Пътя за Илийна река не знам дали е пробит до долу
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Терано 1 2.4 wd21
Свий
X
-
Ходих веднъж по реката нагоре и пътя свършва до едни тунели за водаНа нас клиренс ни трябва , не скорост
Коментар
-
Пътя от асфалта за Манастира по илийна река стига до кадиин гроб, и над кантон илийна продължава да подсича Билото на вр. Рилец до края на деривациите. Иначе пътя който аз си мисля да пробвам се откланя от Илийна река на ЮГ и се качва нагоре по радовичка река. Дали е проходим или въобще го има- ще се разбере. На сателита гледам има следи от гуми. Като дойде време ще направя отделна тема за разходката..
-
-
Ще свирна със сигурност когато дойде времето.
Иначе днес намерих наблизо оригинални джанти за 1ца, така наречените Lego wheels. Дойдоха с M/T гуми 235 75 15. Тясни са, но цената беше добра. Ромолят на асфалт, но каквото е, пак е по-добре от това с което карах до сега. По нататък ще търся малко по широки.
Сега трябва да оправя кембъра, че явно съм попрекалил с торсионите. Иначе тези гуми ми дават около 2-3см височина спрямо предишните. Още не съм ги пробвал на хлъзгаво.
- 1 like
Коментар
-
Вчера на Смолянския път на равен участък рязко изгуби мощност и заработи на 3 цилиндъра. Веднага спрях, помислих че има разкачен кабел на свещ. Но бързо разбрах че поне 1 цилиндър няма компресия. Свалих капака на клапаните, тайминга го сверих, беше ок, всички клапани се затваряха със нормален луфт. Нямаше никакво предупреждение до този момент, всичко стана от раз.
Почнах веднага най-лошите сценарии да си мисля.
На другия ден, 140лв по-късно (за едни кирливи 30km) на платформа го разтоварих в гаража. За първи път в живота ми викам пътна помощ, това са 15г. шофиране и около 10ина коли.
Свещите изглеждаха ок:
Като цяло лесно се сваля главата, особено след като съм махнал всички вакумни говна и егр истории:
Достига се ГМЧ на валовете, след което трябва да се навре нещо като клин във веригата между двата обтегача, иначе пружината ще го натегне и няма връщане обратно без сваляне на предния капак. В случая парче чам.
Всмукателя го оставих на главата, че и без това скоро съм я сменял гарнитурата му, и болтовете са много и на досадни места.
Всички болтове на главата бяха равномерно затегнати.
Тая гарнитура не знам на какви години беше но нямам идея как въобще и толкова издържа. Всичко останало на око изглежда доста добре, дори цилиндрите са съвсем ок. 220 хил съм склонен да повярвам че са реалните му километри.
Главата на око изглежда добре, все пак поне в мойте ръце никога не е бил прегряван.
Коментар
-
Не е пукнатина. Ама на цилиндрите си им личи че са нана 36 години. Не че от снимка може да се прецени, ама цилиндрите на двигател на 200000км би-трябвало да изглеждат почти перфектно, а това на снимката е много далеч от перфектно.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
След като две седмици не намерих стандартни сегменти със задоволително качество и цена, си го събрах с нови гарнитури и течности.
Поне едно нещо научих-сегменти от КА24 не стават на Z24 бутала! Много по-тънки са.
Имаше огромно количество нагар по бутала, клапани, и горивна камера, всичко се изчисти до блясък. Зачистване и домашно напасване на клапани, никакво шлайфане и т.н.
Резултата е много осезаемо подобрение във вървежа. Респонсивност и устойчивост в ниските обороти. За разход на масло е рано да се каже, там не очаквам промяна тъй като сегментите не съм ги пипал.
Поне стана ясно че двигателя ще го бъде, та мога за в бъдеще да планирам един качествен ребилд, вместо да търся 2ра ръка КА24.
- 1 like
Коментар
-
Понякога сегментите дори за един и същ двигател през различните години на производство са с различна дебелина. Конкретно за ZD30 например има 2 вида сегменти и 6 вида бутала, всичките в 2 размера през 2 или 3 стотни.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Малко ъпдейт след месец и нещо каране. Нещата си остават същите- много осезаемо подобрение в мощността, разхода със спокойно каране извън града си кръжи около 12-13. Предполагам, че след оправянето на виското и с механичен аванс може и още да се подобри.
За 500-700км почти не е мръднало нивото на маслото. Сложих му този път 15w-40 за дизел.
Има много дреболии за оправяне още, но нищо особено. За сега търсенето на нов двигател се разминава.Последно редактирано от nuclear944; 08-10-23, 23:02.
- 1 like
Коментар
-
Преминах на електрически вентилатор от C5, който пасна сравнително плътно в оригиналния пластмасов кожух. Като охлаждане- не е по-зле от механичния, дори перката седи по-близо до самия радиатор. Свързах реле и ключ за принудително включване от таблото. Също така монтирах и термоключ от произволен радиатор близо до термостата на всмукателния колектор.
Проблема е че този термоключ се включва чак към 100 градуса и нагоре, което е след средното положение на стрелката на температурния датчик. Естествено това не ми харесва и в тежък трафик или катерене си го включвам принудително. Това обаче няма как да е перманентно решение.
Търсих термоключове в ел. магазините- има 85,90, и 95 градуса, но проблема е че температурата трябва да падне с 15 градуса за да се отвори отново ключа. По принцип нормалното е при спадане с 10 градуса да се изключат вентилаторите при повечето марки.
Някой има ли идея от къде (или от кой автомобил) да търся нормално отворен термоключ в диапазон 90-80 или 95-85 градуса?
Коментар
-
На моята кола,според ТТД се включва на 106°С ,та едва ли 100°С са нещо фрапиращо и притеснително.Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.
Коментар
-
Да, това е че повечето коли са в тоя диапазон, ама на мен ми се ще малко да я държа по-студена, че все пак е стар двигател и главите са известни със пукане.
Това е че нямам точен цифрен датчик, а и не знам по принцип тея двигатели типично със виско муфата до колко стига стрелката.
Ще взема и превантивно да му сложа един стандартен термостат.
Иначе в движение и извън града си стои на 1/3. Преди с постоянно зацепена перка трудно се вдигаше над 1/4. Зимата направо едвам се вдига.Последно редактирано от nuclear944; 14-11-23, 20:10.
-
-
Първоначално публикуван от nuclear944 Преглед на мнениеПреминах на електрически вентилатор от C5, който пасна сравнително плътно в оригиналния пластмасов кожух. Като охлаждане- не е по-зле от механичния, дори перката седи по-близо до самия радиатор. Свързах реле и ключ за принудително включване от таблото. Също така монтирах и термоключ от произволен радиатор близо до термостата на всмукателния колектор.
Проблема е че този термоключ се включва чак към 100 градуса и нагоре, което е след средното положение на стрелката на температурния датчик. Естествено това не ми харесва и в тежък трафик или катерене си го включвам принудително. Това обаче няма как да е перманентно решение.
Търсих термоключове в ел. магазините- има 85,90, и 95 градуса, но проблема е че температурата трябва да падне с 15 градуса за да се отвори отново ключа. По принцип нормалното е при спадане с 10 градуса да се изключат вентилаторите при повечето марки.
Някой има ли идея от къде (или от кой автомобил) да търся нормално отворен термоключ в диапазон 90-80 или 95-85 градуса?
Имай предвид, че е важно да съобразиш температурата на отваряне на термостата, защото ако примерно той започва да отваря на 90 градуса, няма как да охлаждаш до 80 (примера е хипотетичен) с вентилатор пред радиатора. Та това е важно.
Дал съм примерни номера на производители, но във всеки магаьин за автоачсти, може да изведат свързани аналози, ако тези, които съм дал не са налични, защото все пак са за доста стари модели.
Първия - FAE37400 – 98-93 градуса, предполагам ти е прекалено горещ, но все пак:
Втория - FAE37310 – 92-87:
Третия, най-студен - FAE36260 – 88-83:
Четвъртия, с 10 градуса интервал, просто по-дълго ще върти вентилатора - Vernet VETS1151 – 92-82:
- 2 likes
Коментар
-
Двигателист, златен си! Точно това ми трябваше. Първо ще сменя термостата с фабричен, и от там ще реша как ще се действа. По принцип точно с фланец по средата на горния маркуч(идващия от термостата) мисля да подходя.
Мисля и да сложа 2ри принудителен ключ, с реле което да пуска 12в през резистор, за по-бавна скорост на вентилатора. За общо каране по равен черен път на 1ва или 2ра. А може и автоматично, със 2 термоключа просто. Много се радвам че се намериха такива датчици, по студени.
- 2 likes
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар