От: Nissan Patrol Y60 TD42
Всяка помпа си има регулировъчна карта. В нея са всички основни данни за параметри, които трябва да се контролират, за да работи тя правилно на мотора за който е предвидена.
Човек със знания и опит в областта, може да намери или изчисли, какви трябва да са параметрите при такъв тунинг, на базата на сравнения със заводски варианти на мотора (или негови деривати) с турбо. Знае и кои от параметрите могат да се пипнат и с какъв ефект. А в най-добрия случай може да си позволи да тества и на практика на самия двигател, кои изменения как и до колко влияят конкретно, примерно на диностенд. Така се прави правилната рецепта(и вариациите по нея). И после се продава кой както прецени, в зависимост и от пазара.
С две думи, този който го знае и може, е вложил средства и усилия за да го научи, та за мерси едва ли ще дава информация, ако си цени времето и труда.
Само за пример, за да не е толкова сухо.
Взимаш карта от 2,7TD, Терановия мотор (примерно като най-близък, ако няма за оригиналния с турбо), гледаш циклови порции, аванси, закон на впръскване (гърбици). Първите две неща при различни режими (обороти и натоварване) какви са и как се изменят. Ако няма карта, цяла помпа и се мери какво кога дава. После вече се търси как да се постигнат същите неща на помпа за шестцилиндров мотор. Може и цял Теранов мотор да се вземе и да се правят опити с него до къде и колко с неговата си помпа и после да се пренесат настройките на помпата за шестцилиндровия(някаква, може и сбирщайн, но с правилните характеристики).
Отделно обаче, вече споменах в преден пост, не е много добра идея, да се търси от атмосферен мотор, мощността на такъв с турбо ама тунингован. Тоя мотор атмосферен е 120-130к.с. Най-мощната му заводска версия с турбо, интерколер е 160к.с. ОК, тоя от 160 на 200 сигурно ще държи(че и повече), ама тоя от 120-30, атмосферен от завода,... Вероятно друга степен на сгъстяване, няма охлаждане на буталата, горивната камера различна, евентуално лагери и чисто механично може да е по-слаб... Едно е да вдигнеш 20-30%, да се раздвижи "мъртвеца", друго е 80%. И мотора си е разделнокамерен, и си е мислен за индустриален... Може много спорт да му дойде в повече, ако въобще се стигне до там.
Първоначално публикуван от penev_dch
Преглед на мнение
Човек със знания и опит в областта, може да намери или изчисли, какви трябва да са параметрите при такъв тунинг, на базата на сравнения със заводски варианти на мотора (или негови деривати) с турбо. Знае и кои от параметрите могат да се пипнат и с какъв ефект. А в най-добрия случай може да си позволи да тества и на практика на самия двигател, кои изменения как и до колко влияят конкретно, примерно на диностенд. Така се прави правилната рецепта(и вариациите по нея). И после се продава кой както прецени, в зависимост и от пазара.
С две думи, този който го знае и може, е вложил средства и усилия за да го научи, та за мерси едва ли ще дава информация, ако си цени времето и труда.
Само за пример, за да не е толкова сухо.
Взимаш карта от 2,7TD, Терановия мотор (примерно като най-близък, ако няма за оригиналния с турбо), гледаш циклови порции, аванси, закон на впръскване (гърбици). Първите две неща при различни режими (обороти и натоварване) какви са и как се изменят. Ако няма карта, цяла помпа и се мери какво кога дава. После вече се търси как да се постигнат същите неща на помпа за шестцилиндров мотор. Може и цял Теранов мотор да се вземе и да се правят опити с него до къде и колко с неговата си помпа и после да се пренесат настройките на помпата за шестцилиндровия(някаква, може и сбирщайн, но с правилните характеристики).
Отделно обаче, вече споменах в преден пост, не е много добра идея, да се търси от атмосферен мотор, мощността на такъв с турбо ама тунингован. Тоя мотор атмосферен е 120-130к.с. Най-мощната му заводска версия с турбо, интерколер е 160к.с. ОК, тоя от 160 на 200 сигурно ще държи(че и повече), ама тоя от 120-30, атмосферен от завода,... Вероятно друга степен на сгъстяване, няма охлаждане на буталата, горивната камера различна, евентуално лагери и чисто механично може да е по-слаб... Едно е да вдигнеш 20-30%, да се раздвижи "мъртвеца", друго е 80%. И мотора си е разделнокамерен, и си е мислен за индустриален... Може много спорт да му дойде в повече, ако въобще се стигне до там.
Коментар