Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

    Ами колега, остава да измериш такава муфа с динамометричния и всеки да си сравнява как е неговата! Колко струва процедурата?
    VW Touareg, Honda CBF 1000 ABS, NissanTerrano 33" , RIB390 20hp

    Коментар


    • От: Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

      Първоначално публикуван от kekek Преглед на мнение
      Ами колега, остава да измериш такава муфа с динамометричния и всеки да си сравнява как е неговата! Колко струва процедурата?
      Колега, не виждам, какъв смисъл има всеки сам да си измерва муфата при положение, че:
      1. Ако виско муфата е постоянно зацепила няма нужда, от каквито и да е било сравнения.
      2. Ако муфата е изправна, но искаме да я „разхлабим“ или „затегнем“, то аз ще имам нужда от първоначалните данни, за да мога да предприема съответното действие, не вие.
      3. Данните, които евентуално могат да се дадат от вече настроена, според предпочитанията на някой, виско муфа не могат да са критерии, който да служи за еталон на всички останали. И по-скоро биха объркали, отколкото да помогнат.
      А, що се отнася до финансовите аспекти, моля, ползвате лични съобщения или телефонa в подписа ми.
      Jeep Grand Cherokee 5.2; GSM - 0892-757-619

      Коментар


      • От: Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

        Тъй като, може би не на всички им е ясно, по какъв начин да тестват виско муфата си, ето ви един много лесен начин:
        Загрявате виско муфата с около половин, един час градско каране - може и повече. След което си избирате равно, широко и асфалтирано място. Много важно е асфалта да е сух и без натрупан прахоляк върху него! Навивате пълен ляв или десен волан, отпускате плавно съединителя, и колата трябва да направи три, четири пълни кръга без да се чувства затормозяване. Гумите не трябва да се провлачват по асфалта или просвирват. След това навивате обратен волан и повтаряте същото упражнение. За по-сигурно направете гореописаното и на заден ход.
        Ако автомобила ви се затормозява при изпълнение на теста, налага се да подавате допълнително газ, за да продължи да завива, и освен това се чува, че нещо „пука“ отдолу или леко се разтриса, най-вероятно вашата виско муфа е напълно заклинила, и спешно се нуждае от ремонт. Но за да бъдем сигурни, че това е така, можете да ми се обадите, и да я тестваме заедно.
        Jeep Grand Cherokee 5.2; GSM - 0892-757-619

        Коментар


        • От: Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

          Е това със затягането в завой го пишат в сервизен доклад като нормално?
          VW Touareg, Honda CBF 1000 ABS, NissanTerrano 33" , RIB390 20hp

          Коментар


          • От: Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

            Ето два клипа на Фрилендри с очевидно изправни муфи. На първия ясно се вижда как в ситуация, в която сцеплението на някоя от предните гуми с пътя е по - слабо, отколкото е това на задните, би следвало да може да пробоксува свободно. Същото се случва и на втория клип. Там си личи как предната гума буксува, а задните постепенно увеличават тягата, така да се каже. Зацепването, създадено от муфата не е рязко, а постепенно. Не може да се определи дали това става в рамките на една секунда или повече. Просто с увеличаването на оборотите на буксуване на някоя от предните гуми, към задния мост се прехвърля все - повече усилие. Вторият клип е и показателен как не трябва да се експлоатира тази кола, ако искаме муфата да остане здрава по - дълго време:
            http://www.youtube.com/watch?v=c7A3M...eature=related
            http://www.youtube.com/watch?v=iP9vZ...eature=related

            Коментар


            • От: Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

              Първоначално публикуван от kekek Преглед на мнение
              Е това със затягането в завой го пишат в сервизен доклад като нормално?
              Ще започна отговора си, като се цитирам – „Ако автомобила ви се затормозява при изпълнение на теста, налага се да подавате допълнително газ, за да продължи да завива, и освен това се чува, че нещо „пука“ отдолу или леко се разтриса, най-вероятно вашата виско муфа е напълно заклинила, и спешно се нуждае от ремонт.“
              Уверявам ви, че ако горните условия са изпълнени, виско муфата е заклинила т.е. тя вече не изпълнява функциите си на “междуосов диференциал“, а е зацепила твърдо предния и задния мост. Резултата е аналогичен, като при „Part time 4x4” системите, а именно – с твърдо зацепен преден и заден мост, може да се кара само по пътна настилка с нисък коефициент на сцепление – кал, пясък, сняг и лед. В противен случай рискуваме да си счупим раздатката, диференциалите, каретата, че дори и да откъснем ушите, които държат задния мост, към купето. Защо? Защото вече няма, кой да компенсира, в завой, разликата във въртенето между предният и задният мост – предните гуми винаги изминават по-голям път от задните!
              По-различно е положението, ако при изпълнение на теста се усеща леко затормозяване, т.е.джипа не спира, не се чуват пукания, не се разтриса и гумите не се провлачват продължително. Също така не се наблюдава затормозяване, когато сме по инерция или набираме скорост след интензивно градско или извънградско шофиране. В този случай, можем да говорим за виско муфа, която все още функционира в рамките на допустимото, но няма да бъде излишно, ако периодично я подлагаме на тестове.

              PS. Това със сервизния доклад ще е интересно да го качиш на сайта, за да го прочетем всички, ако ти е възможно.
              Jeep Grand Cherokee 5.2; GSM - 0892-757-619

              Коментар


              • От: Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

                Колега, писал съм го по-напред, но няма кой да чете

                Ето и инфото, което намерих по нет-а за затягането при завой:
                Много от потребителите по форумите казват че е нормално /въпроса е колко е нормалното все пак/ Причина за това е вискосъединителя като начин на действие.
                Ето на какъв бюлетин попаднах: /ако не може да се цитира нека админа го делне/
                Freelander BRAKING EFFECT WHEN ON FULL LOCK
                Bulletin Number - 0001
                Issue - 1
                Date - 21.01.1998
                Model - Freelander
                Affected Range - All vehicles
                Re-Issue Information -
                Problem -
                SLIGHT BRAKING EFFECT WHEN ON FULL LOCK
                When manoeuvering on full lock at low speed, slight resistance to rolling is felt in both forward and reverse directions.
                Cause
                Characteristics of the viscous coupling employed in the transmission which result in slight ‘wind up’ between front and rear wheels.

                Action
                Do not attempt to rectify this condition as it is a characteristic of the model. In the event of customer complaint, explain to the customer that there is no fault with the car and that this is a normal effect which is noticeable on vehicles which employ a viscous coupling in the ‘drive line’.


                Parts Information
                Not applicable
                Warranty
                Not applicable

                има и други интересни бюлетини:
                http://www.myfreelander.co.uk/Overview/overviewMenu.htm
                VW Touareg, Honda CBF 1000 ABS, NissanTerrano 33" , RIB390 20hp

                Коментар


                • От: Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

                  Благодаря kekek! Нека обърнем внимание на израза „SLIGHT BRAKING EFFECT“, което буквално означава „ЛЕК СПИРАЧЕН ЕФЕКТ“, което съгласи се няма нищо общо с:

                  Първоначално публикуван от kekek Преглед на мнение
                  Е това със затягането в завой го пишат в сервизен доклад като нормално?
                  По-скоро „SLIGHT BRAKING EFFECT“ ще се отнесе, към – мой цитат - По-различно е положението, ако при изпълнение на теста се усеща леко затормозяване, т.е. джипа не спира, не се чуват пукания, не се разтриса и гумите не се провлачват продължително. Също така не се наблюдава затормозяване, когато сме по инерция или набираме скорост след интензивно градско или извънградско шофиране. В този случай, можем да говорим за вискомуфа, която все още функционира в рамките на допустимото, но няма да бъде излишно, ако периодично я подлагаме на тестове.“
                  Така че това, което съм написал - ще се цитирам отново - Ако автомобила ви се затормозява при изпълнение на теста, налага се да подавате допълнително газ, за да продължи да завива, и освен това се чува, че нещо„пука“ отдолу или леко се разтриса, най-вероятно вашата виско муфа е напълно заклинила, и спешно се нуждае от ремонт.“ , по никакъв начин не противоречи на цитирания от теб бюлетин, и е абсолютно актуално. Гарантирам!
                  Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 29-09-11, 07:53. Причина: шрифт
                  Jeep Grand Cherokee 5.2; GSM - 0892-757-619

                  Коментар


                  • От: Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

                    Лек спирачен ефект как се мери достоверно?
                    VW Touareg, Honda CBF 1000 ABS, NissanTerrano 33" , RIB390 20hp

                    Коментар


                    • От: Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

                      Първоначално публикуван от kekek Преглед на мнение
                      Лек спирачен ефект как се мери достоверно?
                      Отговорът на въпроса ти е в предишния ми пост #143, но ако не може да ти стане ясно, предлагам ти, като имаш път към София, да ми се обадиш, ще пием по кафе и ще тестваме виско муфата ти.
                      Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 29-09-11, 07:55.
                      Jeep Grand Cherokee 5.2; GSM - 0892-757-619

                      Коментар


                      • От: Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

                        Аз си мисля друго - когато имам път до София да ти оставя колата и после да мина да я взема готова! Ако можеш за един ден да се справиш де!
                        VW Touareg, Honda CBF 1000 ABS, NissanTerrano 33" , RIB390 20hp

                        Коментар


                        • От: Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

                          За съжаление нямам възможност да се справя за един ден. Нужни са ми пет, шест дни, все пак не се занимавам само с тази дейност. Но можеш да ми изпратиш виско муфата си – без лагерите и успокоителя - с куриерска фирма. Обади ми се, за да уточним подробностите.
                          Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 29-09-11, 07:53. Причина: шрифт
                          Jeep Grand Cherokee 5.2; GSM - 0892-757-619

                          Коментар


                          • От: Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

                            ОК. Не съм приритал засега, моята е в нормални граници, ама няма лошо да е освободена и да работи само когато наистина има нужда. Ще е интересно как се държи на сняг.
                            VW Touareg, Honda CBF 1000 ABS, NissanTerrano 33" , RIB390 20hp

                            Коментар


                            • От: Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

                              Вече минах почти 1000 километра с рециклираната муфа. Няма никакви проблеми. Както вече споменах по - горе, нарочно е направена по - охлабена от оригиналната. Като вдигнах едната предна гума на крик, с две ръце я превъртам плавно с известно усилие. Като запаля и леко пускам съединителя, гумата се завърта свободно и след около 5-6 секунди плавно тръгва да пада от крика. Ако подам газ, почти веднага потегля. Преди, когато бях само на предно, по черен каменист път с голям наклон в един момент колата забуксуваше и се окопаваше в чакъла. Сега на същото място пак бусуват предните гуми, но се усеща как и задните вече помагат и минавам без проблем. В общи линии това е, хванахме им чалъма на тея муфи . Сега остава да видя как ще е зимата на снега. Много благодарности на колегата "inyan"

                              Коментар


                              • От: Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

                                Първоначално публикуван от tonyvvv Преглед на мнение
                                Вече минах почти 1000 километра с рециклираната муфа. Няма никакви проблеми. Както вече споменах по - горе, нарочно е направена по - охлабена от оригиналната. Като вдигнах едната предна гума на крик, с две ръце я превъртам плавно с известно усилие. Като запаля и леко пускам съединителя, гумата се завърта свободно и след около 5-6 секунди плавно тръгва да пада от крика. Ако подам газ, почти веднага потегля. Преди, когато бях само на предно, по черен каменист път с голям наклон в един момент колата забуксуваше и се окопаваше в чакъла. Сега на същото място пак бусуват предните гуми, но се усеща как и задните вече помагат и минавам без проблем. В общи линии това е, хванахме им чалъма на тея муфи . Сега остава да видя как ще е зимата на снега. Много благодарности на колегата "inyan"

                                Мойта вече мина над 3000км и се държи перфектно, адмирации за Тошо "inyan", бате имаш голяма почерпка вече не ме е шубе от Фрито, отпадна доста голям разход от потдръжката на колата.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X