Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Терано 1 2.4 wd21

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Теранцето е още в движение и в добро здраве! Не се караше зимата но пролетта получи нова генерация от средата назад както и нов радиатор.

    Оказа се, че предишните опити за ауспух са били с грешно Ф, освен че резонатора беше изгнил и запушен:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:436303558_1641729776653603_567548071272297774_n.jpg
Прегледи:254
Размер:286.6 КБ
ID:6964835
    Изпадна ми гърне от БМВ 7ца, и го адаптирахме:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:436610012_3313670738927769_1702833899389223776_n.jpg
Прегледи:258
Размер:180.1 КБ
ID:6964834
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:442006983_1183594349477372_6671468501195916844_n.jpg
Прегледи:270
Размер:118.9 КБ
ID:6964832

    И за да продължим традицията на преправяне ето как изглежда радиатор от нисан мурано във терано със вентилатор от Ситроен Ц5 и оригиналния кожух на тераното:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:442020514_959392582406959_2658963924256069167_n.jpg
Прегледи:261
Размер:203.4 КБ
ID:6964833
    (вижда се че ми липсва планката между предните греди–някой я е затрил)

    Ясно е че е излишно големичък, ама с тоя двигател по добре да се презастраховам. За 40 секунди стрелката пада от средна позиция до 1/4 при включване на вентилатора. Но трябва да преместя температурната сонда на самия маркуч на радиатора, иначе на колектора й е прекалено "студено". Все още включвам вентилатора принудително с копче.

    От тук нататък ще се фокусирам върху самия двигател. Все още не съм изключил вариянта 12V глава със бутала, но въпроса остава къде ще отиде термостата, тъй като при КА двигателите не е на колектора...



    Коментар


    • Това лято Нисана се държи много прилично. Оказа се че на дълъг път без денивилации разход няа масло на практика няма. При продължително спускане на ниска предавка и голям вакуум в колектора обаче си хапва. Пак-не е нещо гротескно, но не съм привърженик на редовното доливане на течности.
      Почвам да си мисля че съм объркал размера на гумичките на клапаните когато ги сменях. Действително има два размера, като аз поръчах по-големия. За един следобед и 20лв си струва пробата.
      Термосондата за вентилатора я монтирах на метална тръба на горния маркуч на радиатора. Така се включва на 90 градуса или 1/3 на датчика на таблото. На черно си се включва циклично както си му е реда.
      Тампоните на носачите Yamato заминаха след година, но успях да намеря оригинални от едно скрапирано терано.
      Кормилната щанга все още е добре, но два евтини накрайника сдадоха багажа.
      Хебела също е добре.
      Лагерите на главните и хъбовете не са ми създавали главоболия от както се занимавах с тях.
      Добавям малко снимки от разходки. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20240802_162904.jpg
Прегледи:198
Размер:321.0 КБ
ID:6972333 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20240802_201356.jpg
Прегледи:187
Размер:391.3 КБ
ID:6972334 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20240612_201834.jpg
Прегледи:182
Размер:603.5 КБ
ID:6972335 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20240316_174724.jpg
Прегледи:187
Размер:628.1 КБ
ID:6972336 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20240530_160357.jpg
Прегледи:184
Размер:657.6 КБ
ID:6972337
      ​​​​​​
      ​​​​​​

      Коментар


      • И да не умира тотално темата...малко снимки от последните години..
        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20231012_143857.jpg Прегледи:0 Размер:394.4 КБ ID:6991459 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20231126_032312.jpg Прегледи:0 Размер:534.9 КБ ID:6991460 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20231204_163110.jpg Прегледи:0 Размер:202.4 КБ ID:6991461 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20240802_162904.jpg Прегледи:0 Размер:321.0 КБ ID:6991462 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20241006_181830.jpg Прегледи:0 Размер:445.5 КБ ID:6991463 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20241008_105056.jpg Прегледи:0 Размер:779.3 КБ ID:6991464 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20241006_153338.jpg Прегледи:0 Размер:578.9 КБ ID:6991465
        Машината се ползва по предназначение, а именно многодневни излети и стотици километри наведнъж, със средни офроуд отклонения от време на време...та попътува си. По външния вид не съм докосвал нищо, а и имайки предвид къде се вра, няма и голям смисъл. И закъсвания и окопавания не липсваха, като най-сериозното беше в село Бойково над пловдив, където по време на големия сняг преди новата година прекарахме около 4-5ч във "изваждане". Накрая след 3 закъсали машини едни доста по-подготвени колеги със лада нива с лебедка + макари ни помогнаха (Благодарско!).
        Разказах играта на Нексените М/Т- доизносих ги, а и наскоро спуках наведнъж две от тях, няма да споменавам как го постигнах. Май ще си остана със сегашния размер 235/75/ 15, най много с един размер нагоре по широчина и/или борд.
        Какво счупих до тук: задната броня и номер няколко пъти закачам и огъвам. Най накрая се появи сериозен луфт на кормилната щанга и паразитния хебел, въпреки подсилването, даде и той фира. Задните тампони на долния носач заминаха, особено от едната страна. Дупката е изядена и ще иска нови чашки. Това е лесно поправимо. Останалите тампони са добре. Ограничителни тампони има.
        Смятам да премина на 2WD steering системата със съответната кормилна щанга.
        Хъбове все още не съм чупил, но рано или късно ще трябва да мина на ръчни. Задното окачване е здраво и ЛСД-то продължава да действа.

        Коментар


        • Дойде време за малко опознаване на Цареввръшкия рид на Рила. От много години се каня, и въпреки че често ходя в района на Р. Манастир, за първи път ми се пада да съм с джипа. Можеше и по-хубаво време да избера, но пък така ще е по "интересно".
          Но преди това да се отбием при Тайгъра да почовъркаме по Френско:


          След добре свършена работа продължаваме към гр. Рила, зареждаме догоре, и към долината на Р. Илийна:
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20250523_124625.jpg Прегледи:0 Размер:610.8 КБ ID:6999988
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20250523_131819.jpg Прегледи:0 Размер:860.8 КБ ID:6999989
          Идеята ми беше да заходя Царев Връх отзад, през красотийте на Радовичка река и нагоре към седловината и големия разклон за х. Македония, Голям Мечи връх, и Царев Връх.
          След 10ина км по Илийна тръгваме по Радовичка река:
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20250523_140547.jpg Прегледи:0 Размер:802.4 КБ ID:6999990
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20250523_151632.jpg Прегледи:0 Размер:926.3 КБ ID:6999991
          Широк колкото джипа на места, ставаше все по-палав. Малко след половината, за съжаление имаше свличане на пътя от към реката. Надолу- 20м дере. Абсурд да мина-десните гуми съвсем по ръба идваха. Този ден трябваше да се качи царев връх-от утре почва циклона..
          Та, обратно към с. Пастра и нагоре по билния път.
          Отначало се движим по хубав нов дърводобивен път:
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20250523_163035.jpg Прегледи:0 Размер:582.6 КБ ID:6999994
          После излизаме и почваме право през поляните:
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20250523_164814.jpg Прегледи:0 Размер:632.0 КБ ID:6999993
          След това най-накрая хващаме билото:
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_949148.jpg
Прегледи:28
Размер:440.6 КБ
ID:6999992

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20250523_174116.jpg Прегледи:0 Размер:408.6 КБ ID:6999995
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20250523_175717.jpg Прегледи:0 Размер:767.7 КБ ID:6999996
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20250523_170751.jpg Прегледи:0 Размер:284.5 КБ ID:6999997
          Последно редактирано от nuclear944; Вчера, 09:44.

          Коментар


          • Все повече се открива Рила и на юг-Пирин.
            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20250523_180544.jpg Прегледи:0 Размер:705.1 КБ ID:7000003
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20250523_170823.jpg
Прегледи:26
Размер:168.7 КБ
ID:7000012

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20250523_182625.jpg Прегледи:0 Размер:661.0 КБ ID:7000004
            Преспа на пътя, която беше лесно заобиколена:
            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20250523_181100.jpg Прегледи:0 Размер:516.0 КБ ID:7000002
            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20250523_183656.jpg Прегледи:0 Размер:448.1 КБ ID:6999999
            И самия връх:
            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20250523_200240.jpg Прегледи:0 Размер:366.9 КБ ID:7000005
            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20250523_184115.jpg Прегледи:0 Размер:358.9 КБ ID:7000006
            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20250523_183942.jpg Прегледи:0 Размер:422.5 КБ ID:7000007
            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20250523_184003.jpg Прегледи:0 Размер:399.0 КБ ID:7000008

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20250523_200931.jpg Прегледи:0 Размер:368.0 КБ ID:7000009
            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20250523_205447.jpg Прегледи:0 Размер:344.6 КБ ID:7000010
            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20250523_202422.jpg Прегледи:0 Размер:664.6 КБ ID:7000011

            И тъй като газта почна да понамалява, останалите 7-8км до Седловината остават за друг път. Така че наобратно и бивак на вр. Килеро на 1700м. На другия ден-слизано обратно в гр. Рила.
            Много е вълнуващо като си помисля от къде тръгна този джип-вкопан във тревата в индустриалната зона на Пловдив, наводнен интериор и изгнило купе, а сега качва Рилски върхове без да се замисля.
            Въпреки това, е странно усещането да ходиш на такива места с джип, след като цял живот си го правил пеш. Различно е.
            Иначе няколко думи за пътя- около 30км или 3ч по черно в посока. Доста места изискват бавни, а във високата му част на места е изровен сериозно. Силно се препоръчват А/Т или М/Т гуми. Не е баш хард, но при мокро време, може да бъде едно доста дълго предизвикателство. Някой ако има информация как е възникнал пътя, ще ми е интересно.


            Прикачени файлове

            Коментар


            • Явно качването не е било днес , щото аз бях от другата страна на Курутман и нагоре беше бяло . Поздрави .
              На нас клиренс ни трябва , не скорост

              Коментар


              • nuclear944
                nuclear944 коментира
                Редактиране на коментар
                Качването беше в петък, на другия ден се скапа и почнаха мъгли. В неделя над предела ръсеше сняг. Горе е още в облаци..
                Курутман какво е?

            • Връх 1650м от другата страна . В подножието на Ризваница . От него се виждат и трите върха. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20190522_112632.jpg
Прегледи:0
Размер:695.6 КБ
ID:7000137
              На нас клиренс ни трябва , не скорост

              Коментар


              • Верно да. Тази клетка я гледах отгоре между другото. Но от нея май няма връзка със ризваница.

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X