Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

    Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
    Само от любопитство : Как определяш дали са примерно 95 или 100 градуса ? Датчика на таблото е разграфен графично - цифри няма (или само на моята Фронтера е така )
    Доколкото ми е известно при X22DTH на всички табла си има цифрички....
    Nissan Navara D22 YD25 Double Cab

    Коментар


    • #62
      До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

      Нямаш ли поне маркирано за 80 и 100 градуса? При мен са маркирани като средата е ясно че са 90.

      Относно колегата на който му загрява, нещо ми се струва че пак не е наред. Промивките на радиаторите не винаги са успешни на 100% и според мен причината да ти загрява е точно тази. На мен "за сега" ми работи пефектно и дори и 90 градуса не вдига, колкото и да я "тормозя".
      Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD Overland

      Коментар


      • #63
        До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

        Първоначално публикуван от matematic Преглед на мнение
        Нямаш ли поне маркирано за 80 и 100 градуса? При мен са маркирани като средата е ясно че са 90.

        Относно колегата на който му загрява, нещо ми се струва че пак не е наред. Промивките на радиаторите не винаги са успешни на 100% и според мен причината да ти загрява е точно тази. На мен "за сега" ми работи пефектно и дори и 90 градуса не вдига, колкото и да я "тормозя".
        Sorry , не доогледах - моята е `94-та с дв-л С20NE. Термометъра на таблото е графичен - с чертички . Както и амперметъра между другото.
        Що се отнася до промивката - виждал съм радиатор на една Вектра , който по време на промивка се запечати нацяло. Изхода беше нов. Та зависи колко е бил задръстен. Най лесно се проверява дали е запушен (макар и с приближение ) като оставиш двигателя да загрее . На отворен термостат при пипане радиатора трябва да е равномерно ( по цялата повърхност ) топъл. Е , при положение че няма въздушна възглавница в него щото тогава картината пак е подобна.
        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

        Коментар


        • #64
          До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

          Първоначално публикуван от matematic Преглед на мнение
          Нямаш ли поне маркирано за 80 и 100 градуса? При мен са маркирани като средата е ясно че са 90.

          Относно колегата на който му загрява, нещо ми се струва че пак не е наред. Промивките на радиаторите не винаги са успешни на 100% и според мен причината да ти загрява е точно тази. На мен "за сега" ми работи пефектно и дори и 90 градуса не вдига, колкото и да я "тормозя".
          хе-хе дай малко аз да я потормозя. То ако беше ненормално да работи над 90 градуса от там ще почва червената зона. Но вече съм писал какво е написал германеца в книжката на автомобила за нолмална работна темпретура , а на написаното там вярвам 100%

          Коментар


          • #65
            До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

            Аз отивам към купуването на нов радиатор....Т'ва остана само...
            Nissan Navara D22 YD25 Double Cab

            Коментар


            • #66
              До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

              hi stam

              не става въпрос дали е нормално, а дали е нормално при определени условия. Защото ако при дадени условия работи над нормалното при други ще работи в червената зона. Дано си ми схванал мисълта
              Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD Overland

              Коментар


              • #67
                До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                Първоначално публикуван от matematic Преглед на мнение
                hi stam

                не става въпрос дали е нормално, а дали е нормално при определени условия. Защото ако при дадени условия работи над нормалното при други ще работи в червената зона. Дано си ми схванал мисълта
                Прав си. Аз например уикенда карах 45 минути при 36 градуса жега, по страшен баир само на 1ва - 2ра и от време на време 3та, натоварен до дупка. Температурата не мръдна и на милиметър от 90-те. Бях с пуснати ръчни вентилатори и през 1-2 минути се пускаше автоматичния. Това, че пишат че е нормално в такъв диапазон да се движи температурата е вярно но ако всичко по мотора и охлаждането е наред. Като се вземе в предвид, че караме над 10 годишни коли, които са доста поизхабени, нестабилната температура може да доведе до сериозен проблем точно когато не го очакваш и на неподходящо място.
                no signature no problems

                Коментар


                • #68
                  До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                  Първоначално публикуван от stam Преглед на мнение
                  аз поизтървах темата ,заради проблем с компа, ама да отбележа сега и моите впечатления от повече от година с фронтерката. Прави ми впечатление ,че при нормална експлоатация температурата си е добре малко преди 90 градуса, като ги мине се включва вентилатора. И така винаги подържа тази температура.На два пъти обаче като се връщам от Бургас към Варна с около 500кг. общ товар на Фронтерата (тя самата тежи 2100кг) температурата подмина нормалната граница, подмина и 100 градуса и остана малко преди червеното. Това става в прохода след Слънчев бряг на биарите със 40-60 км. и доста газ под 3000 оборота не падна (все пак е автоматик). На равното с висока скорост пък и в едно 10 километрово задръстване не мръдна температурата, през цялото време климатика работеше, защото беше над 30градуса. Втория път дори нарочно я понатиснах на баирите като загря, за да видя дали ще отиде към червената зона, като разбира се ако това се случеше процедурата за бързо охлаждане е ясна ,защото за секунди и ... най-лошото (преживях го веднъж с предната кола, заради блеене) Та да се върна на мисълта си,въпреки жегата, товара ,баира и стъпката стрелката не влезе в опасната червена зона , а си стоеше на два-три милиметра от нея. Климатика също си работеше. Хванах се и пак прочетох оригиналната книжка на колата. Ами там хоратаса написали- нормална работна температура между синята и червената зона. След като дори и при максимално натоварване не влиза в червената зона, според мен не е толково притеснително. Поне така мисля, лошото е ако отиде в червеното...
                  И аз късно видях темата,ама само да те предупредя ,че имах автомобил ,който не влизаше в червената зона,пукнах глава и по време на ремонта се оказа ,че стрелката въобще не може да отиде до там.А аз си карам спокойно "нали не е в червената зона"
                  Бъдете здрави

                  Коментар


                  • #69
                    До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                    Първоначално публикуван от stanimirbg Преглед на мнение
                    И аз късно видях темата,ама само да те предупредя ,че имах автомобил ,който не влизаше в червената зона,пукнах глава и по време на ремонта се оказа ,че стрелката въобще не може да отиде до там.А аз си карам спокойно "нали не е в червената зона"
                    Ами ти главата може да пукнеш и без да е прегрявал - например при неправилно претягане плюс още някои условия . Но ако е все пак в резултат на прегряване - дори да не работи стрелката на термометъра , като заври водата ще започне да бълва пара и от ушите му даже . Най малкото ще изхвърли водата от разширителния съд. Трудно може да се заблуди човек в такъв случай .
                    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                    Коментар


                    • #70
                      До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                      Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
                      Прав си. Аз например уикенда карах 45 минути при 36 градуса жега, по страшен баир само на 1ва - 2ра и от време на време 3та, натоварен до дупка. Температурата не мръдна и на милиметър от 90-те. Бях с пуснати ръчни вентилатори и през 1-2 минути се пускаше автоматичния. Това, че пишат че е нормално в такъв диапазон да се движи температурата е вярно но ако всичко по мотора и охлаждането е наред. Като се вземе в предвид, че караме над 10 годишни коли, които са доста поизхабени, нестабилната температура може да доведе до сериозен проблем точно когато не го очакваш и на неподходящо място.
                      ммм- даа е те това е предимството да имаш и "ръчен" вентилатор, а не да чакаш само на датчика...

                      Коментар


                      • #71
                        До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                        Аз вече цяла седмица карам и нямам никакви проблеми засега. Единствено вдигна 100 градуса онзи ден по един баир ама бях включил климатика и се движех със 120 на 5та по баира Ама в момента, в който пуснах газта се охлади веднага, та предполагам че съм понатоварил мотора. Днес ходих до яз. Батак през лет. Свети Константин и по баирите нямаше никакви грижи.

                        Днес обаче ми светна датчика за електрониката като минах 3000 об. на 5та. Като изключих от контакт и пак я включих вече не светеше. После пак същото се повтори.
                        Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD Overland

                        Коментар


                        • #72
                          До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                          Колеги,аз също като Божко,само че за една седмица бях в невероятните обятия на Родопите.Просто не мога да ви обясня с думи какво натоварване направих на джипа!За обща представа ще пиша,че на ден изминавахме с групата около 150-200км.само пресечена местност...Ами температурата си лепеше точно на 90 градуса.При яко натоварване достигаше до 92 и от там отново /само с виско/падаше на 90.Според мен не е възможно,на каквито и обороти да се изкачва нагорнище, температурата да е над 93-95градуса...Поздрави..и съвсем скоро четете в разходки за какво става въпрос.

                          Коментар


                          • #73
                            До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                            Колега пробвай да минеш на по-ниска предавка и си провери антифриза

                            Коментар


                            • #74
                              До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                              Хей FRONT, гледай ДАТИТЕ на темите и постовете , не че и аз скоро не сгреших ама тук гледаме да е в реално време
                              0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                              Коментар


                              • #75
                                До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                                зрдавейте колеги доста изчетох но нерарзбрах дали има две скороси на вентилатора на 2.2дтх

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X