Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моят проект Jeep Wrangler JK

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

    Ей, пишете го в скоби това "японското", че някой ще си помисли, че са наистина японски... що ли се заблуждавах, че за американските возила, като по-редки тук, ментетата ще са по-малко ...
    @Кок4о1: Последните 2 пъти като ми идваха кабели с по един в повече, и двата пъти се наложи да връщам старите, докато намеря читави. Дано си по-късметлия. И, а сега смейте се, и двата пъти бяха свръхоригинални японски, OEM производител ... или поне надписа и цената бяха като за такива
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

    Коментар


    • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

      Пост 367 е ... ужасяващата реалност.
      След 12 зими в София, направо ми се повръща, като погледна Патрола отдолу, независимо, че не е оставен без грижи и е в студен гараж.
      Не знам каква е тая "атомна" смес, дето я изливат по улиците, но със сигурност я вдишваме, веднага щом изсъхне и се превърне в прах.
      Някога наивно си мислех, че край морето колите гният повече, по разбираеми причини - много съм се заблуждавал.
      Life is too short to drive dull cars!

      Fight global warming !
      ... turn on your A/С !

      Коментар


      • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

        Защо ли докараните от Австрия също имат ръжда... Вероятно Б.Б. ги снабдява
        До скоро можех да покажа и 6 годишна Мазда с избила ръжда на веждите, карана само в Бавария...

        "Японските" части сигурно ги продават за японски, щото има изписани йероглифи по кутийките... Всичко е "Чайна"...
        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

        Коментар


        • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

          Въпросът за това какво наистина е това което ръсят по софийските улици вероятно заслужава отделна тема. Днес ще направя още впечатляващи снимки на повърхностна корозия върху:

          1. Поцинковани бъмпстопове
          2. Хромираните рамена на предната ми стабилизираща щанга
          3. Калайдисани гайки и болтове
          4. Морски шекели (със сертификат) от неръждавейка

          Всички детайли преди сегашната зима "светеха". Още подробности за опитите ми за ди защитя ще дам след като касча снимките.
          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

          Коментар


          • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

            Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
            Въпросът за това какво наистина е това което ръсят по софийските улици вероятно заслужава отделна тема...
            Само луга и морска сол в огромни количества. Химикали преди много време беше подарил "бургмайстерът" на Виена, заедно с една стара коледна украса и едни трамваи. Използваха ги един сезон. За друго пари не се дават.
            В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

            Коментар


            • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

              По евтино от солта няма - сол ръсят и хич не им пука за колите.
              Grand Cherokee 4.7 Quadra Drive Limited (WJ) 2002
              Audi A6 2.7 TDI (4F) 2008

              0885372997 - Дани

              Коментар


              • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
                "Японските" части сигурно ги продават за японски, щото има изписани йероглифи по кутийките... Всичко е "Чайна"...
                Нищо подобно. На опаковката е изписано на латиница: "Made in Japan". Което естествено не означава че е вярно.
                My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                Коментар


                • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                  Добавих още една опция към предния ми мост - Reid Racing High Steer Knuckles с което окончателно скъсах пъпната връв с оригиналната концепция. До това решение стигнах след като наскоро при съвсем безобидна ситуация успях да изкривя tie rod щангата. Фабрично тя е недопустимо ниско - на нивото на ръкавите на моста. Първия по-висок пън или камък среща първо нея и резулататът е предизвестен. Е задължително условие е и водача да е блял някъде като мен или да е направил грешна преценка, но колкото по-малко участие има субективния фактор, толкова по-добре.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:JK001-400.jpg
Прегледи:2
Размер:36.6 КБ
ID:5452118 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0693.jpg
Прегледи:1
Размер:55.1 КБ
ID:5452119 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:off-road-parts-reid-racing.jpg
Прегледи:1
Размер:136.2 КБ
ID:5452122

                  Окончателната сглобка на предния ми RockJock Dana 60 дооборудван с Dynatrac end forgings, Dynatrack Ball Joints, Reid Racing Knuckles и RCV полуоски ще е абсолютно адекватен за експлоатация с 40-инчови колела. На първо време обаче с 37'-ци каквито вече имам. След като завърша окончателноо преработката на окачването на задния мост ще мисля и за 40-ки.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1105or_17_+dana_44_based_dynatrac_prorock_jk_axle_build+wheel_bearing_bolt.jpg
Прегледи:1
Размер:83.1 КБ
ID:5452135 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1105or_16_+dana_44_based_dynatrac_prorock_jk_axle_build+reid_racing_knuckle.jpg
Прегледи:2
Размер:81.8 КБ
ID:5452134
                  Последно редактирано от elbgt; 07-02-13, 09:35.
                  My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                  Коментар


                  • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                    Някъде по-напред по темата беше споменал за усилени болтове за джантите - днес разбрах какъв е смисъла от тях, след като единия "Рангел" ги скъса на траяла в СЗ. Иначе, признавам си, бях започнал да си мисля, че се престараваш. Явно не съм бил прав.
                    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                    Коментар


                    • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                      Това е моментът на 2:15 нали?



                      Нистина 5х5" както е при мен е недостатъчно здраво, а при твоя модел е още по-малко 5х4.5" В това отношение всички Вранглери са малко недомислени. Аз планирам да премина на 5х5.5" та да ми е мирна главата.
                      Последно редактирано от elbgt; 11-02-13, 21:04.
                      My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                      Коментар


                      • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                        Моите истории с предния диференциал JK Dana30 нямат край. Винаги съм знаел, че този агрегат не е достатъчно здрав и с 35" колела е на предела на възможностите си. Не е да не внимавах, но явно степента на внимание никога не е била достатъчна. До ден днешен съм го чупил многократно. Всеки следващ път взимах мерки и използвах усилени спрямо вече счупените детайли и заедно с това ставах все по-внимателен. Уви обаче винаги имаше следващ път. Ето ги събитията в хронологичен ред:

                        1. Смляна крона първи път. Не оригиналната, която е с предавателно число 4.10, а новата с 5.13. Просто 5.13 се оказа прекалено много за тази 185 мм коронка. Върнах оригиналните 4.10 предавки и на двата моста с надеждата да намаля натоварването въпреки че останах с 35" колела. Бях сигурен, че с оригиналните корони и пиньон ще върна максималния предаван въртящ момент към тези предавки в рамките на фабричните и няма да имам проблем с тях. Очаквах джипа да стане доста по тромав предвид това, че бях с 35" колела спрямо оригиналния размер 32". При същото като оригиналното предавателно число няма как да предам към тази зъбна двойка по-голям момент на който те да не издържат. Е да ама не. Въпреки това степента на внимаване я повиших. Вече нямаше да правя досегашните изцепки с лашкане напред-назад при всичката газ (автоматик).

                        2. Смляна корона втори път. Този път оригиналната с 4.10. Теорията ми рухна. Просто бях пропуснал факта, че двигателя отдавна не е с оригиналните си параметри, а е с 508N/m въртящ момент. Поръчах тунингова усилена версия със същото предавателно число 4.10. Още повече взех да внимавам. Само понякога като ми нахлуят дяволчетата в главата се дънех, но тунинговата корона остиска на майтапа и продължава да остисква и до днес. Обаче...

                        3. В един момент забелязах, че от дясната полуоска тече масло. На крика лъсна истината - крив ръкав. Последва поръчка на нови усилени планки, нови двойно по-здрави ръкави, нарязване на моста на парчета и въобще "пълна промяна". От корпуса на стария мост останаха само кожуха на диференциала и двата "хебела", "шенкела" или както на български се наричат end forging. Цялата процедура е описана подробно в тази тема в предишни постове. Причината вероятно беше това, че често си позволявах да скачам по 5-10 метра, а понякога по 20-30 пъти на ден около Шкорпиловци. След този ъпгрейд вече скачах напук, но до ден днешен няма щети. Доволен съм от резултата, но пък...

                        4. Гръмна касета на връх морските ми забавления. Докато гордо преодолявах скален дренаж и пред доста хора стигнах до безпомощно положение изправен под почти 90 градуса с муцуна към небето и заклещен в скалите и само на задно. Посред лято нямах избор и прибегнах до близката морга. Лесно открих касета от Чероки и набързо я метнахме в местния сервиз. Леко леко до Гоце Делчев и там разглобяване отново и вкарване в параметри с по една единствена шайба от страна, изработена на шлайф с точния размер. И в един момент ....

                        5. При съвсем безобидна ситуация гръмна и тая касета. А са де?! Позарових се малко из нета и истината пак лъсна. Касетата като парт номер на Dana30 JK не е същата като касетата на предишните модели Dana30 от чероки, Гранд Чероки, Вранглери YJ и TJ и много други марки и модели. Друга е и разликата е в карантията. При JK колелата са ковани и са с еднкъв диаметър, а при старата Dana30 са с различен диаметър и произведени по по-простата технология чрез цялостна изработка на зъбонарезна машина, който начин е и значително по-евтин, но и с по-малка здравина. Иначе като размер на комплекта колела и ос си пасват идеално и стария и новия модел касета. При първоначалния монтаж на касетата от Чероки се наложи да се връщам до моргата за болтовете за короната, защото моите от оригиналната се оказаха с по-голям диаметър. Този факт трябваше да ми светне лампата, но го пропуснах. Благодарение на Дядо Владо и Димата се сдобих с касета от 5.9 и вече като гърмян заек поръчах от USA отново тунингов вариант на спайдер кит, сиреч по-яки зъбни колела и ос. След седмица вече я бях сглобил и монтирал в джипа. До сега не съм чупил, ама не съвсем...

                        6. Междувременно бях сменял карета, но не си струва да го пиша пак. Описано е няколко мои поста по-назад в темата. След като и полуоските и каретата бяха вече хром-молибденови си мислех че това е ... тоя мост вече няма нищо общо с оригинала и е бетон. След една разходка с люлинската група в която се окаляхме зверски из дълбоки по един метър ями пълни с кал като боза реших, че не е зле междувременно да погледна маслата в диференциалите. Първо извадих пръчката на задния - маслото свети. До тук добре. Хайде и предния - пълен с боза. Бях сменял маслото максимум месец преди това по същата причина. Кални изпълнения в дълбоки ями и много въртене и хвърляне на кал на тавана. Ясно беше че се е случило при последната люлинска разходка. Отвих пробката за източване и заедно с нея извадих е тоя сладур





                        Бре дееба... явно зъб от планетно колело. Счупен... хубаво ама повърхността хич не изглежда добре. А иначе контактното петно е ОК.

                        Я да го видим по-отблизо



                        Опааааа... каква е тая чертичка. Хайде още малко по-близичко



                        Не само контактната площ на зъба е на язви ами има и цели три пукнатини. Явно е имал и четвърта заради която вече е отделно от зъбното колело

                        Междувременно разбрах и защо толкова кал е влязла в диференциала. Долния десен шарнир има 10-12 мм вертикален луфт. Полуоската си подскача и десния семеринг почти не е работил. Забелязах че дясната полуоска бе омаслена чак когато реших да сменям маслото. Шарнира пък го забелязах, когато реших да сменям семеринг, защото си мислех, че в него е причината за омасляването. Всъщност се оказа че семеринга си е ок. Вибрацията на полуоската заради шарнира е бил причината както за омасляването, така и за пълненето с кал. Шарнирите са на около 20 000 км душманско каране. Сменени са с чисто нови мопарски през лятото на 2011 заедно с голямото нарязване на предния мост описано по-назад в темата.

                        И все пак каква е причината за това състояние на този счупен зъб? За мен няма друго обяснение освен пясъкът в люлинската кал да е супер абразивен и твърд. С това пресечено и омесено с кал и пясък масло да съм минал не повече от 100-150 км. от които поне 50% по шосе, Възможно ли е именно пясъка да е причината за тези язви, вследствие от които за появата на пукнатини и последвало чупене е било въпрос само на време? Този пълен кит колела, ос, шайби и всичко останало е производство на Omix-Ada и е специално за JK Дана30 и освен това не са от обикновена 1040 стомана и са ковани. От контактното петно се вижда че колелата са работили прекрасно и с тях да съм изминал преди това не повече от 1000 км. Въпреки, че само след месец ще се разделя завинаги с този мост вече му поръчах чисто нова оригинална JK касета заедно с карантията. Поръчах и 4 HD metal on metal шарнира на Synergy. Очаквам ги в понеделник или вторник и ще продължа с душманлъка до край. Интересно ми е какво друго мога да счупя по този мост. За сведения на задния Dana44 мост, който е с Dana60 лагери и полуоски и ARB успях да счупя само тунинговата 5.13 корона. Откакто върнах оригиналните 4.10 корона и пиньон съм забравил за него. Където и да съм се врял до сега маслото му винаги е оставало чисто като сълза. Май не съм го сменял въобще след връщането на 4.10 короната.

                        И така да се върнем на въпроса. Кой ги докара тия колела до това дередже? Omix-Ada ли продават ментета или люлинската кал?
                        Последно редактирано от elbgt; 21-02-13, 22:25.
                        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                        Коментар


                        • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                          Братле, ще ме откажеш май от любимата ми марка... как може тунинг части да се трошат като солети...или ти си талант
                          Бъдете живи и здрави!

                          Коментар


                          • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                            Е не е точно така. От HD детайлите съм успял да счупя само планетно колело и то май заради нараняване на циментацията от масло с пясък и то май кварцов Всичко останало усилено което съм сложил е последно за сега. Иначе да - абсолютно всичко оригинално успях да смеля Опааа без кожуха, ама ако имах повече време и на него щях да му намеря цаката сигурно И да напомня, че тези проблеми са само с предния Дана30. Малко му е душичката просто.

                            едит/
                            5.13 корони и пиньони не ги броим. Те не са баш тунингови. Просто са по-бавни, но бяха нормални. Има и HD ама когато ги поръчвах още не знаех Със сегашните 4.10 съм нямал проблем като само предната е HD, a задната си е стоковата. Държат геройски на "таланта" ми
                            Последно редактирано от elbgt; 21-02-13, 22:30.
                            My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                            Коментар


                            • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                              Ммммм ... на едно място споменаваш 20к км душманско каране ... Не сме се засичали, не знам как точно караш, но ако вземем средностатистическото понятие за "душманско каране" и го умножим по люлин ... всъщност, сигурен ли си, че проблема е наистина в железата?
                              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                              Коментар


                              • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                                Кратаката ми дефиниция за "душманско каране" е нещо като "ха да видим сега дали ще издържи и това", а в Люлин планина стъпих за пръв път преди около месец-два и да имам там не повече от 30-40 км пробег. Основния душманлък е бил из Пирин и Родопи и най-вече на специално подбрани екстремчета подбирани на принципа "я какво хубаво място. я да го видим сега". Въпреки че сам се определям като разходкаджия грам не се кефя на 2-3 часово скучно друсане из горите, при които постоянно се разминавам с лади и москвичи на местните българо-мохамедани и всичко това заради една скара на финала, . Предпочитам 5 км "разходка" с 3-4 едночасови заигравания на отделни места. Ровене, катерене на 50-70% наклони, копане, камънаци, ями.... ей такива заигравки ме кефят. Така е защото самото каране не ме кефи толкова, колкото процеса на изграждане на машината. Всяко следващо чупене за мен е било повод за нова "радост" в този смисъл.
                                My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X