Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Повдигане на 4Runner

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Повдигане на 4Runner

    Е, изумявате ме в тая тема, честно.
    Нямам против сиромашкия лифт, когато е смислен. В случая например си потърси стара пружина от ТЛК80, Патрул....
    Ходовете нямам как да са увеличени, хода на амортисьора е същия, ако ще и да го направим метър и половина с удължаване на шпилките. Колелото ще слиза по-надолу, ок, стига да си мерил някои неща, но какво правим при прибиране (сгъване) с тези удължени шпилки? Размера (височината) на тампона съобразен ли е?

    Въобще моето скромно мнение е, че не постигаме кой знае какво, когато от лифта целим предимно визия.

    Коментар


    • От: Повдигане на 4Runner

      Всичко е много добре премислено и изчислено до милиметър, за мен този лифт има огромен смисъл, провисналата задница на Рънъра беше грозна и разваляше визията на колата, имам автосервиз от 15 години, повдигнал съм доста коли и определено не съм от неподготвените ентусиасти които нямат идея какво вършат.

      Старата пружина от ТЛК80 или Патрул не бих използвал защото вече е изморена и се държи като изморена при натоварване, тази която съм добавил към моята 15 годишна пружина е относително мека и почти не променя возията на колата (изпробвал съм няколко комплекта пружини с подобен диаметър, и с тези се държеше най-добре), компенсира умората, изправя задницата и при сериозно товарене не кляка до тампоните, което се случваше със старите ми пружини.

      Следват корекция на щангата за да се върне задния мост на мястото си ( сега избяга малко встрани ), и малък фланец ( около 6 мм.)за кардана, за да компенситам изместването му, както вече казах всичко е добре премислено.

      Хода ми е променен съвсем малко, като са дадени няколко сантиметра повече за разгъване ( което е несъществено), и съответно са намалени същите сантиметри в сгъване, тампона над пружината е компенсиран като от долната страна има допълнителни ограничители ( каучукови ).

      Практически аз нямам нужда от увеличение на ходовете, защото колата се ползва от жената и единствено на асфалт, освен това е "бебемобил", и не биваше да е опасно висока, също беше недопустимо да втвърдявам окачването, ако ходех с нея на оф-роуд бих я подготвил по съвсем друг начин, зная точно какво имаш впредвид, но не ме влече.
      Последно редактирано от TOYO; 25-06-10, 22:07.
      TOYOTA RAV 4 HYBRID 2016 г. бензин 2500, 155 k.c. + Hybrid 200 k.c., LPG OMVL 64 Litra

      Коментар


      • От: Повдигане на 4Runner

        Първоначално публикуван от TOYO Преглед на мнение
        ... колата се ползва от жената и единствено на асфалт, освен това е "бебемобил" ...
        E толкова ли не заслужава едни нормални нови пружини?!?
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • От: Повдигане на 4Runner

          Чавдаре, уважавам много мненията ти във форума, за мен това с новите пружини е най-лесния и евтин вариант, но ако са нормални ще са ми ниски, ако са Крънски са ми високи и прекалено твърди ( поне това което поръча Стеф), аз реално не съм дал никакви пари за пружини, но на практика сервиза ми работи три дни само по моята кола докато я настроиме както ми харесва, целия личен състав беше преуморен от безкрайни експерименти и тестове.

          Лошото при новите пружини е че като дойдат можеш единствено да ги монтираш, и да се надяваш че са това което си искал ( което никога не се случва), нищо неможеш да промениш, почти винаги ти се иска да са съвсем малко по-меки, или малко по-твърди, или малко по-високи...... , освен това Крънските пружини на Стеф след толкова ползване изобщо не са слегнали, което е смущаващо за мен и точно затова се отказах от тях, не ми се занимаваше да правя нови чертежи и накрая пак да съм недоволен от резултата.

          Не исках да загубя мекото возене монтирайки прекалено твърди пружини и съответните твърди амове, джипката се превръща в много стабилна тресачка ( бегачка ), която изобщо не е приятна за каране ( имам много такива примери около мен), накрая като се наиграят всички ми казват...абе по-добре не си я повдигай, така ти е добре, виж моята е много повдигната, със фабричен лифт и много вложени пари, и имам само проблеми от това.

          При моя вариант имам неограничени възможности за донастройка във всяко отношение, мога да си режа колкото искам от допълнителната пружина, както и да си я подбера като твърдост ( френската от Пежо се справи най-добре), стига да имат подобен диаметър с оригиналната, малко е трудоемко защото за всяка корекция се разглобява, сглобява и се тества на пътя, но удоволствието е несравнимо с конфекцията, изпробвах няколко комплекта стари пружини които добавях към моите за проба и накрая се получи точно както го искам.

          Има и още един вариант пружина в пружина ( във форума има такива теми), ползва се допълнителна пружина с по-малък диаметър която стои вътре в основната и действат заедно ( при Рънъра става съвсем лесно ) също дава добри резултати и може да се регулира по вкуса на ездача.

          На финала мога да се похваля със завидно добро поведение на пътя, отклонявам рязко и многократно колата от крайната лява част на двулентовото асфалтово платно, до крайна дясна част като поддържам постоянна скорост 60-70 км в час, гумите свирят постоянно но няма опасно накланяне и се държи стабилно, по неравна тревиста поляна спокойно се движи със 60-70 км в час и остава управляема без неприятни ефекти.

          Така че изобщо не съжалявам за избора си, и го препоръчвам на всички коити искат да си повдигнат любителски Рънъра, като постигнат приятна визия без загуба на качествата му като возене и комфорт.
          Последно редактирано от TOYO; 26-06-10, 09:30.
          TOYOTA RAV 4 HYBRID 2016 г. бензин 2500, 155 k.c. + Hybrid 200 k.c., LPG OMVL 64 Litra

          Коментар


          • От: Повдигане на 4Runner

            Колега Тойо,това е доста интересно хрумване за пружините,защото се е получила т.н. комфортна зона, при която работи само старата пружина и твърда, при която работят и двете пружини,но не съм сигу рен, че е било наложително да се слагат уддължители на амовете,нали в крайна сметка дължината на пружината без товар е същата.Не мисля,че да е имало проблем амовете да си изместят малко зоната на работа.
            Иначе ме интересува скобите, с които са хванати пружините една за друга заварени ли са, и ако да,как е направено за да се избегне нагряването на пружината.Също след време сподели, дали са се появили някакви проблеми.
            Освен това какво държи скобите да не се местят по пружините?
            Последно редактирано от genadi.tsvetkov; 26-06-10, 10:33.
            Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
            Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
            Враца

            Коментар


            • От: Повдигане на 4Runner

              Идеята не е моя, ползвам чужд опит, метода е използван успешно на доста коли, ефекта е отличен ако се подбере правилната пружина за добавяне и правилната дължина, като при всички случаи се реже по малко от двете страни на добавената пружина ( ползваме само правата част ), когато се отреже повече се намалява добавеното усилие към старата пружина и така се регулира ефекта.

              Амовете не можеше да останат без корекция, реално колата се повдигна със 6-7 см., и амовете имаха само 7-8 см. за разгъване, и почти 17-18 см. за сгъване, след монтажа на удължителите ( изработени са от дебело стебло на стари амове) всичко се нормализира.

              Скобите 9 броя за всяка страна, реално по една на всеки половин оборот, направени са от профил 20x30 мм. или нещо подобно, но може и от подходяща тръба да се направят, ако идват малко хлабави се режат по-дълги ( 3-4 см.) и те се заклинват в овала на пружината, ако пък са по-стегнати се режат по-къси ( 1-2 см. и повече бройки), заварки не съм използвал.

              Допълнителната пружина се заостря в двата края за да подвежда скобите, намазват се с грес за да приплъзват по-лесно, стягат се с чираците за да не приплъзват пружините една спрямо друга, и с два чука скобите се набиват една след друга, става толкова здраво че всякакви съмнения за разместване на скобите в движение изчезват в момента на набиването.

              Задължително се корегира и настройката на регулатора на задните спирачки, на него си има реглажни винтчета за целта, всичко може да стане за един ден при подходящи условия и удачен избор на допълнителна пружина, ако се правят повече опити в търсене на оптималния вариант, е необходимо доста повече време.
              TOYOTA RAV 4 HYBRID 2016 г. бензин 2500, 155 k.c. + Hybrid 200 k.c., LPG OMVL 64 Litra

              Коментар


              • От: Повдигане на 4Runner

                Благодаря за отговорите. Може би ще се възползвам от тази технология, когато монтирам лебедка, за да компенсирам нейното тегло.
                Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                Враца

                Коментар


                • От: Повдигане на 4Runner

                  Как работят две еднакви по дължина, диаметър, твърдост на стоманата и еднакъв брой витки пружини, но с различна дебелина на тела!? Тази с по дебелия тел се мачка по малко и е по твърда, нали? Ти какво си направил? Залепил си още една пружина за старата и си я направил с "по дебел тел". Как тогава ще запази старата си возия? Отделно там където свършва "залепената", прехода е много голям и се явява слабо място.
                  Иначе поздрави за ентусиазма!

                  Коментар


                  • От: Повдигане на 4Runner

                    Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                    Как работят две еднакви по дължина, диаметър, твърдост на стоманата и еднакъв брой витки пружини, но с различна дебелина на тела!? Тази с по дебелия тел се мачка по малко и е по твърда, нали? Ти какво си направил? Залепил си още една пружина за старата и си я направил с "по дебел тел". Как тогава ще запази старата си возия? Отделно там където свършва "залепената", прехода е много голям и се явява слабо място.
                    Иначе поздрави за ентусиазма!
                    Андро, возията е еднаква докато се сгъват само витките които не са дублирани,след като се смачкат те, вече возията се втвърдява.Аз намерих на моята 73ка моргаджийски пружини за отпред,на които последните 2 витки и отгоре и отдолу са по-тънки и при по-малки колебания са меки,а като се събере тънката част и почне дебелата стават твърди.Според мен така ще работят и тези на колегата.
                    Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                    Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                    Враца

                    Коментар


                    • От: Повдигане на 4Runner

                      Андро, много уважавам всички твои мнения във форума, зная че си професионалист в тази материя и имаш много опит с подобни преустройства.

                      Можех да намеря същите употребявани пружина от Рънър ( това ми беше първата идея), но след това реших че е доста силна за допълнителна пружина към моята, и трябваше да ползвам много малка част ( две до две и половина навивки ) за да постигна задоволителен за мен резултат като височина и твърдост, това поражда сериозен проблем с укрепването поради малката контактна повърхност между двете пружини.

                      Тези които избрах за допълнителни наистина са чувствително по-тънки, но са стегнати много добре към дебелата пружина и няма как да мърдат, имат голяма контактна повърхност което им пречи да приплъзват, надявам са така да останат и занапред.

                      Със сигурност старата возия е променена след такава интервенция, но наистина не се усеща сериозна разлика което показва че промяната е пренебрежимо малка, тествал съм я само без товар, а така работят предимно краищата на оригиналната пружина които са меки, под товар предполагам ще има втвърдяване защото тогава новата пружина ще започне да работи по-активно.

                      Сигурен съм че от техническа гледна точка имам доста слаби места и забележки, но само времето ще покаже дали и колко ще издържи подобно повдигане при тежък джип, ако се появят някакви проблеми ще ги споделя с удоволствие във форума.
                      Последно редактирано от TOYO; 26-06-10, 19:18.
                      TOYOTA RAV 4 HYBRID 2016 г. бензин 2500, 155 k.c. + Hybrid 200 k.c., LPG OMVL 64 Litra

                      Коментар


                      • От: Повдигане на 4Runner

                        Ето и за 3-та генерация 4-рънър(НАТО-модел),как реших проблема:
                        Това са оригиналните на 3-генерация,и оригиналните на по старият модел:



                        Това са Крънските които изчислихме с колегата да се вместим с хубава возия и достатъчно лифтоване и товарене
                        Разликата в силата на натиск м/у стари и нови е около 25%
                        Дебелината на тела на старата пружина е 13мм , а на новата 14мм,понеже пружината на 3-поколение е с по малък диаметър от тази на 2-поколение се наложи тела да е 14мм вместо 16мм.Ако е с 16мм силата на натиска се увеличава с 150%
                        Броят на навивките е същият,а дължината на пружината е с 5см-по дълга от оргинала.



                        Разтоянието м/у калника и земята е 1м


                        OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

                        Коментар


                        • От: Повдигане на 4Runner

                          Марине , супер е станало , поздравления.
                          А за предницата замисляш ли някъкво лифтване , да не стане с много " вирнат задник".
                          Сподели как се държи в завойте , по-меко ли вози или се втвърди.
                          По амовете пипали нещо ?

                          Скоро ще имам път до Стара Загора , ще ти звънна да се видим . Че трябва да правим е мойта Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Снимка0059.jpg
Прегледи:2
Размер:117.2 КБ
ID:5192578Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Снимка0057.jpg
Прегледи:2
Размер:135.4 КБ
ID:5192579
                          [URL]http://www.youtube.com/watch?v=l-6KeGaZuE4&feature=related[/URL]

                          Не прави това на другите , което другите неискаш да правят на теб.
                          Конфуций

                          Коментар


                          • От: Повдигане на 4Runner

                            За завоите ще слагам фланци,а предницата все още мисля с какво ще е.Има два вариянта фланци на пружините или нови пружини.
                            OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

                            Коментар


                            • От: Повдигане на 4Runner

                              Ето и резултата от подмяната на пружините ми , с крънските , купени от колегата Марин от Стара Загора. Така беше преди Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Снимка0073.jpg
Прегледи:1
Размер:149.0 КБ
ID:5196836 85 см. до калника. А сега е така Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Снимка0083.jpg
Прегледи:1
Размер:180.1 КБ
ID:5196842Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Снимка0084.jpg
Прегледи:1
Размер:169.6 КБ
ID:5196843 сега е вече 99см. от земята до веждата . Наложисе и удължаване на амортсьорите Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Снимка0077.jpg
Прегледи:1
Размер:90.0 КБ
ID:5196844
                              За сега това е от мен , предстой лифт на предния мост с подходящите фланци.
                              Искам чистосърдечно да изкажа , мойте най-искренни благодарности към Марин или MARINHAKER - както ние познат.
                              Наистина стана добре , но си мисля и за едни фланци 30мм. на гумите , а също и чифт двоино действащи амове на Олд Ман ,или някакви други - Дайте предложение, или съвет .
                              [URL]http://www.youtube.com/watch?v=l-6KeGaZuE4&feature=related[/URL]

                              Не прави това на другите , което другите неискаш да правят на теб.
                              Конфуций

                              Коментар


                              • От: Линкове и информация в нета за Toyota 4Runner.

                                Първоначално публикуван от metotem Преглед на мнение
                                Здравейте колеги!Ето една, по мое мнение много полезна страница за интересуващите се за повдигане/лифт на 4Рънер.От сайта на Sonoransteel.С много информация,снимки и много продукти,за съжаление засега само на английски.Но който се интересува, ще намери начин.
                                http://www.sonoransteel.com/store_co..._liftkits.html
                                Хубав сайт колега,но няма китове за нашите "баби" 2-ра ганерация?
                                0899 шест5313нула
                                За всекиго по нещо

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X