Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Терано 1 2.4 wd21

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Мисля, че го правеха по друга причина. На някои коли, както си караш, освободиш от скорост и пуснеш по инерция - колата гасне. Това на газ. Обяснявха го с твърде голямото количество насрещен въздух. За това ограничаваха въздуха с такива тапи. Тъпо решение, но беше редовна практика при обикновена АГУ.

    На мен темата ми е интересна.

    Миналата година брат ми ме изненада малко. Той хич не е по джипките. Прибирам се, отварям гаража и един такъв дъртанян ми се хили отвътре - 3.0 V6 инжекцион, ръчни скорости, повдигнат, с кални 31-ци, лебедка, ръчни хъбове... "Брат ми - какво ти става?". Шефът му го пратил да работи на някаква вила на Горското към. с. Белица. Пътя бил лош и му дал джипа да ходи до там. Та много запазен и правен с мерак беше. Направо ми се прииска да си го взема.
    Последно редактирано от bullet_pk; 24-01-23, 09:53.
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • #32
      Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
      Мисля, че го правеха по друга причина. На някои коли, както си караш, освободиш от скорост и пуснеш по инерция - колата гасне. Това на газ. Обяснявха го с твърде голямото количество насрещен въздух. За това ограничаваха въздуха с такива тапи. Тъпо решение, но беше редовна практика при обикновена АГУ.
      Навремето случайно открих лек за това на ладата ми, обърнах въздушния филтър на зимно положение, така взима въздух от защитено от насрещния вятър място. После така излекувах и едно Мицубиши Колт, и то имаше позиция зима на въздушния филтър.
      Ford Maverick II 2.3 XLT
      Ford Mondeo MK5

      Коментар


      • #33
        Подобна глупост имаше и другото терано което правуй миналата година. Изглежда когато са слагали газовата или ги е мързяло да купят смесител, или не е имало по магазините. Съответно просто навират две тръбички в гърлото на моноинжекцията и със рестрикцията във тръбата създават повече вакуум че да бачка изпарителя.
        Аз си сложиш смесител, но после 1 месец почти се чудих какво не е наред докато не открих тая глупост..

        Коментар


        • #34
          Малко лоши снимки от гаража.
          Тая задна джанта до колкото разбирам е оригинална за тераното в Европа. На нея има гума, която ако може да се вярва на дота, е 36 годишна! С джантата тежи около 20-25кг, което ми се струва множко, та ще търся по-лека.

          ​​​​Също така лсд-то не бачка хич. Има следа на задния капак от оранжевия стикер. Със сигурност не е със правилното лсд масло ама едва ли е само това проблема.

          Разкарах evap джаджите и вакумните тръбички от коша, че и без това ще свалям резервоара, със идеята да сместя бутилката на негово място..
          Има мноого гняз за чистене. До тук сигурно 15кг маслена кал и пръст съм свалил от предницата.

          Хъбовете ми изглеждат оригинални. Може би и пластмасите около тях. Въобще въпреки състоянието почти няма липси-дори и кората под шибедаха е налична.


          Прикачени файлове

          Коментар


          • #35
            LSD-то може и от завода да не е работило и да е било с неправилнотъо масло/ За разлика от Терано 2, където няма комплектации без LSD, при Терано 1 / Pathfinder има и без. И не само - хич не са редки. Някога като обикалях моргите съм си "играл" с 3-4, от които само едно беше с LSD.

            През капачката за маслото се вижда касетата и може да се каже дали е било с LSD или не. И в двата случая, каквото и масло да сипеш, вече е все тая.

            ПП: Задния ти диф е по-слабия C200. Масово е при бензинките, без трилиотровия V6. При единичките има и с още по-малкия H190 заден диф, доколкото помня.

            ППП: Тече ти спирачно цилиндърче отзад в дясно.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • nuclear944
              nuclear944 коментира
              Редактиране на коментар
              Какво трябва да гледам като отворя капачката?
              Цилиндърчетата са нови, но флъшнах системата, нали сменях гумички..

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Дали се виждат на касетата сателитите или са като в кутия. Вижда се и пластините в едни каналчета.

              Снимай през дупката и ще ти кажа.

              Ако пък решиш да отваряш капака, още по-лесно. Като гледам и без друго пропуска, та едно подновяване на силикона на капака няма да му навреди, освен че и отвътре ще го почистиш.

          • #36
            Търкаляше ми се един стар халоген, та взех че го сложих.. Ама само един.
            И доволен че вече джипа е напълно подготвен за офроуд тръгнах на 150км преход из средна гора.. В голямата киша и кал.
            Изгубих се, пътя свърши, орукса вече спря да отчита път и реших че стига толкова.
            Изорах на ловджиите хубавия път на един наклон но не успях да го закопая в канавката. Някакси издрапа на 2ра бавна.
            Каретата, особено дясното щрака при завой. И на двете са скъсани маншоните.

            Слизайки от горе, като цяло всичко ок, най накрая хем върви достатъчно, хем разхода най накрая падна под 16.

            Доволен че най сетне излезох на глава с добичето правя един ляв завой и някой хъб изчука. После и другия. Странно, до сега не са се включвали спонтанно на 2x4 без пипане на лоста. Давам назад, изключиха се. След малко пак, винаги се случва с бавна скорост + лек завой.
            Около 3-4 пъти общо се случи, докато се прибера.
            Тук държа да вметна че винаги като включвам двойното давам леко газ до като зацепят, никога със удар.

            Нямам планове скоро да минавам на ръчни, така че просто ще ги изчистя и гресирам (литиева?). Нещо ако някой има съвет до като са отворени да правя/обслужвам. Няма да сменям дискчетата за сега.

            Предполагам не е възможно раздатката да включва предния мост на случаен принцип.

            ​​​​​​До сега хъбовете се държаха прилично, никога не са изключвали.

            Прикачени файлове

            Коментар


            • #37
              Проблема се оказа левашки поставената зегерка на карето, при последното отваряне. Вала се беше изплъзнал навътре.
              Прикачени файлове

              Коментар


              • #38
                Да, ама не. Не беше това. Измих с бензин и гресирах и двата хъба. Изглежда да си вършат работата перфектно.
                ​​​​​Проблема винаги се проявява с бавна скорост, обикновенно 1ва при тръгване или завой.

                Изключвам вариянта раздатка, остава преден диф и полуоски, от които последните със сигурност са за боклука(поне външните карета).


                ​​​​​До този момент почти не съм излизал извън града без да се разваля нещо ново. Но така е, като има човек повече ентусиазъм от възможности и преценка.

                ​​​​​​
                Последно редактирано от nuclear944; 29-01-23, 18:31.

                Коментар


                • #39
                  Да не е от нещо друго тоя звук?
                  Няма логика да се включват хъбовете, без да включиш предния от раздатката.
                  На повечето джипки се сменя само карето. Не е като на АХ-а.
                  Избиваш старото и набиваш ново.
                  На хъбовете, аз грес не слагам от кофти опит. Спича се и прави мизерии.
                  Или никаква, или малко от по-гъстите трансмисионни масла. ЕР 90 примерно.
                  Автоматичните са по-чутлии. И с повече бръмбазлъци вътре. Още една причина масълце да им се слага.
                  Полуоска и на мен ми се е подваждала откъм дифа. На Ферозата.
                  Така и не разбрах причината.
                  По-кофти начин го открих обаче, Като закъсах в един сняг, какъвто преди това съм минавал.

                  ПП: Как така тая зегерка се е преместила там?!
                  Смени я, ако стои много хлабава.

                  ПП2: Няма нужда (поне според мен) да подаваш газ преди да включиш предния мост. Никога не съм го правил.
                  Your conscience is all you can take to your grave.

                  Коментар


                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    В автоматичен теранов хъб да влезе боклук е абсурдно. Трябва нарочно да се осереш. А сложош ли масло, значи смазваш цялата главина с масло.

                    И на двете ми тетанота ръчните хъбове са били фраш с грес. Никога не съм оставал без предно. Вярно че съм поянкаджия, ама за 15 години трябваше поне наченки на проблен да се появят. А такива не е имало.

                  • TigerHunter
                    TigerHunter коментира
                    Редактиране на коментар
                    Спарки. Аз не казвам да налееш по 200 милилитра масло в хъбовете, а да омаже частите с масло.
                    Как точно 20 мл масло ще омаже главината?

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Това са твърдения при ръчни хъбове, щото не били уплътнени и се пълнели с боклуци. Е, аз ги уплътнявам с грес. В автоматични хъбове обаче за да влезе гняс, трябва да влезе през някой от двата семеринга на главината, а тогава гняста в хъба ще ти е последния проблем.

                    Автоматични е безпредметно да се пълнят с грес, щото няма и нищо за уплътняване. Просто нормално смазани с читава грес и толкоз. И, има ремонтни комплекти за тях. Проблеми в общия случай прави съединителчето, дето се нанизва на полуоската. И там оригинално е с грес.

                    За преден диф забрави. Но си оправи каретата. Може и да не е много лесна задача, защото може и да не са същите като на Терано 2. Оста между каретата е много вероятно да е по-дебела при теб.
                    Последно редактирано от sparkybg; 30-01-23, 14:45.

                • #40
                  С колко шлици са ти хъбовете?
                  Nissan Terrano 2,7 TDI

                  Коментар


                  • TigerHunter
                    TigerHunter коментира
                    Редактиране на коментар
                    Не ти е правилно питането. Питането е, каретата еднакви ли са за единичка и двойка, предвид еднаквия брой шлици?
                    Да речем, че изключваме вешестаците.

                  • bullet_pk
                    bullet_pk коментира
                    Редактиране на коментар
                    Гледах, че предлагат хъбове с 28 шлици за Навара D21, което си е Терано 1. Моето Терано е 2000 г.

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Може да са еднакви, може и не. Много е вероятно в твоя случай да са еднакви, но има 3 вида външни карета, 3 вида вътрешни карета и 2 вида оси между тях.

                    Потвърждавам че всичкото wd21 и r20 е с 27 шлици. Лично проверено. Колко са на въпросната навара нямам идея.
                    Последно редактирано от sparkybg; 30-01-23, 14:45.

                • #41
                  Преоброих ги, 27 са шлиците.
                  Според диаграмата всичко е сглобено както трябва и от двете страни.

                  Но забелязах че единия хъб се върти значително по-трудно от другия, който няма никакво съпротивление.
                  Измих го и го накиснах в керосин, поразхлаби се.
                  Гресирах отново. Предстои да видим от това ли е било.

                  ​​​За полуоските-следващия пост.

                  Коментар


                  • #42
                    Няма разлика, може би просто с една идея по-рядко го прави.
                    Винаги става само на пълен завой, без значение ляв или десен.
                    Малко преди да изчука, се завърта предния кардан леко.

                    Открих че дясното каре "затяга" - почти не може да се върти полуоската на ръка, без значение заключен или отключен хъб. При движение 4х4 особено при завой издава ужасни звуци.
                    Ясно е че ще се сменя външното минимум.
                    Предполагам че е от него спонтанното завъртане на оста и полу-включването на хъба.

                    И двете външни карета и съответно вала със шлиците имат доста луфт във шенкела при свален хъб. Не знам до колко е допустимо това.
                    На диаграмата има някакви иглови лагери които предполагам носят карето? Може би И те са заминали.

                    Има ли разлика лява/дясна полуоска?
                    Ако речем намеря две цели полуоски 2ра ръка от r20, ще паснат ли на дифа и съответно главините? Като дължина на валове и съвместимост със шенкела.
                    Мойте валове между трипода и външното каре са точно 30мм.


                    ​​​​​
                    ​​​​​​
                    ​​​​​​
                    Прикачени файлове
                    Последно редактирано от nuclear944; 30-01-23, 17:09.

                    Коментар


                    • TigerHunter
                      TigerHunter коментира
                      Редактиране на коментар
                      За греста, колегата отдолу подкрепям.
                      За иглените лагерчета. такива бяха и на Кията. Сменял съм. Но най-добре е да си направиш бронзови втулки и да забравиш за проблема.
                      При нЕкой стрОгар.

                    • sparkybg
                      sparkybg коментира
                      Редактиране на коментар
                      Съвсем най-добре е да ги смениш и забравиш, вместо да побългаряваш. Не са слабо място. Скапват се от вода и боклуци. След смяната няма да сменяш никога вече, ако семерингите ти са в ред.

                    • bullet_pk
                      bullet_pk коментира
                      Редактиране на коментар
                      На Кията ги сменях и аз тези лагерчета. Но заедно със семерингите, които ги пазят. Тук са обозначени със "Grease Seal C".

                  • #43
                    Грес на хъбове не се слага.
                    Старата любов ръжда не хваща, а непоправимо гние!

                    Коментар


                    • #44
                      Първо да кажа Спарки беше прав- хич не е лошо поведението на асфалт като стегнах малко предницата. Дори е отлично за стар джип. Участъка Пловдив-хвойна си го минах за стандартно време, на завоите вече е няма тази несигурност и тромавост.
                      Остава хебела и няколко стандартни тампона на реактивните щанги отзад.

                      Обаче не ми харесва цената на иглените лагери- на места са 50лв бройката. Ще се опитам от магазина за лагери да намерят нещо близко.
                      Мисля че намерих семерингите за полуоската:
                      https://sauto.bg/semering-poluoska-z...-4wd-5990.html

                      Но не съм сигурен точно кой от всичките.

                      За сега търся оригинални втора ръка полуоски за единица. Ако не стане работата ще се търсят от r20.

                      Трябва да намеря гуми 265 70 (или 75)15.
                      Ако има 275 още по добре, харесват ми широките.
                      В момента съм със 275 60 15 шосейки, не ми побира главата защо някой би сложил нископрофилни гуми на повдигнат джип.



                      Прикачени файлове

                      Коментар


                      • #45
                        Защо от последната снимка ми изглежда сякаш предните и задните гуми са различни по диаметър?
                        Your conscience is all you can take to your grave.

                        Коментар


                        • nuclear944
                          nuclear944 коментира
                          Редактиране на коментар
                          Еднакви са по размер, калта нещо..

                      Активност за темата

                      Свий

                      Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X