Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

    Имам следния странен проблем. Преди дни смених вискомуфата, термостата и продухах цялата система с нов антифриз. След което потеглих малко да покарам по черно. 3 дни из Родопите нямаше никакъв проблем, въпреки че мъчих джипа по бая наклони и камънаци на бавни, но без включен климатик. Обаче навръщане на магистралата, при включен климатик и 30 градуса външна температура, машината взе да грее. Спряхме, изчакахме да охлади изключихме климатика и продължихме пак. На първия по-сериозен баир машината пак качи докъм 100-105 градуса и се наложи да пускам парното, за да отнема топлина. След това до София, с ниски обороти и скорост, нямаше проблем.
    Проблема е наистина странен, защото по някакъв начин явно климатика отключва нещо, което води до греене. А не би трябвало, всичко по охладителната система е проверено, само радиатора не е промиван. На отиване карах и по-бързо, с по-високи обороти и без клима, и проблем нямаше. Боркозин спомена за някакъв голям бушон на климата, който при него изгорял и водел до абсолютно същия проблем. От друга страна пък поставената лебедка определено влошава потока на охлаждащия въздух към радиатора, но чак толкова... Самото загряване е доста рязко, става за минута-две. Наистина не знам какво да правя, давайте акъл
    LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
    www.ADV-Bulgaria.com

  • #2
    От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

    При мен се получаваше същото от лоша маса на купето.
    Аз си го обяснявам че когато се включи консуматор с по-голяма мощност и масата е била лоша става още по-лоша и направо изчезва и от това се променя показанието на уреда за температурата. При мен тази маса се прехвърляше през жилото на ръчната и когато ползвах дългите след 3тия ден изпуши от централната конзола и разбрах че проблемът е от там. Пуснах отделна маса и нещата заспаха (уредът за температурата отново заработи както трябва).
    Това е само предположение, при теб причината може да е друга... успех с намирането на проблема.

    Поздрави
    Bugatti on off road :-D

    Коментар


    • #3
      От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

      Благодаря за инфото. Явно е нещо такова, ти си втория, който говори за по-скоро електрически проблем. Ще почна да ровя в тая насока. Лазар спомена и за лошата вентилация, при него дошла от смяна на мястото на номера и поставянето му пред радиатора. Абе, ще го открия, аме на аз , а майстора.
      LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
      www.ADV-Bulgaria.com

      Коментар


      • #4
        От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

        Злати при мен миналото лято беше абсолютно същото. Всичко испосмених с изключение на радиатора. Есента нещата си дойдоха на мястото, но това лято при първото затопляне и пускане на климатика пак се появи. Сега не смея да карам на климатик.
        Сега като се замисля и при мен има някакъв проблем с тоците от рода на може би слаба маса. Примерно при включване на мигач при ниски обороти радиото изчезва. Като вдигна оборотите всичко си идва на мястото.
        Но мисля че уреда не лъже, а загряването си е истинско. А къде е логиката и връзката между слаба маса и загряване на двигателя ????????
        Последно редактирано от vladstudio; 15-07-10, 14:03. Причина: Добавяне на мисли.
        Тази земя, по която тъпча сега,
        тази земя, която пролетен вятър пробужда,
        тази земя – не е моя земя,
        тази земя, простете, е чужда.

        Коментар


        • #5
          От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

          За да изключите слаба маса, премерете с мултицет пада на напрежение между двигателя и купето. После между двигателя и минуса на акумулатора, и най-накрая между минуса на акумулатора и купето. Това с максимално възможни включени консуматори. Така ако някъде има проблем, лесно ще разберете. А връзка между лоша маса и истинско загряване, естествено няма. Не и пряка. Ако обаче двигателя се управлява от компютър, може и да има - компютъра да не си чете някой датчик/ци като хората, и в следствие да не управлява двигателя като хората.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #6
            От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            За да изключите слаба маса, премерете с мултицет пада на напрежение между двигателя и купето. После между двигателя и минуса на акумулатора, и най-накрая между минуса на акумулатора и купето. Това с максимално възможни включени консуматори. Така ако някъде има проблем, лесно ще разберете. А връзка между лоша маса и истинско загряване, естествено няма. Не и пряка. Ако обаче двигателя се управлява от компютър, може и да има - компютъра да не си чете някой датчик/ци като хората, и в следствие да не управлява двигателя като хората.
            Директно на акумолатора при работещ двигател напрежението е около 16 В, в същото време премерено на изхода на запалката е почти 12 В. Значи има нещо гнило по трасето. Казвам около и почти защото мерих не с мултицет, а с някакъв уред със светлинна индикация. Но все пак разликата е явна.
            А компютъра на 200 ТДи е някъде между ушите на задкормилното устройство, но ако се вярва на дъщеря ми между моите две уши има само конец, който ги държи да не паднат.
            Тази земя, по която тъпча сега,
            тази земя, която пролетен вятър пробужда,
            тази земя – не е моя земя,
            тази земя, простете, е чужда.

            Коментар


            • #7
              От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

              Аз също предполагам , че е лоша вентилация. Задръстен външно радиатор, вътрешно също (макар и промит както казваш), провери и новото ВИСКО.
              Успех.
              [SIGPIC][/SIGPIC]
              DISCO 1-200TDI-бял...

              Коментар


              • #8
                От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                Ако си сложил от евтините вискомуфи от падок е нормално. При мен евтината изкарва обикновено по няколко месеца, ама може да се е случила съвесем калпава.
                Пробвай, като почне да качва градусите да изфорсираш - ако виското работи се чува специфично бучене - няма как да го сбъркаш - ако не се чува, значи е виското.
                "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                Коментар


                • #9
                  От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                  Баф тва виско,колко напор на вьздуха дава?Тя не откача ли на дадени обороти?На максимума обороти колко вьздух дава - 40 кмч,45?
                  Няма значение виското на магистрала,3 дни карана в планината и не грее,а на магистрала ДА.

                  Замери температурата с лазерен термометьр и пак говирим.
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • #10
                    От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                    Първоначално публикуван от chris_vicom Преглед на мнение
                    Ако си сложил от евтините вискомуфи от падок е нормално. При мен евтината изкарва обикновено по няколко месеца, ама може да се е случила съвесем калпава.
                    Пробвай, като почне да качва градусите да изфорсираш - ако виското работи се чува специфично бучене - няма как да го сбъркаш - ако не се чува, значи е виското.
                    Виското е скъпо и качествено, специално е избягнат падокския вариант. Компютър моята кола няма, но явно е нещо с тоци и бушони. Ще се мъчим да търсим.
                    LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                    www.ADV-Bulgaria.com

                    Коментар


                    • #11
                      От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                      На Диското като включиш климатика се включват и двата ел. вентилатора пред радиатора. Не знам на Рейнджа дали организацията е същата, но ако и при него е така е добре да се провери дали въртят при вкл. климатик, ако не - бушон или реле. Освен това на Диското климата изключва сама по време на работа като достигне някакава гранична температура и след тава пак включва. Ако и при Рейнджа е така и в този промеждутък има някакво падане на температурата на охл. течност, определено ще са вентилаторите.
                      Всъщност не съм съвсем сигурен дали тези вентилатори се управляват от термо датчик или директно от климатика.
                      Ако проблема беше генерален, т.е. грее независима от това има ли клима или няма може да се търси повреда по охладителната система, но тук има пряка зависимост.
                      Не бързай ако искаш да стигнеш
                      __________________________________
                      Discovery II TD5 10P

                      Коментар


                      • #12
                        От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                        Вентилаторите на климата отпред си въртят. Интересното е, че климатика отключи проблема, но след това веднъж на баира джипа загря и без включен климатик. Но като цяло, докато не ползвах климатика, нямаше проблем 3 дни по гори и планини.
                        LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                        www.ADV-Bulgaria.com

                        Коментар


                        • #13
                          От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                          Първоначално публикуван от zzlatev Преглед на мнение
                          Имам следния странен проблем. Преди дни смених вискомуфата, термостата и продухах цялата система с нов антифриз...
                          Злати, ако преди гореописаните операции не си имал подобно "греене", проблема е там някъде.
                          Колегите казаха вече за "ново" виско, но не-работещо. Ще добавя и термостата. Имал съм такъв случай със "нов" , но по "бавен" в посока отваряне и по "бърз" в посока затваряне. Иначе с еднаква температурна характеристика сравнена с оригиналния. Проблема се установява след много внимателно сравнение и вглеждане между "работещ" и "не-работещ" като се "сваряват". Антифриза, ако е концетрат трябва да е разреден 50/50.
                          Включен климатик сериозно натоварва двигателя и може да се сравни със закачен товар на джипа, примерно ремарке.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                            Андро, операциите със смяната бяха именно поради греене и пробив на маркуч със загуба на охладителна течност. И това се случи точно след ползване на климатика преди месец и отново покачване на температурата. Пък и смяната е направена от Митко Фулдата с оригинални и скъпи части от Англия и Дару Кар, а не Падок и ли нещо евтино. Явно нещо става с тоците и контрола на климата, ще търся решение, но сега ще карам без клима.
                            LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                            www.ADV-Bulgaria.com

                            Коментар


                            • #15
                              От: Загряване на 300 ТДИ при странни обстоятелства - нужда от съвет.

                              Първоначално публикуван от zzlatev Преглед на мнение
                              Андро, операциите със смяната бяха именно поради греене и пробив на маркуч със загуба на охладителна течност. И това се случи точно след ползване на климатика преди месец и отново покачване на температурата. Пък и смяната е направена от Митко Фулдата с оригинални и скъпи части от Англия и Дару Кар, а не Падок и ли нещо евтино. Явно нещо става с тоците и контрола на климата, ще търся решение, но сега ще карам без клима.
                              Едва ли е от "тоците".
                              Другата възможна причина е избягала центровка на помпата. Интервенции по самата помпа, или смяна на агренажен ремък.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X