Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Скоростна кутия на Нива и борба с нея

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

    Само да не е запушен одушника.Ама 300 400 грама не е ли малко множко дори и с нови семеринги пак ще протече.

    Коментар


    • #62
      До: Представяне на нашите джипове - Лада Нива

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Нямам дизелова Нива, но тези дни започна да ми изключва 4-та предавка на скоростна кутия на около 60000км. Без масло не е оставала, а от около хилядния си километър е с пълна синтетика. Друго?
      Преди време имах подобен проблем с една Лада 2104 мисля че кутиите са еднакви. Проблема се оказа синхронизатора за 4-та предавка. Симптомите бяха изключване от скорост и се налагаше да държа лоста. По късно взе да "рита" лоста докато го държа и накрая изобщо не можеше да включва. Последва разглобяване ,оглед, на пръв поглед всичко изглеждаше ОК ,но след сравнение на нов и стар синхронизатор излезе че има износване минимално ,но достатъчно за да не включва.
      На 4-та предавка няма директно зацепени зъбни колела и цялото натоварване се поема от синхронизатора ,който свързва първичния и вторичния вал .Зъбите които свързват двата вала са много малко зацепени (около1,5-2 мм) и при малко износване започва да изключва.
      Dimitar Dyakov

      Коментар


      • #63
        До: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

        Сега остава да добавим,че това за което говориш не е синхронизатор.
        Синхронизатора е от цветен метал и има друга функция.
        Калин Владов,09РСПБЗН

        Коментар


        • #64
          До: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

          Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
          Сега остава да добавим,че това за което говориш не е синхронизатор.
          Синхронизатора е от цветен метал и има друга функция.
          Точно синхронизатор е . Синхронизатора се състои от няколко части и това за което говориш е част от самия синхронизатор . Ето малко подробно инфо .Синхронизатора се състои от 5,13,14 .Това за което говориш ти е изобразено с 5 и е изработено от цветен метал.
          Това е легендата към снимката.

          1 – гайка;
          2 – упорная пластина;
          3 – скользящая муфта синхронизатора 5-й передачи;
          4 – ступица скользящей муфты;
          5 – блокирующее кольцо синхронизатора;
          6 – шестерня 5-й передачи;
          7 – втулка шестерни;
          8 – упорная шайба;
          9 – шариковый подшипник;
          10 – упорная шайба;
          11 – шестерня 4-й передачи;
          12 – стопорное кольцо ступицы синхронизатора;
          13 – скользящая муфта синхронизатора 3-й и 4-й передач; 14 – ступица скользящей муфты;
          15 – шестерня 3-й передачи;
          16 – шестерня 2-й передачи;
          17 – скользящая муфта синхронизатора 1-й и 2-й передач с зубчатым венцом заднего хода;
          18 – ступица скользящей муфты синхронизатора 1-й и 2-й передач;
          19 – пружина синхронизатора;
          20 – сухарь;
          21 – фиксатор;
          22 – шестерня 1-й передачи;
          23 – шестерня ведущая главной передачи;
          24 – стопорное кольцо;
          25 – роликовый цилиндрический подшипни

          Сайта от който свалих снимката е този.
          Има много подробности и снимки на разглобена скоростна кутия, възможни повреди и начин на отстраняването им .
          http://automn.ru/

          Добавям още една снимка, на която има синхронизатор и съставните му части. Направена е от личната ми билиотека.
          Прикачени файлове
          Последно редактирано от dyak; 17-03-10, 11:45. Причина: Допълнителна информация
          Dimitar Dyakov

          Коментар


          • #65
            До: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

            На тая схема 11 и 13 осигуряват зацепването.5 е синхронизатора.Като започне да изключва ,11 и 13 би трябвало да се сменят заедно,понякога става и само със смяната на 13.На повечето кутии които съм отварял 11 е от 2 части като може да се смени само частта която се скопчава към 13,без самото колело.
            Калин Владов,09РСПБЗН

            Коментар


            • #66
              До: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

              Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
              На тая схема 11 и 13 осигуряват зацепването.5 е синхронизатора.Като започне да изключва ,11 и 13 би трябвало да се сменят заедно,понякога става и само със смяната на 13.На повечето кутии които съм отварял 11 е от 2 части като може да се смени само частта която се скопчава към 13,без самото колело.
              В легендата е написано кое е синхронизатора .При мен стана само със смяната на 5 от схемата. Точно 5 от схемата изравнява периферните скорости има увеличено триене и се износва .Затова е направено от износоустоичив материал (бронз) . Тази част от синхронизатора се казва блокиращ пръстен .
              Като цяло синхронизатора се състои от главина 4,муфа2,два блокиращи пръстена 1 и три фиксиращи плъзгача 3. Виждат се на втората снимка която съм добавил в по горния си пост.
              На първата снимка 11 и 15 са зъбните колела на които трябва да се изравни периферната скорост .Шийката която се вижда на 15 и на която няма нарязани зъби е конусна ,както е конусен и блокиращият пръстен 5.Същата шийка има и 11. Точно този конус поема триенето и помага за изравняването на скоростите.
              Последно редактирано от dyak; 17-03-10, 12:07.
              Dimitar Dyakov

              Коментар


              • #67
                От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

                Някой има ли актуална информация един пълен ремонт на скоростна кутия - 5 степенна колко излиза за части.
                Лагери, синхронизатори.. муфи и т.н.
                Нещо ориентировъчно?
                Или да търся нова 5 степенна кутия?
                Някой да има за продаване 5 степенна?
                Дайте малко свежа информация, моля ви колеги.

                П.С. Колеги - поздравявам ви за дискусията и нагледните схеми и думи за ремонт на скорости.
                Не бях опирал до ремонт. И сега не ми се опира..... но все едно . Добри сте !

                Коментар


                • #68
                  От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

                  Ти поне си стар Ниваджия и си наясно,че 5-степенните кутий в Нива не издържат.
                  Имах една-рециклирана,харизах я за 140лв.,въпреки,че заради акъла си сложих в нея части за много повече-/яд ме е тогава,че направо не я хвърлих/.
                  На село из гаража ми се мота още един такъв боклук-/по бегли спомени май "изхвърляше" 5-тата/,незнам......,абе боклуци.
                  Стана вече 80 000км. карам с Жигулска.Кутията е на към 400 000км.,е няма ядове,освен една изкъртена зъбчатка на задна скорост от супер як тормоз и лашкане на задна-първа.
                  Та не се занимавай,не си струва,4 степенните вървят по 40-50лв.
                  Последно редактирано от Янко Желязков; 07-08-12, 22:45.

                  Коментар


                  • #69
                    От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

                    Имам една в чувал, ако ти върши работа - пращам ти я!. Да под "в чувал" разбирай, че е на части, можеш да експериментираш, като конструктор лего, само дето е за големи

                    Коментар


                    • #70
                      От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

                      Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                      Някой има ли актуална информация един пълен ремонт на скоростна кутия - 5 степенна колко излиза за части.
                      Лагери, синхронизатори.. муфи и т.н.
                      Нещо ориентировъчно?
                      Или да търся нова 5 степенна кутия?
                      Някой да има за продаване 5 степенна?
                      Дайте малко свежа информация, моля ви колеги.

                      П.С. Колеги - поздравявам ви за дискусията и нагледните схеми и думи за ремонт на скорости.
                      Не бях опирал до ремонт. И сега не ми се опира..... но все едно . Добри сте !
                      Читави части за ремонт на това нещо са около 250 лева. Имам и аз едно насипно. Хем отдефектирано и с набавени почти всички части.
                      Прогнозата не е добра.

                      Правилното действие е да си намериш изправна кутия образец след 2005 година и да похарчиш около 80 лева за масло. 4-степенна също е вариант, но вече почти няма откъде да намериш тампон и греда, за да я монтираш вместо оригиналната.

                      Коментар


                      • #71
                        От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

                        Вие ме плашите.....
                        На 4 ст. не бих се върнал, освен , ако нямам избор.
                        Тази ми изключва две скорости и е за синхронизатори.
                        Нивата от която са скоростите си заслужава усилията. Та за това ми се иска добър ремонт да и се направи.
                        В краен случай ще остане на смяна на синхронизатори само и дреболиите, но все си мисля, че има други варианти.
                        Намерил съм една скоростна 2003 за 150 лева, но знам ли колко е читава?
                        Благодаря ви за отзивчивостта и за отговорите.
                        Ще размислим утре с моя майстор.
                        Благодаря!
                        П.С. Така и така съм я "разколачил" и днес реших да взема феродов диск.
                        24 лева се оказа цената.

                        Коментар


                        • #72
                          От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

                          Абсолютно е сигурно, че няма да мине само със синхронизатори, щом изключва скорости. Имаш минимум 5 лагера за смяна, без да броим тези под зъбните колела.

                          Коментар


                          • #73
                            От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

                            +1.При тези симптоми 100% няма да минеш само със синхронизатори.
                            Иначе и аз съм чувал,че кутиите произведени след 2005г. са със значително подобрена надеждност,но доколко е вярно не съм в състояние да кажа.
                            Какво е променено вътре също не зная по простата причина,че не съм отварял,а и не съм виждал отворена такава,та да я разгледам.
                            Ако искаш пробвай с една такава-/щом Нивата ти е читава като цяло/,от новия образец,но ме съмнява да е под 1000лв. нова.
                            Ти си преценяш,аз лично никога не бих пробвал,още повече че карам с гуми 3 размера над оригиналния и нямам сила за 5-та предавка,особено по баирите.

                            Коментар


                            • #74
                              От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

                              Относно моделите след 2005 година, може да се съди, по автомобилите, който се използват от разните фирми - ЧЕЗ, ВиК и други мошеници, който всички си знаем какво ги оправя - та все едно за тях де, я да, да не забравим и Нуг-ите. Масово карат ниви след 2005 година, има на по доста км, по думите на нашенската подвижна охрана на горите и леса, не са имали ядове с кутията и като цяло не са имали никави ядове с окачване и ходова част. Единствения дерт дето е имала тяхната е било доста сериозен проблем с парното и прилежащите атрибути към него. Майстора, който обслужваше горските ниви, имаше същото твърдение, по негови думи - работил е кутий от ранните години. В по-скорошните години, и той потвърди след 2005 - 2006 не е пипал скорости. Само опит може да каже кое как е, така по думи на разни майстори и заключения, като мойте не може да се съди. Относно нова кутия в магазина около 800 - 900лв

                              Коментар


                              • #75
                                От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

                                Четиристепенна хубаво,ама ако живееш в гората и караш само там.Качваш ли се на асвалт,петата си е благинка.Синхронизаторите нямат отношение към самоизключването на скоростите.Не си писал кои скорости изключват.Може дори и съвсем без пари да минеш.Може да е лашната гайката на вторичния вал и счупена пружинната шайба на първичния.От всичко най-бързо се износват вилките плюс увеличените луфтове от гайката и шайбата,ето ти изключване.Ако не си карал дълго с тоя проблем да увредиш муфите и З.К. които зацепват ще минеш съвсем тънко.Аз моята кутия я отворих заради изключваща четвърта ама чак когато вече не можех дори и с усилие да задържам лоста на мястото му.Като я отворих видях,че болта на петата е скъсан.Проблеми с петата не съм имал.Усилията притискат З.К на петата на вътре а не на вън към кожуха,така,че с болт и без болт-все тая.
                                Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на Днес.

                                Зареждам...
                                X