Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нов живот за Диско 300tdi

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нов живот за Диско 300tdi

    Отдавна не съм писал във форума и днес ми дойде вдъхновение да споделя какво съм направил по моето Диско.Първия ми контакт с Дискавъри 300tdi беше през далечната 2010г.беше англичанка в ужасно състояние,всичко хлопаше и тракаше,ама не спираше,не вървеше ама и не гореше много обаче не спираше и никъде не ме предаде.Завещах го на баща ми който го търкаляше до преди две години,тогава съвсем взе да умира и аз реших да му купя същото само че в прилично състояние, хем да има и части,той обаче почина миналата година и новото Диско остана за мен,през това време бях горд собственик на Дефендър ултра наточен и със същия двигател 300tdi.Така в един момент се оказах с два Ровъра,първата ми мисъл беше да продам Диското и да си остана с Дефендъра,обаче то такава тясна и неудобна кола като него няма,аз съм 190см и 100кг.Та Дефендъра си намери нов собственик а Диското е моята нова любов.
    Започнах с праговете които бяха изгнили естествено,за мой късмет се оказа че профил 60х120мм влиза точно там където бяха остатъците от праговете.Стана зверски здраво!
    после броня made in BG,поръчах си я от един пич от Хасково за около 260лв ако помня правилно.Последва вграждане на лебедка,гард който свалих от Дефендъра,нови гуми,нов съединител HD,ремонт на раздатката, блокаж на задния диф и компресор които също свалих от Дефендъра,нови дискове и накладки, амортисьори Терафирма Експедишън и нови пружини за средно натоварване.всичко това ми отне около месец. Колата стана доста по прилична като пътно и извънпътно поведение,обаче двигателя все ми идваше слабичък и тромав.Започна се със центровка на помпата,която майсторите които сменяха антренажа преди две години леко бяха объркали или по скоро от незнание не бяха нагласили точно,колата палеше трудно сутрин.Последва смяна на гумучките на клапаните и реглаж, сега са на 0,15 И върви добре.После дойде ред на помпата,ама само с повече нафта не става иска и въздух за да върви добре и да не пуши.Купих хибридна турбина и имаше ефект до някъде,после направих входящия колектор с двойно пълнене.В крайна сметка реших че това турбо е малко и ще трябва нещо по-сериозно.
    Следва епопея на турбините ............
    Не е важно да влагаш чувства, важното е да чувстваш влага...

  • #2
    `Следя с интерес , Харесвам модела удобен салон и сериозна база за надграждане. Сподели ориентировъчно до какъв въртящ момент го докара. Мотора е със солидна конструкция и директно впръскване мисля , че няма да е проблем за охлаждането до около 350 Нм ..

    Коментар


    • #3
      Епопея на турбините......продължение
      Оказа се че имам глава от 200tdi заедно с колекторите,от там се роди идеята че може да се монтира друга турбина,фланеца е стандартен Т25.Един приятел имаше една задръстена със сажди VNT20 от А6 2.5 TDI ,фланеца и е същия Така започна проекта с присаждането и на моя двигател.Разглобих я ,почистих я най-идеално и се оказа че долу горе е в добро здраве,има луфт но няма теч на масло.За да се монтира и за да работи се наложи малко преправене,изхода на студената част се завъртя на 180 градуса,и изработихме нова изходяща тръба която се свързва към оригиналния фланец на ауспуха.До1700 тук добре,обаче тази турбина е с променлива геометрия и се командва с вакуум от компютъра на Аудито,Диското компютър няма и аз за това го обичам.Има тунинг турбина която е с променлива геометрия за този двигател и не командва без компютър от налягането в системата,това ми подсказа че може да има надежда за мен,извадих актуатора вилна турбината от едно 200tdi на мой приятел което вече не е в движение и я заварих на стойката на оригиналния актуатор на 11турбината,взе че стана,имаше нужда само от малко скъсяване на оста и донарязване на още няколко завивки на резбата.О чудо!Върви та се къса,няма нищо общо с вървенето преди,надува си един бар още на 1700 оборота после прави пик до 1,2 бара и се връща на 1бар,чак не вярвам че толкова лесно стана и работи толкова коректно.На помпата съм и дал гориво колкото може да понесе без да пуши много,винта за високите обороти съм го навил с два оборота,буст пина е в най богата позиция,гайката на неговата пружина съм я развил два оборота и от винта съм го нагласил да не пуши.Това е!
      Върви чудно и разхода е около 10/100.
      Следващото ниво ще бъде турбина от Iveco daily 3.0 146кс. Голям кулер и да видим какво ще стане!
      Не е важно да влагаш чувства, важното е да чувстваш влага...

      Коментар


      • Juiced
        Juiced коментира
        Редактиране на коментар
        Според мен нямаш нужда от друго турбо, само си намери компресор от волво хс90 или от ауди 2.7тди.Аудито се намира по-лесно неговото турбо е гтб 1756 и компресора му е 56мм. Ще имаш въздух за 250 коня и ще тръгва рано. Може да вземвш един рвмонтен комплект и да смениш втулките и турбинатa ще изкара едни 80-100к км

    • #4
      Ако имаш възможност, сложи термометър на изгорелите газове. Може да ти спести скъпи ремонти.
      Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

      Коментар


      • #5
        Сложил съм
        Не е важно да влагаш чувства, важното е да чувстваш влага...

        Коментар


        • bullet_pk
          bullet_pk коментира
          Редактиране на коментар
          Може ли снимка на термометъра и от къде го купи? Какви температури държи при нормално каране и настъпване?

          Темата ми е много интересна и следя с интерес.

        • Warrer
          Warrer коментира
          Редактиране на коментар
          Това е датчика за Т на изгорелите газове http://www.kz-tuning.com/index.php?s...uct&show=49648
          При нормално каране със 100км/ч държи около 450 градуса,при напъване "газ до ламарината" минава 750 и отиват към 800 ама това е само за пробата,за няколко секунди.

        • Juiced
          Juiced коментира
          Редактиране на коментар
          С какъв интеркулер си?

      • #6
        Колега, дай малко повечко снимки, ако имаш, като ме интересува решението с управлението на актуатора.
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • #7
          Тук се вижда как съм го капнал на оригиналната планка,като регулирам максималния надув със натягане на пружината а колко рано да надува с положението на лопатките на геометрията.Файда от много ранно надуване няма,може още на 1500об да има 1 бар но явно сместа идва бедна и започват едни вибрации,добре е налягането да се покачва плавно до 1 бар на 2000об,така моя двигател работи най добре, все пак правя трактор а не бегачка.Може би някакъв бууст контролер би бил полезен, аз за всяка настройка разглобявам ,следя налягането,температура на изгорелите газове и да няма много дим отзад,това е.
          Не е важно да влагаш чувства, важното е да чувстваш влага...

          Коментар


          • #8
            Абонат. И на мен ми стана интересно какви ги върши колегата.
            За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

            Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

            Коментар


            • Джоу (x3mrjoe)
              Джоу (x3mrjoe) коментира
              Редактиране на коментар
              Такива теми ме кефат, щото има креативност, другото е поръчваш квото някой е написал или казал, че е за теб, и слагаш. Не че е лошо, ама ми е постно.

          • #9
            Не е важно да влагаш чувства, важното е да чувстваш влага...

            Коментар


            • Warrer
              Warrer коментира
              Редактиране на коментар
              Ползваям оригиналния накрайник на актуатора от VNT 20,навива се директно на актуатора от 200tdi.
              A турбинката е за Iveco Daily 3.0 ще видим какво ще се случи и с нея и голям кулер.Много ми се иска да намеря добър въртящ момент в ниските който плавно се разгръща,без вибрации.
              Живот и здраве скоро ще разберем.

            • bvp
              bvp коментира
              Редактиране на коментар
              Турбото от 2,5 ТДИ е доста "лагаво" в ниските обороти. Имам опит със същото VNT20, монтирана на 1,9 ТДИ. До 2400-500 оборота, не може да я накараш да се развърти добре, обаче после си имаше сила до 4500 оборота. На мен ми извади почти 200 коня това турбо на 1,7 бара налягане. Какви коне ще гониш с турбото от 3,0?

            • Juiced
              Juiced коментира
              Редактиране на коментар
              1.9 е малка кубатура за това турбо, което е от 2.5 л 6 цил. мотор. За 1.9 е супер хибрид от 1749вб. Тогава тръгва рано и не е лагаво бута си 200 коня спокойно

          • #10
            Искрено се радвам за успеха на начинанието. Този двигател е недооценен и пренебрегван. Само едно почистване на радиатора за да може да отвежда по голямото количество топлина. Следя с интерес. Харесвам този модел "трактори" хем малко горят, хем са им ефтини консумативите . Със здраве да си го караш и безаварийно . Фен съм ти!

            Коментар


            • Warrer
              Warrer коментира
              Редактиране на коментар
              Така и така ще слагам голям кулер,може да сложа радиатор от осмак,не че някога ми е загрявала с този радиатор.

          • #11
            Опита ми с тоя модел показва една характерна особеност. на модела. Задължителна е абсолютно херметична охладителна с - ма (без течове и изправна капачка на радиатора). Пробката за обезвъздушаване е по високо (или на нивото) на капачката, при падане на нивото, датчика (за t) няма как да отчете високата температура (при липса на охлаждаща течност) и става белята. Проблема е характерен включително и за 2,5 помпа дюза. Първото , което съм правил , като форсирам дизел е да му сложа нов радиатор и проверя виското .(един вид правя се на мъдър , защото се е налагало да ремонтирам доста чужди коли след , чип тунинг, и форсиране) . 90% от случаите проблема е бил недостатъчно охлаждане( задръстен радиатор, неподходящо масло като качество и количество(напомпения автомобил е хубаво да се кара на горната граница на щеката ,

            Коментар


            • #12
              Това за радиатора не е баш така. Пуснал съм нафта, вятър на 0,9 (знам че е малко) помпата зацепена с един зъб грешка и не мога да задам предварение повече от 5 градуса. За сметка на това от 5 години карам Дифендъра 200 без виско, без перка и без ел перки. Който не вярва да дойде да гледа. То няма такава разтоварена гад. Може и да е заради закъснението.
              За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

              Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

              Коментар


              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Виждали сме го...

            • #13
              Така ще изглежда турбинката от Iveco обаче има доста неща да се преправят ,ще я правя когато ми остане време.На тази от аудито почти всичко пасва без много преправене,с голямата обаче филма ще е друг.
              Не е важно да влагаш чувства, важното е да чувстваш влага...

              Коментар


              • #14
                Първоначално публикуван от Warrer Преглед на мнение
                Сложил съм
                А ше разкажеш ли кога какво показва ?
                ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                Коментар


                • Warrer
                  Warrer коментира
                  Редактиране на коментар
                  #5.2 Разказал съм по-нагоре

                • Джоу (x3mrjoe)
                  Джоу (x3mrjoe) коментира
                  Редактиране на коментар
                  Погледнах, явно съм го пропуснал, че е коментарче.

              • #15
                Супер! Най-после свежа, интересна и ТЕХНИЧЕСКА тема в този форум!
                Колега, ако не ти мине мерака, ще се радваме да споделяш какво и докъде си свършил
                о 88 з 417 оо 4 - Стоян

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X