Искам да чуя мненията ви за това на какво се дължи проходимоста на Нивата.Дайте без заяждания,че днеска май има изригвания и някой се нервят
.Мисълта ми е следната:Моето мнение е,че това се дължи на теглото и(относително лека е)В същото време не съм сигурен и за това питам Вас.Ще кажете-комплексно е.Да но според мен всеки "джип" има някъде с нещо преимущество.Не ми се вярва да е заради фултайма.Всеки става така с вкючване на лосчето.Друго не мога да измисля.Вие сте.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
На какво се дължи проходимоста на "Нивата"?
Свий
X
-
Да, тя е с много къса база. Колелата са почти по ъглите на квадрата. Освен това е мека щото е самоносеща, и артикулацията на мостовете е учудваща. С тоя диаметър на колелата е и кажи го без свесове. Това е общо взето.
Не, ако много искаш можеш да закъсаш и с нея ...
))
Коментар
-
Венци,точно това ме инересува.Дай някой линк да почетем.Първоначално публикуван от Венцислав ПетровНай-общо казано проходимостта се определя от размера на гумите съотнесен към теглото на един автомобил и след това от чисто геометричните дадености. И в двете посоки Нивата има доста предимства.
Стефане,те и МТЛБ-тата закъсват
Коментар
-
Те закъсват най-страшно. Заради плоския корем. Ако искаш еднаквост - Нивата и БТРа закъсват еднакво. И се карат еднакво, особено в калта. Като стане нещо, и в двете просто настъпваш газта и се молиш на гумите да те измъкнат, няма какво друго да правиш. Да, на БТРа също повече му пречи плоския корем. Много гадно и здраво залепва в мазна кал. Жива трагедия за личния състав.
Коментар
-
За съжаление до момента няма нищо което да съм намерил и да съдържа систематизиран материал по въпроса. От известно време събирам всичко писано както и използвайки известни наблюдения оформих кратък обзор на основните параметри влияещи върху проходимостта. Който е идвал на курса по теория е видял материала. Нямам готов линк обаче но имам намерение да го направим като отделна статия някой ден...Първоначално публикуван от Явор(dorzi)Венци,точно това ме инересува.Дай някой линк да почетем.Първоначално публикуван от Венцислав ПетровНай-общо казано проходимостта се определя от размера на гумите съотнесен към теглото на един автомобил и след това от чисто геометричните дадености. И в двете посоки Нивата има доста предимства.
Стефане,те и МТЛБ-тата закъсват

Коментар
-
Нивата е (учудващо) проходима защото е лека, квадратна, с малки свесове, много добра артикулация на мостовете, сравнително слаб, но достатъчен двигател...,
НО само на сухо, в дълбоката, кал/сняг по-ниският клиренс (при това на Мноооого по-голяма площ - от колело до колело, докато на колите с цели мостове е само на диференциала), заорава като булдозер и УАЗ-ките (изпитал съм го докато карах нива
) те подминават от където си искат.
А и още един недостатък на нивата и ТРЯБВАТ блокажи (Личен опит) много лесно се окантарва за разлика от УАЗ-ките (например) който макар и без блокажи (мойте две бивши
) са мноооого по-трудни за закантарване (диагонално). Нямам обяснение на този Феномен освен диференциала и да е много по "прецизен" и по-добре да си върши (пъклената в този случай) работа
или аз да съм бил абсолютен левак (тогава се учих
), а сега да съм се понаучил (макар да не ми се вярва, пък и хората твърдо да отричат
).
Коментар
-
О, не. Това е всъщност единственото преимущество на дългата база - много по-късно хваща диагонал. Това да.
Обаче пък нали е къса, и достатъчно маневрена, обикновенно пък успяваш да намериш траектория, на която да избегнеш диагонала.
Коментар
-
Първоначално публикуван от Явор(dorzi)Венци,точно това ме инересува.Дай някой линк да почетем.
Стефане,те и МТЛБ-тата закъсват

Между другото, днес по новините видях за новата екстра на всезнаещия чичо Гугъл (или леля не знам )
) Търсачка за книги. И въпреки че повечето не са с пълен достъп, има невероятни неща, които може да си разлистиш и почетеш по темата. Аз лично съм очарован. Ето как изглежда
http://books.google.com/books?vid=IS...0k7rex0hitKk5A
Някой явно е откраднал идеята на Стефан за дигитализиране на библиотеките
Коментар
-
Според мен проходимостта на Нивата се дължи на късата база и на това че е сравнително висока-но и тя както всяко превозно средство може да закъса-не един път съм закъсвал с нивата-но все пак всичко си е до опита на водача.Иначе съм напълно съгласен че заради плоският си корем-като залепне и няма мърдане
-много лошо трябва лебедка или в най лошият случай-трактор
Коментар
-
Re: на какво се дължи проходимостта на нивата
Не съм много сигурен-но мисля че при късите бази няма разлика.Първоначално публикуван от Пламен БешковИма ли някаква разлика в окачване и ходова част на Нива 1.6 и сега произвежданите 1.7i
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар