Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Nissan Patrol Y60 TD42

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Nissan Patrol Y60 TD42

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Te 90% от режимите на тоя мотор са при хипер бедни смеси. Освен това с чугунена глава и блок самия двигател ще прегрее много преди изходящите газове да започнат да правят проблем.

    Ама, топлата вода по въпроса е открита от оситата отдавна. Просто се прави като тях и толкоз.
    Имах предвид температурата на изгорелите газове като индикация за температурата на горене, за да не прегори буталата. Нямам конкретни стойности предвид, но съм чел пак при оситата, че те ги следят тия неща. Все пак не знам подробности конкретно за тоя мотор.

    Коментар


    • #92
      От: Nissan Patrol Y60 TD42

      Дизела загрява при преобогатяване на сместа, а не при обедняване като бензина.
      В случая с интеркулер се намалява температурата на входящия въздух. Това от една страна охлажда малко мотора, от друга се увеличава количеството свеж заряд. Последното води до възможността за същия работен обем да се вкара повече гориво и съответно повече мощност. Ако се увеличи още малко порцията гориво би трябвало да се повиши мощността още. Хубаво е да се сложи пирометър на димните газове - за да се следи под товар какво се случва. Темепратурата не е хубаво да преминава границата от 650 градуса при постоянен товар и пиково 750-800 градуса за кратко.
      Land Rover Defender 110SW 300tdi

      Коментар


      • #93
        От: Nissan Patrol Y60 TD42

        Първоначално публикуван от SIMOCOREX Преглед на мнение
        Дизела загрява при преобогатяване на сместа, а не при обедняване като бензина.
        В случая с интеркулер се намалява температурата на входящия въздух. Това от една страна охлажда малко мотора, от друга се увеличава количеството свеж заряд. Последното води до възможността за същия работен обем да се вкара повече гориво и съответно повече мощност. Ако се увеличи още малко порцията гориво би трябвало да се повиши мощността още. Хубаво е да се сложи пирометър на димните газове - за да се следи под товар какво се случва. Темепратурата не е хубаво да преминава границата от 650 градуса при постоянен товар и пиково 750-800 градуса за кратко.
        Тук за конкретния двигател ли става дума? Интересно ми е дали има значение това или пък при по-нови и по-стари коли има разлика в това отношение.

        Коментар


        • #94
          От: Nissan Patrol Y60 TD42

          Всичко което съм написъл важи за дизел като тип двигател. За температурата е също общо за автомобилен двигател, като меренето трябва да е на изпускателния колектор преди турбината. Посочената температура е на база температурата на топене на алуминия. По разни форуми същите граници се ползват за референтни при Тойота. Ленд Ровър и други. Но за ориентир е добро начало.
          Land Rover Defender 110SW 300tdi

          Коментар


          • #95
            От: Nissan Patrol Y60 TD42

            Първоначално публикуван от SIMOCOREX Преглед на мнение
            Посочената температура е на база температурата на топене на алуминия.
            В тоя двигател по пъря на иаходящите газове алуминий няма. Затова натъртих за предкамерното впръскване и чугунената глава. Когато двигател от това семейство (Nissan TD) има проблем с някаква температура, то е от прегряване, в 99% от случаите заради липса на охладителна течност или неизправност в охладителната система. Бренерите на всички отворени, които съм виждал, имат по една пукнатинка и така си карат до пенсия.

            Просто двигателя е всеяден и трудно уморяем. С цената на това че тежи доста повече от модерен двигател със същите параметри.

            За вентилатора на интеркулера - убеден ли си че всичката мощност ти трябва извън пътя на ниска скорост?
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #96
              От: Nissan Patrol Y60 TD42

              Буталата не са ли алуминиеви?
              Land Rover Defender 110SW 300tdi

              Коментар


              • #97
                От: Nissan Patrol Y60 TD42

                Алуминиеви са, но не са топлинно натоварени защото мотора е с предкамерно впръскване, а не с директно. Топлинно натоварена е главата, а тя е чугунена.

                Тойотовия 4.2 дизел има и варианти със стоманени бутала, доколкото ми е известно.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #98
                  От: Nissan Patrol Y60 TD42

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Алуминиеви са, но не са топлинно натоварени защото мотора е с предкамерно впръскване, а не с директно. Топлинно натоварена е главата, а тя е чугунена.
                  Буталата на този 4.2 в различните години на производство са различни и някои (като Safari) препоръчват подмяна при турбиниране. По груб спомен в по-последните години на Y60 са по-добре.

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  ... Тойотовия 4.2 дизел има и варианти със стоманени бутала, доколкото ми е известно.
                  Точно така. И там е чугун-чугун (глава и блок).

                  Коментар


                  • #99
                    От: Nissan Patrol Y60 TD42

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    ...
                    Тойотовия 4.2 дизел има и варианти със стоманени бутала, доколкото ми е известно.
                    Е ти ме застрелЯ !

                    Дай некъв жокер да поразгледам, че такова нЯщо не съм виждАл.
                    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                    Коментар


                    • От: Nissan Patrol Y60 TD42

                      Движи ли се джипа ? Какви са ти впечатленията до сега ?

                      Коментар


                      • От: Nissan Patrol Y60 TD42

                        Първоначално публикуван от A.pantev Преглед на мнение
                        Движи ли се джипа ? Какви са ти впечатленията до сега ?
                        Движи се, върви добре, харчи като ламя [emoji23], има още някои работи които трябва да му се дооправят , но към момента не устава време за него.

                        https://youtu.be/yMWEhXrjAow

                        Изпратено от моят SM-J510FN с помощта на Tapatalk
                        SUZUKI "VITARA" , 1.6 ,къса база,BF Goodrich MUD, 31x10,5 R15
                        Nissan Patrol Y60

                        Коментар


                        • От: Nissan Patrol Y60 TD42

                          Супер, изглежда много добре, както казах някой ден ще звънна като минавам през Добрич да го разгледам.


                          Коментар


                          • От: Nissan Patrol Y60 TD42

                            Колеги за да не отварям нова тема ще питам направо тук, какво е нормалното налягане на маслото? При загрял двигател и при обороти около 2500 ми държи налягане близо 3 бара, а при тихи обороти пада на 1,2 бара, това нормално ли е?

                            Изпратено от моят SM-J510FN с помощта на Tapatalk
                            SUZUKI "VITARA" , 1.6 ,къса база,BF Goodrich MUD, 31x10,5 R15
                            Nissan Patrol Y60

                            Коментар


                            • От: Nissan Patrol Y60 TD42

                              Ако е мерено с механичен манометър в точката, в която е датчикът за налягане, на мен лично ми изглежда приемливо. В ново състояние, и с предписания вискозитетен клас масло, бих очаквал да е по-високо, но и тези стойности не са ниски за мен.
                              Ако е мерено с оригиналния уред на колата, аз не бих имал доверие в точността на показанията.
                              V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

                              Коментар


                              • От: Nissan Patrol Y60 TD42

                                Това е по показания на оригиналния уред, що се отнася до маслото то е 10w40 на не повече от 2000 км.

                                Изпратено от моят SM-J510FN с помощта на Tapatalk
                                SUZUKI "VITARA" , 1.6 ,къса база,BF Goodrich MUD, 31x10,5 R15
                                Nissan Patrol Y60

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X