Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Терано 1 2.4 wd21

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    Какъв е проблема да си оправиш щатната система? С дистрибутор от друго ще стане лайноягодка, щото е за друго. Хич да не говорим че във вселената няма дистрибутор с механичен центробежен + вакуумен регулатор, дето да се справя по-добре от компютър.

    ПП: И разхода не е чак толкова голям за такова возило. Дизелово терано 2 с директно впръскване харчи около 10.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #92
      Ами няколко причини. Първо нямам надежди че ще изкарам компютъра от лимп моуд, тъй като състоянието на MAF сензора и кислородния са ми неизвестни. Второ, той така или иначе ще продължи да варира аванса когато и както си иска. Трето, запалителната таблица за LPG е малко по-различна от бензин и въпреки че не става въпрос за огромна разлика все пак не е оптимално за разход и резпонсивност.
      Та по-лесно е да направя системата отделна, таман ще имам повече контрол.
      Просто трябваше да минат 6 месеца докато осъзная че дистрибутора е без вграден аванс и карам с 15 градуса фиксиран.

      Коментар


      • #93
        Ако кислородния беше зле, разход 15 щеше да видиш само в мокрите си сънища. Това на бензин де.

        Но предвид газта явно от инжекциона отдавна нее останало твърде много.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #94
          Разходка из Мурсалишкия дял..
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:355856650_280458614529331_9062715706529937732_n.jpg Прегледи:0 Размер:253.0 КБ ID:6929587
          Перелик:
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:355961287_662900221941027_6659311766469364816_n.jpg Прегледи:0 Размер:255.9 КБ ID:6929589
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:355873103_586182723588054_1654128447808456587_n.jpg Прегледи:0 Размер:313.8 КБ ID:6929588
          При 100км асфалт със проходи, и 60км 1ва -2ра драпане на разбито, 15.3/100 разход. Което е ок, имайки предвид условията. Още не съм го засичал на чисто извънградско, тъй като винаги 1/3 от карането минимум е извън асфалта.

          Преди това смяна на гумички чрез метода с въжето:
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:355913112_6655267661160820_7349061846541334848_n.jpg Прегледи:0 Размер:368.7 КБ ID:6929590
          Като цяло на този двигател е удобно, тъй като няма нужда да се сваля разпределителния. Свалят се rocker arms (не знам на БГ как са), желателно е една от черупките на лагерите да се монтира върху вала за да не вземе да избяга, и двигателя може да се върти свободно (със извадени свещи).

          Старите гумички бяха станали на бакелит. И за това се зарадвах че проблема е от тях. За мое разочарование обаче, продължава да пуши синъо при подаване на газ след спускане. Може би по-малко, може би по-рядко, не мога да преценя, но очевидно проблема остава. Ще засека дали поне яде по-малко маслото.
          Тея гумички бяха на Payen, розови. Сега почвам да се замислям да не би да са дефектни/грешен размер (по-широки) и реално да не съм направил нищо. Не ми изглеждаха супер плътни спрямо стъблото на клапана. Но знам ли.

          От PCV системата не е, проверих и със извадена тръбичка, същата работа. Двигателя не "духа" като отворя капачката на маслото, има мощност, има и спирачна сила. Единственото което остава е нещо по-неприятно като спукано бутало, пробив на маслена галерия, или просто маслените сегменти. По километраж е на 220 хил някъде.

          Остава да пробвам с друга марка гумички преди да свалям блока за ребилд...
          Въпроса е дали си струва, и дали този двигател няма да ми създава и за в бъдеще проблеми. Може би да търся цял КА24 от Терано 2ка. Честно казано се замислям и за слагане на по-масов двигател но трябва да ми правят фланец...
          Последно редактирано от nuclear944; 09-07-23, 14:44.

          Коментар


          • #95
            Малко е разочароващо, защото джипа като конструкция, окачване и механика е много сполучлив и почти не мога да му намеря косур. Обаче този двигател е отвратителен и разваля цялата картинка. Но реално няма никаква информация за тези агрегати, нямаше как да го знам. Много слаб, трудни за намиране части, и не става за газ без смяна на дистрибутора.
            Реално вариянтите се свеждат до КА24 от терано 2ка, който пак не ми е ясно дали няма да има някакви болежки за оправяне, дали маховика ще пасне от стария, дали ще легне на кутията и т.н.
            Приемам всякакви съвети. Също така някой да има идея кой/къде прави фланци, че вместо да давам 1000лв за изморен теранов двигател по добре нещо по-масово, а ако е и със алуминиев блок, по-леко. Ще сложа 2.0 EW двигател на PSA накрая!!

            Коментар


            • #96
              Кутията на всички 2.4 и 2.7тд е една и съща. На 3.0 бензин, 2.7тди и 3.0ди е друга, по-усилена, но може да се сложи и на 2.7тд, та би-следвало всяка от двете ръчни кутии, слагани на терано 1 и 2, да може да се сложи ма всяко друго тетрано 1 и терано 2.

              Бих търсил 3.0v6. Едно време нямаше грижи с чарковете.

              Обаче, аквото и по-мощно да сложиш, ще трябва да сложиш и усилените скорости, иначе оригиналните ще сдадат.

              После, ще трябва да смениш и дифовете с по-бързи, щото ще са му бавни и ще го обезсмислят.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #97
                Да бях взел В6 първоначално, то трябва всичко да се сменя. Дори да искам да оставя кутията, раздатката и дифовете, то VG30 и Z24 са със различни камбани на скоростите. А пък усилените скорости са били с друг диаметър вал към раздатката. Тоест трябва и раздатка. А после трябва и кардани заради разлика във дължината. Така чета в патфайндър форумите.

                В момента разучвам вариянта КА24 от терано 2ка глава върхо съществуващия ми блок, със бутала от КА24. Биелите, блока и долнището остават оригинални. Така ще дигна малко компресията, и ще имам една по-добре дишаща глава със по-добри портове и колектори, както и 4 допълнителни клапана. Пак ще е куцичък, но щом слагат тоя двигател на дългата база терано 2ка, която с няколко стотин КГ по-тежка от моя, предполагам че подобрение ще има и като разход и вървеж. Междувпрочем, КА24 са слагали на WD21 в други пазари 90тте, както и пикап версийте. За жалост европейските wd21 са всички със стария Z24.








                Коментар


                • bullet_pk
                  bullet_pk коментира
                  Редактиране на коментар
                  Само за инфо: KA24 го има и с 16 клапана и 2 вала, но се слага на Z240. Води се KA24DE

                  Иначе тук преди време, някой имаше пробреми с износен колянон вал на КА24 и не можеше да намери по моргите. Накрая май взе от мотор от Прерия

                • nuclear944
                  nuclear944 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Разучих и KA24DE, и е още по-добър вариянт, но уви в България почти няма автомобили с него. Само Nissan Frontier и Altima, и двете ще са трудни за намиране.
                  Nissan Prairie - ще се разровя. Но ако намеря КА24 бутала и глава, но ми искат 700лв, ще сложа едни сегменти и до там ще е. Един EW10 двигател с колекторите върви по 300-400лв. Показателите са му +40 коня и +15nm. А е с 400 кубика по-малък.

              • #98
                На пързалката си, Радо. Зарежи го катъра да си катърства и си карай калинката. Казвал съм ти, че от такива джипки евридейки не стават. Ще последват още и още неща.
                Your conscience is all you can take to your grave.

                Коментар


                • #99
                  Съветът ми - или си го друж в оригинален вид, или отивай на кардинални промени. Да си играеш с глави от бензиново терано 2-ка е безпредметно - няма да ти дадат нищо съществено, а чанча си е все това.

                  КА24 и TD27 би-трябвало да са с еднакви камбани, макар да не съм на 100% сигурен.

                  Каквото и по-силно от оригинала да сложиш, скорости така или иначе трябва да смениш, защото твоите са на ръба да даянят на тоя мотор, и по-силен ще ги скълца. Скорости и раздатки от терано 2 2.7TDI по моргие няма да се свършат скоро.

                  И после.... ще сменяш дифове. Като минимум задния, а ако подобрението в двигателя е съществено, и предния.

                  И, Тигре, карам късо Терано от 15 години като евридейка, та имаш много поздрави от мене. И не само като евридейка, а и като комбинация от евридейка и семейно комби. Не, не вози безплатно като някоя немощна малолитражка с кафемелачка в истерия под капака, но и с моите между 1000 и 2000км месечно, това не е от особено значение.


                  А по темата, пак да натъртя - намери някое гнило терано 3.0V6 и му купи двигателя барабар със скоростите. Мисля си че все още не е невъзможно. Това е смислен ъпгрейд и върви адекватно за това купе.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • TigerHunter
                    TigerHunter коментира
                    Редактиране на коментар
                    Спа, с колкото ти харчи на месец Тераното, ще карам половин година малкото катърче. В парично измерение, Та, зависи си от чергата.
                    Иначе, не като да не става. Нали и аз търкалях Кияка като евридейка една година.

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Естествено че е спрамо чергата, ама тя и моята не е безкрайна.

                    И градско и смесено харчеше около 10/100 нафта, или при моя пробег около 100 литра нафта месечно. Но купувам, поддръжам и плащам данък и гражданска само за един автомобил, който карам, защото ми харесва като автомобил, вместо едничкия ми кеф да е само докато плащам сметката на газостанцията и през останалото време само да псувам как като настъпя педала на газта не се случва нищо или като слизам от 10см тротоар да е велика драма.

                    Сега евридейката ми е 5.7 бензин, без да ми се промени месечния разход - парите за цигари, които давах преди, сега отиват за бензин. И кефът да карам 380 коня автомобил е и повече и по-здравословен от кефът да пуша цигари, освен и бонусът да не смърдя и аз и къщата постоянно на говна.

                    Та, освен на черга е и въпрос на приоритети. В крайна сметка тия пари няма да си ги нося на оня свят - аз работя за да живея, а не обратното.

                • Оценявам разсъжденията ви, полезни са защото са и от личен опит.

                  Относно КА24 ъпгрейда- идеята е че така или иначе биелите ще се вадят, та защо не се направи леко подобрение, ако ще и да е +10к.с. Проблема е че всички групи за терано 1 и 2 в момента мълчат, включително и експертите, и никой не може твърдо да каже: кои болтове да ползвам за главата, портовете на галерийте в главите еднакви ли са, буталата КА24 ще паснат ли на Z24 биели и дали ще имам проблеми с хармония/вибрации със КА24 бутала със Z24 колянов вал.
                  Всички казват-Z24 и KA24 долнищата са еднакви, без биелите. И до там. Идеята е че вместо да търся цял КА24, ако му сложа тези части, то ще е стане автоматично KA24. Ама ще видим де, в краен случай както казах ще се ребилдна всичко с оригинални части, шлайф и това е.

                  Аз го взех това добиче за да го карам на газ, но нещо не си направих домашната за 4 цилиндровия спрямо 6 цилиндровия.

                  Имам кола която качва Пампорово на 5та, и гори 7-8 газ. 120к.с. и 700кг - достатъчно палава е. Джипа няма нужда чак толкова да върви, друга е идеята. Тука въпроса е че очаквах по-добре от 15-16л разход. Имаше разни хора които разправяха за разход 10-12 за 2.4 но явно това са измислици. Въобще има ли джип който да гори под 13/100 газ? Дори Самурая...

                  Коментар


                  • Еми това и тежи тройно, и аеродинамиката му е по-зле, и двигателя му е надлъжен с класически дифове. То може дахарчи 10-12, ама като се скопи и някой го кара като баба ми.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • nuclear944
                      nuclear944 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Аеродинамика почти няма като изключим наклона на предното стъкло. 2ката е много по-хлъзгава. Междувпрочем колко трябва да тежи моето wd21? Между 1450 и 1700кг го дават по разни места.

                  • Късото ми терано тежи 1780 с 31ци, пълен резервоар и аз вътре. А 1-цата е еквивалент на дълго. Ония 1400 може евентуално да тежи пикапът, ама даже и това не го вярвам. Питай като го караш на преглед или просто помоли на някой пункт да го премерят. Обикновено даже и пари не искат.

                    За аеродинамиката не си прав. Двойката е доста по-висока например. Кютуци са си и двете и не вярвам да имя твърде голяма разлика в коефициента на челно съпротивление.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар



                    • Разходихме кютюка до южна Рила, за първи път с него в тази планина, типично всяко лято ходим за по една или повече седмици (не при дъновистите). Няма никъква драма или стрес по тези пътища-не се чудиш ще минеш ли, ще счупиш ли нещо, как ще караш надолу изморен след преход и т.н. Много различно от досегашните ми ходения с леки мпс-та.
                      Разход този път 13.5- това е предимно извънградско, но половината е планинско каране. Без 4х4 или драпане на 1ва. Това е със 80-90 макс на правите и постоянно въртяща перка. Трябва да си търся хубав голям вентилатор електрически, че така няма да го бъде- и от към шум, и съм сигурен че поне литър на 100км изяжда. А и постоянно радиатора се преохлажда.

                      Разхода на масло си остава, вече почвам да си мисля че просто съм сложил дефектни или прекалено голям диаметър гумички на клапани.
                      Каква е логиката старите които съм свалил да бяха ТОТАЛНО на пластмаса, буквално да се трошат като бакелит, а новите които съм сложил да не променят дори със 5% консумацията на масло?
                      Както и да е, есента минимум ще се сваля глава.

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:363962229_700899745387053_1298907762994820746_n.jpg
Прегледи:196
Размер:61.9 КБ
ID:6933268
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:363949007_611864861093894_3655041819433704913_n.jpg
Прегледи:189
Размер:535.8 КБ
ID:6933270 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:364040930_600415645601224_2518330604427427855_n.jpg
Прегледи:185
Размер:441.6 КБ
ID:6933271
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:364938437_260304366761918_7958463798332144788_n.jpg
Прегледи:185
Размер:99.3 КБ
ID:6933269

                      Тука се отказах да продължа (то е и забранено де), но се чудих как и откъде бих го пробвал- кажете си мнението:
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20230811_154735.jpg
Прегледи:183
Размер:410.0 КБ
ID:6933272 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20230811_175719.jpg
Прегледи:176
Размер:590.1 КБ
ID:6933273
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20230811_175724.jpg
Прегледи:182
Размер:792.2 КБ
ID:6933274

                      Коментар


                      • nuclear944
                        nuclear944 коментира
                        Редактиране на коментар
                        Последно налях 15w-40 дизелово масло за тежкотоварни мпс. Всъщност днес, след като проверих нивото, почти нищо не е изгорил за 350км. Преди за толкова ми е изчезвал литър. Все още пропушва след наклон, но явно нещо всъщност се е подобрило, ако и малко.

                      • TigerHunter
                        TigerHunter коментира
                        Редактиране на коментар
                        Това, дето си се отказал, не ми се вижда екстремно и би трябвало да не е проблем за Теранозавъра. То апетитът идва с яденето, де.

                    • По добре че не си пробвал . Качи ли се до хижа Македония / пеша де / ? ... https://offroad-bulgaria.com/forum/%...80%D0%BA%D0%B0
                      На нас клиренс ни трябва , не скорост

                      Коментар


                      • nuclear944
                        nuclear944 коментира
                        Редактиране на коментар
                        Качихме се, че и към премката Илийна река-царев връх- бодрост. Изглежда там е мястото за 4х4 разходки в Рила без да нарушаваш закона. И до мечи връх ходихме но се скапа времето, както и днес, та няма снимки ..

                    • От това място ( превала ) пътя на запад отива към Царев връх и Благоевград
                      На нас клиренс ни трябва , не скорост

                      Коментар


                      • nuclear944
                        nuclear944 коментира
                        Редактиране на коментар
                        Имам мераци за там с Джипа, тръгване от Благоевград по билото и слизане през илийна река. Само да няма някъде нещо от рода на това под х. Македония. Че нямам лебедка...

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X