Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Някой от вас да е регулирал клапани?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Някой от вас да е регулирал клапани?

    Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
    Къде ти регулираха клапаните. И нашата нивичка е за реглаж, гасне по светофарите и няма мощност на ниски обороти. Мисля да ида в сервиза на симеоновско шосе, но незнам дали имат стенд.
    Е-е и затова ли ще ходим на сервиз?-Пиша на кратко поредността на регулиране на клапаните на класически ВАЗ-ов мотор от 1200 до 1700 кубика.Тя се прави при студен двигател с хлабиномерна пластина 0.15мм.Сваляме капака на главата и с помощта на манивела или с бутане на 4-та предавка докарваме белезите на горното зъбно колело и тялото на разпределителния вал един срещу друг.При това положение регулираме 8 и 6 клапан.След това превъртаме кол.вал на 180 градуса и регулираме 4 и 7-ми.Следва превъртане на още 180 гр. и реглаж на 1 и 3-ти клапан.И накрая,след превъртане отново на 180 гр. се регулират 5 и 2-ри.Това е-при правилна регулировка пластината трябва да се движи между кобилицата и гърбицата с леко триене и задържане.

    Коментар


    • #32
      До: Някой от вас да е регулирал клапани?

      Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
      За реглаж на клапани не ти трябва стенд а приятно място където да си пиеш бирата 3-4 часа докато изстине мотора , както и свестен механик /търпелив/. Другия вариант е да си поканиш механика в къщи , та двигателя да си е студен , но пък това крие други рискове......
      За 3-4 часа надали ще изстине напълно. Поне една нощ според мен си трябва.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #33
        До: Някой от вас да е регулирал клапани?

        Не беше ли 0.25мм хлабината? И на 1.7 можеш да отпуснеш още 0.05мм на изпускателните клапани - няма да ти се сърди.

        Коментар


        • #34
          До: Някой от вас да е регулирал клапани?

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Не беше ли 0.25мм хлабината? И на 1.7 можеш да отпуснеш още 0.05мм на изпускателните клапани - няма да ти се сърди.
          Не-0.15мм е за студен мотор,за горещ 0.20мм.Ако ги направиш с 0.25мм хич няма да ти хареса после шума и мощността на мотора.А за малко по-хлабавите изпускателни клапани си прав.Аз специално не си правя експерименти и винаги ги регулирам при напълно изстинал двигател с 0.15мм. пластина.

          Коментар


          • #35
            До: Някой от вас да е регулирал клапани?

            На студен двигател с 0.20 мм. за изпускателните и 0.15 за смукателните. Но така или иначе никой не го прави с две пластини и се регулира на 0.20 мм. Най-важното е два здрави неразтегнати ключове 13 и 17 мм. Изобщо не е сложно и няма нужда от специални знания и специализиран сервиз.
            Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

            Коментар


            • #36
              До: Някой от вас да е регулирал клапани?

              Първоначално публикуван от fireman160 Преглед на мнение
              На студен двигател с 0.20 мм. за изпускателните и 0.15 за смукателните. Но така или иначе никой не го прави с две пластини и се регулира на 0.20 мм. Най-важното е два здрави неразтегнати ключове 13 и 17 мм. Изобщо не е сложно и няма нужда от специални знания и специализиран сервиз.
              Колега,доколкото си спомням от руското ръководство при ВАЗ 2101-2107,2121,21213 се регулират всички с 0.15мм. пластина.Ако някой иска нека провери пак,че моето ръководство в момента го няма в мен и немога да проверя със точност,колко беше.Но по спомен мисля,че не греша.Иначе за мен има логика изпускателните да се оставят малко по-хлабави,тъй като колкото пъти отворя мотор за реглаж те винаги са се понатегнали с времето.Явно леко попрегарят и "потъват" в леглото си.
              Последно редактирано от Янко Желязков; 01-04-10, 10:57.

              Коментар


              • #37
                До: Някой от вас да е регулирал клапани?

                Колата я закарах в сервиза на Булавто на Симеоновско шосе. В момента я чакам да изстине. Лошото е, че няма компресия в цилиндрите. Свалиха свещите и мериха компресията - на първи цилиндър е 3-4, а на 4-ти - 0.
                На пръв поглед клапаните са пренатегнати (сменяна е гарнитура и изравняваха главата). Възможно ли е от там да е загубата на мощност и недостатъчната компресия? Някак ме съмнява да има спукани сегменти или деформации по блока, защото не е прегряван двигателя чак толкова. Надявам се с регулиране на клапаните да мине.
                Александър

                Коментар


                • #38
                  До: Някой от вас да е регулирал клапани?

                  Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                  Колата я закарах в сервиза на Булавто на Симеоновско шосе. В момента я чакам да изстине. Лошото е, че няма компресия в цилиндрите. Свалиха свещите и мериха компресията - на първи цилиндър е 3-4, а на 4-ти - 0.
                  На пръв поглед клапаните са пренатегнати (сменяна е гарнитура и изравняваха главата). Възможно ли е от там да е загубата на мощност и недостатъчната компресия? Някак ме съмнява да има спукани сегменти или деформации по блока, защото не е прегряван двигателя чак толкова. Надявам се с регулиране на клапаните да мине.
                  Ако са пренатегнати е съвсем нормално да е ниска компресията.

                  ...ама чак пък нула.

                  А иначе, тя беше с горен вал, до колкото помня. Самата смяна на гарнитура и пилене на глава не би трябвало да влияе на клапаните, ако не са махани.

                  Не че съм човъркал кой-знае колко мотори, но на всичките, на които съм регулирал клапани, хлабините винаги са били по-големи, а не по-малки от нужното. Не би трябвало клапаните да потъват толкова в гнездата... Так си мисля де...
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #39
                    До: Някой от вас да е регулирал клапани?

                    Махани са и клапаните - сменяни са гумените уплътнения.
                    Да горен разпределителен вал. В момента са пренатегнати. Е , незнам нула
                    ли е или е 1-2. Бяха извадени всички свещи и въртяха стартера за да измерят компресията - това ли е правилния начин?
                    Прикачени файлове
                    Александър

                    Коментар


                    • #40
                      До: Някой от вас да е регулирал клапани?

                      Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                      Махани са и клапаните - сменяни са гумените уплътнения.
                      Да горен разпределителен вал. В момента са пренатегнати. Е , незнам нула
                      ли е или е 1-2. Бяха извадени всички свещи и въртяха стартера за да измерят компресията - това ли е правилния начин?
                      Баш нула си е. Лошо.
                      А начина е този.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Някой от вас да е регулирал клапани?

                        Мдаа. Лошо. Ако регулировката на клапаните не помогне, значи прегряването е било по-лошо отколкото си мисля. Дано поне на правилния сервиз да съм попаднал.
                        Александър

                        Коментар


                        • #42
                          До: Някой от вас да е регулирал клапани?

                          Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                          Мдаа. Лошо. Ако регулировката на клапаните не помогне, значи прегряването е било по-лошо отколкото си мисля. Дано поне на правилния сервиз да съм попаднал.
                          В тоя сервиз май пипат грамотно, поне аз нямам възражения.

                          Такава ниска компресия е само от клапани. Като ги регулират, няма да я познаеш.

                          Клапаните могат и да си увеличават, и да си намаляват хлабината при износване. Увеличаването на хлабината е по-скоро при нормалното износване, а намаляването - при работа на клапаните в по-тежък температурен режим. Например с лоша центровка или лошо регулирана газ. Най-досадното е, че този влошен температурен режим няма никакъв начин да го разбереш.

                          Коментар


                          • #43
                            До: Някой от вас да е регулирал клапани?

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            В тоя сервиз май пипат грамотно, поне аз нямам възражения.

                            Такава ниска компресия е само от клапани. Като ги регулират, няма да я познаеш.

                            Клапаните могат и да си увеличават, и да си намаляват хлабината при износване. Увеличаването на хлабината е по-скоро при нормалното износване, а намаляването - при работа на клапаните в по-тежък температурен режим. Например с лоша центровка или лошо регулирана газ. Най-досадното е, че този влошен температурен режим няма никакъв начин да го разбереш.
                            Моят "спещен" майстор в Казанлък каза, че е пришлайфал и клапаните (ако съм го разбрал правилно) и е сменял гумените уплътнения, но най- вероятно не ги е регулирал, защото доста го поспешихме. Да се надяваме, че хората в Булавто си разбират от работата - доста ниви минават оттам. Аз все пак отивам да им вися на главата, не че много разбирам, ама току виш прихвана нещо
                            Александър

                            Коментар


                            • #44
                              До: Някой от вас да е регулирал клапани?

                              За хлабината - моя е грешката, 0.25/0.30 са на Самара.

                              Коментар


                              • #45
                                До: Някой от вас да е регулирал клапани?

                                http://www.autoprospect.ru/vaz/21213...vigatelya.html

                                А за какво се слага този манометър на последните снимки ?

                                Отивам да гледам как ще се регулират. Предполагам вече е изсстинала...

                                Благодаря за помощта, супер сте
                                Александър

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X