Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпроси за Фрилендър-1.8 гарнитура на главата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Проблем с Фрийлендър - губи антифриз

    Обърнете внимание дали пали по същия начин както преди. При мен водата заминаваше през главата в цилиндрите и от там през ауспуха. Като се задълбочи проблема при палене първите 10тина секунда бачкаше странно /на пресекулки/, докато издуха водата през ауспуха. След тия 10тина секунди си вървеше, като съм я карал по доста км на ден без да има разлики във вървене и т.н.

    Все пак се надявам да не прибягваш до двигател, а да е прост теч. Ако опреш до двигателя пиши в темата или на ЛС да те насоча от къде да поръчаш части. Тя гарнитурата е ясна, но при мен имаше спукана риза и отидах на многооо основен ремонт, който с правилните поръчки ми се върза доста евтино.

    Забравих най-важното, което бяхме писали в друга тема. Лесна проверка за вода в цилиндрите. Оставяш поне 15-20 часа /ако губи по-бързо вода може и по-малко/ без да работи колата, после отвиваш свещите и въртиш на стартер. Някой гледа дали хвърля вода от цилиндрите. Имайте предвид, че е нормално да пръска малко гориво, така че трябва да се гледа точно при първото завъртане кво излиза и колко.
    http://forum.offroad-bulgaria.com/%5...g%20%5B/img%5DFreelander 1.8, 16 v


    http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictures/banner2.jpg
    http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictu...rget=_blank%3E

    Коментар


    • #62
      До: Проблем с Фрийлендър - губи антифриз

      Гадинката си пали съвсем нормално. Разбира се, ако не намерим никакъв явен теч, ще се гледа през свещите... Колата е в сервиза на едни приятели, които са доста грамотни, та ако е нещо лошо - ще го намерят

      Чудя се дали да не пробваме при изстинал мотор да надуем леко системата с компресор?
      Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

      Коментар


      • #63
        До: Проблем с Фрийлендър - губи антифриз

        И така, имаме отговор, ама той е мноого странен:
        Тече от гарнитурата на главата........ ама навън

        Честно казано такова нещо не бях очаквал.
        Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

        Коментар


        • #64
          До: Проблем с Фрийлендър - губи антифриз

          Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
          И така, имаме отговор, ама той е мноого странен:
          Тече от гарнитурата на главата........ ама навън

          Честно казано такова нещо не бях очаквал.
          Другата класика при този двигател.Слагайте от "новия" модел гарнитура.

          Коментар


          • #65
            До: Проблем с Фрийлендър - губи антифриз

            Първоначално публикуван от mumbler Преглед на мнение
            Другата класика при този двигател.Слагайте от "новия" модел гарнитура.
            Извинявам се за глупавия въпрос, но какъв е този нов модел?
            Иначе - главата отива на пълна профилактика, така и така ще се сваля.
            Както споменах по-горе, тая колица я кара бащицата и не ме интересува колко струва ремонта - само да няма поводи да мрънка!
            Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

            Коментар


            • #66
              До: Проблем с Фрийлендър - губи антифриз

              Гарнитура от метал усилена и направена така че да поема натоварването, което фабричната не може. Гарнитурата си е на Ленд Ровър и е пусната в продажба именно заради този досаден дефект на старата. А при мен теча беше на друго странно място-от гарнитурата на колекторите, които след разглобяването се оказа че също се охлаждат и има тръбички за антифриз.
              Бог обича смелите, но води разумните....

              Коментар


              • #67
                До: Проблем с Фрийлендър - губи антифриз

                Първоначално публикуван от madcop Преглед на мнение
                Гарнитура от метал усилена и направена така че да поема натоварването, което фабричната не може. Гарнитурата си е на Ленд Ровър и е пусната в продажба именно заради този досаден дефект на старата. А при мен теча беше на друго странно място-от гарнитурата на колекторите, които след разглобяването се оказа че също се охлаждат и има тръбички за антифриз.
                В Мото-Пфое предлагат ли я тази новата, като резервна част?

                От гарнитурата на колекторите беше предишния теч и тогава я сменихме. Първите ми подозрения и сега бяха за там, ама се оказа друго
                Интересен е и начина по който се случва - колата, както писах горе, пренощува на подемник; на сутринта нямаше признаци за проблем - казанчето-пълно. Понеже имаше и други дребни проблеми за отстраняване, момчетата се захващат първо с тях и след около половин час колицата буквално се изпикава като крава - отведнъж и със сериозен дебит, за няколко секунди казанчето празно. На вече свалената гарнитура има много антифриз, но само по периферията - навътре към цилиндрите -сухо.
                Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                Коментар


                • #68
                  До: Проблем с Фрийлендър - губи антифриз

                  Понеже бях помолен за снимки, ето това е старата изпуснала гарнитура:





                  А това е новата:


                  Интересното в случая е, че новата е четирислойна – трите слоя са капсуловани, а четвъртия – свободен, като всички контактни повърхности са с тефлоново покритие.
                  Другото интересно е, че макар и гарнитурата да е с опаковка на Land Rover, всъщност е производство на GOETZE - един от най-големите производители на такива артикули за aftermarket вграждане.


                  Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                  Коментар


                  • #69
                    До: Проблем с Фрийлендър - губи антифриз

                    Напиши multilayer head gasket freelander в ГуглЬОто и виж, че е много обяснение, но ето и краткия вариант - като пускат тоя мотор от Ленд Ровър осъзнават проблема и дори изтеглят доста такива от пазара, като на мястото на старата слагат нова, многослойна гарнитура, щото със старата всички заминават рано или късно. Моя съвет е да си вземеш пълен комплект гарнитури да кажем от ибей /цената беше към 40 паунда/, да ги смениш и дано всичко е наред. Аз поне така направих /освен основния ремонт / и за сега /да не чуе дявола/ карам. По мое мнение /или поне надежди и наблюдения/ поне по 100 - 150 к км карат без проблем, така че ако и след ремонта ще карат поне толкова поне мен ме устройва

                    Упс, пак не гледам всички снимки. Явно си взел вече. И моята по спомен имаше свободен слой, даже да не бяха и два.
                    http://forum.offroad-bulgaria.com/%5...g%20%5B/img%5DFreelander 1.8, 16 v


                    http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictures/banner2.jpg
                    http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictu...rget=_blank%3E

                    Коментар


                    • #70
                      До: Проблем с Фрийлендър - губи антифриз

                      Първоначално публикуван от marin199 Преглед на мнение
                      Моя съвет е да си вземеш пълен комплект гарнитури да кажем от ибей /цената беше към 40 паунда/, да ги смениш и дано всичко е наред. Аз поне така направих и за сега /да не чуе дявола/ карам.
                      Взети са вече
                      Освен това главата ще получи пълна профилактика, а и ремъци ще се сменят (барабар с ролките, разбира се), понеже и те са пострадали от теча.
                      Всичко е пазарувано от M.-Ph.,но с известни преференции. Цени ще споделям другата седмица, като теглим чертата.
                      Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                      Коментар


                      • #71
                        До: Проблем с Фрийлендър - губи антифриз

                        Обещах да пиша за цени:

                        От М.-Пф.:
                        Гарнитура глава: 195.59
                        Г-ра. См.колектор: 22.23
                        Г-ра изп.колектор: 20.16
                        Ангренажен ремък: 129.27
                        Обтегач Ангр.ремък: 102.48
                        Обтегач хидр.ремък: 174.85
                        Водна помпа: 286.92
                        Ремък хидр.помпа: 14.77
                        Ремък алтернатор: 38.78

                        Общо, след отстъпка и ДДС: 977лв.

                        Други:
                        Обтегач алт.ремък: 86.00
                        Профилактика на глава:185.00

                        Ремъците бяха здраво нацепени, с изключение на ангренажния – явно е текло по тях, нямам друго обяснение (на 30х. километра са).

                        Цифрата за труд няма да коментирам, понеже, както споменах, момчетата са ми приятели и тази информация няма да е реална.
                        Масло и антифриз – също не коментирам, тъй-като това пък е въпрос на личен избор.


                        Допълнително, без връзка с конкретния проблем, част от тампоните по окачването бяха подменени с полиуретанови SuperPro.

                        Пожелавам на баща ми безаварийна експлоатация
                        Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                        Коментар


                        • #72
                          До: Проблем с Фрийлендър - губи антифриз

                          Браво колега, добре си се справил с проблема, е може би щеше да спестиш някой лев с поръчка от Англия, но карай, важното е че сте свършили работа. Успешна експлоатация и мноооого безаварийни километри.
                          Бог обича смелите, но води разумните....

                          Коментар


                          • #73
                            До: Проблем с Фрийлендър - губи антифриз

                            След тия неща, които са правени по колата мисля, че вече ще трябва само гориво и газзз. Иначе аз направих основен ремонт /включващ всичките тея гарнитури плюс.../ за около 950 лв с труда, но си беше тънкана по всички направления. Като гледам гарнитурите са се вързали към 240 лв, като от Англия комплекта /освен тия трите има още 10 дреболии/ по спомен беше 40 паунда. Е, вярно, че може да са били "по-калпава" марка, но вече към 16 хиляди км карам без проблем.
                            http://forum.offroad-bulgaria.com/%5...g%20%5B/img%5DFreelander 1.8, 16 v


                            http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictures/banner2.jpg
                            http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictu...rget=_blank%3E

                            Коментар


                            • #74
                              Freelander, 1.8 K серия, гарнитура на главата

                              Здравейте,

                              Става дума за Freelander, 1.8 бензин, K серия. Както се досещате ако не е съединител, то ще е гарнитура на глава...

                              Едно приятелче вчера се обади, че е загаснал и няма палене. Днес го изтеглих и започнахме да гледаме.

                              Двигателят върти като вентилатор. На слух компресия имат един или максимум 2 цилиндъра. Четвърти беше изкарал една чаша масло през свещта, трети - малко по-малко. Между главата и блока външно не се вижда да е духал.

                              В казанчето (разширителния съд) има повече пресечено масло, от колкото каквото и да е другио. Следи от антифриз няма.

                              Из англоезичните форуми намерих това:
                              Freelander K-series engines have been known to drop the cylinder liners into the block. Because the liners are cast iron and the block is alloy. The blocks were made from a poor quality alloy, which led to many of the liners "dropping" in the blocks. This can cause the head gasket to fail. The head gasket/cylinder liner design fault has not been classified as a recall.

                              Обяснението ми звучи като:ризите имат наивка да потъват в блока, което води до скапване на гарнитурата. Вярно ли е това?

                              Основният въпрос е - трябват ли някакви специални ключове за сваляне на главата?
                              Аз не вярвам в чудеса!
                              Разчитам на тях!

                              Коментар


                              • #75
                                До: Въпроси за Фрилендър-1.8 гарнитура на главата

                                При К-серия мотори съществува т.н. "Queen Mary syndrome" .Дано при вас не е налице.Не мисля че има трудно откриваеми инструменти за този мотор.Ако за първи път разглобявате такова чудо постарайте се да запомните кое как е било зацепено (особенно преди да демонтирате ангренажните колела).Колегата Sho може да ви е много полезен.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X