Здравейте колеги, ето и една полезна тема за всички, които имат желание да си направят 100% механичен блокаж на задния мост на "Самурай - Витара" в "домашни условия". 
Сваляме и разглобяваме задния мост (Самурай 1.3)


Тези дни ще напиша каква е най-подходящата стомана за изработката на новите детайли:



Изкопирваме оригиналния детайл, като оставяме шийката по-дълга за да може да се нарежат шлиците на блокажа:

Снимка на новия детайл, блокиращата втулка и скобата която я избутва:

Термична обработка и закаляване:


Напасване на леглото на лагера:

Изглаждане и напасване на "гърба"



От това каре се взема размера на шлиците:



Изковаване на скобата която зацепва блокажа:





На полуоската се вкарва втулката с шлиците и се заваря:

Технологични отвори за скобата на блокажа:



изработка и монтаж на затварящата кутия:


Жилото за управление:




Технически не е сложен за направа, но не ми допада голямата кутия в която са сложили управлението на блокажа, може да се измисли по-добър и компактен вариант.Другото което не ми харесва е скобата на блокажа и по точно постоянното и триене в блокиращата втулка.Ще е добре да се промени конструкцията и да се добави евентуално лагер, който да елиминира това триене.Споделете и вие вашето виждане за нещата и да се захващаме 
							
						
					Сваляме и разглобяваме задния мост (Самурай 1.3)


Тези дни ще напиша каква е най-подходящата стомана за изработката на новите детайли:



Изкопирваме оригиналния детайл, като оставяме шийката по-дълга за да може да се нарежат шлиците на блокажа:

Снимка на новия детайл, блокиращата втулка и скобата която я избутва:

Термична обработка и закаляване:


Напасване на леглото на лагера:

Изглаждане и напасване на "гърба"



От това каре се взема размера на шлиците:



Изковаване на скобата която зацепва блокажа:





На полуоската се вкарва втулката с шлиците и се заваря:

Технологични отвори за скобата на блокажа:



изработка и монтаж на затварящата кутия:


Жилото за управление:




Технически не е сложен за направа, но не ми допада голямата кутия в която са сложили управлението на блокажа, може да се измисли по-добър и компактен вариант.Другото което не ми харесва е скобата на блокажа и по точно постоянното и триене в блокиращата втулка.Ще е добре да се промени конструкцията и да се добави евентуално лагер, който да елиминира това триене.Споделете и вие вашето виждане за нещата и да се захващаме
 
							
						
 Механичен Блокаж на заден мост !!!
									
									
									Механичен Блокаж на заден мост !!!
								
 
							
						
 Абе Ванка какви домашни условия? Това ще ти легне почти колкото ARB
 Абе Ванка какви домашни условия? Това ще ти легне почти колкото ARB  
							
						




 
							
						
 ще издържат.Ванка това не 2000лв ще ти излезе, а солено след 3-4 включване
 ще издържат.Ванка това не 2000лв ще ти излезе, а солено след 3-4 включване  . Ако беше толкова лесно досега да съм ги пуснал в серийно производство
. Ако беше толкова лесно досега да съм ги пуснал в серийно производство
							
						

 и още веднъж - става при тези условия - баща шеф на завод и съответните "домашни условия" (имам предвид, че при Ванката може и да проработи състемата, но в никой случай за нормалния гаражен майстор)
 и още веднъж - става при тези условия - баща шеф на завод и съответните "домашни условия" (имам предвид, че при Ванката може и да проработи състемата, но в никой случай за нормалния гаражен майстор)
							
						
Коментар