Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нов живот за Диско 300tdi

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Турбината безгрижно се прави да се управлява без компютър. Системата се състои от иглен клапан за развъртането и сачмен клапан за ограничението на boost-а. Австралийците масово ползват тоя вариант.



    Но, това е вариант ако имаш отделна линия за вакуум на турбото, а ти вероятно нямаш, но все нещо може да се измисли.

    Това е за TD5:
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #17
      Преди три дни, поради това, че интернета ми се ебаваше, или не знам защо, докато си поръчвах наколко такива различни клапани и други дреболии, изтресках три или четири еднакви поръчки, щото ми показваше, че ме изхвърля от страницата.
      Добре, че предвидливо оставих под 100€, щото по едно време ми изписа "недостатъчна наличност".
      Ще си имам клапани и други глупости бол.
      ... ако дойдат де.
      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

      Коментар


      • #18
        От три дни се боря с новия кулер и турбината от Iveco, днес борбата приключи безславно за съжаление!Всичко монтирах, нагласих,даже и шибаната P гарнитура смених и в крайна сметка се оказа че турбината е голяма за този двигател,вдига един бар чак към 2800 оборота, до тогава едни пушаци отзад,чудо!Кулера поне стана добре.Аз обаче,тъп и упорит за 4 часа сложих турбината от А6 и лекичко и затворих перките,явно лага от кулера се компенсира и сега мисля че ще е добре. Утре ще има тест и донагласяне на горивото.Това е от мен,някой ако има проект за увеличаване обема на двигателя и има нужда от по голяма турбина мога да го снабдя веднага. Стигнах до извода че в геометрията е истината.Весели празници на всички!
        Не е важно да влагаш чувства, важното е да чувстваш влага...

        Коментар


        • Juiced
          Juiced коментира
          Редактиране на коментар
          Намери си компресор на 56мм от гт1756 или гт2056 със все студената част, слагаш и се раждаш. Ще имаш повече дебит, а на мотора това му трябва, даже няма да се налага да пипаш налягането.

      • #19
        Стъпка по стъпка машината става! Евала за старанието ! Радваш!

        Коментар


        • #20
          Вчера покарах към 200км,понагласих помпата,доволен съм от резултата.Смятам проекта за приключен.
          Не е важно да влагаш чувства, важното е да чувстваш влага...

          Коментар


          • #21
            Първоначално публикуван от Warrer Преглед на мнение
            Вчера покарах към 200км,понагласих помпата,доволен съм от резултата.Смятам проекта за приключен.
            И какво направи с управлението на турбината?
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #22
              Управлява се по същия начин,с актуатор от 200tdi .Явно големия кулер в комбинация с големи турбо пътища компенсира пика на налагането в ниските обороти и сега се държи перфектно.Върви с такава лекота и двигателя не омалява при натоварване.Вчера съвсем не умишлено качих един дълъг стръмен завой на пета,преди там влизах на четвърта и излизах на трета,просто има съвсем различен въртящ момент сега над 1500 оборота.Доволен съм!
              Не е важно да влагаш чувства, важното е да чувстваш влага...

              Коментар


              • #23
                Ъъъ, 200tdi не е ли с уейстгейт?
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Така де, движи. Което значи че турбината е на макс постоянно, докато не вдигне налягане. Както си го представям, ако сътворя същото на моя двигател, ще го уморя скоропостижно заради междинните режими (геометрията набухва всичко възможно към турбината, от което страда проветрението и се вдига EGT), или ще уморя турбото като се кача на няколкостотин метра, от свръхобороти (пак буха всичко, щото въздуха рядък, а пък газовете достатъчно за да я докарат до истерични обороти).

                  За коли, направени така, знам че тругват от брутално ниски обороти, но колко изкарват след като са направени така, нямам идея.

                  Това е аналогично при мен да пусна вакуума дирекно до турбото и да сложа само ограничител на налягане. Турбината ще откача почти веднага щом пипна газта.

                • Warrer
                  Warrer коментира
                  Редактиране на коментар
                  Актуатора не работи само в пълно отворено или затворено положение,оста му започва да излиза около 0,5bar като на 1,2bar се е показала максимално.Според налягането което получава се отваря до определено положение,даже преди да го сложа му бях направил скала на колко налягане до къде излиза,реално колкото повече налягане получава,толкова по-рано разтоварва.Ако искам да разтоварва по-късно/да вдига повече налягане или му натягам пружината или с един буст контролер/кранче му намалям налягането към актуатора.Всъщност е много простичко и има възможност за доста прецизно настройване,в момента вдига един бар към 1700-1800об при динамично ускорение,пренадува до 1,2-1,3 и после връща на 1бар и си го държи при нормално каране.При движение с над 2000об при подаване на газ пренадува до 1,2-1,3 са две три секунди и после пада на 1бар.Трябва да взема някой с мен да снима и ще направя клип как се държи.Ако турбината не е настроена вдига един бар още на 1500об,пренадува до 1,5 бара и после връща на 1,2бара и постоянно разтоварва и надува,развалих половината резби по главата от сваляне на всмукателния колектор докато я направя да работи както искам.Установих също че с повишаване на горивото се променя центровката на помпата,вчера дадох малко предварение и резултата е че вече въобще не пуши дори на високи обороти,температурата на изгорелите газове падна с почти 100 градуса,дърпа повече по баир нагоре и най-важното за мен,имаше едни гадни вибрации точно на 1500об които изчезнаха.Центровката съм и дал 1мм предварение на шайбата на помпата,не знам колко градуса е обаче имам чувството че може да поеме още увеличаване на горивото,в момента въобще не пуши а винта за пълното натоварване е навит с два оборота.Само времето ще покаже колко ще издържи цялата система,факт е че съм доволен от постигнатото,ако турбото утре гръмне просто ще върна оригиналните колектори,новата сърцевина и без друго я карах само три дни
                  Последно редактирано от Warrer; 23-04-20, 14:35.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Знам това. Мисълта ми е че когато налягането е ниско, независимо от оборотите, геометрията е в положение максимално да вдига налягането (което не може да вдигне заради липсата на достатъчно газове на ниски обороти например). Когато турбината я управлява компютър например, той дърпа геометрията към надуване само като натискаш газта, или иначе казано само когато изискваш мощност от мотора. През останалото време турбината стои в максимално разтоварено положение.

                  Именно тия пренадувания означават че "развъртането" може би е нагласено твърде агресивно. Доколкото съм чел има "sweet-spot" между пренадуване и развъртане, при който хем нямаш драстични пикове, хем развърта достатъчно бързо. Това обаче се управлява с вакуум, а не налягане. С налягане не знам дали може да стане. На горните схеми "in-dash needle valve" е за това. От него зависи колко е "пъргава" турбината, а от "dawes valve" до какво налягане да се ограничава.

              • #24
                За сега ще върви така,ако гръмне нещо ще се похваля!
                Не е важно да влагаш чувства, важното е да чувстваш влага...

                Коментар


                • Warrer
                  Warrer коментира
                  Редактиране на коментар
                  10000km и още не е гръмнал!

                • NovemberCharlie
                  NovemberCharlie коментира
                  Редактиране на коментар
                  10000? За 3 седмици?

                • Warrer
                  Warrer коментира
                  Редактиране на коментар
                  Как ги сметна три седмици от Април???

              • #25
                Някой случайно да е слагал om606 на Диско?
                Гледам братята англичани го правят, дали някой в БГ го е правил?
                Не е важно да влагаш чувства, важното е да чувстваш влага...

                Коментар


                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Според мен OM605 ще ти дойде по-изгодно за такъв монтаж. И картер(с маслена помпа), и механична ГНП, се намират по-лесно. А и често го има с ръчна кутия, докато 606 ще трябва да се преправи и това. Отделно, че 605 го има в повече возила.

              • #26
                Някой тук едва ли.
                Тукашните фенове на LR не са най-големите ценители на Мерцедес.

                Diesel pump UK имат всичко за директен монтаж на OM606.
                ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                Коментар


                • Warrer
                  Warrer коментира
                  Редактиране на коментар
                  Точно заради тях се замислих за подобно нещо ама много болезнено излиза накрая,ще струва повече от Диското!По груби сметки целия проект ще излезе 6-7000 лв!

                • Джоу (x3mrjoe)
                  Джоу (x3mrjoe) коментира
                  Редактиране на коментар
                  Намери си двигател, както и някой да ти направи фланеца, като му дай и инфото за готовите неща от UK, да не се лута много.
                  ... а съвсем без пари няма как да стане, дори и сам да правиш всичко.

              • #27
                Днес поръчах фланеца барабар с маховика съединителя и аксиалния лагер,надявам се това да е всичко необходимо от Англия.Двигател си харесах ама без изпускателен колектор,намерих и картер с маслена помпа от W211 204 коня.Да видим до къде ще я докарам!
                Весела Коледа на всички!
                Не е важно да влагаш чувства, важното е да чувстваш влага...

                Коментар


                • #28
                  Браво, все от някъде се почва !

                  ... и пускай по някоя снимка на това което взимаш и как го доработваш.
                  ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                  Коментар


                  • #29
                    Според DHL нещата би трябвало да са при мен на 30 ,всичко ще отиде за чертане при специалист за да не се налага на други луди след мен да плащат по 1100 паунда за 25 кг железа на англичаните. Сигурен съм че и тук си имаме достатъчно добри майстори и машини които да изрекат един преходен фланец и един маховик за по малко от половината пари.Харесал съм си двигател, в понеделник ще отида да го видя и евентуално да го купя.За сега сметката е 2600лв за преходния комплект плюс 900лв за двигателя без изходящ колектор.На първо време още 100лв за колектор,150лв за картер и маслена помпа от W211 204кс,1200 лв механично ГНП И предполагам към 200лв за радиатор от V8,предполагам още към 500лв за нова водна помпа ролки и ремък ако съм късметлия да се размине само с толкова.Сметката не е приятна ама кефа цена няма или поне така казват запознатите.Ако някой знае къде има подходящи машини и майстори да направят копие на преходния фланец и маховика да даде жокер,би било полезно на много луди освен мен.
                    Весела Коледа на всички, да сте здрави!
                    Не е важно да влагаш чувства, важното е да чувстваш влага...

                    Коментар


                    • #30
                      Пращай чертежите или направо железата. Има кой да ги направи качествено.
                      За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                      Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X