Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

    И по двата въпроса изказвам категорично несъгласие.
    Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
    ...В домашни условия в автомобилната инсталация НЕ СЕ ЗАПОЯВА ( макар че десетки градински майстори го правят) защото няма как да неотрализираме добре киселината която използваме за зачистване. Запояваме, слагаме термосвиваемото шлухче (горните майстори слагат изолирбанд ) и е о.к. но атмосферната влага заедно с непочистената киселина яде жиците до спойката и може да накара тока да си търси друг път, а той много често си го намира и после следват такива малки (в началото) отклонения...
    От доста време при запояване не се използва киселина, освен ако на запояваш улуците на колата. За ръчно запояване се използват припои, които съдържат в себе си необходимия флюс. Изборът на тиноли и флюсове е доста голям, като преобладаващата част от флюсовете не са киселинни.

    Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
    ...Водната помпа е турбинка набита на шиш (вал) , ако превърти, тя си е превъртяла и не работи! Частично може да работи ако са и изгнили или счупили част от лопатките поради старост(по-малко вероятно) или ако ти е хлабав ремъка който е задвижва т.е ако преплъзва. Обикновенно при това положение има и силен квичащ звук, ама при теб знае ли се?...
    На доста от по-новите автомобили, турбинката на водната помпа е от пластмаса. Като се появи луфт в лагерите и турбинката почне да опира в корпуса, се случва да превърти от остта. Ефектът е гадничък, тъй като на моменти турбината се върти, на моменти спира или се върти с недостатъчни обороти. Какво следва е ясно.
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • #32
      До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

      Ето един човек с проблем като моя

      http://www.opelclub-bg.com/forum/ind...0&#entry480787

      Само дето немога да се регистрирам, за да го попитам има ли някакво развитие. Явно не е от термодатчика и термостата, защото той казва, че ги е сменил. Двигателя му е същия като моя.






      Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD Overland

      Коментар


      • #33
        До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

        Аз имах същия проблем преди време с късно включване на перката(малко преди червеното) след като минеше 90 гр.климтика изключваше и от там почнах да търся проблема (в темата за климатици) с температурата.
        Беше ми направило впечатление,че вентилатора се включва доста нагоре,но си мислих ,че е нормално,след смяна на датчика с оригиналин нещата се оправиха и почна да включва малко след средата.

        Коментар


        • #34
          До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

          Да но при колегата е малко по друга ситуацията,възможно е и да е от датчика,няма ли откъде да вземеш друг само за тест?







          Поздрави

          Коментар


          • #35
            До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

            Разбрахме се с хората от сервиза ако не е от датчика да не го плащам. Та се чудя утре с водната помпа ли да започнем или с датчика. Май ще ги накарам да пробват първо с датчика и ако не стане тогава да вадим водна помпа.
            Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD Overland

            Коментар


            • #36
              До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

              Няма какво да търсите във водната помпа. Като свалите ремъка само я проверете за хлабина и ако не играе и не шуми при въртене на ръка, не я пипайте въобще. Започнете от термостата и не е лошо да се провери за наличие на СО2 в охладителната система. После гледайте какво става с нея точно в момента, в който започне бързо да вдига температурата-например да се вдървяват маркучите и да изхвърля антифриз. Аз дори бих започнал от тук, за да съм наясно дали да се занимавам с датчици въобще. Според мен се образува въздушна възглавница в главата за момент и затова започва това рязко покачване на температурата. Причината би могла да е закъсняващ термостат или пропуск на гарнитура (или пукнатина, да не чуе Дявола) на главата....
              Последно редактирано от kuzdov; 10-08-08, 11:46.
              "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
              Неизвестен мъдрец

              Коментар


              • #37
                До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                Рязкото покачване на температурата се появява в момента, в който скороста падне под 40 км/ч. Тоест въздушния поток през радиатора намалее чуствително. Днес например времето е по-хладно и при изкачването температурата се покачи доста по-късно.
                Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD Overland

                Коментар


                • #38
                  До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                  Уф бе Ицо, не се хващай за думите. Метална или пластмасова, все тая. Като и се разбият лагерите шуми, разбива и предния семеринг в къси срокове и колата си изпишква. Човека не каза да има шум и теч.
                  А при спойките и аз не топя в киселина. Тинол, колофон, флюсове и т.н. киселинни или алкални, все е агресивно към метала за да го зачисти и да хване калая (спойката демек).Аз не запоявам, а и във фабричните инсталации всичко се "кримпва".
                  Копал съм се сам с пясък, кал и сняг, говорим не за паркетник-найлонарка, а за железни офроудери които се мокрят повече и трябва да са сигурни. Желая през много вода да преплуваш с джипа, много сняг да изтъпчеш и никога да не те подведе
                  0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                  Коментар


                  • #39
                    До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                    Първоначално публикуван от matematic Преглед на мнение
                    Рязкото покачване на температурата се появява в момента, в който скороста падне под 40 км/ч. Тоест въздушния поток през радиатора намалее чуствително. Днес например времето е по-хладно и при изкачването температурата се покачи доста по-късно.
                    Ами такова поведение си е напълно нормално. Намалява въздушния поток, намалява циркулацията на антифриз-температурата расте. Пак ти казвам, вижте първо термостата дали отваря навреме и после гледайте датчика за вентилатора. Не е сложно и ако работи добре, ще го елиминирате като възможна причина. Най-често дефектира термостата и бих ти препоръчал профилактично да си го смениш.
                    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                    Неизвестен мъдрец

                    Коментар


                    • #40
                      До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                      За съжаление ще е доста неприятна работа,ще е на метода проба,иска се време,успех,пиши какво е станало накрая.







                      Поздрави

                      Коментар


                      • #41
                        До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                        А не е ли скъп този термостат?
                        Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD Overland

                        Коментар


                        • #42
                          До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                          Не повече от 20-30 лева би трябвало да е. Не е нищо специално, само трябва да му видиш температурата. Написана е някъде върху него.
                          "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                          Неизвестен мъдрец

                          Коментар


                          • #43
                            До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                            аз поизтървах темата ,заради проблем с компа, ама да отбележа сега и моите впечатления от повече от година с фронтерката. Прави ми впечатление ,че при нормална експлоатация температурата си е добре малко преди 90 градуса, като ги мине се включва вентилатора. И така винаги подържа тази температура.На два пъти обаче като се връщам от Бургас към Варна с около 500кг. общ товар на Фронтерата (тя самата тежи 2100кг) температурата подмина нормалната граница, подмина и 100 градуса и остана малко преди червеното. Това става в прохода след Слънчев бряг на биарите със 40-60 км. и доста газ под 3000 оборота не падна (все пак е автоматик). На равното с висока скорост пък и в едно 10 километрово задръстване не мръдна температурата, през цялото време климатика работеше, защото беше над 30градуса. Втория път дори нарочно я понатиснах на баирите като загря, за да видя дали ще отиде към червената зона, като разбира се ако това се случеше процедурата за бързо охлаждане е ясна ,защото за секунди и ... най-лошото (преживях го веднъж с предната кола, заради блеене) Та да се върна на мисълта си,въпреки жегата, товара ,баира и стъпката стрелката не влезе в опасната червена зона , а си стоеше на два-три милиметра от нея. Климатика също си работеше. Хванах се и пак прочетох оригиналната книжка на колата. Ами там хоратаса написали- нормална работна температура между синята и червената зона. След като дори и при максимално натоварване не влиза в червената зона, според мен не е толково притеснително. Поне така мисля, лошото е ако отиде в червеното...

                            Коментар


                            • #44
                              До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                              Проблема при мен обаче е че не включва перката навреме. Иначе като я включи си охлажда радиатора и мотора респективно.
                              Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD Overland

                              Коментар


                              • #45
                                До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                                между другото моята е със същия мотор, сигурен ли си,че включва чак на 103 градуса? защото като я натовариш прескача нормалните 90 градуса за секунди и минава стоте
                                Последно редактирано от stam; 10-08-08, 21:58. Причина: грешчица

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X