Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Терано 1 2.4 wd21

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Пътя за Илийна река не знам дали е пробит до долу
    На нас клиренс ни трябва , не скорост

    Коментар


    • Ходих веднъж по реката нагоре и пътя свършва до едни тунели за вода
      На нас клиренс ни трябва , не скорост

      Коментар


      • nuclear944
        nuclear944 коментира
        Редактиране на коментар
        Пътя от асфалта за Манастира по илийна река стига до кадиин гроб, и над кантон илийна продължава да подсича Билото на вр. Рилец до края на деривациите. Иначе пътя който аз си мисля да пробвам се откланя от Илийна река на ЮГ и се качва нагоре по радовичка река. Дали е проходим или въобще го има- ще се разбере. На сателита гледам има следи от гуми. Като дойде време ще направя отделна тема за разходката..

    • За кога го мислиш ....свирни и ако съм свободен ще дойда
      На нас клиренс ни трябва , не скорост

      Коментар


      • Ще свирна със сигурност когато дойде времето.

        Иначе днес намерих наблизо оригинални джанти за 1ца, така наречените Lego wheels. Дойдоха с M/T гуми 235 75 15. Тясни са, но цената беше добра. Ромолят на асфалт, но каквото е, пак е по-добре от това с което карах до сега. По нататък ще търся малко по широки.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:363874341_1283154582593357_4126331479564809600_n.jpg
Прегледи:406
Размер:319.1 КБ
ID:6933373
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:364132080_1034305391072449_5697884334107182342_n.jpg
Прегледи:397
Размер:43.3 КБ
ID:6933374
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:367400752_679176957595229_7537869711753417607_n.jpg
Прегледи:400
Размер:46.6 КБ
ID:6933375

        Сега трябва да оправя кембъра, че явно съм попрекалил с торсионите. Иначе тези гуми ми дават около 2-3см височина спрямо предишните. Още не съм ги пробвал на хлъзгаво.

        Коментар


        • TigerHunter
          TigerHunter коментира
          Редактиране на коментар
          Добре са гумЕтата. Горе ли си още?

        • nuclear944
          nuclear944 коментира
          Редактиране на коментар
          Не съм, върнах се вчера от близката Рила. Сега малко стоп че хиляди КМ се събраха в последния месец.

      • Вчера на Смолянския път на равен участък рязко изгуби мощност и заработи на 3 цилиндъра. Веднага спрях, помислих че има разкачен кабел на свещ. Но бързо разбрах че поне 1 цилиндър няма компресия. Свалих капака на клапаните, тайминга го сверих, беше ок, всички клапани се затваряха със нормален луфт. Нямаше никакво предупреждение до този момент, всичко стана от раз.
        Почнах веднага най-лошите сценарии да си мисля.
        На другия ден, 140лв по-късно (за едни кирливи 30km) на платформа го разтоварих в гаража. За първи път в живота ми викам пътна помощ, това са 15г. шофиране и около 10ина коли.

        Свещите изглеждаха ок:
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:367869560_6202789553176462_516482954600438308_n.jpg
Прегледи:371
Размер:99.0 КБ
ID:6934474

        Като цяло лесно се сваля главата, особено след като съм махнал всички вакумни говна и егр истории:
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:369713003_685810340057796_2887738040293120413_n.jpg
Прегледи:357
Размер:79.2 КБ
ID:6934475
        Достига се ГМЧ на валовете, след което трябва да се навре нещо като клин във веригата между двата обтегача, иначе пружината ще го натегне и няма връщане обратно без сваляне на предния капак. В случая парче чам.
        Всмукателя го оставих на главата, че и без това скоро съм я сменял гарнитурата му, и болтовете са много и на досадни места.
        Всички болтове на главата бяха равномерно затегнати.
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:367926497_1474659006622210_8609845234659320230_n.jpg
Прегледи:359
Размер:83.3 КБ
ID:6934477
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:367859181_631562975747121_8309041110562407173_n.jpg
Прегледи:357
Размер:72.8 КБ
ID:6934476
        Тая гарнитура не знам на какви години беше но нямам идея как въобще и толкова издържа. Всичко останало на око изглежда доста добре, дори цилиндрите са съвсем ок. 220 хил съм склонен да повярвам че са реалните му километри.
        Главата на око изглежда добре, все пак поне в мойте ръце никога не е бил прегряван.

        Коментар


        • bullet_pk
          bullet_pk коментира
          Редактиране на коментар
          Че тя като нова тази гарнитура.Но ти за 30 и кусур години, какво очакваш?

        • nuclear944
          nuclear944 коментира
          Редактиране на коментар
          Телефона ми снима много зле, гарнитурата е видяла много. Наистина за 36 години не трябва да има големи очаквания. Всеки километър е подарък. Дано не се повтаря по-натам..

        • TigerHunter
          TigerHunter коментира
          Редактиране на коментар
          Хубаво я е духнал. Пак малкия дявол.

      • Натиснете снимката за да я уголемите

Име:370571114_108104705726435_173402770962248477_n.jpg
Прегледи:333
Размер:82.9 КБ
ID:6935093
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:370585179_646108477496329_6511802714339843520_n.jpg
Прегледи:325
Размер:81.5 КБ
ID:6935094

        Това пък сега не мога да разбера пукнатина ли е или нещо друго...
        Сегменти 89мм не намирам в България..
        Май ще сложа една гарнитура и няма да вкарвам повече пари в този двигател.

        Коментар


        • Не е пукнатина. Ама на цилиндрите си им личи че са нана 36 години. Не че от снимка може да се прецени, ама цилиндрите на двигател на 200000км би-трябвало да изглеждат почти перфектно, а това на снимката е много далеч от перфектно.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • КММ не ми е най-близката материя, но мисля че в тоя цилиндър са трошени сегменти, или има строшен такъв. Въпреки че Радо казва, че това не е цилиндърът, който е изгубил компресия.
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • След като две седмици не намерих стандартни сегменти със задоволително качество и цена, си го събрах с нови гарнитури и течности.
              Поне едно нещо научих-сегменти от КА24 не стават на Z24 бутала! Много по-тънки са.
              Имаше огромно количество нагар по бутала, клапани, и горивна камера, всичко се изчисти до блясък. Зачистване и домашно напасване на клапани, никакво шлайфане и т.н.
              Резултата е много осезаемо подобрение във вървежа. Респонсивност и устойчивост в ниските обороти. За разход на масло е рано да се каже, там не очаквам промяна тъй като сегментите не съм ги пипал.
              Поне стана ясно че двигателя ще го бъде, та мога за в бъдеще да планирам един качествен ребилд, вместо да търся 2ра ръка КА24.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:373469889_620212890004564_5342018691371198100_n.jpg
Прегледи:268
Размер:329.5 КБ
ID:6936137


              Коментар


              • Понякога сегментите дори за един и същ двигател през различните години на производство са с различна дебелина. Конкретно за ZD30 например има 2 вида сегменти и 6 вида бутала, всичките в 2 размера през 2 или 3 стотни.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • Малко ъпдейт след месец и нещо каране. Нещата си остават същите- много осезаемо подобрение в мощността, разхода със спокойно каране извън града си кръжи около 12-13. Предполагам, че след оправянето на виското и с механичен аванс може и още да се подобри.
                  За 500-700км почти не е мръднало нивото на маслото. Сложих му този път 15w-40 за дизел.

                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:384518468_1664087334114163_857282301603385005_n.jpg Прегледи:0 Размер:29.0 КБ ID:6939756

                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:380049144_1954090771655321_4712183614292331640_n.jpg Прегледи:0 Размер:81.1 КБ ID:6939757
                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:380624133_3229163417471484_5667777684890304657_n.jpg Прегледи:0 Размер:96.8 КБ ID:6939758

                  Има много дреболии за оправяне още, но нищо особено. За сега търсенето на нов двигател се разминава.
                  Последно редактирано от nuclear944; 08-10-23, 23:02.

                  Коментар


                  • Преминах на електрически вентилатор от C5, който пасна сравнително плътно в оригиналния пластмасов кожух. Като охлаждане- не е по-зле от механичния, дори перката седи по-близо до самия радиатор. Свързах реле и ключ за принудително включване от таблото. Също така монтирах и термоключ от произволен радиатор близо до термостата на всмукателния колектор.
                    Проблема е че този термоключ се включва чак към 100 градуса и нагоре, което е след средното положение на стрелката на температурния датчик. Естествено това не ми харесва и в тежък трафик или катерене си го включвам принудително. Това обаче няма как да е перманентно решение.
                    Търсих термоключове в ел. магазините- има 85,90, и 95 градуса, но проблема е че температурата трябва да падне с 15 градуса за да се отвори отново ключа. По принцип нормалното е при спадане с 10 градуса да се изключат вентилаторите при повечето марки.

                    Някой има ли идея от къде (или от кой автомобил) да търся нормално отворен термоключ в диапазон 90-80 или 95-85 градуса?

                    Коментар


                    • На моята кола,според ТТД се включва на 106°С ,та едва ли 100°С са нещо фрапиращо и притеснително.
                      Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                      Коментар


                      • nuclear944
                        nuclear944 коментира
                        Редактиране на коментар
                        Да, това е че повечето коли са в тоя диапазон, ама на мен ми се ще малко да я държа по-студена, че все пак е стар двигател и главите са известни със пукане.
                        Това е че нямам точен цифрен датчик, а и не знам по принцип тея двигатели типично със виско муфата до колко стига стрелката.
                        Ще взема и превантивно да му сложа един стандартен термостат.
                        Иначе в движение и извън града си стои на 1/3. Преди с постоянно зацепена перка трудно се вдигаше над 1/4. Зимата направо едвам се вдига.
                        Последно редактирано от nuclear944; 14-11-23, 20:10.

                    • Първоначално публикуван от nuclear944 Преглед на мнение
                      Преминах на електрически вентилатор от C5, който пасна сравнително плътно в оригиналния пластмасов кожух. Като охлаждане- не е по-зле от механичния, дори перката седи по-близо до самия радиатор. Свързах реле и ключ за принудително включване от таблото. Също така монтирах и термоключ от произволен радиатор близо до термостата на всмукателния колектор.
                      Проблема е че този термоключ се включва чак към 100 градуса и нагоре, което е след средното положение на стрелката на температурния датчик. Естествено това не ми харесва и в тежък трафик или катерене си го включвам принудително. Това обаче няма как да е перманентно решение.
                      Търсих термоключове в ел. магазините- има 85,90, и 95 градуса, но проблема е че температурата трябва да падне с 15 градуса за да се отвори отново ключа. По принцип нормалното е при спадане с 10 градуса да се изключат вентилаторите при повечето марки.

                      Някой има ли идея от къде (или от кой автомобил) да търся нормално отворен термоключ в диапазон 90-80 или 95-85 градуса?
                      Понеже някога имах опели, мога да ти предложа тези варианти термопрекъсвачи. Най-често се срещат с 5 градусов интервал (включване/изключване), което е достатъчно ефективно. Резбата им е М22х1.5. Обикновено се монтират в долната половина на страничното казанче на радиатора (опелите ми бяха със странични казанчета). Не знам ти къде и как ще го монтираш, защото тераното е с горно и долно казанче. Може би преход с отвор с резба на някой маркуч, или да запоиш резбова втулка на някое от казанчетата...

                      Имай предвид, че е важно да съобразиш температурата на отваряне на термостата, защото ако примерно той започва да отваря на 90 градуса, няма как да охлаждаш до 80 (примера е хипотетичен) с вентилатор пред радиатора. Та това е важно.

                      Дал съм примерни номера на производители, но във всеки магаьин за автоачсти, може да изведат свързани аналози, ако тези, които съм дал не са налични, защото все пак са за доста стари модели.

                      Първия - FAE37400 – 98-93 градуса, предполагам ти е прекалено горещ, но все пак:
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:FAE37400 98-93.jpg
Прегледи:112
Размер:38.4 КБ
ID:6943492



                      Втория - FAE37310 – 92-87:
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:FAE37310 92-87.jpg
Прегледи:110
Размер:37.8 КБ
ID:6943493



                      Третия, най-студен - FAE36260 – 88-83:
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:FAE36260 88-83.jpg
Прегледи:109
Размер:68.5 КБ
ID:6943494



                      Четвъртия, с 10 градуса интервал, просто по-дълго ще върти вентилатора - Vernet VETS1151 – 92-82:
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Vernet VETS1151 92-82.jpg
Прегледи:111
Размер:34.1 КБ
ID:6943495

                      Коментар


                      • Двигателист, златен си! Точно това ми трябваше. Първо ще сменя термостата с фабричен, и от там ще реша как ще се действа. По принцип точно с фланец по средата на горния маркуч(идващия от термостата) мисля да подходя.
                        Мисля и да сложа 2ри принудителен ключ, с реле което да пуска 12в през резистор, за по-бавна скорост на вентилатора. За общо каране по равен черен път на 1ва или 2ра. А може и автоматично, със 2 термоключа просто. Много се радвам че се намериха такива датчици, по студени.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X