Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

    Първоначално публикуван от Lazar Преглед на мнение
    Карал съм цяло лято с изпуснало виско. Загряване повече от нормалното само при продължително стръмно изкачване с ниска скорост.
    Карам с номер монтиран централно на решетката пред радиатора. Загряване повече от нормалното само при скорост над 80км/ч по магистрала.
    Карал съм с 4(!) литра по-малко охладителна течност. Загряване повече от нормалното винаги при скорост по-висока от 60км/ч.

    Това с диско 200тди. Климатик нямам.
    Сьгласен.Карал ли си оффроуд при тия условия - без виско,без 4 литра антифриз и с номер на радиатора?Е това ми трови нервите - кьде е врьзката между климатика и охлавителната система - ремька на водната помпа?

    Ако няма достатьчно антифриз ще му бьрка и работата на перките,а и ще загрява по-бавно или по-точно ще му показва забавено загряване.

    Ремька закьсано има ли?Набиват се парчета и мрьсотия по пистите на ролките по които вьрви ремька,почва да се закьсва и припльзва.И на мен не ми се вярваше ама като смених един Коунтитек след като го бяхме сваляли 20 дни преди това за поправка на сервопомпата и повярвах.

    2:30 сутринта,стискам палци утре като се сьбудя да сте решили проблема.
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #32
      От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

      Злати, имам същия проблем на моето Диско 300 tdi и подкрепям версията за лошата маса на двигателя. Веднага обяснявам защо: за пръв път ми се случи през лятото, с ремарке и климатик на магистралата към София преди Траянови врата. Карах с около 100 км/ч, когато изведнъж стрелката тръгна нагоре. Намалих оборотите и пълзенето на стрелката нагоре се забави, но не спря. Продължавах да я следя постоянно. Изключих климатика и стрелката рязко падна, но не на средата, а малко по-нагоре. Вече бях стигнал до тунела и включих фаровете.....внимание...стрелката "скочи" почти в червеното..не ми казвайте, че температурата може да се променя с такава скорост. Веднага изключих фаровете и стрелката се върна малко над средата. Пак ги включих - пак "прегряване"! Подчертавам, че през това време не съм усетил загуба на мощност на двигателя, което би трябвало да се появи при прегряване. Същото ми се е случвало още 5 или 6 пъти пак там, а един път и на равно на магистрала на скорост над 130 км/ч - пак с ремарке и климатик. Още нещо - понякога, в момента на включване на фаровете за миг стрелката на скоростомера пада до нулата и пак се вдига до реално показание. Изводът според мен: при висока околна температура, натоварен двигател и включен климатик може да се повиши температурата на двигателя, но лошата маса "преувеличава" ефекта като води до лъжливи показания на уреда. Още не съм проверявал съпротивлението на "масата", но липсата на, каквито и да било други признаци на лоша работа на двигателя ме карат да си мисля, че именно тя е причината.
      00359893488603

      ....нямам си вече LR...

      Коментар


      • #33
        От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

        В комбинация и трите варианта ли? Не бих си го позволил.

        Доколкото съм информиран относно предисторията, термостата е бил сменен без да има нужда. Както и виското, което обаче го изключвам изцяло от играта. В гората винаги е по-хладно отколкото на магистралата. Освен това, по черно друса, а по магистралата - не.

        Коментар


        • #34
          От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

          Първоначално публикуван от zlatoto_zd Преглед на мнение
          .. лошата маса "преувеличава" ефекта като води до лъжливи показания на уреда. Още не съм проверявал съпротивлението на "масата", но липсата на, каквито и да било други признаци на лоша работа на двигателя ме карат да си мисля, че именно тя е причината.
          Е точно за това писа Бенцбоса. Като "прегрее" стреляш с термометъра. То ше си каже само. Отделно( и принципно ) ел. системите в един офф-автомобил са предпоставка за подобни сценарии.

          Коментар


          • #35
            От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

            Подозирам, че утре ще имам време да направя експеримента със замерването на температурата. Но кажете все пак с какъв термометър да го направя и откъде да го взема ? Утре е неделя все пак.
            Тази земя, по която тъпча сега,
            тази земя, която пролетен вятър пробужда,
            тази земя – не е моя земя,
            тази земя, простете, е чужда.

            Коментар


            • #36
              От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

              Първоначално публикуван от zlatoto_zd Преглед на мнение
              Злати, имам същия проблем на моето Диско 300 tdi... Вече бях стигнал до тунела и включих фаровете.....внимание...стрелката "скочи" почти в червеното..не ми казвайте, че температурата може да се променя с такава скорост. Веднага изключих фаровете и стрелката се върна малко над средата. Пак ги включих - пак "прегряване"!
              Имал съм същия проблем на Тойота. Оказа се лоша връзка (маса). Това е точно така.


              Първоначално публикуван от zlatoto_zd Преглед на мнение
              ... Подчертавам, че през това време не съм усетил загуба на мощност на двигателя, което би трябвало да се появи при прегряване.
              Не съм съгласен. Прегрявал съм зверски Ленд Крузер на магистралата (струва едни пет хиляди лева) и колата вървеше като влак през цялото време, никаква загуба на мощност. Роди, доляхме има няма 14 литра и я прибрах на ход (с около 100) до София.

              Смятам, че на Злати проблемите са някъде в тоците, които, не се обиждайте но при тези коли са си характерни. Дифендъра от нов ми правеше проблеми с маси (появиха се на около 30-40.000км). Бях със Злати трите дена и зор за колата и двигателя нямаше никъде. Никъде. Твърдения, че двигателя се мъчи на бавни със средна скорост от няма 15км/ч са несериозни. На магистралата - 100-110.

              Няма връзка с неговия проблем според мен, но тъй като се говори тук за това, имайте предвид, че уредите за измерване на температурата при различните марки и модели имат различна инертност. Казвам това, за да не се водите сляпо по указанията на уреда. Какво става "отзад" е една друга тема...

              Коментар


              • #37
                От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                Първоначално публикуван от Lazar Преглед на мнение
                Е точно за това писа Бенцбоса. Като "прегрее" стреляш с термометъра. То ше си каже само. Отделно( и принципно ) ел. системите в един офф-автомобил са предпоставка за подобни сценарии.
                На Бенцбоса му е лесно - ония "стрелящите" джаджи при него се търкалят по пътя, а аз не съм го виждал "на живо" това нещо.....
                Една (две) весели истории в подобна ситуация.. Двете са идентични, но с различни коли. Лада и Пасат 1 загряват на магистралата, а в града и на ниска скорост нямат проблем. Двете истории ми се случиха през 7-8 години. Обикаляме около Ладата и търсим проблема. Изведнъж се усещам, че като мина пред колата ме лъхва горещ въздух в краката. Колата работи на място.......що пък духа горещо напред???!!! Щото някой "майстор" е разменил местата на захранващите кабели на вентилатора - той си духа напред и в града няма проблем, но на магистралата насрещния поток неутрализира вентилатора и колата започва да грее...беше весело..между другото при много булдозери, трактори, стационарни двигатели системата е такава - вентилаторът духа напред за да не обдухва с горещ въздух и без това топлия мотор..
                00359893488603

                ....нямам си вече LR...

                Коментар


                • #38
                  От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                  Първоначално публикуван от zzlatev Преглед на мнение
                  ....из Родопите нямаше никакъв проблем, въпреки че мъчих джипа по бая наклони и камънаци на бавни, но без включен климатик. Обаче навръщане на магистралата, при включен климатик и 30 градуса външна температура, машината взе да грее. Спряхме, изчакахме да охлади изключихме климатика и продължихме пак. На първия по-сериозен баир машината пак качи докъм 100-105 градуса и се наложи да пускам парното, за да отнема топлина. ......
                  Не се изказвам компетентно, но точно тези условия ЕДИНСТВЕНО водят до греене при мен ... МАГИСТРАЛА + БАИР .... двигателя се товари много повече отколкото на бавни в гората. При мен (макар и на друга кола) статистиката е безотказна. Пробва ли да свалиш и предавката и скоростта на движение? Обзалагам се че това ще го охлади веднага. А климатика... просто е помогнал малко на баира и въздушното съпротивлене да си свършат работата.
                  Technical Rescue Direct - life lies in courage
                  http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                  Коментар


                  • #39
                    От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                    Добре,де-вентилатора(вентилаторите)на климатика духат толкова силно назад и охлаждат толкова добре и радиатора на двигателя,че ако те работят не виждам друга причина освен:
                    -боклуци м/у питите на кондензатора на климатика и радиатора на двигателя
                    -приплъзващ пистов ремък-общ за компресора и водната помпа,както каза Бенцбоса
                    -чист концентрат антифриз
                    Да се има предвид,че проблема се случва след смяна на антифриза-може да има разхерметизиране на охл. система от нещо незатегнато,например...?Затова попитах има ли загуба на антифриз?Също на отиване и на връщане имало ли е сравнително голяма разлика в температурата на външния въздух?
                    Злати ще се появи ли скоро да каже открил ли е причината...?
                    Последно редактирано от mbenz; 17-07-10, 15:36. Причина: допълнение
                    много автомати-слаби резултати!

                    Коментар


                    • #40
                      От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                      Ремъците който въртят двата агрегата, водна помпа и компресора на климатика са различни/отделни.
                      Злати като открие проблема ще го сподели.

                      Още една сходна тема: ...ЦЪК
                      Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 17-07-10, 21:02.
                      Land Rover Discovery:
                      - ... "Най-хубавото на тази джипка е, че като закъсаш, можеш да си седиш вътре комфортно.".
                      Land Rover, може да те закара навсякъде, но може и да не те върне!

                      Коментар


                      • #41
                        От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                        Ама всичките са към шайбата на коляновия вал
                        Проба-грешка, проба - грешка...

                        Коментар


                        • #42
                          От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                          Първоначално публикуван от peppy Преглед на мнение
                          ... концентрат ...
                          Тук можете да спрете да мислите повече. Чистият етиленгликол носи НЯКОЛКО ПЪТИ по-малко топлина от чистата вода. Има крайно малък брой двигатели, предназначени да работят с чист гликол. Този едва ли е от тях.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                            Е и моето е почти изцяло с концентрат - 10л с 1.5 литра вода.

                            Коментар


                            • #44
                              От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                              Лазо, климатик имаш ли?

                              Коментар


                              • #45
                                От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                                Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                                Лазо, климатик имаш ли?
                                Няма.Аз имам обаче.И имах същия проблем,само че еднократно.120км/ч,на магистрала,влючен климатик,продължително изкачване.Климата допълнително товари мотора,може би е от това...Интересно ми е каква ще е развръзката.Климатика го изключвам винаги преди баир,не за друго,не ми стига мощност...
                                Виден столичен ихтиолог

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X