Първоначално публикуван от хрис
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Терано 1 2.4 wd21
Свий
X
-
Моята рама беше пълна с кал когато го взех. Едва ли е добре- дупките над задните гуми е добре да се затапят за да не влиза. За щастие моята рама не е мазана/боядисвана и няма скрито гнило, но като се стопли трябва да й обърна внимание за да се запази както е..
Купето е с леко гнили прагове и няколко дупки тук-там, но нищо страшно или структурално.
На другото терано по което съм работил са изгнили захватите на купето под предните седалки. Съответно купето почва да се движи яко спрямо рамата.
Изглежда гният на едни и същи места. Виждал съм и 2ка със скъсана рама пред задния мост. Съответно задните врати не се затваряха-купето беше се сгънало.
В щатите D21 пикапите гледам ги карат масово все още- няма чак такъв голям проблем с гниенето.
Коментар
-
През 2011 г. изчукаха 45кг ръжда от шасито.Облякоха го с 4мм ламарина цялото.Никой тогава не се сети да го разпробием - да диша.
След всеки риболов в кално време, през водата до праговете. Редовно с компресора го опръсквах със масло цялото шаси.
И когато се появиха първите ръжди след интервенциите, установих че гние от вътре на вън. Пепел и вода - гнилоч страшен.
1993 е произведен и двигателя е супер- 2.7 ТД, турбото е наред.Никога не ме е предавал, но и не съм го вкарвал в кал до праговете.
Коментар
-
Пак за зегерките. От едната страна търся оригинална, защото въпреки че пасва добре като дебелина, от сваляне и качване се изкриви.
От другата страна (със новото каре) има проблем. Шлиците не излизат достатъчно. И въпреки че оригиналната зекерка я изпилих (намалих дебелината й), пак не влиза, а и вече е тотално изкривена.
Зекерки в Пловдив не намирам.
Въпроса ми е, има ли шанс въобще да намеря нова зегерка, достатъчно тънка за да влезе, и съответно да позволява луфт? Не знам до колко се вижда на снимката, но разстоянието е колкото върха на средно малка отверка.
Защото в друг случай трябва да свалям карето и да го "челосам"...
Другия вариянт е да изтъня шайбичката зад хъба, но не знам дали е добра идея, а и не искам да се бъзикам с хъбовете повече..
Коментар
-
Луфта по спецификация трябва да е между 1 и 3 десети. Оригиналните зегерки са от 1.1мм до 2.1мм през 2 десети. Каж ми какви точно ти трябват и ще проверя какви имам.
А за изтъняването - по-добре е да изтъниш бронзовия аксиален лагер, на който опира карето. Но не помня дали може да се извади без да се вади семеринга.
И... това че зегерките са криви нищо не значи. Просто ги изправи.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Лагерите не са пипани, реално проблема е от новото каре на GSP.
Да кажем че от страната на старото каре ще си карам със старата зегерка.
Но от страната на новото, мисля че най-тънката възможна зегерка ще трябва. И пак не съм 100% сигурен че ще има луфт достатъчно. Ама да пробвам преди да почна да изпилявам части. Другия вариянт е с дремел да пиля канала за зекерката на карето.
Коментар
-
Не става с мислене. Става с мерене.Премери си сегашния луфт и после преметри сегашната дебелина на зегерката. Иначе няма как да помогна.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Лек ъпдейт. Наличието на пръст/кал в рамата ме притесни, и реших да сваля бронята и теглича, и без това имаше работа там..
Естествено, всички болтове и крепежи бяха изгнили/самозаварили се, та не беше супер приятна задача.
Оказа се, че теглича тежи много. Толкова много, че когато го свалих, джипа не можеше да мине през вратата на гаража без да застъргва тавана.
След обилно промиване с водоструйка, навряна в рамата, накрая потече бистра вода. Сравнително добре изглеждаше положението. Люспи нямаше, общо взето повърхностнна ръжда-както е отвън така и вътре. Калта беше основно около ограничителните тампони. Там виждам че и повечето рами гният/се късат първо. Та там нещата изглежда обнадеждаващо.
Където може да се бръкне и стигне го намазах с бял Вюрт. По нататък ще трябва някаква по-сериозна интервенция, може би с пръскачка или нещо подобно, за отвътре.
Малко нови болтове, захвати, боя, и обратно бронята и държача на гумата. Теглича за сега ще чака в мазето, за сега няма никаква нужда от него.
Следващо -кърпене на пода и подсилване на предните захвати на купето превантивно. И гумички на клапани, че на дълги стръмни спускания пропушва синъо.
- 1 like
Коментар
-
Дойде време за една по-сериозна разходка, която бях планирал от бая време. Става въпрос за пътя Сопот- х. Добрила. "Път" е силно казано-по скоро изровена пъртина със прагове и стърчащи скални късове. Поне в по-голямата си част.
Не бях наясно дали е проходим, дали въобще е разрешен за ползване (влиза в НП Централен Балкан), и естествено дали ще издържи машината. За под 3км пътя изкачва 1000м. Общо до х. Добрила качва 1200м.
Пътя се хваща малко преди Аневско Кале, започва невинно през гората:
Централно горе се пада междинната станция на лифта, под който върви частично пътя.
Малко преди да излеза от гората се наложи разминаване с Молотовка, натоварена догоре с дърва. Имаше сечище в началото. Разминахме се някак си, и след кратко дойде време за бавните.
От тук нагоре пътя изглеждаше доста по-малко ползван.
Все по-често минавах на първа бавна, внимателно и пазейки гумите, които въобще не са за такъв терен.
Участъка под лифта, и около междинката е най-палавия, почти няма настилка а пътя вече е на прагове.
Тук оцених бавните дифове и скорости. Очаквах загряване тук вече, но стрелката дори не стигна до средата.
Дори се осъмних да не е калпав датчика или сондата и спрях да видя какво става.
Дори не беше напълнил разширителния съд. Тук ще вметна че перката се върти перманентно, защото
виското е заминало и съм я вързал на твърдо за водната помпа.
Нямах нерви да снимам този участък, тъй като пътя изисква 100% концентрация.
От тук до разклона за Незабравка и горната (неработеща) станция пътя продължава да катери, но е с една идея по-прилична настилка.
И маалко по-малък наклон. След незабравка влиза в гората и става почти равен до добрила.
Времето предвещаваше гръмотевична дейност, и въпреки че бях планирал изкачване на вр. Амбарица, се отказах.
Първо, предстоеше много дълго и трудно слизане, каквото досега не съм правил и мисълта за неоригиналните гумички на
спирачната помпа ми стърчеше в ума. Също така се появиха две развързани огромни кучета от хижата, покрай която се минава за нагоре.
Така че наобратно и надолу.
В следващия пост- за слизането.
- 2 likes
Коментар
-
Малко над междиката се вижда водопад Манастирско Пръскало, доста пълноводен в това време от годината:
Тук направих някакви опити да спря на наклона и снимам, с цел добиване на представа:
Слизането се улесни доста с бавните, няколко пъти спирах да проверя спирачките, успявах да си задържа пръста върху апаратите, въобще не бяха се натоварили.
Последно редактирано от nuclear944; 26-04-23, 23:25.
- 4 likes
Коментар
-
:Много хубава разходка.
Само да ти кажа, че сигурно не ползваш и половината от възможностите на джипката. С хубави гуми разликата е огромна. .
Аз съм много предпазлив като карам сам. Но на няколко пъти съм излизал на "много леки" разходки с батковците от Пловдивската и други групи. Минавал съм от места, през които не бих си и помислил, ако съм сам. Тогава едно че съм в средата на колоната и няма на къде да бягам. Второ, че обикновено сме по непознати пътища и не знам на къде да бягам.Nissan Terrano 2,7 TDI
- 2 likes
Коментар
-
Ами сигурно. Джип със бавни карам от половин година някъде, не знам още къде спират възможностите му. За сега гледам да не експериментирам много, че нямам намерение да чупя неща излишно. Като цяло нямам намерение да си търся белята нарочно, особено сам и без лебедка, на десетки км от населено място. Факта, че мога да си спестя стотици метри денивилация и км. трамбоване по път е предостатъчно на този етап.
-
Първоначално публикуван от vklisarov Преглед на мнениеМожете ли да споделите с какви плочки сте на газовото. Когато го взех от Холандия беше с две тръбички, гореше около 13. После купих 3 вида плочки но разхода надмина16 литра.
Ако е бил с тръбички без плочка, може и да са сложили рестрикция във въздуховода, както беше при мен- след това с която и плочка да си не става работата докато не се махне.
Плочката която ползвам е от gasmagazin.com (не знам как да кача линк) (Плочка Нисан Терано моноинжекция (Код: c65)
Със изпарител Ловато стандартен електрически съм, сменени са 8те свещи, и съм разкарал всички емисионни джаджи и байпаси в моното. Плочката е със температурен силикон към дросела.
В момента със 28" гуми ми дава 14-15 смесен разход -планинско, черно, кал и т.н. Предполагам само по асфалт още може да падне.
- 1 like
Коментар
-
Благодаря колега за красавеца. И такава плочка си взех но е много криво излята. Купих подобна от полски сайт разглобяема, с нея го карам сега но разхода е все около 16. Не, че има някакво значение кефа цена няма.Колата е 2.4 и никога не стъпвала в гората.
Коментар
-
Разхода зависи от бая неща. Плочката, стига да уплътнява добре и да не е прекалено тесен отвора й, не е чак от такова огромно значение. Изпарител, ако е някакво турско менте, обикновено по-трудно се настройва. Мембраните също трябва да са в добро здраве. Този двигател е туин спарк, така че позволява авансиране на дистрибутора с една идейка, което ще ти даде по-добра работа на газ, и по-нисък разход. Провери да няма запушване във въздуховода и така.
Иначе по асфалт, със постоянна скорост 80-90 мисля че и 11 е съвсем възможно като разход.
-
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар