Пристигна, още не съм я сменил. Чудя се колко е сложно, дали ще мога да се справя сам.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Купих си Кайен !
Свий
X
-
Първоначално публикуван от ивайло Преглед на мнениеРуски или английски ?
Шегичка, де....
Коментар
-
Отдавна не съм писал, но това не значи , че нищо не съм правил.
След като тотално разбъзиках клапата в смукателния колектор , а шумът се усилваше, и след като прочетох по руските форуми , че я махат, махнах я и аз. Без да свалям колектора - измъкнах напред една трета и отрязах, после още една трета - и пак така. Неприятният шум изчезна, обаче остана едно замисляне като подам газ, и една неравномерна работа на газ. Ходих няколко пъти при най-препоръчвания газаджия ( Наско ) във Варна, обаче това съвпадна с кампанията по смяна на газовите бутилки и той нямаше време да се задълбае. Като ми писна, реших и си поръчах нова клапа ( пост №32, дойде за една седмица от Франция ).
Само че нея нямаше как да я сложа на части , както извадих старата, и миналата събота се хванахме с един приятел механик да свалим колектора ( не се наех сам, той го беше свалял при първоначалното обслужване ) . Новата клапа влезе много стегнато, даже с почукване , докато старата се подхвърляше нагоре-надолу и напред-назад из колектора.
Тогава забелязахме ( не аз де ) и че едното маркуче от газовата дюза е влязло в една кухина на колектора и явно тов се е отразявало на работата на газ - след сглобяването всичко се прави и с газта.
Дотук с добрите новини. На следващата сутрин колата запали с много прекъсване, миризма на бензин от аспуха и откъм мотора, бял пушек отзад. Първата ми мисъл беше , че сме забравили някой маркуч или кабел. Огледах, видях сцепване на единия газов маркуч, оправих го - няма ефект.
Оттогава почти всяка сутрин е така - пали , киха, патка, гърми в колектора, дави се , понякога гасне, мирише на суров бензин. Като поработи 5-10-20 сек и я изфорсирам, се оправя и си работи ОК.
Не се вижда нищо откачено , оглеждам маркучите и като открия нещо съмнително го сменям, досега без резултат.
Води го на две диагностики ( единият е този с когото сваляхме колектора ) , и двамата са единодушни за дебитомер . Грешките са
P1090 - MAF below lower limit
P1094- MAF implausible signal
и още една , май 1091 , MAF above upper limit.
и тези от вчера
Закачих и един елм327 и следих в движение и на място показанията за въздух през дебитомера - менят се самоволно през променливи стойности ( 5-20-50 гр/сек ) до 0,00 и до 365 (което е максималното показание).
Всичко говори за дебитомер и не бих се замислял, ако не усещах педала на спирачката отвреме навреме леко ... като без вакуум.
Възможно е да са налице и двата проблема и симптомите им да се смесват/бъркат.
Четох за метод за проверка за теч на вакуум, при който се пуска малко газ (пропан) около заподозрените места и се следи за промяна на оборотите, като твърдят че е по-безопасно от подобна проба със спрей, понеже газта се разпръсква по-лесно и не може да образува запалим филм върху нагорещени повърхности.
Дайте съвети, вие как бихте продължили ?
(Пътя с купуването на дебитомер и ако не е от него да продължавам го знам, изправен втора ръка за проба няма откъде да взема засега )
Уф , че дълго стана, дано го го изчете някой.
Коментар
-
Смени дебитомера, като за начало. Грешките в лога са "богата смес", и съвсем спокойно и логично може да са заради дебитомера - компира не знае колко въздух влиза, съответно не знае колко гориво да пусне.
Колкото до маркучетата - поне аз при първи симптоми за проблем с тях, сменям всичко наред (горивни, вакуумни и де що друго има), стига да няма някакви безумни цени.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнениеЕлм си показва и вакуума в колектора.
Коментар
-
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеС Грешките в лога са "богата смес", и съвсем спокойно и логично може да са заради дебитомера - компира не знае колко въздух влиза, съответно не знае колко гориво да пусне.
Колкото до маркучетата - поне аз при първи симптоми за проблем с тях, сменям всичко наред (горивни, вакуумни и де що друго има), стига да няма някакви безумни цени.
Коментар
-
Така де - затова - сменяш наред. Мъката ще е веднъж и после имаш минимум 5 години пауза откъм проблеми с маркучета. Като едно по едно, мъката и псуването ще са постоянни. Щом вече има напукани и сцепени, значи материалът им е приключил като качества. На всичките, за съжаление.
Ужасна досада, ама само веднъж.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Първоначално публикуван от ивайло Преглед на мнение
Да, видях че показва. Какво трябва да гледам ? Стойност или дали се мени самоволно ?
Коментар
-
Сега се връщам от колата , преди да видя последния пост. Забелязах, че показанията за вакуум/бууст изчезват заедно с тези на MAF , но явно така трябва да е щом взима данни оттам.
Коментар
-
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеТака де - затова - сменяш наред. Мъката ще е веднъж и после имаш минимум 5 години пауза откъм проблеми с маркучета. Като едно по едно, мъката и псуването ще са постоянни. Щом вече има напукани и сцепени, значи материалът им е приключил като качества. На всичките, за съжаление.
Ужасна досада, ама само веднъж.
Ford Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар