Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Vitara 1.6i - газова уредба

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Vitara 1.6i - газова уредба

    и при здрав дебитомер ,излиза,че компа следи само него ,без да се интересува от ламбадата?!

    Коментар


    • #77
      От: Vitara 1.6i - газова уредба

      Всичко следи. Въпроса е на кое колко внимание обръща. Емулатора на ламбдата залъгва компа, че всичко с гориво-въздушната смес и изгарянето и, е прекрасно и горе-долу до там. Ако има разминавка между очакваните и получените данни, компа обикновено набежда ламбда-сондата за скапана.
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • #78
        От: Vitara 1.6i - газова уредба

        Вчера отидох да купя тръби в гаража за газ близо до мене , като обясних,че ще слагам електически изпарител и момчетата бяха категорични,че трябва да сложа симулатор на инжекциона...и така ново20...не мога да разбера какви са тези диаметрални различия в мненията, след като тука се застъпи тезата ,че G16B няма нужда от такъв симулатор на инжекциона...а всъщост ,каква е играта на симулатора на инжекциона, как точно работи..?!
        Последно редактирано от vozi; 22-07-11, 09:55.

        Коментар


        • #79
          От: Vitara 1.6i - газова уредба

          Въпросния симулатор представлява една кутийка с 2/4/6/8 мощни резистора и реле. на 16А със сигурност не му трябва, за 16Б не помня, но не съм сигурен, че наистина го търси.
          Цирка е следния: някои ЕКУ проверяват дали имат връзка с инжекторите. и ако веригата е просто прекъсната - светва чека с проблем "преебан/прекъснат инжектор".
          За целта, вързваш газовата и палиш. Ако светне чека, проверяваш си грешките. Ако няма такава грешка - не ти трябва.
          Ако има - отиваш в най-близкия магазин за електронни чаркалаци, купуваш си 4 резистора 15-20 ома (инжекторите са с по-ниско съпротивление, но компа, ако въобще ги мери, не издребнява чак толкова, а е безсмислено да харчиш ток за глупости), да речем 5-10 вата, вързваш ги през реле така, че като цъкнеш на газ, тока за инжекторите, да се прехвърля през резисторите и си готов. Цената е от 4 до 10 лева, зависи какво и от къде си намерил.
          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

          Коментар


          • #80
            От: Vitara 1.6i - газова уредба

            значи слагам клапаните, ел. изпарител, като вкарвам газта в всмукателните колектор, почти както си беше при карборатора, само там дето е с плочка на карбуратора... а дюзите как да ги изключа за да не се задеистват като дам контакт?!

            Коментар


            • #81
              От: Vitara 1.6i - газова уредба

              Да не те излъжа, ама мисля, че бяха 2х2 и един общ край. Всичките са на букса в предния край на мотора, някъде близо до капака на ангренажния ремък. 9-12-16 пинова, не помня. Манираш кой е общия край и го прекарваш през реле. Виж по схемите все пак, щото малко наизуст ти го пиша това. Ако нямаш, в началото на подфорума има раздел за документация, в руския файл схемите са към края.

              Едит: G16B го няма в руския мануал. Нямам спомен дали в тая част има разлика с 16А (по-скоро не, но не съм сигурен). Огледай внимателно жиците на инжекторите, ще го хванеш.

              Едит2: Разрових се в документацията на Балено с Г16Б, инжекторите са си 2х2, едните вървят на син/червен другите на син/жълт. Общия край е червен/черен.
              Последно редактирано от tef4o; 23-07-11, 13:45.
              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

              Коментар


              • #82
                От: Vitara 1.6i - газова уредба

                колега а смесителя каде ще го сложиш близо до дросела или в началото на желязната тръба

                Коментар


                • #83
                  От: Vitara 1.6i - газова уредба

                  по скоро,в началото на тръбата,където е дебитомера,за да направи по добра смес с въздуха,докато стигне до цилиндрите... така си мисля поне, но може и да не съм прав...а на тръбата, гледам че има вкарани 2 тръбички, някакъв въздух, който не незнам какъв е...

                  Коментар


                  • #84
                    От: Vitara 1.6i - газова уредба

                    КОЛЕГА ТОЗИ МОТОР Е МНОГО СПЕЦИАЛЕН ЗА ГАЗИФИЦИРАНЕ ПО ДОБРЕ ОТИДИ НА ДОБАР ГАЗАДЖИЯ ДАТИЯ НАПРАВЯТ ЗАДА СИ НЯМАШ ИЗЛИШНИ ПРОБЛЕМИ

                    Коментар


                    • #85
                      От: Vitara 1.6i - газова уредба

                      Боби, ако имаш адрес на проверен добър газаджия му го дай на колегата, че иначе ... така могат да му я газифицират, че да се види в чудо.
                      До преди малко един приятел ми се оплаква, сложили му газова на карбураторна(!) Витара и така са я оакали, че не е истина. Разход 10-12, едва вдига 80, единственото, което може да изпревари е каруца и то ако коня не е от бързите... Другата седмица май ще го вкарвам и него в бокса, ама засега ще чака, имам друга работа.

                      @VOZI: да не забравиш да сложиш клапан, че ще се видиш в чудо, ако пльокне с тоя загубен дебитомер. То и клапана не е 100% гаранция, но по-добре да го има и да работи.
                      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                      Коментар


                      • #86
                        От: Vitara 1.6i - газова уредба

                        Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                        ако имаш адрес на проверен добър газаджия му го дай на колегата, че иначе ... така могат да му я газифицират, че да се види в чудо.
                        И аз съм го задавал този въпрос/щото се видях в чудо/, и много други колеги, и отговора е горе-долу идентичен!..".иди на добър газаджия". Ами ако в региона няма такъв, пък и те се "изучиха" добре - видят пълна инжекция и отсичат: ГИ! Каква е тази толкова пазена тайна с газифицирането на G16B! Едва ли няма поне една направена с обикновенна ГУ по "правилния начин", та да се сподели тук/при наличие на желание, разбира се/?! Довършвам един байпас, направен по съвет на колегата travelling, и ако нещата са О.К., ще споделя. Поздрави!
                        "Make love, not war!"

                        Коментар


                        • #87
                          От: Vitara 1.6i - газова уредба

                          Изхода е човек да има нужното време и желание и всъщност няма никаква мистика. Вакуумните ГУ са достатъчно прости като устройство и принцип на действие. Ако човек седне, почете и помисли, дори и с цената на едно разфасоване на изпарителя -хем да види какво има вътре, хем да смени каквото има за смяна, хем да му изкара стружките, ако е нов, ама от евтините.
                          В края на краищата, в изпарителя има 2, рядко 3 редуцир-вентила и ... толкова. На по-новите има електрически клапан, който спира изхода за ниско налягане (много полезна вещ). На някои има и една допълнителна регулировка за ниските обороти. Нищо, с което малко от малко технически грамотен човек да не може да се оправи. А, да, на чисто вакуумните, които не знам дали се призвеждат вече, вместо електрически клапан има вакуумен, тоест едно маркучле в повече, но нищо проблемно.

                          Сега, друг е въпроса, че на много хора просто не им се занимава и те са прави за себе си - човек нито може, нито трябва да се превръща в специалист по всичко. Съответно си намират майстор и си плащат, докато попаднат на правилния (има и читави газаджии, колкото и да не ви се вярва ) или започват да реват кански срещу газовите уредби въобще и изобщо (бомба, мизерия, не знам си какво).

                          Всеки производител си има особеностите, всяки двигател - също. Това според мен е причината да не се дава конкретна информация. Дори и някой от грамотните газаджии тук, във форума, да има желание да обясни, би му отнело поне няколко страници да пише за всеки конкретен изпарител и така нататък.

                          Нацелването на правилната комбинация изпарител/смесител/настройки може да отнеме адски много време и пари, ако се прави на сляпо, затова пак казвам - мислене му е майката. Топлата вода е открита отдавна.

                          П.П. Аз НЕ съм газаджия. Знам някои неща, щото ми писна и ги научих. С цената на споменатото вече четене и мислене, плюс няколко грешки, за които съм си платил

                          П.П.П. МНОГО помага, ако човек има поне основните знания за принципа на работа на ДВГ и разните системи по него. Които също не са безумна мистика, има изписано тонове хартия и много мегабайти по въпроса.
                          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                          Коментар


                          • #88
                            От: Vitara 1.6i - газова уредба

                            Благодарско за ценните технически и житейски съвети, но ако всеки започне да се рови във всичко с цел самообразоване по пътя на самоусъвършенстването/егати словореда се получи/, ще се потвърди "тезата": "за всичко по нещо, и за нещо - нищо"! Идеята ми беше, че никой от колегите, каращи въпросната модификация/с гадния дебитомер с механично дроселиране/ с успешно монтирана АГУ не ще да напише: монтажът е така..., изпарител, смесител, байпаси такива...! Нали говорим за конкретна модификация, с конкретен мотор и всички други конкретности? Е, аз, без да съм технически грамотен, с помоща на приятели стигнах до някъде, и след още малко усилия/дано да е за добро/, ще споделя как става! Смятам, че една от идеите на този Форум е тази! Поздрави!
                            "Make love, not war!"

                            Коментар


                            • #89
                              От: Vitara 1.6i - газова уредба

                              Първоначално публикуван от dok_vd Преглед на мнение
                              Благодарско за ценните технически и житейски съвети, но ако всеки започне да ...
                              Може би не съм се изразил правилно Определено нямах намерение да се правя на велик. Идеята беше, че ако имаш желание, нама нищо сложно и може да се оправиш и сам. Насърчаване един вид.
                              За останалото - една проста смяна на Ловато с БРЦ ми отне 2 дена за пренастройване - различна реакция в различните режими и т.н. Вярно, не цялото време, но пък на вече работеща система. Едно местене на "плочката" от единия край на въздуховода в другия и хайде целия цирк отначало. Пак казвам - нищо сложно, но няма гаранция, че нещо, което работи добре при мен, ще работи толкова добре и при теб. И обратното. Успех!
                              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                              Коментар


                              • #90
                                От: Vitara 1.6i - газова уредба

                                Явно и двамата не се разбрахме, наистина благодаря за съветите, но ще ми е трудно да се възползвам сам. Чета внимателно всичко, което пишеш, за жалост не всичко разбирам!
                                Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                                За останалото - една проста смяна на Ловато с БРЦ ми отне 2 дена за пренастройване - различна реакция в различните режими и т.н.
                                Е с това съвсем ме демотивира, определено няма да се справя, та затова търся помощ!
                                П.п. Нали виждаш, с уговорката за добронамереност, че "карачите" на G16B продължават да не пишат/което бе същината на първия ми пост/. Със здраве!
                                "Make love, not war!"

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X