Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Витарски неща

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Витарски неща

    Незнам защо точно в тая тема си решил да пишеш, но както и да е, ще я продължавам.
    За пряспата се бъркаш силно. Не е нужно да е утъпкана. Същата процедура направих тази сутрин, ама бързах, изнервих се и забравих да снимам.
    Бях спрял пред блока, а пред колата беше навята не много широка пряспа. Мека и пуфкава малко над фаровете. Та си викам тая ли преспичка ще ме спре. Газ от място на двойното, предните я прескочиха и потънаха след нея и ето ти окантарване. Да нея изрина предварително, а да се навира след това по джипката, ама то акъла ни идвал по после

    Коментар


    • #47
      До: Витарски неща

      Тая конкретно "пряспа" изглеждаше не повече от 3 метра, а и уж бях на скорост... ама от заледен път завой на 90 градуса, бясната ми скорост да е била най-много 10 км/ч.
      Иначе си прав - тъпо от моя страна да подценя препятствие, аз затова и го пуснах изобщо "приключението" - едно малко зимно напомняне.
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • #48
        До: Витарски неща

        Имам един странен проблем с кормилото. Появява се сравнително рядко и не ми изглежда да е нещо сериозно, затова и не съм го чоплил до момента, но ме дразни адски.
        Проблема е следния: понякога при маневри на ниска скорост, когато тръгна да връщам волана, се усеща едно леко затормозяване, сякаш хидравликата изключва за момент. То ясно, че не е това, но не знам как по-точно да го опиша. Тъпото е, че не се случва на определен ъгъл на завъртане или при въртене в определена посока, а когато и където си иска, при това много рядко. Не зависи от покритието - усещал съм го и на черно и на равен асфалт.
        Оборотите на двигателя винаги са били под 2000. Говорим за маневри с много въртене на кормилото, при малък ъгъл никога не съм го усещал. Може би затова и не се появява на висока скорост. Ремъка не превърта, това сигурно. Течността в резервоарчето си до където трябва, не знам обаче кога е сменяна за последно - по идея трябва да е преди 2 години, ама нещо нямам никакво доверие на сервиза, извършвал операцията - същите идиоти, които бяха натъпкали хъба с грес до откат и после писали в сервизната книжка, че е сменен с нов.
        Самото затормозяване е за не-повече от 2-3 градуса на волана, тоест нищо и половина, ако карам по-рядко, може би изобщо нямаше да го забележа.

        След дълго чесане по тиквата, не стигнах до никакъв разумен извод, та реших да питам

        Някой имал ли е подобен проблем? Идеи какво би могло да бъде?
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • #49
          До: Витарски неща

          Много вероятно е да е от клеясали(ръждясали) карета на на кормилния прът. докато се сработи хидравликата усиллието е по голямо и не е равномерно в целия диапазон на въртене. Пробвай с WD ако има ефект , имаш и решение .
          899180483

          Коментар


          • #50
            До: Витарски неща

            Първоначално публикуван от aroren Преглед на мнение
            Много вероятно е да е от клеясали(ръждясали) карета на на кормилния прът. докато се сработи хидравликата усиллието е по голямо и не е равномерно в целия диапазон на въртене. Пробвай с WD ако има ефект , имаш и решение .
            Виж, за това не се бях сетил. Утре ще проверя.
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #51
              До: Витарски неща

              Вчера ми се наложи да отигравам интересен цирк: смяна на маншон на външно каре на полеви условия. Нищо сложно, само че изникна непредвидено усложнение, заради което пиша тук.

              Стигам до момента с ваденето на карето от полуоската, аха да го извадя - ядец. Почуквам по-силно - нищо. Зверих се известно време в мануалите в лаптопа, да не би да бъркам нещо, накрая даже звъннах на Кольо (благодаря ти Коле!) - уж всичко правилно, обаче карето не излиза и това е!

              Какво се оказа в крайна сметка - при предишно разглобяване, някой умник сложил доста по-голям фиксиращ пръстен на карето (зегерка, макар, че не е точно зегерка) от колкото трябва и екшъна готов. Карето излезе след неприятно здрав бой, добре, че имаше парче бронз под ръка.

              В комплекта на маншона, който имах, има 5 различни пръстена. Имайте
              едно наум, като слагате нов! Пръстените са различни като дебелина и като диаметър. По-големите не могат да се свият достатъчно и се получава случка като моята. Правилно подбрания пръстен трябва да може при пълно свиване да се скрива напълно в гнездото си. Карето трябва да може да влезе без чук, удар с ръка е достатъчен. Ако пръстена е по-дебел или по-голям, с чука пак ще влезе, но после как се вади, не е истина...

              Ако ви се налага подобна смяна (твърде вероятно при по-честа офроуд експлоатация), проверявайте како слагате, да не берете ядове после.
              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

              Коментар


              • #52
                До: Витарски неща

                Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                Имам един странен проблем с кормилото...
                Ако кормилната кутия е износена и е натегната за обиране на луфта, се получава така.

                Коментар


                • #53
                  До: Витарски неща

                  Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                  Ако кормилната кутия е износена и е натегната за обиране на луфта, се получава така.
                  Май ще се окаже това - долния семеринг капе по малко, тия дни ще го гледам. Каретата се оказаха здрави.
                  О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                  Коментар


                  • #54
                    До: Витарски неща

                    Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                    Вчера ми се наложи...
                    Радвам се, че си успял.
                    За фиксиращия пръстен да те питам-тези петте различни по какво се различават? По диаметър на телта от която са направени, по диаметър на който са огънати, или по дължината на заготовката(телта). Те всъщност последните два показатела са взаимно свързани, ама все пак... Че нали и на мен ми предстои подобна операция. Но нали ще ползвам наличните пръстени-би трябвало да няма проблем. Освен ако проблема не е заложен отпреди от някой пишман майстор.

                    Ти нали нямаше нет бе, как успя да влезеш...
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • #55
                      До: Витарски неща

                      Кольо, харесаха ли ти каретата, още ли не си ги сложилкво чакаш

                      Коментар


                      • #56
                        До: Витарски неща

                        Първоначално публикуван от trent Преглед на мнение
                        Кольо, харесаха ли ти каретата, още ли не си ги сложилкво чакаш
                        Чакам да сложа планките за сваляне на диференциала надолу. Не мислех, че има нужда от това, но щом моите се разтракаха-значи са видяли доста зор, и не е зле да понамаля малко ъглите на полуоските.
                        А каретата на вид поне са добре. С тази уговорка, че едното е доста по-стегнато от другото, ама няма какво да се прави-който иска перфектни части- да си ги купува от магазин, а не на старо. Стига ми да не тракат...
                        Има ли желание-има и начин!

                        Коментар


                        • #57
                          До: Витарски неща

                          Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                          Радвам се, че си успял.
                          За фиксиращия пръстен да те питам-тези петте различни по какво се различават? По диаметър на телта от която са направени, по диаметър на който са огънати, или по дължината на заготовката(телта). Те всъщност последните два показатела са взаимно свързани, ама все пак... Че нали и на мен ми предстои подобна операция. Но нали ще ползвам наличните пръстени-би трябвало да няма проблем. Освен ако проблема не е заложен отпреди от някой пишман майстор.

                          Ти нали нямаше нет бе, как успя да влезеш...
                          Хихи, HSPA на Глобул - не е най доброто, но върши работа Пък и не стоя през цялото време в гората.

                          Пръстените са различни и по диаметър и по дебелина. В конкретния комплект имаше два по-тънки и два по-дебели, съответно по един тънък и един дебел с диаметър като за Витарата и по един с доста по-голям, дето като се съберат плътно, не успяват да се скрият в каналчето. Това за конкретния конплект, който използувах, за съжаление не погледнах марката, сори.

                          като ги вадиш, имай предвид, че външната периферия на карето, на която ляга маншона и която е най-удобна за блъскане НЕ е закалена и по-сериозен удар може да я деформира. Не е болка за умиралка, но е грозно. На теория трябва да излиза при рязко дръпване с ръка, на практика сигурно ще се наложи да се хлопне един път. Ако правиш смяната без демонтаж на полуоската, има всички шансове при по-рязко дръпване да излезе заедно с междинния вал директно от диференциала. Нищо страшно де, тя едната полуоска така си се и вади поначало, а е по-удобно да се работи на извадена.

                          И последно - измий добре, ама наистина добре всичко: калници, носачи, амортисьори, стойки и каквото още има, че иначе си отваряш голяма бела - една песъчинка да има някъде, моментално се намества в лагера на главината и после става голяма галимация...
                          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                          Коментар


                          • #58
                            До: Витарски неща

                            Днес имах ходене до Варна, и между другото си купих и шалтерче(тягово реле, силово реле) за стартера. Че вчера се заех да го ремонтирам и профилактирам, и се оказа, че старото не работи както трябва.
                            Във Варна гид по магазините ми беше Трент, приятен човек, и пич. (дано следващия път пием нещо по-силно от кафе). Та след като той видя шалтерчето разпозна в него същото като на стъартера на старата му джета. Даже ходихме до тях да ги сравним. Шалтерите са абсолютно еднакви, но не можах да сравня самите стартери, защото не преполагах, че може да ми се наложи сравняването, и не огледах моя в подробности. По молба на Трент снимах моят стартер, и пускам снимките тук. Може да се окаже, че на двете марки автомобили стартерите са еднакви. Трент да ги сравни, и да каже дали са точно еднакви.









                            За качеството е ясно-телефонско, но това мога засега.

                            Допреди да разглобя стартера бях готов да се закълна, че в него има редуктор-заради малките размери. Оказа се, че не само е с директен вал, ами е и с постоянни магнити на статора. Не съм очаквал такова нещо, а как само върти мотора на витарата...
                            Чудо на немско-японското сътрудничство
                            Има ли желание-има и начин!

                            Коментар


                            • #59
                              До: Витарски неща

                              Стартерът е различен, но мился че някъде съм виждал такъв, трябва да се сетя само на каква кола

                              Коментар


                              • #60
                                До: Витарски неща

                                Първоначално публикуван от trent Преглед на мнение
                                Стартерът е различен, но мился че някъде съм виждал такъв, трябва да се сетя само на каква кола
                                Опел Астра?
                                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X