Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Terrano full-time или part-time 4x4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    До: Terrano full-time или part-time 4x4

    А имат ли междуосев диф? И може ли да се блокира?
    Ако някой от компанията мълчи, причините може да са две : Или няма какво да каже или няма на кого да го каже.

    Коментар


    • #77
      До: Terrano full-time или part-time 4x4

      Не, нали затова Андро е написал че е същото като Терано - Парт Тайм.

      Коментар


      • #78
        До: Terrano full-time или part-time 4x4

        Май ще трябва да си сменя username на "тъп, но упорит"
        Отскоро съм в тази материя и не преставам да мисля. Ясно е, че е вярно твърдението, че с Тераното в режим 4х4 не трябва да се кара на твърда настилка. Ясно, ама червейчето дълбае в главата... Може ли малко разсъждения :
        Основната причина за горното твърдение са две ситуации :
        А. Различна ъглова скорост на ляво и дясно колело при завой.
        Б. Различна скорост на въртене на предни и задни колела, пак при завой.
        Нека разгледаме поведението на двата дифа в тези две ситуации
        Ситуация А. Предния диф в Тераното е без блокаж и безпроблемно понася различната скорост на ляво и дясно колело. Задния диф е фрикционен LSD и той си работи по един и същ начин независимо дали си на 4х4 или 4х2, т.е. поема разликата в ъгловите скорости чрез приплъзване на левите или десните фрикционни дискове (в зависимост от посоката на завоя). А може и на двата, но в различна посока, не знам.
        От което следва, че ситуация А не може да бъде причина за горното твърдение.
        Ситуация Б. Ако приемем, че водеща е скоростта на въртене на предните колела, тогава задния диф (понеже е LSD) ще се подчини на предния с тази разлика, че ще приплъзват едновременно и левите и десните фрикционни дискове, този път в една и съща посока. Да, ще има усилие за преодоляване на триенето м/у фрикционните дискове, но нищо не би трябвало да се счупи. Все пак LSD-то не е твърд блокаж.
        От което следва, че и ситуация Б не може да бъде причина за горното твърдение.
        А все пак твърдението е вярно. Къде греша? Еднинственото, което ми идва на ум е, че кучето е погребано в усилието от фрикционните дискове и по-точно от това, че в ситуация Б то се поема от раздатката (докато при ситуация А си остава в задния диф и не минава през нея).
        Ако някой от компанията мълчи, причините може да са две : Или няма какво да каже или няма на кого да го каже.

        Коментар


        • #79
          До: Terrano full-time или part-time 4x4

          Работата е там че винаги ще имаш поне две колела, най-често примерно по диагонал на колата, които ще имат еднаква скорост от двигателя. При тях се появява проблема.

          Това е от по сериозно значение при по големи завой и по високи скорости. Примерно от 60 градуса нагоре на чист и излъскан асфалт, с перфектно напомпани гуми. Примерно с мръсна гас по планински път с остри завой- нещо несвойствено за кола с висок център на тежестта.

          Има и един друг момент който е от значение - правилно ли са напомпани гумите. Някой гуми са по меки от другите и се гънат/смачкват по лесно. Късата база на Терано 2 има не добро разпределение на тежеста, тоест предницата е по тежка. Резултата от комбинацията е че предните гуми при еднакво налягане със задните може да са по смачкани. Това не влияе на изминатия път, но влияе на сцеплението с пътя и триенето. И тъй като отзад имаме две гуми който въртят, особено преди да отключи ЛСД-то в завоя се създават потенциални ситуации за инцидент в завой - естествено ако не го очакваш Иначе ако го очакваш не е толкова зле, първо малко understeer заради недостатъците на тежката предница и едната въртяща гума, после изведнъж задния мост губи леко сцепление и яко oversteer като предницата те дърпа напред а задницата почва да играе. Резултата, влизаш с варатите, и изведнъж в завоя поднасяш яко задницата като рали малко ако знаеш какво очакваш, пак казвам. Така съм взимал 120 градусов завой с 60-70 км/ч на асфалт+сняг път.

          Та исках да кажа че от тези разлики в скоростта на гумите ги има, колкото и да не ти се вярва сега, елементарна геометрия е, представи си четири кръга, един по малък вътрешен, един по голям външен + два- вътрешен и външен с променящ се радиус (предните гуми могат да завиват). Стационарните гръгове се опитват да избутат променящите се да влязат обратно в тяхната траектория, но накрая губят и се преместват към нова траектория. Това всичкото преведено за гумите е триене и много триене, и поднасяне ако караш много бързо.
          Това което аз съм забелязал е че предните гуми го отнасят най много, много повече от задни, и раздатка. Трият се като гумичка, особено ако са по меки.

          А в сравнение джип с три отворени диференицала (примерно ланд-ровер) в завой остава с едва единствена въртяща/ с цял въртящ момент/ гума. На асфалт много добре, извън пътя - потенциална причина да те остави в завоя или да ти направи друг проблем който не очакваш, примерно като мигновено зацепи друга гума намираща се не където трябва. По тази причина междуосевите диференциали имат блокажи, и стават като парт тайм.

          Коментар


          • #80
            До: Terrano full-time или part-time 4x4

            Първоначално публикуван от zippel Преглед на мнение
            ...
            Ситуация Б. Ако приемем, че водеща е скоростта на въртене на предните колела, тогава задния диф (понеже е LSD) ще се подчини на предния с тази разлика, че ще приплъзват едновременно и левите и десните фрикционни дискове, този път в една и съща посока.
            Точно това при един диференциал е невъзможно. Независимо дали е LSD или не. Приплъзването може да е само по равно в двете противоположни посоки.

            Коментар


            • #81
              До: Terrano full-time или part-time 4x4

              Ми той ЛСДто не е ли винаги в еднаква посока. Просто след отлепване на дисковете се получава разлика в скороста на въртене на двете полуоски.

              Коментар


              • #82
                До: Terrano full-time или part-time 4x4

                Първоначално публикуван от zippel Преглед на мнение
                ...
                Къде греша?...
                Защо "разсъждаваш" върху междуколесните дифове, които не са блокирани. Както уточнихме LCD не е твърд блокаж. Изключваш ги, няма проблем с тях в завоите.
                Проблема е в раздатката. Тя хвърля въртящ момент поравно на предна и задна ос. Все едно блокиран междуосов диф. А както изяснихме предна и задна ос изминават различен път в завой. Тогава, ако гумите не приплъзват с настилката, се натоварва раздатката.
                Последно редактирано от Yaro; 16-04-10, 09:32.

                Коментар


                • #83
                  Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                  Проблема е в раздатката. Тя хвърля въртящ момент поравно на предна и задна ос. Все едно блокиран междуосов диф.
                  Андрооооо, айде и ти на матчасть

                  Раздатката предава еднаква честота на въртене и съвсем не еднакъв въртящ момент. Еднаквият въртящ момент е нещото, за което е измислен диференциалът изобщо. А не блокажите му.

                  Първоначално публикуван от trancedrift Преглед на мнение
                  Ми той ЛСДто не е ли винаги в еднаква посока. Просто след отлепване на дисковете се получава разлика в скороста на въртене на двете полуоски.
                  LSD е преди всичко диференциал. Двете полуоси могат да приплъзват една срещу друга, но не и двете едноверменно срещу касетата.

                  Коментар


                  • #84
                    Раздатакта, при Терано поне, е една ос върти един кардан, и междувремено с това върти верига която задвижва друга ос, която пък върти друг кардан. 100% еднакъв въртящ момент и скорост на въртене. Докато не прескочи веригата

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    LSD е преди всичко диференциал. Двете полуоси могат да приплъзват една срещу друга, но не и двете едноверменно срещу касетата.
                    Да всъщност си прав, дисковете просто притискат колелцата вътре в касетата в заключено положение. Извинявам се за неточността
                    Последно редактирано от Ясен; 27-02-10, 11:05.

                    Коментар


                    • #85
                      До: Terrano full-time или part-time 4x4

                      Първоначално публикуван от trancedrift Преглед на мнение
                      100% еднакъв въртящ момент и скорост на въртене.
                      Няма такъв прибор.

                      Конкретно при тази раздатка: Еднаква е скоростта, а въртящият момент - както дойде. Може всичкият напред, може всичкият назад. Зависи къде си стъпил.

                      Коментар


                      • #86
                        До: Terrano full-time или part-time 4x4

                        Първоначално публикуван от trancedrift Преглед на мнение
                        Раздатакта, при Терано поне, е една ос върти един кардан, и междувремено с това върти верига която задвижва друга ос, която пък върти друг кардан. 100% еднакъв въртящ момент и скорост на въртене. Докато не прескочи веригата
                        Бъркаш. Еднакви обороти - да, на 100%, но еднакъв въртящ момент - не. Въртящия момент предаден към всеки от двата диференциала зависи от това какво е сцеплението на предните и съотоветно задните гуми.

                        Представиси че предницата е във въздуха, и пуснеш 4х4 - всичкия въртящ момент ще се предаде към задните колела, а предните ще се въртят на халост със създуха.

                        Относно LSD-то - то си е като обикновен отворен диф, и си има всичките чаркове за това (корона, пиньон, сателити). Единставната разлика с обикновен диф е че са добавени фрикционни дискове нежу всяка полуос и касетата, което реално може да се смята все едно фрикционни дискове между двете полуоски.
                        Последно редактирано от sparkybg; 27-02-10, 11:18.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #87
                          До: Terrano full-time или part-time 4x4

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          LSD е преди всичко диференциал. Двете полуоси могат да приплъзват една срещу друга, но не и двете едноверменно срещу касетата.
                          Не го знаех. Мислех си, че е нещо като съединител... Ама явно не е. И това обяснява всичко.
                          Ако някой от компанията мълчи, причините може да са две : Или няма какво да каже или няма на кого да го каже.

                          Коментар


                          • #88
                            До: Terrano full-time или part-time 4x4

                            Е де, като почнете с тези изключения имах предвид теориятичната ситуация в която и 4те гуми са на еднаква настилка. Тогава въртящия момент се разпределя от диференциалите, а раздатката е като твърда връзка.

                            А може ли човек да си направи ЛСД от обникновен диференциал? Посредством добавяне на фрикционни дискове. Те нали обникновените диференциали имат разни фиксиращи приспособления вътре който притискат колелцата на определено разстояние от центъра със сателитите, ако на тяхно място се слжат дисковете, ще има ли ефект, или просто ще се блокира работата на диференциала?

                            Коментар


                            • #89
                              До: Terrano full-time или part-time 4x4

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Андрооооо, айде и ти на матчасть

                              Раздатката предава еднаква честота на въртене и съвсем не еднакъв въртящ момент. Еднаквият въртящ момент е нещото, за което е измислен диференциалът изобщо. А не блокажите му...
                              Абе не е баш и така, че в една друга тема и учебници вадих, ама айде да не задълбаваме че ептен ще стане каша.
                              Грешно се изразих за да ме разбере колегата. Правилно е да се каже " предава еднаква ъглова скорост" на предна и задна ос. От там я поема междуколесния диф.

                              Коментар


                              • #90
                                До: Terrano full-time или part-time 4x4

                                Първоначално публикуван от trancedrift Преглед на мнение
                                Е де, като почнете с тези изключения имах предвид теориятичната ситуация в която и 4те гуми са на еднаква настилка. Тогава въртящия момент се разпределя от диференциалите, а раздатката е като твърда връзка.

                                А може ли човек да си направи ЛСД от обникновен диференциал? Посредством добавяне на фрикционни дискове. Те нали обникновените диференциали имат разни фиксиращи приспособления вътре който притискат колелцата на определено разстояние от центъра със сателитите, ако на тяхно място се слжат дисковете, ще има ли ефект, или просто ще се блокира работата на диференциала?
                                Да, може, по принцип. То това е и разликата - фрикционните дискове. Само дето за тая цел касетата е малко по-различна. Поразрътшувай се из интернет и сам ще видиш разликата.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X