Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Терано 1 2.4 wd21

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Терано 1 2.4 wd21

    И така, най-сетне се сдобих с wd21 след дълго търсене.
    Планът ми е бюджетна реставрация, като ще си го карам нонстоп междувременно.

    Джипчето не беше палено и мърдано от 2020 януари, и последният гтп беше от 2018г.
    Общо взето рамата е отлична без гнило където и да е, но има повърхностна ръжда тук там и трябва да се пипне. От към двигател, кутий и дифове е перфектен, реални 220 хил. Км
    Купето е... По различно, има бая дупки по пода с различни размери, включително сервизно прозорче над предния кардан, ако се чудя дали хъбовете са изключили...
    Интериора беше кенеф, с течащ люк, мухъл, миши гнезда и напълно затлачена вентилация.
    Отвън визуално е.. Плашещо но това си има чар.. Единия фар е залепен накриво за купето и предния номер е пробит и захванат с видии за бронята.
    След основно почистване, почти пълна смяна на АГУ-то и куп други неща, вече е караем и за сега няма особени ядове. Всички течности са сменени, и за сега не губи никакви.

    В последните дни го разхождаме в района. За сега съм доста впечатлен от проходимостта. Има лек лифт и по широки (275) гуми, мисля че и лсд-то отзад работи. Качва кална нива под наклон, на който едвам минавам пеш.

    Имам въпроси, но в следващ пост.. Надявам се е останал някой със старото терано в форума(знам че са сходни с 2ката но все пак).
    ​​​​
    Прикачени файлове

  • #2
    Не са сходни. Практически еднакви са.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • nuclear944
      nuclear944 коментира
      Редактиране на коментар
      Уж е така, но си има разлики. Двигателя е с други бутала и глава, задните щанги визуално изглеждат различни, дифа ми изглежда с друг кожух, и съм сигурен че предното окачване е по меко и с по големи ходове от терано 2. Това е моето наблюдение.. Може би и скоростите и раздатката са с други предавателни числа?

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      1. За предното окачване категорично не си прав. 1:1 е с това на терано 2 преди 1996-та, с изключение на стаби щангата. Все пак 15 години правя носачи. Като ходове разликата е 0 (нула). По-големите такива идват от липсата на ограничителните тампони на по-дъртите екземпляри, щото са се разпаднали по ЕГН или са им изгнили крепежите и са изпаднали.
      2. Задните щанги са просто с различен профил. На WD21 са лети, на Terrano 2 са заварявани. Дали има разлика в дължината не знам. Тампони и прочие неща са еднакви.
      3. Задни дифове и при WD21 и при Terrano 2 има 3 вида, масовите са 2 вида - с капак отзад (C200) и без (H233). На бензинките са педимно C200, с изключение на 3.0V6. За предния пак са 2 вида R180а и R200а. R200 са само на 3.0V6. При теб е най-вероятно C200 заден и R180a преден. Задния може и да е без LSD при теб. При Terrano 2 всичките са с LSD.
      4. Механичните скорости на ВСИКИ теранота са 2 вида - на бензинките без 3.0V6 и на 2.7TD са по-слабите, на 3.0V6, 2.7TDI и 3.0TDI са по-усилените. При теб са по-слабите.
      5. Автоматиците са еднакви на всички.
      6. Разлика в предавателните числа няма в годините. Просто 2-та модела кутии са с каквито са и толкоз. 2.4 WD21 и 2.4 R20 са с еднакви предавателни числа и на кутиите, и на дифовете.
      7. Разлика има в предавателните числа на дифовете. Има 3.9, 4.11 (3.0TDI), 4.375 (3.0V6 ръчка, 2.7TDI ръчка), 4.625 (всички останали, включително 3.0V6 автоматик, ти си с такова).
      8. Разликите в модификациите на моторите през годините са несъществени по отношение на параметрите и надеждността им. 3.0TDI например го има с 6 номера на буталата и 4 номера на главите, но си е все същия мотор. 2.7 и 2.4 пак така. Да, има промени по компютри, системи на впръскване, ламбда сонди, брой клапани дори (при 2.4), но моторър си е все същия, без драстични разлики нито в параметрите, нито откъм надеждност.
      Последно редактирано от sparkybg; 22-12-22, 10:05.

  • #3
    Красота! Благодаря за силно изчерпателния отговор!
    Относно ходовете, може би на моя нещо е правено, все пак е очевидно по-висок и носачите стоят различно като ъгъл спрямо тераното на приятел.
    Вчера въртях задния мост на едни заледени локви- като изглежда че и двете гуми буксуват заедно. Пробвах със едната гума в лед другата на сухо и издрапа без проблем. Не знам дали това е валиден тест за лсд-то?
    Отпред имам заден долен тампон за смяна, изглежда че някой вече е заварявал ново "око"-някакъв съвет как се процедира там. И дали да търся конкретен тампон който няма да се скъса след 1 месец..
    ​​​​​Въобще какво да очаквам като работа по предницата при експлоатация по типичните планински пътищата (без хардкор изпълнения)?
    Благодаря!

    Коментар


    • #4
      Тампони по предница - само оригинални, което особено много важи за въпросния. Всичко друго след седмица изглежда като 15 годишен оригинален тампон.

      На твоя просто са му навъртерли малко повече торсионите, затова в по-висок.

      От предницата очаквай редовно кормилна шанга и паразитен хебел, особено при положение че е навирена и особено ако са прекалили с навирването.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #5
        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Тампони по предница - само оригинални....
        От къде да намеря оригинални (някаква определена марка ли са) ? А полиуретанови не е ли по добре?

        Коментар


        • #6
          Честито и тук, Радо! Със здраве и безаварийно!
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Калинката е под 800 кила, това е+ тон горе-долу. Няма как да сравняваш инертност. Скоро ще откриеш и закопаемост.

          • nuclear944
            nuclear944 коментира
            Редактиране на коментар
            За сега много внимавам, че нямам приятели с джипки наблизо.. А и дори едно хубаво въже нямам...иначе съм теглил табуретката-точно 700кг празна..

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            И аз говоря за поведението на асфалт. Сори, ама явно не си карал правилното терано. Стегнато терано с правилно окачване (+3бона само за това), без луфтове по кормилното управление и без да е прекалявано с лифтовете, няма никакъв проблем със завоите и пътното поведение въобще. Имам кола 700 кила в безупречно състояние. Различно се усеща, но не и заради луфтове или неточности. Нито спира по-зле (моето даже спира по-добре), нито завива по-зле.

            Платформата е от средата на 80-те. Datsun-a преди нея е с ресори отзад и 2WD. Нищо общо като поведение.

        • #7
          Първоначално публикуван от naiden79 Преглед на мнение

          От къде да намеря оригинални (някаква определена марка ли са) ? А полиуретанови не е ли по добре?
          Марка Nissan са. Има тема за японски части с телефони и т.н.

          Полиуретана е говно. Изтърпях Superpro около месец и отиде в коша.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #8
            Оригинални тампони за задните носачи намерих за 65лв/бр

            Коментар


            • #9
              Не знам на какво казваш носачи - отзад има 5 щанги, чиито тампони сдават изключително рядко. Предни тампони на предни долни носачи (тези в шасито) също. Скапват се най-вече задните на долния преден носач (на шишовете), и по-рядно тия на горнияпреден носач.

              Ако са дърти, ще ти трябва 20 тона преса да ги смениш. Тези в шасито отпред също. Или поне прецизно направени точно за целта чашки и яка винтова скоба + як гайковерт.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #10
                Ето тези щанги имах предвид
                Прикачени файлове

                Коментар


                • #11
                  Да, те са ясни.

                  Едно време оригиналните тампони бяха по 20-ина лева. Сега защо са тройни не знам. От къде ги взе?
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #12
                    Още не съм ги взел - чудя се и търся все още. На тази цена ги намерих в магазин в града в който живея - Попово, обл. Търговище. По точно могат да ми ги поръчат от магазина, не че ги имат налични

                    Коментар


                    • #13
                      Поотметнах разни неща преди новата година. В казанчето под прозореца извадих 1 кофа кал, листа, жълъди, и мухъл. Нормалните неща за кола, седяла 4 години. Разглобих таблото и "смених" стрелката на километража, която беше се стопила и задрала в циферблата. Сега всичко свети и работи, но не мога да съживя още оборотомера.
                      В един момент разглобих цялото лице отпред, за да изправя бронята, булбара, и фара. Мисля булбара да го боядисам с нещо по-устойчиво, ама не знам какво.
                      Предстои същата процедура отзад.
                      Сега предницата не плаши толкова. Но има работа по калниците и праговете. Мисля да оставя захабената боя, защото ме кефи патината.

                      Турския изпарител не ми хареса как се държеше, не търпеше никакви настройки и прекъсваше като загрее, та го смених със оригинално ловато 100кв. Разхода с турския беше 23/100 в началото, после 17, сега се надявам да го сваля под 15 извънградско. По принцип съм свалял на приятел тераното на 13, но да кажат и други със 2.4 двигателя какво може да се очаква..

                      Следваща важна задача-кърпене на пода и подсилване на точките където се монтират тампоните. Че не искам да го мисля за в бъдеще.
                      ​​​​
                      ​​
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                      • #14
                        Моят Дорчо препускаше с около 14-16 литра софийско каране с BRC изпарител и смесителна плочка под въздушния филтър.
                        Черно, мирише и разваля характера!

                        Коментар


                        • #15
                          Първоначално публикуван от naiden79 Преглед на мнение
                          Още не съм ги взел - чудя се и търся все още. На тази цена ги намерих в магазин в града в който живея - Попово, обл. Търговище. По точно могат да ми ги поръчат от магазина, не че ги имат налични
                          Както вече ти писах, има цяла тема във форума за японски части, с телефони и всичко останало. Не боли да им звъннеш.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X