Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Скоростна кутия на Нива и борба с нея

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

    Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
    Лагер на съединителя. Не е проблем, освен шума.
    Задължително се сменя при следваща смяна на феродовия диск.
    Когато го въртиш "на ръка" изглежда хубав, тих... но не се полъгвай. Сменяй го.
    Аз сглупих с такъв "хубав" и сега ме е яд... но какво да се прави. Човек се учи докато е жив.
    Нещо си в грешка колега-лагера на съединителя РАБОТИ и съответно ако е износен се чува при натиснат педал на съединителя.
    А човека пише,че като натисне съединителя на свободна шумът изчезвал,при отпускане се появявал......-нещата клонят към шум от лагера на първичния вал на СК.
    Това,обаче не е кой знае какъв проблем за постоянно "къпещия" се в масло лагер и може да се кара така дълго време.

    Коментар


    • От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

      Да споделя и още едно наблюдение на колеги от английския форум за нива - според тях, на пета предавка трябва да се кара при скорост 90 км/ч и повече, въпреки че заводско дават да се включва при 80 км/ч. Това още веднъж доказва безмислеността на тази пета предавка, защото така или иначе при скорости над 90 км/ч, подобната на тухла четворка нива гори поне 11-12/100 дори и на 5-та.
      Александър

      Коментар


      • От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

        Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
        Нещо си в грешка колега-лагера на съединителя РАБОТИ и съответно ако е износен се чува при натиснат педал на съединителя.
        А човека пише,че като натисне съединителя на свободна шумът изчезвал,при отпускане се появявал......-нещата клонят към шум от лагера на първичния вал на СК.
        Това,обаче не е кой знае какъв проблем за постоянно "къпещия" се в масло лагер и може да се кара така дълго време.
        Боре, грешката е вярна. Не е за първи път.
        Щом като искаш - ремонтирай СК. Аз сменям лагер на съединител и решавам проблема.
        За това нивата е голяма работа -един и същ проблем се решава по два различни начина......

        Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
        Да споделя и още едно наблюдение на колеги от английския форум за нива - според тях, на пета предавка трябва да се кара при скорост 90 км/ч и повече, въпреки че заводско дават да се включва при 80 км/ч. Това още веднъж доказва безмислеността на тази пета предавка, защото така или иначе при скорости над 90 км/ч, подобната на тухла четворка нива гори поне 11-12/100 дори и на 5-та.
        Странни мисли. Всяка гори повече над 100те . Дори аеродинамичната "гега"(G klasa) или дефендъра.
        Защо очакваш нивата да е обратното на нормалното ?
        Който търси икономия - кара около 80-90 км. Съвременните ниви обаче са си икономични и при 130 км.
        Аз нива с 4 скорости не бих избрал вече. 21 век сме и нормалните неща са си нормални.
        Последно редактирано от bgbul; 25-08-12, 17:46.

        Коментар


        • От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

          За лагера си прав-в около 10% от случаите.Лагера се върти и при ненатиснат съединител,когато го натиснеш има случаи да си "събере" съчмите и да утихне.Но пак казвам,основния заподозрян е лагера на първичния вал.
          Да не говорим че шума от лагер на съединител и на първичен вал няма нищо общо.
          Калин Владов,09РСПБЗН

          Коментар


          • От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

            А като говорим за маслата?Защо навремето в студовете,а и не само тогава,едни се палеха с натиснат съединител,други-без?А ако дадеш повечко пари за съединител(фер.,прит.,лагер),проблемите ги забравяш,не си познаваш педала на съединителя и скоростите.п.п.Пак малко се замисляме какво се случва при стартиране с турбото в другите коли.
            Последно редактирано от veskov; 25-08-12, 20:20.
            А тези простотии се правят от името на всички ни.
            Даника
            Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

            Коментар


            • От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

              Извадих една забравена скоростна кутия от Лада1500,на кутията пише 2101 5101071 дали е предавателно число 1:3,75 2,30 1.49 1.00 и задна 3,87. В момента съм с 5степенна но ползвам Нивата повече извън пътя.Та мисълта ми е дали да ги врътна.
              Няма невъзможни работи.Тел.0888344659

              Коментар


              • От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

                Ясен смени навремето на неговата Нива 5 степенна с 4 степенна скоростна кутия и не беше очарован от резултата .
                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                Коментар


                • От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

                  Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
                  За лагера си прав-в около 10% от случаите.Лагера се върти и при ненатиснат съединител,когато го натиснеш има случаи да си "събере" съчмите и да утихне.Но пак казвам,основния заподозрян е лагера на първичния вал.
                  Да не говорим че шума от лагер на съединител и на първичен вал няма нищо общо.

                  При правилна регулировка,няма как да се върти аксиалният лагер без да е натиснат съединителя.Лагера на първичният вал дори да е износен без товар няма как да вие,шумът е от зъбна двойка.През 90-те бях взел 5 ск от полонез за жигулката,имаше виене,изчезваше само на директна,два пъти сменях всички лагери,шумът остана.След внимателно оглеждане на зъбните двойки се оказа,че има нарушена азотация на зъбното на първичният вал и първото на блоковата ос,в обратна посока си бяха перфектни и при завъртане нямаше шум.Смених двата вала и всичко млъкна.
                  Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                  Коментар


                  • От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

                    Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                    Ясен смени навремето на неговата Нива 5 степенна с 4 степенна скоростна кутия и не беше очарован от резултата .
                    Просто човека случи на много амортизирана кутия-/късмет,има 4ст. кутий в моргите на по 500 и повече хиляди км.!!!/.
                    Иначе 4-степенната си е далеч по-надеждна.
                    За Нива,експлоатирана често в гората бих препоръчал Жигулската-/по-късите 1-ва,2-ра и 3-та предавки/ компенсират монтирането на по-големи гуми.
                    Така или иначе на дълъг път-/извънградско/ нищо не се губи,4-тата пак си е директна,като на всички Ладови кутий и при нужда Нивата си постига същата максимална скорост,каквато би вдигнала Нива с 5-ст.кутия,по простата причина,че при Нива максимална скорост се постига на 4-та предавка.
                    П.П.И за да няма спорове да споделя:
                    -в началота бях с 5-ст.кутия.Пътувам по пътя Казанлък-Бургас,Нивата все още няма газ и се караше с А-95.
                    Мисля си,че като имам 5-та и съм голям герой,натискам на 5-та,натискам,обороротомера стига до 4000об/мин.-135км./ч. и до там.
                    Чакам,чакам,педала е до пода,но уви........,оттам ме хвана яд и от 135км/ч. хакнах 4-та и отново "заварка" на газта до пода.
                    Макар и бавно колата достигна до 145км/ч. по километраж и 5600об/мин.
                    Сега карам с 4-ст.,Жигулска кутия.В гората е много по-добре като предавателни числа.
                    На асфалта също е супер-ако скоростта е над 70-75км/ч. директно натискаш педала и изпреварваш.
                    Ако е по-надолу задължително 3-та до 100км/ч. и оттам нагоре 4-та.
                    Последно редактирано от Янко Желязков; 26-08-12, 23:44.

                    Коментар


                    • От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

                      Тук зависи вече и двигателя предполагам =) Защото на 5та съм дигал до 150 при поне 5к обороти и нагоре, а на четвърта не знам с какви обороти трябва да се случи скорост от 150.
                      Лада Нива 21214 1,7i a.k.a. Магаренцето :)

                      Коментар


                      • От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

                        Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
                        Просто човека случи на много амортизирана кутия-/късмет,има 4ст. кутий в моргите на по 500 и повече хиляди км.!!!/.
                        Иначе 4-степенната си е далеч по-надеждна.
                        За Нива,експлоатирана често в гората бих препоръчал Жигулската-/по-късите 1-ва,2-ра и 3-та предавки/ компенсират монтирането на по-големи гуми.
                        Така или иначе на дълъг път-/извънградско/ нищо не се губи,4-тата пак си е директна,като на всички Ладови кутий и при нужда Нивата си постига същата максимална скорост,каквато би вдигнала Нива с 5-ст.кутия,по простата причина,че при Нива максимална скорост се постига на 4-та предавка.
                        П.П.И за да няма спорове да споделя:
                        -в началота бях с 5-ст.кутия.Пътувам по пътя Казанлък-Бургас,Нивата все още няма газ и се караше с А-95.
                        Мисля си,че като имам 5-та и съм голям герой,натискам на 5-та,натискам,обороротомера стига до 4000об/мин.-135км./ч. и до там.
                        Чакам,чакам,педала е до пода,но уви........,оттам ме хвана яд и от 135км/ч. хакнах 4-та и отново "заварка" на газта до пода.
                        Макар и бавно колата достигна до 145км/ч. по километраж и 5600об/мин.
                        Сега карам с 4-ст.,Жигулска кутия.В гората е много по-добре като предавателни числа.
                        На асфалта също е супер-ако скоростта е над 70-75км/ч. директно натискаш педала и изпреварваш.
                        Ако е по-надолу задължително 3-та до 100км/ч. и оттам нагоре 4-та.
                        В предната си част кутиите са напълно еднакви, проблемите на 5 степенната кутия идват от две резбови зглобки които не са осигурени добре и като се отвият става весело, едното е гайката на опашката при гуменото каре , ако се развие колелото на 5 та ск. започва да излиза назад в резултат на което започва да изключва , другото е болта който притяга блокчето на 5та и задна към блоковата ос също има навика да се саморазвива понякога и да се къса ако тези два възела се осигурят почти сигурно е че проблеми няма да има а иначе наистина жигуловата кутия за гората ще е по добра при нея първичния вал(опашката) е 17/към29 зъба а на 5 степенната е 18/към28 зъба оттам идват по бавните 1-2и3 та но на дълъг път 5 та ск е удобство,та всеки си преценява кое го устройва аз лично бих заложил на 5 ст кутия - отваряне ревизия и газ
                        ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

                        Коментар


                        • От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

                          Първоначално публикуван от Петър Пенчев (tyto_) Преглед на мнение
                          Тук зависи вече и двигателя предполагам =) Защото на 5та съм дигал до 150 при поне 5к обороти и нагоре, а на четвърта не знам с какви обороти трябва да се случи скорост от 150.
                          Зависи и с какви гуми си.
                          Ако си със сегашните оригинални заводски НИВА 4Х4 К-156-1,които отговарят на 26" километражът ти може и 160км/ч. да стигне.
                          С 29-ки,обаче и 5-та предавка я вдигнеш 140 по километраж,я не...!!!

                          Коментар


                          • От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

                            Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
                            Просто човека случи на много амортизирана кутия-/късмет,има 4ст. кутий в моргите на по 500 и повече хиляди км.!!!/.
                            Иначе 4-степенната си е далеч по-надеждна.
                            Съвсем си беше в ред моята 4-степенна скоростна кутия и работеше. Просто така Нива става още по-некомфортна и бавна, а аз я карах не само в гората.

                            Иначе:
                            1. Нива достига на равен път максималната си скорост на 4 предавка, независимо има ли 5 предавка или не.
                            2. 5 предавка страда единствено и само от прегряване. Оттам и развиването на болтовете, оттам и ядовете с лагерите. При температура над 30 градуса 5 предавка не бива да се включва и ще живее.

                            Коментар


                            • От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

                              Верно...,ти беше с 4.1 дифове и 1600 мотор,нали така?
                              При тези условия вече наистина е тегаво без 5-та извънградско-/още при 90км/ч на 4-та оборотите стават доста и салона шумен/.
                              Иначе при Нивите 1.7-/дифове 3.9/ си вървят нормално на 4-та.
                              С 4000об/мин. си на почти 110км/ч.,но пак повтарям това с дифове 3.9 и гуми 29".
                              В никакъв случай не бих казал,че е комфортно,но със спътника до мен си говорим най-нормално.

                              Коментар


                              • От: Скоростна кутия на Нива и борба с нея

                                Всеки свиква с нивата която си джитка. Трябва да имаш и двете едновременно (както беше при мен ) за да ги сравняваш.
                                Пътувах в Гърция с 4 степенна кутия без да ми е проблем - 2500 км. Просто свикваш. Караш си над 100 и шумовете не ти правят впечатление.
                                Когато обаче имам и двете и се кача от 5 степенната на 4 степенната разбирам КОЛКО МНОГО не искам 4 степенна кутия.
                                Особено с новите 5 степенни - 140 и не чуваш нищичко .
                                Няма смисъл да хвалите 4 степенната СК. Става като с Тойотата - митове и легенди.
                                А който ги има разбира истината за по-малко от месец.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на Днес.

                                Зареждам...
                                X