500
          Макс.крутящий момент брутто Н.м.(кгс.м)
          при частоте вращения кол. вала мин-1
          182,4(18,6)
          2400-2600
          172,6(17,6)
          2400-2600
          172,6(17,6)
          2400-2600
          182,4(18,6)
          2400-2600
          Минимальный удельный расход топлива г/кВт.ч(г/л.с.ч.)
          292,4 (215)
          292,4 (215)
          299,2 (220)
          292,4 (215)
          Диаметр цилиндра х ход поршня,мм
          92х92
          92х92
          92х92
          92х92
          Масса,кг
          181
          181
          184
          184
          Топливо
          АИ-92
          А-76
          А-76
          АИ-92



          Няколко конструктивни изменения:
          1.Внедряване в цялата серия ЗМЗ-402 на подложка оразмерена за използване на карбуратор 4178-40 производство на "ОАО ДААЗ",явяващ се алтернатива на К-151С.Невзаимозаменяема
          2.За моделите ЗМЗ-4025,-4026 се използват щуцери и тръби за циркулация на водата с увеличен вътрешен диаметър,повишавайки ефективността на системата за отопление на автомобилите "Газель" и "Соболь".Невзаимозаменяеми.
          Наименование до изменения-Насос водяной в сборе 4022.1307010-10//Штуцер 402.8101040-20.
          Наименование после изменения-Насос водяной в сборе 4022.1307010-20//Штуцер 402.8101040-10.
          3.При моделите ЗМЗ-402,-4021,-4027 се монтира диафрагмен притискателен диск,подобряващ надеждната работа на съединителя.Взаимозаменяеми маховици.
          Наименование до изменения-диск сцепления нажимной 402.1601090//Маховик 24-1005115//Вал коленчатый с маховиком и сцеплением 402.1005010.
          Наименование после изменения-диск сцепления нажимной 406.1601090-01//Маховик 24-1005115-01//Вал коленчатый с маховиком и сцеплением 402.1005010-10.
          4.Използване на запалителни свещ-NR17УС производство на "ООО BRISK" при моделите ЗМЗ-402, -4021, -4025, -4026.Взаимозаменяеми.
          Наименование до изменения-Свеча зажигания СН468-3707000.
          Наименование после изменения-Свеча зажигания 402.3707000.
          5.На модели ЗМЗ-402,-4021,-4027 се монтира феродов диск с безазбестови елипсовидни накладки,за повишена издръжливост и екологичност.Взаимозаменяеми.
          Наименование до изменения-Накладка фрикционная 4022.1601138-11//Диск сцепления ведомый 402.1601130-03.
          Наименование после изменения-Накладка фрикционная 4022.1601138-12//Диск сцепления ведомый 402.1601130-04
          Количеството разум на планетата е постоянна величина,а населението непрекъснато се увеличава.

          Коментар


          • #50
            От: Прилики и разлики между УМЗ и ЗМЗ

            Двигателите(серия 406) са с чугунен блок,който има допълнителни канали между цилиндрите подобряващи охлаждането.

            ЗМЗ-4061.10
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4061-4063.gif
Прегледи:2
Размер:221.5 КБ
ID:5315069
            Бензинов,4-цилиндров,редови,карбураторен,16-клапанов,два разпределителни вала.
            Работа на цилиндрите: 1-3-4-2
            Предназначен за лекотоварни и микробуси тип "Газель"
            Съединител:диафрагмен тип,хидравличен привод.
            Бутала:лят алуминий с два компресионни и един маслен сегменти,като масления стои най-отгоре.
            Глава:алуминиева със запресовани чугунени легла и направляващи втулки за клапаните,"хидравлични клапани"-не се регулират.
            Задвижване на разпределителните валове-верига.
            Към системата за смазване на двигателя е интегриран маслен радиатор,и филтър.
            На двигателите се монтира система за рециркулация на отработените газове.Тя насочва част от изгорелите газове в смукателните тръби,като така снижава нивото на вредните емисии.

            ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ:
            Брой цилиндри - 4
            Работен обем в литри - 2,28
            Степен на сгъстяване - 8:1
            Номинална мощност Бруто, при честота на въртене на коляновия вал мин1, кВт (к.с.) - 73,5(100) 4500
            Максимален въртящ момент Бруто, при частота на въртене коляновия вал мин1, Нм (кгс м) - 176,6(18,0) 3500
            Диаметър на цилиндъра и ход на буталото в мм - 92x86
            Маса в кг - 185
            Минимален разход на гориво г/кВт.ч(г/к.с.ч.) -285,6 (210)




            ЗМЗ 4104.10 Бензинов,4-цилиндров,с алуминиев блок
            Номинална мощност Бруто, при честота на въртене на коляновия вал мин1, кВт (к.с.) - 70,6(96) 4000
            Максимален въртящ момент Бруто, при частота на въртене коляновия вал мин1, Нм (кгс м) - 201(20,5) 2500
            Маса в кг-186
            Минимален разход на гориво г/кВт.ч(г/к.с.ч.) -306 (225)



            ЗМЗ4064.10
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4064.10.JPG
Прегледи:2
Размер:35.5 КБ
ID:5315070
            Още една турбо версия,предназначена за монтаж на УАЗ със специално приложение,и на летателни апарати тип-екраноплан..

            ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ:

            Брой цилиндри - 4
            Работен обем в литри - 2,28
            Степен на сгъстяване - 8:1
            Номинална мощност Бруто, при честота на въртене на коляновия вал мин1, кВт (к.с.) - 147(200) 5200
            Максимален въртящ момент Бруто, при частота на въртене коляновия вал мин1, Нм (кгс м) - 323(33) 4000
            Диаметър на цилиндъра и ход на буталото в мм - 92x86
            Маса в кг - 190




            ЗМЗ-409.10
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:409.jpg
Прегледи:2
Размер:158.6 КБ
ID:5315071
            Бензинов,4-цилиндров,инжекционен,Евро-2.

            ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ:
            Брой цилиндри - 4
            Работен обем в литри - 2,7
            Степен на сгъстяване - 9:1
            Номинална мощност Бруто, при честота на въртене на коляновия вал мин1, кВт (к.с.) - 105(143) 4400
            Максимален въртящ момент Бруто, при частота на въртене коляновия вал мин1, Нм (кгс м) - 230(23,5) 3700-4100
            Диаметър на цилиндъра и ход на буталото в мм - 95,5x94
            Маса в кг - 190
            Минимален разход на гориво г/кВт.ч(г/к.с.ч.) -265 (195)
            Количеството разум на планетата е постоянна величина,а населението непрекъснато се увеличава.

            Коментар


            • #51
              От: Прилики и разлики между УМЗ и ЗМЗ

              По габарити и присъединителни размери дизеловите двигатели са унифицирани(взаимозаменяеми) с бензиновите от серия-406,имат система за рециркулация на отработените газове.

              ЗМЗ-5143.10

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5143.jpeg
Прегледи:2
Размер:108.4 КБ
ID:5315411
              Дизел с турбина и интеркулер,механична помпа тип-VE работеща на-950 бара.Чугунен блок,два горноразположени разпределителни вала,алуминиева глава със 16-клапана,централно разположени горивни дюзи.

              ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ:С червено са данните за 5143.10,монтиран на Патриот.
              Брой цилиндри - 4/4
              Работен обем в литри - 2,235/2235
              Степен на сгъстяване - 19,5:1/19,5:1
              Номинална мощност Бруто, при честота на въртене на коляновия вал мин1, кВт (к.с.) - 72(98,0)4000/72(98,0)4000
              Максимален въртящ момент Бруто, при частота на въртене коляновия вал мин1, Нм (кгс м) - 216(22) 2100/230(23,4)1800
              Диаметър на цилиндъра и ход на буталото в мм - 87х94/87х94
              Маса в кг -225/225
              Минимален разход на гориво г/кВт.ч(г/к.с.ч.) -231 (170)
              Турбина: С 12-92-02 ,произход-Чехия/Турбина: С 12-93-02 ,произход-Чехия.
              Отговаря на стандард Евро-2/Евро-3


              ЗМЗ-5148
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5148.JPG
Прегледи:2
Размер:52.8 КБ
ID:5315412
              Дизел с турбина и интеркулер,Common Rail система работеща на-1450 бара.Чугунен блок,два горноразположени разпределителни вала,алуминиева глава със 16-клапана,централно разположени горивни дюзи.

              ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ:
              Брой цилиндри - 4
              Работен обем в литри - 2,235
              Степен на сгъстяване - 19,5:1
              Номинална мощност Бруто, при честота на въртене на коляновия вал мин1, кВт (к.с.) - 96(130) 3900.
              Максимален въртящ момент Бруто, при частота на въртене коляновия вал мин1, Нм (кгс м) - 270(27,5) 1800-2800.
              Диаметър на цилиндъра и ход на буталото в мм - 87х94
              Маса в кг -215
              Минимален разход на гориво г/кВт.ч(г/к.с.ч.) -210 (154)
              Турбина: GT 1549S
              Отговаря на стандард Евро-3.
              Количеството разум на планетата е постоянна величина,а населението непрекъснато се увеличава.

              Коментар


              • #52
                От: Прилики и разлики между УМЗ и ЗМЗ

                Пояснително инфо за ЗМЗ 24 двигателите.С червено са данните за ЗМЗ 24-01
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:24Д.JPG
Прегледи:2
Размер:87.5 КБ
ID:5315505

                ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ:
                Брой цилиндри - 4/4
                Работен обем в литри - 2,445/2,445
                Степен на сгъстяване - 8,2:1/6,7:1
                Номинална мощност Бруто, при честота на въртене на коляновия вал мин1, кВт (к.с.) - 69,9(95) 4500/62,5(85)4500
                Максимален въртящ момент Бруто, при частота на въртене коляновия вал мин1, Нм (кгс м) - 186,3(19) 2400/171,6(17,5)2400
                Диаметър на цилиндъра и ход на буталото в мм - 92x92/92х92
                Работа на цилиндрите: 1-2-4-3/1-2-4-3
                Фази на газоразпределението( с приблизителна разлика -0,45мм):
                1-ва/120 преди горна мъртва точка.
                2-ра/600 след долна мъртва точка.
                3-та/540 преди долна мъртва точка.
                4-та/180 след горна мъртва точка.
                Система за вентилация на картера:Открит тип(след-1977г принудителна затворен тип).
                Бобина:Б-115
                Запалителни свещи:А17В/А11
                Генератор:Г250-Н1 или Г259
                Реле регулатор: РР350
                Старетер:СТ230-Б
                Делко: Р-119Б
                Тегло в комплект със съединител и 4 степенна кутия от "Волга"-205кг.
                Последно редактирано от 4x2; 31-10-11, 21:26.
                Количеството разум на планетата е постоянна величина,а населението непрекъснато се увеличава.

                Коментар


                • #53
                  От: Прилики и разлики между УМЗ и ЗМЗ

                  Здравеите

                  Двигателя ми е с номер 417830 и водна помпа на главата.

                  Липсва ми карборатора .Та въпроса ми е дали е същия като

                  на ГАЗ66 ,че немога да намеря оригиналния.

                  Благодаря предварително за помоща.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Прилики и разлики между УМЗ и ЗМЗ

                    Привет колега,

                    Твоят карборатор е К126.

                    За газ66 е различен.

                    Назад в темата има изписано много за двигателите 417, може да прочетеш.

                    Коментар


                    • #55
                      От: Прилики и разлики между УМЗ и ЗМЗ

                      Колега,този карб.от газ-66 става за 417,даже с него върви повече.Ние почти всички караме с такива

                      Коментар


                      • #56
                        От: Прилики и разлики между УМЗ и ЗМЗ

                        Нормално ли е да няма отделно мазане на ангренажното колело при

                        двигателя ми 417860 или нещо липсва.Благодаря предварително.

                        Коментар


                        • #57
                          От: Прилики и разлики между УМЗ и ЗМЗ

                          Нормално е ,нищо не липсва.

                          Коментар


                          • #58
                            От: До: Прилики и разлики между УМЗ и ЗМЗ

                            Колега нямаше какво да правя и реших да драсна няколко реда от старата Украйна защото когато бях там да кажем, така накратко:
                            Прилики и разлики между УМЗ и ЗМЗ:

                            Аз си купих Уаз 31512 - 031 през далечната 2001 от Украйна с Двигател ЗМЗ 2.5 бензин 155 конски сили.

                            Така голямата разлика е само в габаритете на двигателите и на буталата всичко друго е едно и също.

                            Споделям девиза:

                            Случайни хора Уаз не карат. Поздрави

                            Коментар


                            • #59
                              От: До: Прилики и разлики между УМЗ и ЗМЗ

                              Първоначално публикуван от Monarh Преглед на мнение
                              Колега нямаше какво да правя и реших да драсна няколко реда от старата Украйна защото когато бях там да кажем, така накратко:
                              Прилики и разлики между УМЗ и ЗМЗ:

                              Аз си купих Уаз 31512 - 031 през далечната 2001 от Украйна с Двигател ЗМЗ 2.5 бензин 155 конски сили.

                              Така голямата разлика е само в габаритете на двигателите и на буталата всичко друго е едно и също.

                              Споделям девиза:

                              Случайни хора Уаз не карат. Поздрави
                              Какъв е този двигател ? Я разкажи повече за него.
                              На нас клиренс ни трябва , не скорост

                              Коментар


                              • #60
                                От: Прилики и разлики между УМЗ и ЗМЗ

                                Здравеите колеги ,при зглобяването на двигателя ми 417 изпаднах в

                                объркване породено от това ,че според мен отвора в долния краи

                                на биелата трябва да е обърнат към разпределителния вал.При разглобяването

                                обаче видях ,че са точно наобратно.Та въпроса ми е кое е правилното.

                                Благодаря предварително.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X