Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

    Нещичко и от мен. Може да е полезно някому.
    Преди около 2-3 месеца ми смениха ангренажния ремък, като покрай това се снабдих и с нов антифриз. Преди въпросната смяна се случи няколко пъти да загрее при продължително изкачване. След смяната, смея да твърдя, че стрелката не мърда, но пък за сметка на това, загрява автоматика и трябва да спирам да се охлажда, но това се случва при много по-сериозно натоварване по нагорнище (турската част на Странджа, цялото семейство и с много багаж). Предполагам, че проблемът е бил в стария антифриз и след смяната нещата заспаха. За загряването на автомата се споменава в клиентското ръководство, така че това не ме притеснява.

    Коментар


    • #62
      От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

      Колеги, явно е, че след толкова писания в тази идруги такива теми за загряване на джипките ни не можем да дадем еднозначен отговор на въпроса "ЗАЩО", но ще се опитам и аз да порасъждавам по темата, защото и моето джоганче "загрява"??? на баир . Писал съм вече по темата и разсъждавахме заедно дори и за отношението на броят на лопатките на водната помпа за загряването, ама след като виждам, че всички правим само догатки (няма как да бъде другояче само от монитора и клавиатурата) запроблема да дам още храна за размислите ни:
      Та след като изпосмених всичко (термостат-2бр., водна помпа, антифриз, чистене на радиатор (вън и вътре), пуснати в нови връзки маса (акумулатор-купе и акумулатор -двигател) и пак стрелката ми играе кючек на таблото на баир на магистралата след чесане по кратуната с омаслени ръце пред отворения капак на Рейнджа и опит да си обтегна още и още пистовия ремък, въртящ алтернатора, водната помпа и в паразитни шайби се замислям ....ДАЛИ? На Рейнджа П38 обтягането на въпросния ремък става автоматично от една планка, на която е закачена паразитна ролка и която планка се обтяга автоматично от една джиджавка като амортисьорче. След няколко удара на омазнените ръце по блока и много голямо желания за ..майка му го свалих и установих, че се е надървило яко(както трябва според мен, за да обтяга ремъка), ама...знам ли. Започвам да си мисля, че при големи обороти и /или натоварване на двигателя това чудо, ако е вече сбогом може да изпуска от якостта си и да охлабва ремъка, а той да превърта и да не върти както трябва помпата. На тази мисъл ме навежда и чат пат(в годината 2-3 пъти) показващия се на таблото ми надпис "ALTERNATOR FAULT", който след като загася и запаля отново изчезва! А как мислите, а???
      Ssangyong Rexton, MT, 2.9D, 2004
      Chrysler Grand Voyager 3.3, AT, 1996

      Коментар


      • #63
        Започвам да си мисля, че причината е в прекомерните електроники по машините. Колкото по сложно е дадено устройство, толкова са по големи шансовете да се развали с течение на времето.
        Аз се замислям за прецизен темометър, чийто датчици да залепя на главата единия и другия на радиатора. Аз имам такъв, но работи на 220в. Работи прекрасно, използвам го за домашното казанче за ракийца........... Той може да включва и изключва агрегати и ел. уреди. Работи и с няколко датчика, ще проверя точно как беше. Мисля, че имаше от тях и на 12в. Само това ще ми покаже реалната температура на радиатора и главата при натоварване. И ще си го оставя за постоянно в колата, само да го намеря........
        Ето го..::

        http://picasaweb.google.bg/lh/photo/...eat=directlink

        http://picasaweb.google.bg/lh/photo/...eat=directlink

        Чудесна машинка, работи до 1/100 от градуса....мисля че беше около 30лв и 7-8лв датчик.
        Мдаааа направих справка. Имат специално за автомобил. едновходов, т.е работи само с една сонда 68лв+20лв сонда. Имат също така преносим двувходов уред с батерия 9в 130лв. Китайчугите пък имат..............ама за това съм писал.
        Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 27-07-10, 13:11.
        Роден рибар, а принуден да работи.......

        Коментар


        • #64
          От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

          Първоначално публикуван от EU_BG_akademika Преглед на мнение
          Започвам да си мисля, че причината е в прекомерните електроники по машините.
          Причината за кое? Датчика е просто терморезистор, както на колите от 100 години без грам електроника. Часовника на таблото - и той класическа конструкция. Остава просто да се провери коректната им работа, а това става лесно.

          Лошото е че понякога имс трудно забележими дефекти, които могат да ти скъсат нервичките. Например лека пукнатинка някъде, където не се вижда. От там си надува, прави мизерии и прочие, а докато не се мине на рентген (или каквото там) и не се анализира дали има газове в антифриза - нъц. Все правиш, а то все загрява.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #65
            От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

            Колега, при мен се оказа воден радиатор. 70 лв ремонт(почистване) проблемът ми се реши тотално, а в Дару ми взеха маса пари за смяна на термоста, водна помпа, даже ми твърдяха, че са чистили радиатора, както и че новата воднапомпа, която са ми сложили е с метална турбинка - ДА, ДА, ама НЕЕЕЕЕ.
            Поздрави!
            Ssangyong Rexton, MT, 2.9D, 2004
            Chrysler Grand Voyager 3.3, AT, 1996

            Коментар


            • #66
              От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

              Аз, свалих почистих и стегнах много здраво, клемите на двата акумулатора, пуснах маса към купето 14 квадрата/ към мотора не пуснах защото не ми остана кабел, ще пусна следващия път/ и монтирах един термометър на холендъра на горния маркуч от радиатора. Резултата.....
              1. сутрин рано не загрява, ама околната температура не минава 25 градуса. на мотора 70 градуса
              2. в 14 следобед тръгна да загрява, но по баир с доста газ и включен климатик......бях сам неможах да премеря температурата, няма кой да ми държи и гледа мултицета....... околната температура малко на 30 градуса
              3. стрелката вече не подскача, а съвсем плавно се придвижва към червеното......
              4. има разминаване м/у термометъра на колата и допълнително монтирания, като допълнителния е много точен и е калибриран с точност 0.1 градуса. Само незнам каква е разликата м/у температурата на блока и мястото където влиза горния маркуч на радиатора, но едва ли ще е повече от градус два
              Сега остава да пусна маса към мотора и да премеря аджеба, колко градуса е температурата когато стрелката дойде на края на бялото................
              Това за сега от мен....
              Роден рибар, а принуден да работи.......

              Коментар


              • #67
                От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                За какъв термометър говориш ? Стана ми интересно. Покажи снимков материал за нововъведенията. Въпросният термометър постоянно ли си е там или е подвижен ?
                Тази земя, по която тъпча сега,
                тази земя, която пролетен вятър пробужда,
                тази земя – не е моя земя,
                тази земя, простете, е чужда.

                Коментар


                • #68
                  От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                  Първоначално публикуван от EU_BG_akademika Преглед на мнение
                  Аз, свалих почистих и ...
                  Колега, гледам от доста време се мъчиш с това загряване. Хубаво, премери с друг уред температурата и сравни с часовника на таблото. Според мен обаче вървиш в грешна посока. Няма как като не е натоварен двигателя, часовника да показва вярно, пък като се натовари да "лъже".
                  Преди да тръгнеш да търсиш проблема дали не е "елекрически" трябва да си сигурен дали не е механичен. По принцип е просто и е изписано маса по въпроса. Системата е двукръгова и се управлява от термостат. Еее, проверка на термостата. Елементарно, ама не чак толкова - като "прегрее" хвани изходящия маркуч на радиатора и трябва да е айде не горещ, ама бая топъл. Разликата е че входящия е горещ и циркулирайки водата през радиатора се охлажда. Що не е чак толкова елементарно, ами ако няма циркулация долния пак ще си е студен, нищо че термостата е изправен. Значи тук за да илиминираме проблема термостат временно го премахваме от веригата. Сега нищо не стои между двата кръга. Впрочем седи - радиатора и помпата. Радиатора не е проблем на място да се промие. Остана водната помпа! На някой двигатели има възможност да се опипа през гнездото на термостата и това е добре. Ако няма обаче е сложно, трябва да се демонтира. Във всеки случай това е последния възел който трябва да се гледа. Аз бих го оставил за най накрая - преди демонтажа на главата така или иначе ще стигна до нея. Свалям я и ако е изправна продължавам.
                  Остана вискомуфата. Елементарно и пак не чак токова. Махни тия вестници. Като "загрее, прегрее" спри и изрежи газта, трябва да извие яко, като "хеликоптер". И защо не чак толкова - ами пак от въпросната "циркулация". Като я няма, нали казахме че радиатора макар и изправен е студен, тоест не нагрява биметалната пластина и виското не "зацепва". И кво правим?
                  Въоръжаваме се с едно щише с вода и газ по баира. Като "загрее, прегрее" спираме, дигаме капака и почваме - изрезваме газта и слушаме виското, обарваме радиатора и маркучите - казахме горе горещо, долу топло.
                  Е, да де, ама пак грее. Нали обарахме горния маркуч и е горещ - нормално, ама не трябва да е твърд. Тук критерия твърд е относителен. Затова взехме шишето. Вадим маркуча от гърловината на радиатора и го топваме в него. Имал ли си аквариум с рибки и помпичка да вкарва въздух в него? Е за такъв ефект гледаме. Има ли го, гарнитура или глава.
                  А пък най простия тест за "надуване" е като поистине до към 30-40*'да отвиеш капачката на радиатора. С голям парцал и по внимателно. Не трябва да има налягане така че да изхвърли вода.
                  Не продължавай да караш докато не се изясни проблема, че освен главата ще прее..ш целия двигател!
                  Последно редактирано от Аndro 160; 10-08-10, 11:37.

                  Коментар


                  • #69
                    От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                    Първоначално публикуван от EU_BG_akademika Преглед на мнение
                    Аз, свалих почистих и стегнах много здраво, клемите на двата акумулатора, пуснах маса към купето 14 квадрата/ към мотора не пуснах защото не ми остана кабел, ще пусна следващия път/ и монтирах един термометър на холендъра на горния маркуч от радиатора. Резултата.....

                    Това за сега от мен....
                    Я да уточним вие за какъв автомобил пишете/говорим.
                    Темата е за 300Tdi на Range Rover Classic.
                    Land Rover Discovery:
                    - ... "Най-хубавото на тази джипка е, че като закъсаш, можеш да си седиш вътре комфортно.".
                    Land Rover, може да те закара навсякъде, но може и да не те върне!

                    Коментар


                    • #70
                      От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                      Колеги набързо.......за което се извинявам
                      1.няма снимка на джипа с термометъра, но самия термометър го има в пост 63
                      2. Виското е чисто ново, оригинално, работи. Пробвам на загрял двигател като загася........ спира почти с мотора. Старото спираше след 10 оборота...
                      3. Може да е термостат, не съм проверявал долния маркуч, но преди да пробия радиатора не грееше.
                      4. Питата на радиатора е чисто нова, правиха я в Добрич, мои са само казанчетата на радиатора. Имам чувство, обаче, че е с по малко на брой и по широки тръбички, оригиналните са страшно финни, но си събира същото количество охладителна течност.
                      5.Не духа не хвърля и не губи течност.
                      6. Колата е хайлукс сърф или 4 рънър 3.0Л дизел
                      Споделям тук защото всички симтоми на загряване са аналогични и няма нужда от нова тема.
                      Роден рибар, а принуден да работи.......

                      Коментар


                      • #71
                        От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                        Развитие няма, дори леко влошаване. Трябваше в събота да го покарам, още на първите 5 минути водата достигна нормална работна температура по прибори, което за този двигател е ненормално бързо. След още 2 минути взе да се покачва и още преди да стигне гранични стойности, се прибрах обратно. Отворих преливното казанче и бръкнах вътре с пръс( много внимателно). Учудващо можех спокойно да го държа вътре, температурата беше нещо като 50 градуса, много далече от работните 90 при които щеще да е невъзможно да си държа пръста вътре. Явно проблема е или в термостата( той е нов) или нещо в електриката. Ще има развитие след 15 септември, сега нямама време и ресурс да се занимавам с джипа. но ми се върти в главата първо една тотална диагностика, преди да чистя радиатор, сменям тръби и прочие.
                        LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                        www.ADV-Bulgaria.com

                        Коментар


                        • #72
                          От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                          Реших да вдигна темата, защото забелязах същите симптоми и при мен:

                          Тъй като джипката беше с вода вместо антифриз в Събота охладителната система беше щателно промита и заредена с 6 литра концентрат от Valvoline, премерих след това температурата на замръзване -40оС. И така идва Неделя, първо изкачване на 15 км от Смолян до Пампорово температурата стои на средата и не помръдва. Движение по АМ Тракия и изкачване към тунела от Пловдив за София. Скорост 130-140. Като подам газ за да не умалее колата на наклона забелязах как температурата се покачва стремглаво към червената зона. Отнема ли от газта почва да спада стрелката веднага. Много любопитно ми стана. Дадох газ до долу и температурата стигна до делението преди червената зона. Спрях преди тунела и отворих капака. Никакви симптоми на прегряване. нямаше, връщам се в купето, поглеждам показанието и стрелката отново е на средата. Та така няколко въпроса:

                          Нямам книжка за Диското 300ТДИ и не знам по куция часовник на таблото, кое каква температура е. Има една зона долу където е студено дълъг участък заграден от две черти (обикновено стрелката стои на средата на този участък) и червена зона.

                          Колегата zzlatev до къде стигна с разследването на неговия проблем. И в неговия случай и в моя ми мирише на кофти връзка или маса.

                          Коментар


                          • #73
                            От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                            Първоначално публикуван от Filo Преглед на мнение
                            Реших да вдигна темата, защото забелязах същите симптоми и при мен:

                            Тъй като джипката беше с вода вместо антифриз в Събота охладителната система беше щателно промита и заредена с 6 литра концентрат от Valvoline, премерих след това температурата на замръзване -40оС. И така идва Неделя, първо изкачване на 15 км от Смолян до Пампорово температурата стои на средата и не помръдва. Движение по АМ Тракия и изкачване към тунела от Пловдив за София. Скорост 130-140. Като подам газ за да не умалее колата на наклона забелязах как температурата се покачва стремглаво към червената зона. Отнема ли от газта почва да спада стрелката веднага. Много любопитно ми стана. Дадох газ до долу и температурата стигна до делението преди червената зона. Спрях преди тунела и отворих капака. Никакви симптоми на прегряване. нямаше, връщам се в купето, поглеждам показанието и стрелката отново е на средата. Та така няколко въпроса:

                            Нямам книжка за Диското 300ТДИ и не знам по куция часовник на таблото, кое каква температура е. Има една зона долу където е студено дълъг участък заграден от две черти (обикновено стрелката стои на средата на този участък) и червена зона.

                            Колегата zzlatev до къде стигна с разследването на неговия проблем. И в неговия случай и в моя ми мирише на кофти връзка или маса.
                            Провери ли термостата дали е в ред, и дали изобщо има сложен? Една от причините за подобно поведение е точно блокирал в някакво положение термостат, или изобщо липсващ такъв. По тоя начин нито може да затвори малкия кръг, та да принуди охлаждащата течност да минава през големия, нито може да затвори големия при студен двигател така че да загрее до работна температура. Така хем без зор трудно загрява, хем със зор бързо прегрява.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #74
                              От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                              Как ги вдигате тея 130-140 км/ч с 300тди не знам, май зависи от задкормилното устройство.
                              Стрелката на "куция" часовника трябва да стои по средата на скалата, независимо дали качваш Пампорово или "летиш" по АМ.
                              Откъде обезвъздушихте системата след смяната на антифриза? На 300 тди има една пробка/тапа на радиатора и една на корпуса на термостата, тази на термостата е на по - висока точка, оттам трябва да се надува.
                              Не бързай ако искаш да стигнеш
                              __________________________________
                              Discovery II TD5 10P

                              Коментар


                              • #75
                                От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                                Първоначално публикуван от Михаил Преглед на мнение
                                Как ги вдигате тея 130-140 км/ч с 300тди не знам, май зависи от задкормилното устройство.
                                ...
                                Аз спокойно си карам с 130-140 по магистралата и мога и до 150 км/ч с 200ТДИ. Немам никакви грижи. Ако не можеш да ги вдигнеш имаш някакъв проблем.

                                За Filo - обезвъздуши и пробвай пак, ако не помогне - термостата, ако и това не помогне - ще мислим пак.
                                Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
                                LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
                                Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X