Здравейте колеги, ето и една полезна тема за всички, които имат желание да си направят 100% механичен блокаж на задния мост на "Самурай - Витара" в "домашни условия".
Сваляме и разглобяваме задния мост (Самурай 1.3)


Тези дни ще напиша каква е най-подходящата стомана за изработката на новите детайли:



Изкопирваме оригиналния детайл, като оставяме шийката по-дълга за да може да се нарежат шлиците на блокажа:

Снимка на новия детайл, блокиращата втулка и скобата която я избутва:

Термична обработка и закаляване:


Напасване на леглото на лагера:

Изглаждане и напасване на "гърба"



От това каре се взема размера на шлиците:



Изковаване на скобата която зацепва блокажа:





На полуоската се вкарва втулката с шлиците и се заваря:

Технологични отвори за скобата на блокажа:



изработка и монтаж на затварящата кутия:


Жилото за управление:




Технически не е сложен за направа, но не ми допада голямата кутия в която са сложили управлението на блокажа, може да се измисли по-добър и компактен вариант.Другото което не ми харесва е скобата на блокажа и по точно постоянното и триене в блокиращата втулка.Ще е добре да се промени конструкцията и да се добави евентуално лагер, който да елиминира това триене.Споделете и вие вашето виждане за нещата и да се захващаме
Сваляме и разглобяваме задния мост (Самурай 1.3)


Тези дни ще напиша каква е най-подходящата стомана за изработката на новите детайли:



Изкопирваме оригиналния детайл, като оставяме шийката по-дълга за да може да се нарежат шлиците на блокажа:

Снимка на новия детайл, блокиращата втулка и скобата която я избутва:

Термична обработка и закаляване:


Напасване на леглото на лагера:

Изглаждане и напасване на "гърба"



От това каре се взема размера на шлиците:



Изковаване на скобата която зацепва блокажа:





На полуоската се вкарва втулката с шлиците и се заваря:

Технологични отвори за скобата на блокажа:



изработка и монтаж на затварящата кутия:


Жилото за управление:




Технически не е сложен за направа, но не ми допада голямата кутия в която са сложили управлението на блокажа, може да се измисли по-добър и компактен вариант.Другото което не ми харесва е скобата на блокажа и по точно постоянното и триене в блокиращата втулка.Ще е добре да се промени конструкцията и да се добави евентуално лагер, който да елиминира това триене.Споделете и вие вашето виждане за нещата и да се захващаме

Коментар