Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кои модели на Лада са най-здрави???

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Кои модели на Лада са най-здрави???

    Разделът е за Лада. Ясно е, че ще има ентусиасти без мярка. Както и такива с мярка. Моля, не ги яжте за глупости. Отнася се и за scrapheap, който е имал нова Нива и сам си е виновен за това.

    Коментар


    • #47
      До: Кои модели на Лада са най-здрави???

      Първоначално публикуван от Тодор Живков Преглед на мнение
      А, не. Мен фанатик не ме наричай, защото чудесно знам, що за стругове са. Аз съм от другата порода.

      И тези, които не са инхалирали мотори, нека не пробват да турбинират Лада. С нейната степен на сгъстяване и някакъв карбуратор за турбо, (евентуално, най-гадния вариянт) нагласен както дойде, надуване на някакво си налягане и то - такива детонации ще станат, че просто ще разрушите, иначе здрави бутала. И Бог знае още какво. Иначе с турбината, без проблем държи на 1 - 1,3 бара....поне. С нейните си карантии.
      Имам си някаква представа , над 1.5 вече наистина си е опасно,но 1.3 и лети.Познат беше я надул на над 2,и се пръснаха каретата,а друг на жигула пак турбинирана,с лети джанти и гуми 225, при тръгването изпращяха всички карантии в задния мост,дифа карета абе всичко беше на сол.Все пак е изчислявана за 65 коня,не 140
      Opel Frontera B 2.2 DTI,Пасат Б5 4motion
      feikot@abv.bg
      Обратно дороги - НЕТ !

      Коментар


      • #48
        До: Кои модели на Лада са най-здрави???

        Колеги простете ми невежеството но все пак тук съм да се ограмотя малко все пак.Нищо не ми стана ясно,на нивата може ли да се сложи турбо или неможе,ще навреди ли на двигателя и с колко коня ще се дигне мощноста .За мен турбото е по добрия вариянт от смяната на двигател,например с фиятовия.А в гората определено и липсва мощност.А що се отнася до нивата с определени доработки и преработки на 'кусурите и ' става доста добър джип евтин за подръжка.

        Коментар


        • #49
          До: Кои модели на Лада са най-здрави???

          Първоначално публикуван от ванко 2 Преглед на мнение
          Колеги простете ми невежеството но все пак тук съм да се ограмотя малко все пак.Нищо не ми стана ясно,на нивата може ли да се сложи турбо или неможе,ще навреди ли на двигателя и с колко коня ще се дигне мощноста .За мен турбото е по добрия вариянт от смяната на двигател,например с фиятовия.А в гората определено и липсва мощност.А що се отнася до нивата с определени доработки и преработки на 'кусурите и ' става доста добър джип евтин за подръжка.
          То ти искаш да се ограмотиш ..., ама и аз искам така !
          Кажи ми - къде караш Нивата , та и липсва мощност - аз нещо не съм наясно - не съм усетил липса на мощност - а карам по баири и наклони ..... дето ще ти се изправят косите ( или накъдрят ) .
          Къде ще ми препоръчаш да се пробвам , та да не ми стигне и на моята ( 1.6 стандартна ) мощност ?
          Питам сериозно - и ако трябва - давайте да се съберем на една сбирка да се поограмотим взаимно !?
          Моята Нива е със смешни гуми , на ГАЗ , 1.6 двигател - както си е купена - а до сега освен в дъкбока кал - заради гумите, друго неминаване съм нямал . А карам там , където съм бил с доста по мощен джип ЛР-Диско !
          Очуден съм .....или в Хасково са по стръмни планините ? Бил съм ....и не съм забелязал големи баири ...... пак ще дойда ..... може да са пораснали ..... Нали не се обиждата , малко весело !
          Очаквам да ме ограмотиш !
          А сега - ето малко от мен :
          Турбото - ще вдигне максимум до 30 % мощност ( който ти каже повече .....да се кандидатира за механик във Формула )Говоря за Нивов двигател естествено ! Ясно е , че има двигатели с друго турбониране .......!
          За да работи коректно турбото ( без да прегрява ) - ще ти трябва Кулер - охлаждане на турбото . Карах чисто турбо - работи докато загрее ... после все едно си без турбо ....докато се охлади . Интересно беше , но неефективно .
          Всичко това - до тук е само утежнения и проблеми за една Нива . Ако ги решиш - ще имаш двигател с 30% по мощен ..... и пак ходова част и купе на Нива .
          Дали си струва ? Според мен - не !
          Според мен - трябва ти малка разходка с Нивата по страхотните баири в Родопите за добиване на истинска представа - колко е проходима Нивата и как и работи двигателят .....и ако след разходката си отново с нужда от Турбо - ще те запозная с момчетата от Пловдив които карат Лада и участват в състезанията по Дрифт . Те редовно карат ЛАДА с Турбо , монтират и знаят всичко - кое и как става ..... но те го правят за мощност заради състезание. Дали и ти не мислиш за състезание някакво ...?
          Последно редактирано от bgbul; 16-06-09, 11:25.

          Коментар


          • #50
            До: Кои модели на Лада са най-здрави???

            Ако направиш достатъчно доработки, престава да е евтин джипа. Ама то важи за всички марки и модели.

            Можеш да турбинираш всякакъв двигател. От това произлизат няколко резултата:
            1. Харчи повече (гориво и масло)
            2. Живее по-кратко
            3. По-мощен е в горните режими
            4. По-сложен е
            5. По-вяло реагира в ниски режими
            6. Към реакцията на педала се добавя турбо-лаг

            Компромисът между тези ефекти може да е приемлив за собственика, а може и да не е.

            Скромното ми впечатление от темата е, че икономически смисъл има от турбина на дизелов двигател (той почва да харчи по-малко, без да стане по-капризен към горивото). За бензинов - само ако се заобикалят данъчни и застрахователни ограничения или други правила, свързани с кубатурата.

            Коментар


            • #51
              До: Кои модели на Лада са най-здрави???

              Колеги , що се дразните ( не че и аз не го правя понякога)- разумни хора сте . Личните нападки са излишни в случая. В разделите за марки всеки пише добронамерено за това , което има . Лично аз съм съгласен със Скрапа и др. Живков () , но момчето като има мерак - нека ! С течение на годините ще натрупа мъдрост . На 20 е . Лично аз съм се убедил , че както ако не си карал Балканче , няма да станеш добър моторист , така и ако не си карал Москвич няма да станеш добър шофьор . Който ги е карал , ще ме разбере. А то иначе спора " кой е по- по- най " е безмислен.
              Що се отнася до тунинга : За технически грамотните хора е ясно , че един автомобил преди да бъде пуснат в производство се изчислява .От цял куп грамотни хора. И винаги е компромис от параметри - и технически и икономически. Така че надграждането над заводското изпълнение е от една страна тръпка , а то друга - технически риск , който изменя концепцията на принципа "проба-грешка" . Затова резултатите могат да са положителни , а може и обратното . И е за сметка на самия ентусиаст. Така че в случая за турбината мисля , че Ясен го каза много точно . От тук нататък -
              мераклията да решава сам за себе си....
              Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

              Коментар


              • #52
                До: Кои модели на Лада са най-здрави???

                Здравейте!
                За да не кажете,че не се включвам в темата,ще напиша,че само я следя.
                Поотклонихте се от главната темо,но това ви го прощавам лично.Благодаря на отзовалите се.Ще бъда и благодарен да се плодължи темата.Ще е полезна на много хора като мен.И сега още ми е полезна.След няколко дена мога да се пусна да огледам някоя от двете,понеже нещата са още в застои.
                Баща ми ме възспира да я взема,но вие като голяма част сте родители,бихте ли ми казали как да го оборя.
                Преди време бях много мераклия за MZ ETZ 250/251,но за съжаление не намерих добро и реших,че ще е по-изгодно да имам Лада,която мога да карам и в студ и в пек.
                Като,че ли се навих на 1600,но ще видим тази каква стока е.
                Поздрави!

                Коментар


                • #53
                  До: Кои модели на Лада са най-здрави???

                  И баща ми ме възпираше. (и с право) Той, МРАЗИ всичко комунистическо, мрази и тях, повече от всичко на света. Въпреки, че 35 години се е занимавал с ВАЗ от която и страна да го погледнеш.
                  От електрика до механична част. Имал е всякакви модели Лади, без комбита и седанова Самара. Та, явно не е брал лук в пустиня. Знае, че съм навита глава....мрънка, мрънка, мрънка, пък се отказа.

                  Обаче, да ти кажа, като си докарах новата Лада - веднаха възседна плюшената седалка и отпраши по булеварда с мръсна газ...за проба. После взе, че започна да ми помага от време на време с някои ремонти.

                  Но, от мен знай едно - не мож` превъзпита майка ти и баща ти. Можеш да ги научиш, как да ти влизат в разбиране, ама да се караш с тях, заради купчини стари железа - абсурдно безсмислено е.

                  Коментар


                  • #54
                    До: Кои модели на Лада са най-здрави???

                    Първоначално публикуван от Тодор Живков Преглед на мнение
                    не мож` превъзпита майка ти и баща ти.
                    Потвърждавам. То, и обратното е трудно...

                    Коментар


                    • #55
                      До: Кои модели на Лада са най-здрави???

                      Без да искам да обидя някого, оставам с впечатлението, че толкова много сте карали и толкова много коли сте сменили, че сте забравили и първата любов и младежките години. Да се кара (и оправя) лада на 20 г. е точно толкова важно, колкото на 12 г. да се обарват момичетата, да се чупят стъклата на съседката и да се въртят котките за опашките. Не че е похвално, но който не го прави му викат мамино детенце. Освен това е най-лесният и приятен начин да усетиш житейската философия на 45 г. история. По-възрастните вероятно много искат да забравят този период, но за по-младите вероятно не е зле поне да се запознаят с него.
                      Извинявайте за дългия увод. Конкретно за ладата: Единствената важна разлика между моделите, която аз съм установил, е петата скорост. Ладите с 5 скорост харчат значително (поне 3/100) по-малко. Недостатъчна мощност съм усещал само в 1300 лощшо гледана и на газ. Моята е 1500S и никога не съм имал недостиг от мощност даже обратното - била ми е вповече в първите ми седмици и месеци, когато се учех. Най-големият плюс на ладата е същевременно и най-големият й минус - кара се много трудно. Предполагам, че майсторите в този форум високо ценят задното предаване, за новаци то е меко казано страховито. Задницата е лека и има подчертана склонност към поднасяне. Няколко пъти съм се въртял, единият път на съвсем лек, почти незабележим завой с 100 км/ч и без да съм пипнал спирачката. Затова повече от всяка друга кола е задължително да е с хубави гуми. Спирачките са доста по-лоши, отколкото на съвременните автомобили. Това ме принуди да се науча да карам без спирачка, само със скоростите. Те пък от своя страна са много благодатни за тая цел - при отпускане на газта, колата, която и без това е с аеродинамика на гардероб, силно намалява скоростта, а включването на втора действа като спирачка.
                      Ладата определено не е за високи скорости. Не че не ги може, но трябва предварително да си ги избиеш от главата. След 110 км/ч става крайно неусточива и започва да трепери. За момент съм вдигал 160, но беше изключително неприятно и страшно преживяване. Идеална е обаче за лоши и черни пътища. По времето, когато я карах, ходех почти всяка седмица на пещера и палатка. Не е джип, но минава много по-лесно и по-бързо черните пътища от всяка друга кола.
                      Противно на някои от горните мнения аз смятам, че комфортът е много добър. Не е ситроен, но не е и фолсваген или ТЛК-120, което е най-лошо возещата кола, в която съм се качвал. Но това едва ли ще ти прави впечатление, защото и без това в първите 5-6 000 км ще си зает главно със собствените си страхове и треперене. Когато започнеш да караш спокойно, сам ще поискаш да смениш колата.
                      Колкото до поддръжката - ладата е уникална в това отношение. Все нещо не й е наред, но поне моята никога не ме е оставяла насред път. Докарва те някак си до вкъщи, после ръчкаш, опрявяш. Частите са стотинки и волю-неволю даже такъв технически инвалид като мене се научи да пооправя някакви неща. Моята имаше хроничен проблем с токовете, незнам дали всяка е така.
                      С две думи - вземи си лада, няма значение с кой мотор. Това е все едно да си хванеш кака да те научи на секс. След като ти мине учебния плам ще си хванеш лъскаво гадже, а за ладата ще си спомняш с благодарност. В този контекст няма никакво значение кои лади са най-здрави - ами най-запазените. На теб ти трябва за 1-2 г. и за не повече от 5-10 000 км. Ако след тях не я смениш, значи си геронтофил.
                      Последно редактирано от Владимир Йончев; 16-06-09, 15:36.
                      www.offnews.bg

                      Коментар


                      • #56
                        До: Кои модели на Лада са най-здрави???

                        Първоначално публикуван от ludau Преглед на мнение
                        Здравейте!
                        За да не кажете,че не се включвам в темата,ще напиша,че само я следя.
                        Поотклонихте се от главната темо,но това ви го прощавам лично.Благодаря на отзовалите се.Ще бъда и благодарен да се плодължи темата.Ще е полезна на много хора като мен.И сега още ми е полезна.След няколко дена мога да се пусна да огледам някоя от двете,понеже нещата са още в застои.
                        Баща ми ме възспира да я взема,но вие като голяма част сте родители,бихте ли ми казали как да го оборя.
                        Преди време бях много мераклия за MZ ETZ 250/251,но за съжаление не намерих добро и реших,че ще е по-изгодно да имам Лада,която мога да карам и в студ и в пек.
                        Като,че ли се навих на 1600,но ще видим тази каква стока е.
                        Поздрави!
                        Просто му обясни , че това ( да искаш да си купиш и поддържаш кола ) е най-нормалното нещо за един 20 годишен младеж. И полезно !
                        Със сигурност е по-добре от Мотор , както от Дискотека или Кръчма всяка вечер .
                        Единствената кола с която ДОРИ и баща ти е запознат до най-малкият детайл е ЛАДА . ....Питай майка си !
                        Единствената кола която можеш да поддържаш в тази криза и да я юркаш за обучение с една заплата е ЛАДА.
                        Единствената кола , която ще я караш и през нивята и през калищата е ЛАДАТА .
                        Единствената кола , която АКО я удариш няма да се ядосваш - е само ЛАДА.
                        Единствената кола , която като и се наситиш ще я продадеш на цената на която си я купил е ...... ЛАДА ! ( зависи за колко си я купил )
                        Общо взето е това !
                        Дай на баща ти да прочете какво съм му написал !
                        После пиши - дали ме е псувал ? Ще му простя !

                        Коментар


                        • #57
                          До: Кои модели на Лада са най-здрави???

                          Единствената кола която на втора, само с газ, с мизерните и 62 коня, съм поставял в 90 градусов дрифт на мокър път.

                          Единствената кола с която минеш ли сто и нещо километра в час си поне 50/50 сигурен че задницата ще избяга при първият лек завой, бабуна, локва, коловоз, или просто ей така за кеф.

                          Страшна кола за млад шофьор през 2009та година, няма що.

                          Колега bgbul, на моменти съветите ти излизат извън сферата на обикновеното чесане на език и прескачат в сферата на опасното. Постарай се да стоиш от едната страна на оградата.

                          До някъде съм съгласен с изброените точки, но не съм съгласен с идеята че ладата става за млад шофьор (или за шофьор - младеж), и да се натриса на млад човек ОПАСЕН автомобил само и само да си начешем легендата.

                          Ладата е СТАР по конструкция и замисъл автомобил, с всичките произтичащи от това последствия.

                          Ладата е супер автомобил ако искам да пусна млад човек да се учи да върти осморки на поляната, или ако съм сигурен че никога няма да му се наложи да мине 90км/ч с нея. Но за всичко останало бих треперил ако съм родител.
                          Издъних се на Тюринг теста

                          Коментар


                          • #58
                            До: Кои модели на Лада са най-здрави???

                            Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                            Единствената кола която на втора, само с газ, с мизерните и 62 коня, съм поставял в 90 градусов дрифт на мокър път.

                            Единствената кола с която минеш ли сто и нещо километра в час си поне 50/50 сигурен че задницата ще избяга при първият лек завой, бабуна, локва, коловоз, или просто ей така за кеф.

                            Страшна кола за млад шофьор през 2009та година, няма що.

                            Колега bgbul, на моменти съветите ти излизат извън сферата на обикновеното чесане на език и прескачат в сферата на опасното. Постарай се да стоиш от едната страна на оградата.

                            До някъде съм съгласен с изброените точки, но не съм съгласен с идеята че ладата става за млад шофьор (или за шофьор - младеж), и да се натриса на млад човек ОПАСЕН автомобил само и само да си начешем легендата.

                            Ладата е СТАР по конструкция и замисъл автомобил, с всичките произтичащи от това последствия.

                            Ладата е супер автомобил ако искам да пусна млад човек да се учи да върти осморки на поляната, или ако съм сигурен че никога няма да му се наложи да мине 90км/ч с нея. Но за всичко останало бих треперил ако съм родител.
                            Хубаво де, не се увличайте и двамата. Ладата е автомобил, с която евтино могат да се правят малки простотийки или да се каляват нерви. Големите простотии с каквато и да е кола завършват еднакво зле. При 80км/ч физиката не брои звезди по NCAP, а маха глави и крака. Легенда около ладата има в излишък, но с ръка на сърцето можем да кажем, че автомобилостроенето за последните 40 години е напреднало главно в търговските трикове и електрическите стъкла.

                            Коментар


                            • #59
                              До: Кои модели на Лада са най-здрави???

                              Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                              Единствената кола която на втора, само с газ, с мизерните и 62 коня, съм поставял в 90 градусов дрифт на мокър път.

                              Единствената кола с която минеш ли сто и нещо километра в час си поне 50/50 сигурен че задницата ще избяга при първият лек завой, бабуна, локва, коловоз, или просто ей така за кеф.

                              Страшна кола за млад шофьор през 2009та година, няма що.

                              Колега bgbul, на моменти съветите ти излизат извън сферата на обикновеното чесане на език и прескачат в сферата на опасното. Постарай се да стоиш от едната страна на оградата.

                              До някъде съм съгласен с изброените точки, но не съм съгласен с идеята че ладата става за млад шофьор (или за шофьор - младеж), и да се натриса на млад човек ОПАСЕН автомобил само и само да си начешем легендата.

                              Ладата е СТАР по конструкция и замисъл автомобил, с всичките произтичащи от това последствия.

                              Ладата е супер автомобил ако искам да пусна млад човек да се учи да върти осморки на поляната, или ако съм сигурен че никога няма да му се наложи да мине 90км/ч с нея. Но за всичко останало бих треперил ако съм родител.
                              Колега - като вече си натрупал опит - имаш мнение - Браво !
                              Моля те - прочети защо момчето е пуснало темата !
                              Нито ТИ нито АЗ ще го възпрем да си купи ЛАДА . Прочети !
                              Ако попита - какъв автомобил да си купи - съвсем друго ще го посъветвам ..... и ти също , знам !
                              Но - темата е точна и ясна !
                              Да не се правим на родители на това момче .
                              Нека сме негови колеги - равни на него . Подкрепящи НЕГОВИТЕ стремежи и желания за Лада !
                              Само толкова !
                              Иначе - Благодаря за съвета ! Правилен е !

                              Коментар


                              • #60
                                До: Кои модели на Лада са най-здрави???

                                Пускам отделно мнение защото е насочено към повече колеги . Те ще се познаят !
                                Уважаеми Колеги - всеки от нас , в стремежа си да са на НИВО забравя как се общува в дадена тема или раздел.
                                Като искате да сте полезни - поне се запознайте с началото на темата и поне с мненията на човекът пуснал тези въпроси - по темата !
                                Всички сме яхнали лъскавите коли и вече сме забравили с какви коли сме захранени.
                                Всеки ден срещам безброй Лади и никоя от тях не ми се е сторила по-опасна от БМВ или Опел ... или всяка друга .
                                Не обезмисляйте цял един раздел от Форума - раздел ВАЗ.
                                Има много колеги с такива коли ВАЗ - те не са по-прости , или по-некадърни от други колеги . Нито колите им са по-опасни !
                                Не създавайте заблуда , в която и вие не вярвате !
                                Погледнете статистиката - смърт на пътя със ..... всякакви модели ,най-малко ВАЗ . Статистика !
                                Много от колегите се опитват да насаждат мнението си - било ЗА или ПРОТИВ нещо .
                                Не е правилно , според мен !
                                Когато ви питат " кой модел на ЛАДА е най-добър" , не отговаряйте Мерцедес или Порше !
                                Обидно е !
                                И освен това - когато говорите с млади ентусиасти - не им подрязвайте крилата още в началото !
                                Направете ги колеги ....... нищо друго !
                                Извинения , ако съм груб !

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X