Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кои модели на Лада са най-здрави???

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Кои модели на Лада са най-здрави???

    Здравейте!
    Пускам тази тема,понеже от много време спорим с приятели ,кой модел на ладовите двигатели е най-добър с изминаване на даден пробег на километри.Чул съм,че най-здрави са 1500 и 1200 кубиковите мотори.За 1300 с ремък съм чул ,че са "масларки" и бързо прогарят масло.Пуснах я поради две основни причини:

    1.Виждам,че има доста разбиращи и можещи,които биха разнищили този въпрос.

    2.Има теми,които не са свързани точно с моделите на Ваз 2121(Нива).

    На 20 гидини съм,не са много,но проходих от рано с автомобилните двигатели и искам вече да взема автомобил,с който да мога да пътувам напред-назад.
    Също какво може да кажете за 1600 кубиковите двигатели?
    Избора правя между две Лади,и двете са добри ,и двете са не повече от 70 000 километра.Едната е Лада 2105 90-та година в не лошо състояние,карана от възрастен човек,който преди месец почина.Другата е 84-та,Лада 2106 в не лошо състояние,калана от възрастен човек,пак на същата възраст,който вече не може да я кара.

    Кажете си мнението,разбира се ако може!!!
    72
    1200 кубиков
    13.89%
    10
    1300 кубиков(с ремък)
    9.72%
    7
    1500 кубиков
    26.39%
    19
    1600 кубиков
    50.00%
    36

  • #2
    До: Кои модели на Лада са най-здрави???

    Двигателите са устроени еднакво и практически еднакво добри - т.е. разликите между отделните екземпляри са много по-големи от усреднената разлика между моделите.

    Този с ремъка няма звука от веригата (което не го прави драстично по-тих) и по-трудно подлежи на мощностен тунинг, заради бавното стичане на маслото в картера.

    Коментар


    • #3
      До: Кои модели на Лада са най-здрави???

      Този с ремъка в началото нямаше ли проблеми с оригиналните (виетнамски) ремъци ?

      Не че очаквам да са още с оригиналните от преди 20 години де.

      Също, 1600 нямаха ли някакъв проблем спрямо 1500 ? Нещо заради допълнителните кубици ?
      Издъних се на Тюринг теста

      Коментар


      • #4
        До: Кои модели на Лада са най-здрави???

        Кой знае. Вероятно първите партиди от всичките са били особени. Както навсякъде.

        Коментар


        • #5
          До: Кои модели на Лада са най-здрави???

          Какво ти пука за двигателите? Това са коли на 15-20 години...да ти е ясно ще смениш всико! Не важи само за ладите....а за всики коли.


          По темата... най-много хвалят 2103 - 1500 мотор. На по-малките просто им взимат душата по-рано. Иначе са дървени, сравнително тромави, неикономични....изключително непретенциозни и ремонтопригодни.


          Ако все пак мазохизма в теб надделее, ремонта на двигателя ти е най-малки проблем. Всичко с части(качествени) и труд ми излезе 800лв.

          За 2106... както и повечето класики, страдат от:
          - некачествени части, хубавите са на 80% от частите за Опел Корса например.
          - ръжда, основния проблем. Гледай да е здраво купето, гният гредите на магарето отпред, страниците - на които се закача гредата на двигателя, ботушите на предните носачи, кутийките на предните калници (бъркаш в жабката в дясно има греда...долната и част трябва да си е там и да няма дупки), прагове, калници, врати, легенчетата на резервуара и рез. гума, предна и задна престилка... не гние тавана
          - спирачки, болшинството части за тях са на Фенокс и са откровен боклук. Намират се и немски Мастер спорт и са добри... преди да я подкараш, смяняй наред всички цилиндърчета (4 отпред и 2 отзад) регулатора на задните спирачки и спирачната помпа... . накладки Текстар.
          - проблеми с тоците - лечими, при 2104/5/7 дискотека в стоповете. При останалите - ръждясали или окислени контакти.
          - проблеми с прегряване - термостат, запуени радиатори.
          - и доста други... за коли на 20години.

          Все пак аз имам 2106 - 87. Вярно бухал съм около 3000 за ремонти и още 1300 да я купя. Но пък не се притеснявам да пътувам с нея където и да е.... служебните чисто нови пежа са в пъти по-непредвидими и несигурни.
          Последно редактирано от Дрон; 13-06-09, 00:31.
          После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

          Коментар


          • #6
            До: Кои модели на Лада са най-здрави???

            Първоначално публикуван от Desert_Ant Преглед на мнение
            Какво ти пука за двигателите? Това са коли на 15-20 години...да ти е ясно ще смениш всико! Не важи само за ладите....а за всики коли.


            По темата... най-много хвалят 2103 - 1500 мотор. На по-малките просто им взимат душата по-рано. Иначе са дървени, сравнително тромави, неикономични....изключително непретенциозни и ремонтопригодни.


            Ако все пак мазохизма в теб надделее, ремонта на двигателя ти е най-малки проблем. Всичко с части(качествени) и труд ми излезе 800лв.

            За 2106... както и повечето класики, страдат от:
            - некачествени части, хубавите са на 80% от частите за Опел Корса например.
            - ръжда, основния проблем. Гледай да е здраво купето, гният гредите на магарето отпред, страниците - на които се закача гредата на двигателя, ботушите на предните носачи, кутийките на предните калници (бъркаш в жабката в дясно има греда...долната и част трябва да си е там и да няма дупки), прагове, калници, врати, легенчетата на резервуара и рез. гума, предна и задна престилка... не гние тавана
            - спирачки, болшинството части за тях са на Фенокс и са откровен боклук. Намират се и немски Мастер спорт и са добри... преди да я подкараш, смяняй наред всички цилиндърчета (4 отпред и 2 отзад) регулатора на задните спирачки и спирачната помпа... . накладки Текстар.
            - проблеми с тоците - лечими, при 2104/5/7 дискотека в стоповете. При останалите - ръждясали или окислени контакти.
            - проблеми с прегряване - термостат, запуени радиатори.
            - и доста други... за коли на 20години.

            Все пак аз имам 2106 - 87. Вярно бухал съм около 3000 за ремонти и още 1300 да я купя. Но пък не се притеснявам да пътувам с нея където и да е.... служебните чисто нови пежа са в пъти по-непредвидими и несигурни.
            Благодаря за изчерпателния отговор!
            Харесват ми ладите,не са западните курници,карани от Шваби.Когато я взема ща проверя всичко.За двигателите например съм чул,че са най-добрите 1500,но с чичо ми правихме ремонт на 55 хиляди на неговата.Случва се двигател да прегрее и така нататък.Ние сменихме само сегменти и гумички на клапаните,колата се оправи и сега е доста добре.Чул съм ,че Лада 1600 имат пробрем с аксиалния луфт на коляновия вал.Това ставало така,понеже притискателният диск бил по-твърд,заради прожините му.Ще избирам между няколко модела пък да става,квото ще.Но най-вече искам да избера най-здравата партида.

            И двете лади,които споменах от начало не са имали,нито газова уредба,нито прости собственици.

            Поздрави!

            Коментар


            • #7
              До: Кои модели на Лада са най-здрави???

              ИЗвинявай,ама си пропуснал един модел,1300 с верига.Моята е такава.Тя е жигула с ладов двг,фабрично така 21011 набор 82.Колега,и аз съм на 20 ( след 10ина дена на 21 .. ) и съм я разглобявал доста пъти... Та този двг съм го карал без вода 4 км (нямаше) масло не бях сипвал доста време,в момента вместо възд филтър има едни детски памучни гащи,със скъсан държач койото се хваща за гредата-и целия двг се изместваше на ляво и перката опираше в радиатора-абе дуракоустоичиви са.
              Opel Frontera B 2.2 DTI,Пасат Б5 4motion
              feikot@abv.bg
              Обратно дороги - НЕТ !

              Коментар


              • #8
                До: Кои модели на Лада са най-здрави???

                Напълно подкрепям написаното от Сашо - Desert Ant-a.
                Избери кола със запазено купе. Всичко друго се прави елементарно на Ладата.
                По отношение на двигателите - всички са достатъчно здрави, за да надживеят три каросерии. Най-мощна и най-добре върви 2106 (1600). Тя е и най-трудна за намиране. С намаляването на кубатурата и мощността на двигателя намалява - то е ясно (От 80 к.с. за 1600 до 62 за 1200). Оттам нататък разходът на гориво е практически еднакъв за всичките модели. При мен (2101 - 1973г с най-първия механичен карбуратор - Вебер или ДААЗ 2101-1107010), докато карах на бензин гореше под 7, а на газ - около 9. Колата е в оригинален вид без модификации.
                Двигателите с верига (01/011/03/06) са практически еднакви като конструкция и са изключително идиотоустойчиви. Ако намериш кола на 70000, при грамотно поддържане ще я караш още поне 200000км без проблеми.
                Някогашната червена 1600 на дядо ми изкара 570000 до първия ремонт, ремонтира се и 96-та година я продаде. 2002-ра още беше в движение.
                94-5 година на нея съм се учил...
                По отношение ремъчния мотор 2105 - ако се кара агресивно в завои - маслото не успява да се оттече от цилиндровата глава и картера остава празен. Резултатът е ясен - обикновено нов двигател. Но за нормална експлоатация - с нищо не е нито по-добър, нито по-лош.

                Коя каросерия изглежда по-добре е въпрос на личен вкус. Аз харесвам 2101, 2106 и 2107.

                Коментар


                • #9
                  До: Кои модели на Лада са най-здрави???

                  И двете лади са с добри купета.Нямат изгнило,даже са доста запазени.И двете са в Гараж.Аз ще ги обработя веднага против корозия и ще им сложа подкалници.Разбира се ,че ще се поддържа колата,която купя.Може ли да ми кажете с какво да намажа боята та да стои лъскава и водата да се стича от нея,все едно е блажна самата кола?
                  На 100% съм сигурен,че автомобилите са на реални километри и са още "девствени"-никой не ги е карал душманската.

                  За колегата feikot ще кажа,че така не съм и мислил да вземам.Заради това не съм сложил.Знам го модела 21011 и не са лоши автомобили.Извинявам се.

                  Да ви попитам защо се получава този ефект при "Ремъчните" двигатели?

                  Може би при другите,веригата служи като транспортьор на маслото на долу.

                  Поздрави!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Кои модели на Лада са най-здрави???

                    Първоначално публикуван от ludau Преглед на мнение
                    Да ви попитам защо се получава този ефект при "Ремъчните" двигатели?

                    Може би при другите,веригата служи като транспортьор на маслото на долу.
                    Да.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Кои модели на Лада са най-здрави???

                      Някога на състезателните Лади пригаждахме едни тръбички на моторите с ремък, за да има откъде да се стича маслото. Но този проблем го има, когато работи повечко време на постоянно високи обороти.
                      Иначе съм карал мно-о-го километри с всички видове Ладоци. Мисля, че за млад човек, с мерак това е колата. Успех.
                      Всичко готино на този свят е или незаконно,или неморално или вредно за здравето.
                      -----------------------------------------------
                      Питието определя съзнанието....
                      -----------------------------------------------
                      0887770735

                      Коментар


                      • #12
                        До: Кои модели на Лада са най-здрави???

                        Първоначално публикуван от ludau Преглед на мнение
                        ...Благодаря за изчерпателния отговор!
                        Харесват ми ладите,не са западните курници,карани от Шваби...
                        Значи курници има и на запад и на изток Нека да не забравяме , че жигулито е по лиценз на Фиат , който също е предназначен за шваби и жабари . Макар и в далечните 60`те години на миналия век.С други думи този нежен автомобил не е смятан да попада на пътища като българските . За нас си беше предназначен Москвича . Бг пътищата са си нещо като естествен полигон за изпитване на прототипи за здравина на ходовата част . В този аспект аз по принцип предпочитам курник на 20 год. , търкалян по равен като стъкло асфалт , пред 5 - годишен красавец , познал мъката на нашата пътна мрежа. Но това е оффтопик.
                        Сега за Ладите : за мен най-доброто беше 1500 S. Макар че ми се караше малко по-мощния 1600 , но който е живял по онова време знае , че нямахме право на избор . Между другото 1600 най-рядко се намира , защото вноса им беше най-малко като количество.
                        Относно здравината на мотора . Определено мога да кажа : "На късмет" . Можеш да попаднеш както на екземпляр , който ще те изкара 400 000 км. , така и на такъв дето на 50 000 ще ти скъса нервите . Всичко зависи от това дали е правен в понеделник , или в сряда .
                        С други думи : ако и двата са позапазени външно , взимай поне по-мощния , пък каквото излезе !
                        PS. За здравината : като цяло най-здрави излязоха първите жигули - тези които изцяло си бяха копирани от Фиат . Когато руснаците започнаха да влагат собствено творчество в модификации , резултатите по качеството логично се снижиха ....
                        Последно редактирано от Ясен; 13-06-09, 09:57. Причина: оправен цитат
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Кои модели на Лада са най-здрави???

                          Жигулито е доста непълно копие на Фиат 124, даже по идея. За самите италианци това е било изпробване на следваща концепция двигател (с горен РВ) и на някои други нови неща. После този двигател е влязъл и в следващи модели Фиат.

                          Качеството е било променливо през цялото съществуване на заводите ВАЗ (и до днес). Историите за понеделник и сряда имат някои факти в своя подкрепа. Годината на производство няма абсолютно никакво значение (с изключение на перестройката 95-99г), много по-важен е късметът и поддръжката.

                          АГУ на ладата също не е лош признак сам по себе си, даже напротив (ако е за двигателя). Просто обикновено означава, че километражът е превъртян, с всички последствия за салона, трансмисията и окачването.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Кои модели на Лада са най-здрави???

                            Здравейте!
                            Прави сте много с тези коментари.Сега си говоря с баща ми и той ми каза,че на времето в полицията са имали петица на 320 000 км без ремонт на двигателя и не е горила много масло.Също ми разказа,че двигателите с 79мм бутала са си погорвали масълце,но това не знам как да го обясня.Материарите са били едни и същи.Разправя ми,че Ладите имат дупки за обратното масло по 13мм в блока и няка как да не се връща маслото.Просто с ремъка си е по-тика и ако опуска масло някой семеринг,понеже там са с два повече,може да губи масло.

                            Също ми разправя,че са имали Москвич на 400 000 км без никакъв ремонт и е вървял на пушка и не е горил толкова масло,колкото една Лада на 300 хиляди.Чул съм,че Москвичовите двигатели са в пъти по-издържливи.

                            Поздрави!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Кои модели на Лада са най-здрави???

                              Кадърно поддържаните с цялостна конструкция на купето, без липсващи и прогнили съставни части.

                              ВАЗ 2101-ВАЗ 2106, между 1971 и 1979 година. Това е истината. И по-нови читави може да се открият, но при почти еднакви условия - по-новата остарява по-бързо от старата. Факт, който никой не може да го отрече. И в това, поддръжката вина няма.

                              Що се отнася до 2105 - глупости, ама пълни. Проблема при 2105 се решава с половин литър масло над максимума или с преправяне на картера. Голяма философия - няма що. Второто е по-хуманно за мотора. Така, че тия ,,небивали и адски сложни проблеми" със стичането на маслото, изобщо не са фрапиращи. Е, ако те мързи да го променяш или не искаш - береш си му дертовете.
                              Липсата на верига го прави по-тих, определено. Липсата на храповик за манивела, отвор за манивела....го прави малко неудобен в някои моменти.

                              Жигулито е направено,ТОЧНО да попада в такива пътища. Нежен е 124, Жигулито е променено от стотици страни, като започнеш от окачване, греди, пътен просвет, двигател. Повечето неща са направени доста по-груби, дебели, плътни, яки.За това, Жигули се справя с адските ни пътища, вече повече от 30 години, доживял до наши дни.

                              1600, като мотор и модел на купето - винаги ми е бил любим. Вярно, върви най-много. Но, не защото е толкова добър, а защото другите мотори са по-слаби от него. Конструктивно е отчайващо удушен и убит. Най-вече, заради унифицираната с другите агрегати цилиндрова глава, колектори, запалване. Не е това, което може и трябва да бъде, а пък би станал наистина вдъхновяващ, без това да му се отрази пагубно.

                              1500 - аз НЕ го харесвам. Карам такъв в настоящия момент. В заводския си вид, тоя мотор е определено тромав, муден. Няма хъс, няма ряз като шестерковия. Върви нежно, ускорява нежно, но не е нищо особено. Един от всичките Класически трупове. Не е достатъчно еластичен, за да бъде достоен за моделите с 4 фара.И все пак е факт.
                              Но, той както всичките други агрегати - неговата работа може да бъде много, много оптимизирана. НЯМА смисъл, да го караш стандартен. Освен, ако не го караш само за кеф през свободното си време - тогава, все тая. Може да се оптимизира така, че да върви доста повече от фабричен 1600, а в същото време да бъде и икономичен. При това, абсолютно без радикални промени в чугуна, а само горе в тиквата от където е пълна скръб, като всички останали от този вид.

                              ПС И за млад човек с мерак за развитие, който иска шофирането да е удоволствие - това НЕ Е колата. Това е кола за болни мозъци, мазохисти и наивни младежи. Автомобил от една безвъзвратно отминала епоха. Трябва да си изключително безчувствен и безмилостен към себе си, за да не ти прави впечатление, що за чиреп е. Ще я караш още 200 000, ама друг път. Недей заблуждавай хората, защото ти е ясно, каква е хамалогия. Ще я караш, ще я караш.... докато ти стане ясно, колко безсмислено е да я правиш и да те болят ръцете от това. Защото при тях - винаги има какво да те изненада. А мен, това определено отдавна е започнало да ме дразни, на въпреки мен си. В случай, че се ползва за удоволствие, а не за ежедневно муле - тогава нещата са лесни и се радваш, колко е надеждна и приятна тая кола. Ама, защото не се лашкаш по цял ден в нея....
                              Последно редактирано от Тодор Живков; 14-06-09, 03:45.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X