Ето ги стартите бойци малко преди пароструйката и антикорозионата обработка. Влезнаха в едни сложни бартери и до броени дни ще са отново в джаза качени на дългата база.
Сега да си направя "отчета" за днес. Станах рано, но дакато изровя от мазето задните накладки и след това докато натоваря от склада всички чаркалъци по окачването на дългата база стана 10:00 часа.
След това по пътя за Самоков попаднах в една безкрайна колона туристи, които за никъде не бързаха и до един си бяха опрели челата в сенниците като че ли искаха да виждат какво има под предните им брони. Бахти и късмета га бързам. След като изпреварих нервно поне 50 от тях разбрах, че няма да свършат. Продължавах да изпреварвам оцъклени дедовци и меланхолични мъжлета. И се помъкнах и аз с 50 км/час. Стигнах в Самоков към 11:30 и докато мине брифинга с кафето стана време за обяд (точно като вчера ). След като приключихме с обяда се захванахме за работа. От предния ден беше изостанала една голяма въпросителна. Ще ли падне хебела на секторната кутия или ще го режем с флекса. По въпроса с този хебел бях чувал легенди от не един майстор на Вранглери. Дори не се опитах да го сваля, когато миналата година сменях изработената от мен от CrMo корилна щанга с накрайници от Унимог и се наложи да райберовам конуса за да пасне на европейския стандарт 1:10. Райберовахме го на място и се наложи преждевременно да тичам да заточвам райбера. Изпълнението беше хамалско с гайковерта понеже не можахме да заврем ръчната фреза. Сега обаче няма вече накъде и трябва да се сваля. Силно обезверен от прогнозите за невъзможността за нормално сваляне на този хебел се бях обзавел със скоба за вадене предназначена точно за този хебел. Скобата наистина пасва перфектно на хебела, но когато я показах на един от познатите ми капацитети коментарът бе кратък: "Абсурд!". И така до тази сутрин, когато Монката развенчал мита в мое отсъствие. Аз вече бях дал съгласието си да се стяга докато или скобата се счупи или хебела изпадне. И в двата случая имах резервен вариант та не ми пукаше. Не знам какви ги е вършил Монката, но когато пристигнах хебела беше на земята по гръб. Разбивач на митове се оказа тоя човек бреее Рамото на стягане било стигнало до към 80 см и след поредица неизвестни за ман чалъми нещата приключили с успех.
Междувременно и стария боен преден мост паднал на земята и новия RockJock вече очакваше включване.
Започнахме с довършителните операции по изоставения заради липсващите накладки заден мост. Накладките вече са на правилното място, а не в мазето ми.
Глупавия алуминиев капак на G2 е дотунингован окончателно за да не създава повече проблеми.
Съвсем скоро ще бъде пенсиониран преждевременно и заменен от простичка и грозничка тенекиена версия на Currie, защото дори в този супер тунингован вид продължава да пречи за монтажа на бриджа и съответно на конзолата за горното рамо на 3-линк. Заради което пък все още оставам с къси и недопустимо високо окачени към шасито горни линкове и при пълно разпъване ъгъла на кардана при диференциала ми вади очите.
И отзад сме готови.
Амортесьорите са наместени в работното положение на коиловърите и ъглите най-сетне са ясни. Ляв и десен при напълно разгъване са различни заради изместването от панхарда. След като вече са ясни тези две цифри нищо не ме спира още тази вечер да знам какви main и tender пружини за 14-инчовите коиловъри ми трябват.
След това дадохме газ на предния мост. И отново един час намествания по линковете докато успеем да докарахме кастера до 6.25 градуса при drop percentage 70% точно като за 37-ци.
След това намушихме пружините, полуоските и моята гордост - Reid Racing Knuckles
И пак стана ракиено време. Малко локуми и а'е кой от къде е. По точно аз, защото Монката остана да копа по разни коли на които не можел да откаже. Луд умора нема!
На връщане из дефилето понеже не бързах естествено нямаше и нито един турист от тия дето да ми се влачат в колона с 50 км/час и да гледат напред със стъклен поглед. Сетих се че все пак датата е 13-ти и затова нещата са така наобратно - като бързаш туристи, а като не бързаш нема никой и карай ако искаш с 200 за там където не бързаш
Днес не бачкаме, но е подходящ ден в който трябва окончателно да съставя следващата поръчка за да мога да завърша планирания етап. Някои от необходимите чаркалъци нарочно не бях поръчал поради липса на яснота за параметрите им. Други пък изникнаха като необходимост в процеса на монтажа на мостовете.
- първо издънката на чичо Tom Woods. Половин час му обяснявах какъв и колко дълъг преден кардан ми трябва и чак се нацупи, че му обяснявам като на малоумен и на финала се оказа, че кардана който получих е с цели 140 мм по-дълъг. Никакъв шанс да се побере отпред без преработка. Проблема е че пиньона на Дана 60 е доста по-дълъг от стария ми Дана30, а той ми искаше мерките именно с Дана 30 и чак се нацупи, че видиш ли и той бил правил кардани за Дана60 и знаел колко е разликата. На всичкото отгоре отпада един фланец от дължината защото RockJock е директно на йоки. Той обаче не извадил дължината на фабричния фланец на Дана 30 и ми го набил в общата дължина. Утре ще го питам що така се издъни след като уж всичко му беше ясно. Вариантите сега са два и ще мина и на двата едновременно. Чичо Том няма къде да ходи и ще ми изработи по-къса централна секция с тръбето и шлиците, а тая дето е сега тук ще закарам на ЕуроВан да я скъсят и след това да балансират кардана в комплект. Баланса ще се наложи и при варианта с Чичо Том. Ако ЕуроВан се справят добре - ОК, ако не поне още десет дена ще съм бегачка със задно
На пръв поглед изглеждаше ОК положението, но като го метнахме на място - изненадка
На снимката изглеждат приблизително еднакво дълги, но фабричния е напълно разпънат, а чичо томовия напълно сгънат. Ей това тръбе по средата би трябвало да може да се скъси, ама знам ли ги как ще се справят.
Сега нататък по точките:
- не знаех с какъв бекспейс трябва са джантите. По предварителни сметки преполагах, а и вече се потвърди, че минимално необходимия е 3.75". Спирам се на модел HD17 на TraiReady с размер 17х8.5 и 3.5" бекспейс. Предлагат се в два варианта на бедлок ринга. Широкия е доста надежден като защита, но ще е постоянно пълен с кал. Избирам тесния;
- беше неизвестно с колко мога да преместя задния мост назад и оттам хода и пружините на задните коиловъри. Изясни се че при 37-ци минималната дължина от ухо до ухо на напълно свит коиловър трябва да е 540 мм или 21.26 инча. Най-близкия до тази стойност е двуинчовия модел на FOX с ход 14 инча и размери свит 537 мм и разпънат 892 мм. Това е добър избор, защото когато дойде времето да мина на 40-инчови колела този коиловър ще замине директно отпред, а само за отзад ще се наложи да взема нови 16 инчови коиловъри. Пружините ги сметнах, но ще поумувам още малко до вторник когато възнамерявам да направя следващата поръчка за чаркалъци;
- оказа се, че задните бъмпстопове могат спокойно да са с ход 3", за разлика от монтираните вече предни, които при 2.5 инча ход едвам се побират без да контактуват с моста. Избирам същия двуинчов модел бъмпстопове на FOX каквито са и предните. Нямат грешка;
- не знаех дали отпред "вратовръзката" ще може да е права. Оказа се че с материал до 30 мм няма проблем и ще си я изработя сам тук сиреч отпада от поръчката.
- задния панхард също отпада от поръчката и него ще си го правя тук от плътен 30 мм хром-молибден;
- заедно с мостовете пристигна и новия кормилен демпфер на FOX, но въобще не ми е минало през акъла за скоба за закрепване към "вратовръзката". Не ми се занимава с ТНТМ за такава дреболия и ще си го взема на готово;
- в комплекта на предните полоуски не открих един доста спесифичен накрайник за такаламит, а бях останал с впечатлението че е включен в комплекта. Питах насам натам и никой го няма. Ще се поръчва и тая дреболия - няма как.
- ще ми трябва и масло за коиловърите. Сигурно е някакво дето и тук го има навсякъде, ама не знам точно и по-добре да поръчам един галон. А ми трябва защото предните коиловъри имат нужда от лека корекция на бонд/ребонд и винаги е добре маслото да е ново;
- tender пружините отпред трябва да са една идея по-корави и ще се наложи да поръчам два броя 8 инчови с коравост 225 lb/in вместо сегашните с 200 lb/in;
- 4 броя helper пружини със слайдери ще лепнат добре на всички коиловъри;
Доставката на джантите, тежките железа и маслото ще е със следващия контейнер, а дреболийте с DHL. Кой знае още какво ще изникне, ама винаги има следващ път
Днес поработихме здраво. Ела па Монката. До сега толкова късно не бяхме приключвали деня. Човек като свърши с големите железа си мисли, че ей сега след малко слиза от подемника. Ама не е така. Една камара дреболии ни утрепаха целия ден. Уморен съм и нямам мерак да изпадам сега в подробности, но като цяло деня протече така:
Рано, рано пристигам но тока го няма, а без ток дори не можем да вдигнем подемника и започваме с брифинга. Нещо много неща се оказва, че има да правим днес. Все дребни и уж незначителни, но стряскаща бройка. И в един моментт тока идва. Започваме с дреболийте
И така с "дреболии" цял ден. Чак забравих да снимам за протокола.
И дойде часът да си стъпим на "краката" за пръв път
Междувременно дългата база зае съседното място за няколко бързи подготвителни операции подходящи за това работно място.
Местата са разменени и следва реглаж на предницата и фина настройка на биалетките. Предпазните скари няма да се монтират на този етап.
Кратък пътен тест и се оказва, че 37-ците искат още една идея затваряне на сходимостта
Днес ще си ходя в София без преден кардан.
Утре първия адрес е Еурован и след това право в Самоков за да се захващаме с дългата база. Надявам се докато аз се домъкна Монката да е напреднал с "мръсната" работа, а именно да е изхвърлил де що пластмаса види по купето и да изреже де що срещне по шасито, което има нещо общо с досегашното окачване и мостове.
На връщане голям саклет беше със спазването на препоръкитте за разрабока на мостовете от Currie. Първите 30 км макс скорост 50 км/час и след тях 30 мин престой за да истинат мостовете, които наистина се оказа, че бяха осезаемо топли. Особено задния. След това още 100 км с максимална скорост 80 км/час. По тази причина избрах да се прибера през Дупница. На няколко пъти щях да заспя от скука. Когато пристигнах пред нас задния мост бе съвсем леко топъл. Остават му още 30 км ама няма да се занимавам. След 2500 км ме съветват да сменям маслото. Ами ще го сменя, къде ще ходя
За предния същата процедура ли е по разработването? И това не значи ли че трябва с включено предно(и кардан ) да го разработваш за да има натоварване? Всъщност има ли фул тайм???
Същата е. И двата са абсолютно еднакви - Rockjock High Pinion Dana 60. Предния ще поизчака малко. Нищо няма да му стане докато просто се търкаля. Единственото което не се разработва в работен режим са едната страна на зъбите на корона/пиньон. Иначе раздаткта е заводската и е чист Part Time. Не съществува модел на Вранглер с фул тайм с изключение на тези с неоригинални раздатки. Има голям избор от подходящи фул тайм раздатки, но такъв тип модификация не е в плановете ми въобще. Вместо това обмислям смяна на оригиналната раздатка с 4-скоростен Atlas или Rubi Crawler модул в скоростите, но във всички случаи оставам чист Part Time. Това обаче би била една от последните модификации, които бих предприел и то евентуално след смяна на двигателя с някое 600+ к.с. Hemi.
Днес също го пишем дъждовен поради лични ангажименти на Монката. Затова пък отметнах някои други неща. Кардана също е готов. Пичовете от Еурован се справиха за около 40 мин. И кардана е вече с точната дължина. Утре още сутринта ще си е на мястото.
Между другото направих и няколко снимки с джантите предназнчени за дългата база. Хамалогията по монтажа и демонтажа я преглъщам, защото дори на око ми се струваше, че нещо с бекспейса на тези джанти няма да е наред. Те са с 5" бекспейс, а минимално необходимия за този размер джанти и гуми е 4.5" За да не чакам накрая да установя този факт реших да ги кача и да ги поразходя няколко дни както и да ги поразкърша леко. И подозренията ми се оправдаха. Съвсем леко закачат отпред в рамената на стабилизиращата щанга. Дългата база ще е със същата двурежимна щанга и явно ще се наложи употребата на най-малкия размер фланци - 1.25". На място не опираха, но при по-големи напрежения и при крайно положение закачат леко. Фланците са поръчани и ще са тук при завършването на дългата база. Ето и няколко снимки на дереджето до което сме го докарали. Тия капачки на джантите ще се разлетят още в първия по-сериозен коловоз. Дългата база, за които са предназначени тези джанти не е планирано да вижда коловози.
Тия капачки Но може да им вземете едно бая кинти у факултето
И сичко убаво ама предния номер що е от грешната страна?
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
То и аз така мислим, ма чоеко си ги аресва оти е рапер и така му било по негърско. А за номеро... ми отдеа знам. Тама съм го завинтил некогиш, че мразим секви леви раоти - китки, резби, политици и секви леваци ти каам.
Въпрос, леко встрани от темата: освен с кардани, тия юнаци, при които си ходил ... дали пък няма да се справят с отъняването и пребалансирането на един маховик?
Не става дума за тунинг, по-скоро принудителна мярка, историята е дълга и неприятна като цяло, та засега няма да изпадам в подробности.
О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...
То и аз така мислим, ма чоеко си ги аресва оти е рапер и така му било по негърско. А за номеро... ми отдеа знам. Тама съм го завинтил некогиш, че мразим секви леви раоти - китки, резби, политици и секви леваци ти каам.
Некой ден ше почнат да се заяждат и затва по-добреси го тургни у лево
А на рапера да подариш плюшени зарчета да си ги тури на огледалото
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар