Ако амортисьора е прост маслен тип е нормално да работи в голям диапазон от хода си и не е чудно че се дават за няколко окачвания.
Къв диапазон. За дължина говорим. А тя е определяща за хода.
Доколкото знам дължината на амортисйора може да не се променя при разлика в лифта до 1см.
Нямах предвид максималния ход на амовете а гасителната им характеристика, ако целиш само удължаване на максималния ход си удължи амовете. Може и да ти се струва снешно, но им се прави просто продължение в горната част. Когато е грамотно изработено, от подходящия материал и се монтира с подходящата технология няма никакви проблеми. Ако са маслени
Ако амортисьора е прост маслен тип е нормално да работи в голям диапазон от хода си и не е чудно че се дават за няколко окачвания.
Къв диапазон. За дължина говорим. А тя е определяща за хода.
Доколкото знам дължината на амортисйора може да не се променя при разлика в лифта до 1см.
Не само дъжината е определяща а харатеристиките на самия амортисьор. Обикновено тунинговите сгъват повече от стандартните. Допускат се и по-големи от 1см. разлики (ам <-> пружина), по-горе съм посочил.
Пример:
- При ЛР Дискавъри стандартен (заводски) амортисьор може да поеме до 2 инча лифт на пружини (има достатъчно ход на сгъване и разгъване).
Значи или заводските пружини понякога се губят в гората щото амортисйора е по дълъг
Или по дългите пружини блъскат амортисйора в разгънато положение.
Първоначално публикуван от Yaro
Грешиш. Сега погледнах каталога на Dobinson, там пише LR Discovery, Серия 1 и 2 - 1991 - 1999. Продуктите за Discovery II (както ти си посочил) са на съвсем друга страница. Не знам за аматьори и рулетки, но мога да ти подам един IBAN за едни 100лв.
Това са подробности
Вместо LANDROVER Discovery Series I,II 1991 – 03/1999
съм написал LANDROVER Discovery I,II 1991 – 03/1999
Сега 200лв ли съм назад.
Нали на всички е ясно че амортисйора е от две части. Наи просто казано.
Когато увеличаваш L max - на ПОЛОВИНА увеличаваш и L min
С подложки на амортисйорите увеличаваш и двете еднакво като запазваш хода на амортисйора. въпроса е увеличеното вече L min ще позволи ли на моста да стигне до ограничителния тампон или ще го спре преди това.
Грешиш. Сега погледнах каталога на Dobinson, там пише LR Discovery, Серия 1 и 2 - 1991 - 1999. Продуктите за Discovery II (както ти си посочил) са на съвсем друга страница. Не знам за аматьори и рулетки, но мога да ти подам един IBAN за едни 100лв.
Това са подробности
Вместо LANDROVER Discovery Series I,II 1991 – 03/1999
съм написал LANDROVER Discovery I,II 1991 – 03/1999
Сега 200лв ли съм назад.
Не са подробности. Идеше реч за това, че някои производители (на които съм далеч от мисълта да бъда адвокат) са аматьори и т.н. Не друго, ами създаваш неточно впечатление на четящите тук, което не е ок. Покрай Венци и Пламен Петрови съм видял и тествал десетки окачвания - със сигурност над 20-30 и това вероятно е най-много 1/3 от монтираните, така, че говоря и от някакъв опит.
Но все пак, всеки си знае както и всеки, който желае може да отиде при няколкото хора в БГ, които се занимават с това и да се увери сам за себе си. Аз спирам с алабалистиките, за да не сме аматьори.
200лв. не, но когато пожелаеш можем да верифицираме баса и да почерпиш.
Значи или заводските пружини понякога се губят в гората щото амортисйора е по дълъг
Или по дългите пружини блъскат амортисйора в разгънато положение.
При заводските джипове с цял мост амортисйора е този които ограничава хода в краино долно положение.
Ако е по дълъг - моста слиза по надоло и пружината излиза от леглото си.
Ако е по къс - пружината избутваики моста на доло го спира в амортисйора. Удара обикновено е пагубен за последния освен ако няма вътрешен дъмпстоп. Хода обаче е намален. Дали ще сложиш +2"пружина или стандартна пружина + подложки 2" все тая. Амортисйора е къс и намаляш хода защото с увеличена дължина или твърдост в пружината моста вече не може да отиде на горе както преди.
Уважаеми приятели, първия ми съвет е че е добре човек да говори от собствен опит. Т.е. аз пробвах и получих следния резултат и прочие. Или поне аз бях, видях, питах и разбрах нещо... Не случайно повечето фирми за тунингови окачвания не излагат каталози с подробни данни за продукцията си. Те са предназначени за хора които имат необходимите познания за да ги четат и най-вече разбират.
Подобна дискусия при която се поставя под съмнение продукцията на реномирани фирми и с такива аргументи е леко несериозна...
И така на последния въпрос. Амортисьорите не могат и не бива да служат за ограничител. При заводските окачвания се разчита на факта че никой няма да стига до момента в който се стига до ограничението. Това е една от многото причини заводските окачвания да не са пригодни за по-сериозни натоварвания. С което не искам да кажа нищо лошо за тях. Те са перфектно сметнати за това което се очаква от съответния автомобил. т.е. много проценти път с качествено покритие и малко проценти лош и няколко процента хард офроуд.
Тунинговите окачвания променят тези проценти и там стигаме до други промени които са необходими. Ако някой си мисли че окачването е смяна на едни амортисьори и пружини много се лъже...
При очакване за сериозни натоварвания съчетани със скорости задължително се слагат ограничителни колани които да пречат на изпадането на пружината но да спират моста преди амортисьора. В този случай амортисьорите имат и по-дълъг ход...
А за колегата който твърдеше нещо относно променливите характеристики на газовите амортисьори препоръчвам разглеждане съдържанието на такива... Ако няма мога да му осигуря достатъчно и всякакви видове...
Може ли някой да ми каже при лифт +50мм сменят ли се тампоните на щангите?Или пък може би ще се размина със смяна само на пружини и амортисыри?Става въпрос за РРкласик.
Повдигане на Рейндж Ровър Класик - нужда от помощ и съвет
Първо здравейте и добре заварили
Реших да пиша тук, че не спамя останалите...
Тези дни мисля да започвам с повдигането лекинко на Рейнджа (класик'91) и за да няма впоследствие изказвания "що не пита" - да питам овреме...
Не разполагам с много финанси и (все още) искам само да го повдигна малко и да влезнат по-големи чепици.
Та - спрял съм се на тва комплектче: http://www.paddockspares.com/pp/OFF_...p_Dampers.html
Надявам се (и затова искам мнение от вас), че е поне добро качество, покрива средните ми нужди и няма да ги сменя след немного време или при последващо желание за ъпгрейд на жипката.
Излизам на разходки (честичко) и карам малко в града. Търся просто по-голям клирънс и проходимост.
Всякакви идеи и мнения са добре дошли
Поздрави!
Колкото повече книги четат децата ви, толкова по-малко ще слушат чалга!
Повдигане на Рендж Ровър Класик - нужда от помощ и съвет
Добре дошъл на колегата Pinmaster. Първия уточняващ въпрос - колко по-големи гуми искаш да слагаш? Аз съм с 32-ки и освен 2 инча лифт се наложи и малко рязане отпред и фланци.
От: Повдигане на Рейндж Ровър Класик - нужда от помощ и съвет
Колега,
Добре дошъл. Ще ми е любопитно като метнеш новите пружини и амортесьори да споделиш как се държи колата и евентуално едно завойче да дадеш. Че и аз сондирам мнения за подмяна на амортесьори и пружини.
Коментар