Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Toyota 4runner 2.4TD 2L-T

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Toyota 4runner 2.4TD 2L-T

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    И поради что така?
    И аз да попитам същото. Нямам никакво желание да преправям една камара неща. При полужение, че мога да си намеря нещо почти да не кажа съвсем болт он. Иначе ще преместя захватите и ще си сложда факаквото ми скине, че дори и фрабрични за 4ръннър. Какво значи по-яки от тези на 80-та серия. По-дебели или има и други функции ? Хмм... За частите втора употреба съм на мнения, че аз си имам такива и че освен нови , стари ще сложа хептен когато няма как или частта е силно неспособна да бъде счупена - главина, полуоска, разни отливки и тнт.

    Коментар


    • От: Toyota 4runner 2.4TD 2L-T

      Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
      Добре де, защо трябва да търсиш "поомекнали", като просто можеш да вземеш чисто нови двутръбни ?! Монотръбни с високо налягане за горски джип (а и не само) е голяма глупост. Аз щях да слагам от 80-ка, но минах на вариант от 100-ца, които са бая по-сериозни, като може би и при теб ще трябва да се разшири дупката за шпилката, а отдолу да направиш втулка от тръбичка, защото при 100-та долният тампон е вулканизиран, а има и интегрирана метална втулка която мисля Ф16/45mm. Да се слагат "втора употреба" износващи се части и агрегати също е голяма глупост, освен при абсолютна липса на алтернатива.
      Аз не съм съгласен с теб като цяло, извън темата монотръбни, двутръбни и т.н. При тойота, ъпгрейд с части от по-голямата тойота е класика и го практикуват всички и на запад и на изток оттук. Не сме го измислили ние, тук, в този форум. Например 7х или рънер с части от 80 и т.н. Амортисьорите от 100 са ти се сторили бая по-сериозни, защото и самата 100 е бая по-сериозна откъм килограми от 80, и т.н. Чисто нов амортисьор за 80 поставен на този рънер ще го направи талига отзад, освен ако не се монтира допълнително оборудване, което ще качи общите килограми на Рънера отзад, което пък е съвсем друго занятие с неговите си последници.

      Коментар


      • От: Toyota 4runner 2.4TD 2L-T

        Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
        Аз не съм съгласен с теб като цяло, извън темата монотръбни, двутръбни и т.н. При тойота, ъпгрейд с части от по-голямата тойота е класика и го практикуват всички и на запад и на изток оттук. Не сме го измислили ние, тук, в този форум. Например 7х или рънер с части от 80 и т.н. Амортисьорите от 100 са ти се сторили бая по-сериозни, защото и самата 100 е бая по-сериозна откъм килограми от 80, и т.н. Чисто нов амортисьор за 80 поставен на този рънер ще го направи талига отзад, освен ако не се монтира допълнително оборудване, което ще качи общите килограми на Рънера отзад, което пък е съвсем друго занятие с неговите си последници.
        Яро, много благодаря за съветите. Много ценя мнението ти защото знам че е от опит, а не от чул недочул. Звънях на 2-3 обяви за 80тки на части. Чакам да ми дадат инфо в какво състояние са и цена. Ако не незнам как да я постъпя

        Коментар


        • От: Toyota 4runner 2.4TD 2L-T

          Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
          Аз не съм съгласен с теб като цяло, извън темата монотръбни, двутръбни и т.н. При тойота, ъпгрейд с части от по-голямата тойота е класика и го практикуват всички и на запад и на изток оттук. Не сме го измислили ние, тук, в този форум. Например 7х или рънер с части от 80 и т.н. Амортисьорите от 100 са ти се сторили бая по-сериозни, защото и самата 100 е бая по-сериозна откъм килограми от 80, и т.н. Чисто нов амортисьор за 80 поставен на този рънер ще го направи талига отзад, освен ако не се монтира допълнително оборудване, което ще качи общите килограми на Рънера отзад, което пък е съвсем друго занятие с неговите си последници.
          Точно за това изрично съм написал, че говоря за двутръбни, и то от личен опит. На двутръбните бъмпа е мек. С всичко друго ще е картинг. Решението какво ще прави, разбира се, си е на колегата.
          ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

          Коментар


          • От: Toyota 4runner 2.4TD 2L-T

            Разликите между двутръбни и еднотръбни амортисьори са в много неща, но не и в твърдоста!
            И всички разлики са в полза на еднотръбните...
            Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

            Коментар


            • От: Toyota 4runner 2.4TD 2L-T

              Малко да му поомажем темата , но понеже и на мен ми предстоят амове , а и не е да не съм карал и с моно тръбни и с twin tube , таа :
              Руси , дай 5-6 изречения , що ти е такова твърдо мнението?
              В моя случай , ще ми помогнеш да не хвърлям стотинка за Dobinsons vs Tjm
              TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

              Коментар


              • От: Toyota 4runner 2.4TD 2L-T

                Първоначално публикуван от didooo Преглед на мнение
                ........Малко да му поомажем темата ....
                Изобщо не се притеснявай. Темата се насочва към техническите дискусии и надявам се за напред да върви все във такива, разбира се откъм подобрения и тунинг, а не ремонти

                Коментар


                • От: Toyota 4runner 2.4TD 2L-T

                  Разликата между еднотръбен и двутръбен амортисьор е в начина на компенсране на обема на щока. При двутръбния маслото прелива във външния цилиндър, а при еднотръбния се проименя обема на камерата пълна с газ.
                  Предимстава на еднотръбния:
                  -Много по-добро охлаждане - работния цилиндър се обдухва директно от въздуха
                  -Не се пени маслото защото няма досег с газ или атмосфера(И при някои двутръбни е така)
                  недостатъци:
                  -при механичен удар и деформиране на цилиндъра директно излиза от строя
                  - По-голяма дължина заради компенсиращата камера, ако тя не е изведена отделно.

                  Твърдоста и на единия и на другия вид амортисьори зависи от клапаните в буталото, които дроселират маслото. Някои си мислят, че твърдоста зависи от налягането на газа в компесационната камера(при едноитръбния) , но това не е така!

                  Основната мисия на амортисьора е да превръща в топлина вертикалните колебания на автомобила гасейки ги по този начин. Затова най-важното за тях е да не губят това си свойство при значителна промяна на тяхната температура. Или НАЙ-важното за тях е да отдават топлината си навън. Това МНОГО по-добре се отдава на еднотръбния амортисьор!
                  Затова не ми е ясно ЗАЩО не се препоъчат за офроуд автомобили. Или аз нещо не съм наясно с материята или някой друг!

                  Относно 4рънъра - мисля, че нещо от Ланд Ровер ще стане. Чувал съм, че на лифтнати 70тки слагат стандартни амортисьори от Дифендър/Дискавъри 1/ Рейндж Ровер Класик. Задницата на рънъра е подобна. Става и всякакъв марков амортисьор с 8 инча ход, но трябва да се нагоди закрепването...
                  Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                  Коментар


                  • От: Toyota 4runner 2.4TD 2L-T

                    Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                    ... трябва да се нагоди закрепването...
                    Руси, за сега не искам да преправям нищо, ако има достъпен вариант за болт он.

                    Абсолютно съгласен с теб за еднотръбите амортисьори!
                    Въпросът е какви да си намеря

                    Коментар


                    • От: Toyota 4runner 2.4TD 2L-T

                      Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                      ... Относно 4рънъра - мисля, че нещо от Ланд Ровер ще стане. Чувал съм, че на лифтнати 70тки слагат стандартни амортисьори от Дифендър/Дискавъри 1/ Рейндж Ровер Класик...
                      Точно така, на фейслифт леката серия (с квадратния фар). И на кръглия става, но с преправяне. Ако не греша, от Класик са стандартно са с най-голям ход.

                      Коментар


                      • От: Toyota 4runner 2.4TD 2L-T

                        Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                        Твърдоста и на единия и на другия вид амортисьори зависи от клапаните в буталото, които дроселират маслото. Някои си мислят, че твърдоста зависи от налягането на газа в компесационната камера(при едноитръбния) , но това не е така!
                        Заблудата е заради простичкия факт че по-високото налягане на газа дава възможност за по-широк диапазон твърдости без негативните ефекти от разпенването на маслото - на него не му трябва досег с нещо за да стане на пяна - трябва му или достатъчна температура, или достатъчно ниско налягане (например на изхода на клапаните) за да кипне. Е колкото е по-високо налягането на газа, толкова по-трудно се случва кипването и до толкова по-големи натоварвания може да работи амортисьора без да си смени характеристиките.

                        Та поради всичкото това никой не прави току така амортисьори с високо налягане, ако тоя широк диапазон на работа като твърдости или температури, не му е изрично нужен. От там и следствието че болшинството амортисьори с високо налягане в магазина са по-твърди от тия с ниско. И понеже болшинството двутръбни са с ниско налягане...

                        Колкото до недостатъците - газовата камера при монотръбните е над буталото, почти винаги дори и при тия с външен резервоар (говоря за тия, дето стоят "обърнати" спрямо нормалните заводски, тоест стержена им е надолу). Това ограничава усилието на свиване - при рязко сгъване на амортисьора газа се свива в момента, в който налягането, породено от сгъването, надвиши това на газа в камерата, а под буталото става пяна. И това в важно - докато усилията на разгъване си имат ясно изразен лимит, зависещ от твърдоста на пружината и подресорната маса, тия на сгъване лимит нямат - колкото по зверски се дръннеш в някоя яма например, толкова повече усилие отнася амортисьора.

                        Някъде имаше клипчета какво се случва в прозрачен амортисьор при резки натоварвания, ама надали ще успея да ги изровя.
                        Последно редактирано от sparkybg; 02-05-18, 22:28.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • От: Toyota 4runner 2.4TD 2L-T

                          Ай...как щях да сгреша
                          Точно тая по-голяма дължина на монотръбните , но по-малкия им ход , ми правеха дилемата.
                          Иии , това че се охлаждат по-добре от двойнотръбните не ми е очевидно. Поне като гледам скици на устройството на двата вида .
                          Не съм карал толкова офф , колкото теб , Руси. От собствена статистика ли го знаеш , или нечия чужда? Или просто някоя марка е по-добра от друга?
                          TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                          Коментар


                          • От: Toyota 4runner 2.4TD 2L-T

                            Освен че се охлаждат по-добре имат и по-голямо бутало при еднакъв външен диаметър.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • От: Toyota 4runner 2.4TD 2L-T

                              Ай...как щях да сгреша
                              Точно тая по-голяма дължина на монотръбните , но по-малкия им ход , ми правеха дилемата.
                              Иии , това че се охлаждат по-добре от двойнотръбните не ми е очевидно. Поне като гледам скици на устройството на двата вида .
                              Не съм карал толкова офф , колкото теб , Руси. От собствена статистика ли го знаеш , или нечия чужда? Или просто някоя марка е по-добра от друга?
                              TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                              Коментар


                              • От: Toyota 4runner 2.4TD 2L-T

                                Колега, аз сменях преди няколко дни на 105-ца. Нови оригинални са малко над сто лева за брой.
                                Ако искате мога да ги премеря и ако ви вършат работа да ви ги подаря.
                                Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                                Въпросът е какви да си намеря
                                [SIGPIC]http://www.offroad-bulgaria.com/signaturepics/sigpic68289_4.gif[/SIGPIC]

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X