Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

    Отговора е за kograman . Не би трябвало да показва различно. Дълги години съм експлоатирал "ситроен", а неговата ел.инсталация е перфектно, но сложно проектирана. Там при застаряване (окисляване) на куплунгите и неразглобяемите връзки почваха такива дребни аномалии - ако си на трета под 30км/ч. като ти звънне мобифона , да се включва кафеварката в кухнята на съседката Лекува се, но след като се задълбочи проблема ( иначе беше невъзможно да го откриеш ) с разкачане и почистване на всички куплунги (шкурка, чист бензин, wd40...).
    В една тема за "сузуки" съфорумника ни "Юпи" споменава газова уредба и мръсните думи "спойка" и "калай". В домашни условия в автомобилната инсталация НЕ СЕ ЗАПОЯВА ( макар че десетки градински майстори го правят) защото няма как да неотрализираме добре киселината която използваме за зачистване. Запояваме, слагаме термосвиваемото шлухче (горните майстори слагат изолирбанд ) и е о.к. но атмосферната влага заедно с непочистената киселина яде жиците до спойката и може да накара тока да си търси друг път, а той много често си го намира и после следват такива малки (в началото) отклонения. Не му се вързвай на проблема, но го наблюдавай, пък ако се задълбочи ще го търсиш, търсите или търсим.
    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • #17
      До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

      Термодатчика така и не пристигна днес. Направихме още няколко теста, като включихме и компютъра да мери. Оказа се че вентилатора включва първа степен точно на 100 градуса. Гледахме и по спецификации този мотор трябва да включва първа на 85 това не е ли малко нисичко? Също така забелязах, че вентилатора се включва като го изсфорсирам след като е достигнал 100те. Да не би водната помпа да не работи добре?
      Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD Overland

      Коментар


      • #18
        До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

        Ок ще я следя,аз винаги я наглеждам този датчик и температурният че от тях най много боли





        Поздрави

        Коментар


        • #19
          До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

          Първоначално публикуван от matematic Преглед на мнение
          Термодатчика така и не пристигна днес. Направихме още няколко теста, като включихме и компютъра да мери. Оказа се че вентилатора включва първа степен точно на 100 градуса. Гледахме и по спецификации този мотор трябва да включва първа на 85 това не е ли малко нисичко? Също така забелязах, че вентилатора се включва като го изсфорсирам след като е достигнал 100те. Да не би водната помпа да не работи добре?
          Не мисля, че имаш проблем с водната помпа. Скоро някой май имаше подобен проблем именно с тоя датчик. Мен повече би ме притеснило това рязко покачване на температурата, ако не е грешка от измервателния уред. Пробвай термостата как се държи в една консерва на котлона и термометър за да си сигурен, че не засяда, но ако е оригиналният, почти сигурно не работи добре.
          "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
          Неизвестен мъдрец

          Коментар


          • #20
            До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

            Къде си мерил тези 100 гр. с компютър ? На главата или на радиатора
            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

            Коментар


            • #21
              До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

              Ами на главата. Опитахме се да измерим и температурата на радиатора с един лазер-термометър ама показваше такива идеотски стойности, че въобще не му се доверихме. Според механика, ако водната помпа превърда и не работи добре са възможни такива аномалии, защото при форсиране завърта охладителната течност, която от своя страна стига до термодатчика. На компютъра температурата не се покачва толкова рязко. Предполагам, че тук причината е уреда за измерване на таблото. Ако някой може да каже при каква температура трябва да се включи първа степен на вентилатора, ще му бъда благодарен. След поредния тест драйв установих, че като карам по нагорнището на пета със 100-110 температурата стои константа. В момента, в който спра и включа на втора-трета и пак започна да се катеря температурата рязко скача. Предполагам, че причината е именно въздушния поток а именно, че перката не се включва навреме.
              Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD Overland

              Коментар


              • #22
                До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                Тези 100 градуса трябва да ги мериш в казана с термометъра не на главата,мисля че за дизел 100 градуса са много,85-90 трябда да ти е работната температура?Като ги мерихте на компа е 100 градуса при теб на таблото колко бяха?И от двата мъркуча ли излизаше антифриз като го изфорсираш?моят съвет е първо смени термостата,и тогава предприемаи мерки,по принцип той е едно от най слабите звена в цялата система.



                Поздрави

                Коментар


                • #23
                  До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                  А в казана как да ги измеря? Той не трябва ли да е затворен по време на работа заради налягането? Аз днеска му споменах на механика за термостата, той ми философства че не би трябвало да е от него, ама и аз съм на мнение, че голяма вероятност е да е точно той. Ааа и другия въпрос как да проверя дали и по двата маркуча блика антифриз? И двата ли трябва да ги извадя?

                  Извинявам се за глупавите въпроси ама сега се учим и много неща не са ми съвсем ясни.
                  Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD Overland

                  Коментар


                  • #24
                    До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                    Първо да доуточня за "Когра". Предния пост за теб май съм го писъл със г.... си. Мисълта ми в резюме беше , че като сменяш от бензин на газ превключваш няколко ел.вериги и може като страничен ефект стрелката да ти се движи. Би трябвалода не "скача", но ако го прави да е в самият момент на превключването. Останалото е така.
                    Сега за "математика". Главата работи на около 100гр. но вентилатора се включва по температурата на водата в радиатора, там някъде обикновенно седи и датчика за вентилатора, а от главата до датчика на радиатора тя изстива т.е. нормално е датчика да е на 85гр. Водната помпа е турбинка набита на шиш (вал) , ако превърти, тя си е превъртяла и не работи! Частично може да работи ако са и изгнили или счупили част от лопатките поради старост(по-малко вероятно) или ако ти е хлабав ремъка който е задвижва т.е ако преплъзва. Обикновенно при това положение има и силен квичащ звук, ама при теб знае ли се? Провери си ремъка да не е хлабав. Понеже съм стар, мързелив, пък и парите бих направил следния тест: двете жици от датчика на вентилатора, на едно ключе в купето и щом загрее, хоп принудително включване от купето. Така ще си сигурен кога работи вентилатор и как влияе Ако с ключе ставадатчика , ако не става термостата, ако не стававодната помпа, ако не става нова гарнитура и преглед на главата за пукнатини (на око или на ренген), ако не става пукнатина в блока ( те са чувствителни към температурата и си показват рогата на хубаво загрял блок),ако не стававрачка последните не ти ги желая
                    И ЗАПОМНИ ключето е само за теста! Тръгнеш ли да караш с него...само из квартал, до магазина... със сигурност ще прегрееш колата. Успехи и на двамата!
                    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                    Коментар


                    • #25
                      До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                      Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                      Първо да доуточня за "Когра". Предния пост за теб май съм го писъл със г.... си. Мисълта ми в резюме беше , че като сменяш от бензин на газ превключваш няколко ел.вериги и може като страничен ефект стрелката да ти се движи. Би трябвалода не "скача", но ако го прави да е в самият момент на превключването. Останалото е така.
                      Сега за "математика". Главата работи на около 100гр. но вентилатора се включва по температурата на водата в радиатора, там някъде обикновенно седи и датчика за вентилатора, а от главата до датчика на радиатора тя изстива т.е. нормално е датчика да е на 85гр. Водната помпа е турбинка набита на шиш (вал) , ако превърти, тя си е превъртяла и не работи! Частично може да работи ако са и изгнили или счупили част от лопатките поради старост(по-малко вероятно) или ако ти е хлабав ремъка който е задвижва т.е ако преплъзва. Обикновенно при това положение има и силен квичащ звук, ама при теб знае ли се? Провери си ремъка да не е хлабав. Понеже съм стар, мързелив, пък и парите бих направил следния тест: двете жици от датчика на вентилатора, на едно ключе в купето и щом загрее, хоп принудително включване от купето. Така ще си сигурен кога работи вентилатор и как влияе Ако с ключе ставадатчика , ако не става термостата, ако не стававодната помпа, ако не става нова гарнитура и преглед на главата за пукнатини (на око или на ренген), ако не става пукнатина в блока ( те са чувствителни към температурата и си показват рогата на хубаво загрял блок),ако не стававрачка последните не ти ги желая
                      И ЗАПОМНИ ключето е само за теста! Тръгнеш ли да караш с него...само из квартал, до магазина... със сигурност ще прегрееш колата. Успехи и на двамата!
                      Вентилатора като включи си охлажда до 85 градуса без проблем. Въпроса е че късно включва а от там се зараждат и въпросите дали е термодатчик или...или...
                      Възможно ли е термодатчика да си промени характеристиките и да включва на по-висока температура?
                      Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD Overland

                      Коментар


                      • #26
                        До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                        не няма как,той или работи или не,ама не си променя характеристиките




                        Поздрави

                        Коментар


                        • #27
                          До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                          Ще го сменим и него за проба така и така е поръчан. Разбрахме се да не го плащам ако не е от него.
                          Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD Overland

                          Коментар


                          • #28
                            До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                            ДА променят се! Причини много и разнообразни, но ще кажа само две. Когато кривиш парче метал, той се скъсва рано или късно, нарича се умора на материала, същото е и с биметалните пластини на датчиците, или дори с "омекналите" пружини или ресьори.
                            Друга причина са контактите на датчика. Искрата при цикъла вкл/изкл. унищожава с времето контактната повърхност и увеличава преходното съпротивление и трябва все по-голяма сила(т.е по-голяма топлина която да изкриви повече биметалните пластини) за да се срещнат не два слоя окис (нагар), а метал в метал и да протече ток. Така че ако си правил всички горни експерименти, смени датчика! Най-лесно е и няма да се цапаш много. "Когра", пия един джин и за теб и отивам да спя, не ме мрази много, това ми е основното образование от намиращото се до Плевен Висше надродно( тогава) военно въздушно училище.
                            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                            Коментар


                            • #29
                              До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                              Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                              ДА променят се! Причини много и разнообразни, но ще кажа само две. Когато кривиш парче метал, той се скъсва рано или късно, нарича се умора на материала, същото е и с биметалните пластини на датчиците, или дори с "омекналите" пружини или ресьори.
                              Друга причина са контактите на датчика. Искрата при цикъла вкл/изкл. унищожава с времето контактната повърхност и увеличава преходното съпротивление и трябва все по-голяма сила(т.е по-голяма топлина която да изкриви повече биметалните пластини) за да се срещнат не два слоя окис (нагар), а метал в метал и да протече ток. Така че ако си правил всички горни експерименти, смени датчика! Най-лесно е и няма да се цапаш много. "Когра", пия един джин и за теб и отивам да спя, не ме мрази много, това ми е основното образование от намиращото се до Плевен Висше надродно( тогава) военно въздушно училище.
                              Съгласен съм на 100% баща ми е електротехник и ти в общи линии му повтори думите. Мисля в понеделник направо да взема датчика и да пробвам първо с него.

                              Между другото в Стефанов ми казаха, че дано не е радиатор щото бил 1300 лв. Тия направо се уливат. В Германия намерих за 150 Евро. с доставка до България. Ама къде са 1300 лв, къде са 300 лв. Направо нямат мярка нашите хора.
                              Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD Overland

                              Коментар


                              • #30
                                До: Нормално ли е мотора да загрява от 5 Км нагорнище?

                                дядо Владо пий и два джина няма да се излагамене виждам и за какво да ти се сърдя?
                                И аз съм служил в долна митропилия,по ника ти съдя че едва ли сме се засекли там.
                                Колегата нека да уточни какво е сменял/проверил по системата за да се знае как ще се развият нещата/съветите,относно майстора ако не ти хареса нещо в работата му сменяй го,не си там да се учат на джипката ти,затова когато се пипа нещо,и аз до тях питам/разпитвам и най вече тук в форума и нещата се получават

                                А за радиатора мисля че в някоя тема имаше едни момчета в Пловдив(ако не се лъжа)за 300 лв ти го връщат нов,с нова пита,измит изчистне направо от завода,ще я потърся темата.


                                Поздрави

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X