Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Grand Cherokee WK на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Да докладвам - течът на масло изглежда е спрян - картерът е видимо сух и освен че вече май не маркира територия, няма и формиращи се капчици около пробката. Вече трябва да съм му навъртял около 200-300км. Тоест, не е бил от заден семеринг, а или от преден (категорично пускаше, дали самият семеринг или покрай него - не знам) и да се е разнасял назад (и наклонът на двигателя и наклонът на паркомястото ми го предполагат), или тук-там от гарнитурата, която както писах е с пръстенчета около дупките за болтове и няма как да се пренатегне. Факта е че преди целия картер беше мокър

    Доволен съм че си спестих едно сваляне на скорости.

    А като сменяте семеринги - четете сервизното ръководство и указанията, идващи със самия семеринг. Предния път не ги спазих - монтирах дори нарочно с мазнато масло по шийката на шайбата, а и в ръководството и на бележката с указания към семеринга пиче че трябва да се монтира на сухо. Не помня и дали спазих 4-те часа пауза след слагане за да улегне преди да се пали мотора. Не се занимавах и да полирам шийката на шайбата.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • Позаровичках се малко и с маслата за хидравликата и кутията, и излязоха някои интересни неща:
      Type Color Viscosity @ 40c Viscosity @ 100C Viscosity index
      MOPAR MS 10838 None 36,24 7,11 163 MS-10838
      MOPAR MS 11655 (68088485AA/B) Green 18,9 MS-11655, MS-90030
      Febi 06161 / SWAG Green 18 6,2 345 MS-10838, MS-11655B, CHF-11S
      Yacco DA Green 19,7 6,6 335 MS-11655, MB 345.0, CHF-11S
      Ravenol SSF Green 19,7 6,6 333 MB 345.0, CHF-11S
      Motul Muti HF Green 19 6,2 328 MS-10838, MS-11655, MB 345.0, CHF-11S
      Pentosin CHF-11S Green 18,7 6 313 MS-11655B, MB 345.0, CHF-11S
      Valvoline SynPower Green 18,7 6 313 MB 345.0
      Tutela GI/R Green 18,7 6 313 MS-90030-P2, MB 345.0
      VAICO VA-002-SYNT Green 19 6 315 MS-9602, MS-10838, MB 345.0, CHF-11S
      ADDINIOL AHF 22 S Green 23 6 225 MS-9602, MS-10838, MS-11655, MB236.3, MB 345.0, CHF-11S
      Westway Synthetic PSF None 36,1 7,4 206 MS-9602, MS-10838, MB 236.3
      Divinol Zentralhydraulikfluid S Green 27 6,5 190 MS-9602, MS-10838, MB 236.3, MB 345.0, CHF-11S
      Ravenol PSF-Y None 34,9 7,2 177 MS-10838, MB 236.3
      LubeGard None 36,3 6,6 140 MS-10838, MB 345.0, CHF-11S
      Yacco ATF X Red 37,5 7,8 183 MS-9602, MS-10838, 236.1-11
      MOPAR ATF+4 Red 35,1 7,7 198 MS-9602
      Castrol Transmax ATF+4 Red 33,2 7,5 204 MS-9602
      Havoline ATF+4 Red 33,2 7,5 204 MS-9602
      Mobil ATF+4 Red 34,4 7,5 200 MS-9602
      Pennzoil Platinum ATF+4 Red 35,1 7,7 198 MS-9602
      Valvoline ATF+4 Red 34 7,5 198 MS-9602
      Ravenol ATF+4 Red 35,1 7,5 192 MS-9602
      Tutela Transmission Force 4 Red 36 7,6 188 MS-9602, ATF+4, MS-90030-A4
      Motul Multi ATF Red 36,2 7,6 185 MS-9602, MB 236.3-12
      Addinol ATF XN 5 Red 35 7,2 182 MS-9602, MB 236.1-14
      AMSOIL OE OTF Red 36,5 7,5 180 Chrysler ATF+4 (-38C min), MB 236.1-11
      Havoline Multi Vehicle ATF Red 37 7,3 169 Chrysler ATF+4, MB 236.9
      AMSOIL Signature Multi Vehicle ATF Red 38,5 7,5 165 Chrysler ATF+4, МB 236.1-11
      Bardahl ATF+4 Brown 36,6 7,2 165 MS-9602, MB 236.1-10
      FEBI 29934 Red 37,3 7,3 165 Chrysler ATF+4, MS-9602
      Вижда се че всичко, съдържащо "ATF+4" в заглавието си, е доста близо като вискозитет при 100 градуса.

      По-интересното е обаче при маслата за хидравлика (първата половина на таблицата):
      - Има такива, отговарящи само на 10838, има такива отговарящи и на 11655 (което е за новите WK-та след 2010), има и такива, отговарящи както на тия двата, така и на 9602 (което е стандарта на Chrysler за ATF+4).
      - Няколко, включително Ravenol-а, който ползвам в момента, като вискозитет е по-скоро ATF, отколкото PSF.
      - Повечето, отговарящи на 10838 и/или на 11655, отговарят и на MB 345.0.
      - Pentosin CHF-11S и Valvoline SynPower са с толкова еднакви характеристики че най-вероятно са едно и също масло, но "сертификатите" им са различни.
      - Вискозитетния индекс също разделя продаваните за PSF масла на горе-долу 2 групи, такива с около и над 300, и с вискозитет при 100 градуса като на PSF, и такива с около и под 200, с вискозитет по-скоро като на ATF
      - Всичко, що се продава като PSF, е или неоцветено (и по-гъсто и с по-малък вискозитетен индекс, по-приличащо на MS-1083, или бледо зелено (и по-рядко и с по-висок вискозитетен индекс, по-приличащо на MS-11655) на цвят. Всичко, дето се продава за ATF+4 е червено.

      На база всичкото това има мегдан за спекулации че PSF-а трябва да е с вискозитет малко над 6, и най-вече това е главната разделителна линия между ATF и PSF при Jeep WK/XK. Има и мегдан за спекулации че всичко, що отговаря на 11655 и/или MB345.0, отговаря и на 10838, което доста разширява кръга на маслата, които може да се ползват. Отделно MS 11655 е драстично по-евтино и в оригинал ot 80те лева за литър 10838.

      Понеже ще връщам Deckelmann помпата на RockAuto и ще ми пратят друга, следващото ми наливане в хидравликата ще е или Febi 06161, или Motul Multi HF, пък да видим какво ще се случи. Не че сега не е ОК де, но предвид вискозитета на Ravenol-а, който ползвам в момента, и факта че на студено определено помпата се чува повече (не много, но повече), може правилното масло да укроти нещата още повече.

      ПП: Допълних и с MOPAR-ски масла, и с някои други. Просто трябва да се търси по парт номер, не по спецификация.

      ППП: Другото, дето прави впечатление е че оригиналното ATF+4, ако съдим по вискозитетния индекс, излиза висок клас синтетично масло, докато с MS-10838 хич не е така - скромен индекс 163, на фона на 345 за Febi 06161, което е по 20 кинта литъра, на фона на 80те за оригиналното.
      Последно редактирано от sparkybg; 02-04-23, 17:14.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • ADDINOL ATF XN 5 - Viscosity @ 40c - 35, Viscosity @ 100C - 7.2, Viscosity index - 182, MS-9602, MB 236.1, MB DTFR 13C120 (236.2), MB 236.3, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.10, MB 236.5, MB 236.12, MB 236.14, MB 236.15, MB 236.91

        Защо не подредиш маслата по двойки еднаквите?
        Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
        Око за око, паста за зъби!
        Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

        Коментар


        • Горната група са масла за хидравлика, долната са ATF. Вътре в групите са подредени по вискозитетен индекс, с изключение на оригиналните. Вискозитетния индекс горе-долу показва колко висок клас е маслото поне по тоя показател. Няма пряка връзка с добавките и тестовете за износване, защото такава еднотипна информация не е налична за почти нищо. Например AMSOIL Signature Multi Vehicle ATF е висок клас масло заради добавките, нищо че като вискозитетен индекс не е върха на сладоледа.

          Ще добавя и постнатоито от теб, но няма как всичко - сигурно има поне по още 20-ина във всяка група. Целта е просто сравнение, доколкото е възможно.
          Последно редактирано от sparkybg; 02-04-23, 17:18.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • Разтърсих се и освен един лист за безопасност(вискозитетът е същият,като в таблицата по-горе),нищо другo не открих .

            Навсякъде се оплакват,че:
            -няма го никъде,а де го има(стари наличности само), искат един бъбрек.
            -крайслер не дава никаква информация защо го няма и защо,когато доскоро твърдо са държали на него в някои приложения,са се отметнали и сега всички дилъри ( и Мопар като търговец) предлагат само +4 като замяна.
            -също тъй се били изхитрили за пари да пуснал нарочно Power Steering +4 (а вътре си е ATF +4 с друг етикет)...не знам дали е вярно.

            Ей тука една от многото теми (обърнете внимание на мнение #36) .

            https://www.jeepforum.com/threads/po...1754010/page-2


            Чудно какво толкова е било необичайното в спецификацията MS-10838...нищо не се намира. Дали заради перката или нещо друго има по-особени фрикционни характеристики...дали на системата й трябва по-висок вискозитет при работни условия (долу е темп.-виск. плот при темп. от 40 нагоре...на Феби ,разбира се, е доста по-различен).Някой мерил ли е тук-там колко температура дига (в казанчето,покрай помпата и маркучи след дълго юркане)?

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:10838.png
Прегледи:811
Размер:167.6 КБ
ID:6918352

            https://i.imgur.com/ktPHZiu.png

            Аз,ако трябва да избирам,бих бил раздвоен м/у PSF със сходни х-ки (като Ravenol PSF-Y или LubeGuard) или това,което прави Крайслер от известно време (промивка и после ATF/PSF +4. ОБАЧЕ +4-ката да е от актуалния лист с одобрените продукти,а не пенкилер "meets or exceeds the requirements of ATF +4")

            Списък на официално одобрените продукти :

            https://www.centerforqa.com/licensed-atf4-brands/

            ................

            Ей на : " Replaces: 5013457AA, 5142893AA, 68218057AA, 68218057AB, 68234631AA, 68234631AB"
            https://store.mopar.com/oem-parts/mo...uid-68218057ac
            ...ама за причините,ама процедурите по замяна...мълчание.
            Последно редактирано от sparkybg; 03-04-23, 09:54.

            Коментар


            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Добавих картинката да е във форума, да не се затруе по някое време.

          • Не съм засичап поне течността в казанчето да е много над 60 градуса, доколкото може да си задържа пръста поне секунда-две. Върху радиатора включително. Подозирам че лятото в жегите с климатик и по-усилено участие на перката в охлаждането ще мръдне до към 80 поне. Фактът че има нарочен охладител за хидравличното масло, при това съизмерим като площ с тоя на скоростите, говори че все пак има режими, в които се спича доста.

            Някой из форума беше предположил че просто е свършила партидата на някой дефектен чарк, чиито уплътнения или нещо друго не се харесват с нещо в ATF+4 маслото. Моята джипка е 2009-та година и си дойде с безцветното масло. Тоест поне до 2009-та не е имало замяна с ATF+4, и доколкото 2010-та е последната от тая серия, според мен каквото е ставало е станало след това.

            В момента маслото се намира и в америка и тук. Доколко наистина е оригинално или поне отговаря на характеристиките на оригиналното, не знам.

            Интересното в таблицата е че въпреки че е очевидно че 10838 като вискозитет в оригинал си е почти като ATF и се отличава с това че е безцветно, и въпреки че 11655 очевидно е по-рядко и зелено оцветено, има доволно количество масла, които покриват и двете спецификации, а някои дори и ATF+4. Тоест каквито и да са конкретните изисквания на MS 10838, те явно касаят нещо друго, а не вискозитета. Или поне вискозитета в тоя стандарт е в доста широки граници.

            Например за ATF+4 едно от нещата, претенциозни за покриване, е вискозитет при -40C. И например едното от маслата на AMSOIL не го покрива при тая температура, а пише че трябва да се ползва при над -38C.

            Аз все пак ще пробвам с Febi. От зелен I.G.A.T за около месец нищо не му стана, въпрекли че после се оказа че покрива само 11655, не и 10838. Не друго - помпата се чува осезаемо повече на студено, и ми се ще да видя какво ще се случи с оригинална помпа + зелено масло. Неоригиналната си виеше порядъчно с всяко от двете без особена разлика.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • Масло. Какво толкова го мислите и разследвате?
              Сменяте го с някакво прилично и не се задълбавате особено...
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                Масло. Какво толкова го мислите и разследвате?
                Сменяте го с някакво прилично и не се задълбавате особено...
                При 2000 долара цена на хидравличен вентилатор, който е почти ненамираем, и 800 за рециклирана рейка, има какво да го мислим, особено при 5.7, дето не е в изобилни количества по моргите и чиято перка е различна спрямо масовия европейски дизел.

                Не че в слкучай на неизправност не мога да му насадя електрическа с плавно регулиране и да се приключи с драмата, но не съм точно фен на побългаряванията, освен ако побългаряването коригира някакъв конкретен проблем на возилото.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                  При 2000 долара цена на хидравличен вентилатор, който е почти ненамираем, и 800 за рециклирана рейка, има какво да го мислим, особено при 5.7, дето не е в изобилни количества по моргите и чиято перка е различна спрямо масовия европейски дизел.

                  Не че в слкучай на неизправност не мога да му насадя електрическа с плавно регулиране и да се приключи с драмата, но не съм точно фен на побългаряванията, освен ако побългаряването коригира някакъв конкретен проблем на возилото.
                  Ето и един не малък плюс в полза на дизелака ! ) Но звукът е несравним при Хеми-то..
                  Mercedes-Benz - M-class (W164) - ML 550 (388 Hp) 2008
                  Mercedes-Benz - Е-class (W211) - 4matic (224 Hp) 2008

                  Коментар


                  • Първоначално публикуван от CITIZEN Преглед на мнение
                    Ето и един не малък плюс в полза на дизелака !
                    Да, факт - дизелаци по моргите има колкото щеш. Да намериш 5.7 е изключение, а да намериш 5.7 фейслифт съвсем. Само дето до 2 години ще спрат да ги пускат в центъра на София, а това си е сериозен недостатък на дизеляците.

                    Както писах, дизелака също е с хидравличен вентилатор. Честно казано не знам каква е разликата, но са с различни номера. Може да е само дифузьора, макар че и той изглежда еднакъв. На картинка не виждам очеизвадни разлики.
                    Последно редактирано от sparkybg; 05-04-23, 10:44.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • Различни ли са екокатегорийте?
                      Grand Cherokee 3.0 CRD 2006 г.
                      Kia K5 LPG 2012 г.
                      LZ1DED

                      Коментар


                      • Първоначално публикуван от denkov Преглед на мнение
                        Различни ли са екокатегорийте?
                        И двете са EURO 4, но дизела е низвергнат и е втора категория, а бензина 3та.

                        Екоталибани, сър!
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • cecoa1
                          cecoa1 коментира
                          Редактиране на коментар
                          А последния пост в темата погледна ли(колата от подписа му е 2006г)?!Дискутирали сме го и в друг автомобилен форум, и много хора потвърдиха, гледат Евро-стандарт, а ако няма чак тогава годините. И то е съвсем логично, защото има дизели Евро 4, които се правят без никакви изменения примерно от 2003г до 2010г. Те нашите законотворци, че не стават и за чеп за зеле е ясно, ама чак пък толкова калпаво да го напишат, отдавна щеше да се е разчуло. А то е точно обратното, чува се, че си се тълкува съвсем логично наредбата. Отделно, защо четеш някаква глупава журналистическа статия, като си го има баш в нормативен документ?! Ето тук например, чл.37а - https://www.shofior.com/regulations/...ravnost-na-MPS
                          Има си го конкретно написано или/или:
                          Чл. 37а. (Нов - ДВ, бр. 80 от 2020 г., в сила от 12.07.2021 г.) (1) Моторните превозни средства от категории М1 и N1 се определят в пет екологични групи във връзка със степента на отрицателното им въздействие върху околната среда и качеството на атмосферния въздух, в зависимост от екологичната им категория (EURO) или датата на първата им регистрация, ако няма екологична категория (EURO),...
                          ...

                          ПП: Виждам, че си редактирал хронологично след моят пост, но прекалено кратко време за да си погледнал хубаво, това което ти дадох да четеш. Та, чети внимателно и текста на чл.37а(цитирал съм го), не само таблицата.
                          Отделно, намери поне един човек, който да му пише в талона на дизела Евро 4, и да не е взел Еко 3, ако колата му е поне що-годе в час(щото иначе могат да те сложат в по-ниска, то и затова Евро 4, 5 и 6 ги дава, че могат да паднат надолу в Еко-то, но Евро 3 и надолу не могат да се класират нагоре).
                          Последно редактирано от cecoa1; 07-04-23, 23:36.

                        • sparkybg
                          sparkybg коментира
                          Редактиране на коментар
                          Еми ти ми кажи, при положение че евро 4 ги има в 2 категории, а евро 5 в 3 категории, по какво по-точно ги разделят. Колегата долу не е писал дали 2006-та е година на производство или година на първа регистрация.

                        • cecoa1
                          cecoa1 коментира
                          Редактиране на коментар
                          Пак ти казвам, по-новите Евро 4,5 и 6 ги има в долните категории, просто защото на теория са дали възможност да падат в по-нисък клас, ако не си покриват нормите при меренето.
                          Иначе, това с датите и наличието на Евро-стандарт в талона, го коментирахме отдавна. Точно защото там има пропуск, че в определени случаи ти е изгодно да не ти пише Евро-стандарт в талона, и така да вземеш по-висока Еко-категория само по дата на първа регистрация. Дефакто е имало някакъв малък гратисен период, и има коли с Евро 4 дизел, които са регистрирани дори през 2010г.
                          Подобни "предимства" има и при другите категории, аз лично съм го смятал за различни конкретни возила. Примерно твоето Евро 3 Терано, ако не му пише Евро 3 в талона, и е с регистрация след 1 януари 2002г, то ще може да бъде Еко 2. А пише ли Евро 3 в талона, над Еко 1 за дизел няма начин. Не, че от Еко 2 ще има голяма полза, а те и малко коли ще попаднат там.

                      • Моя също е 3-та екокатегория, иначе е Евро 4.

                        ПП. Уточнявам 2006 производство и първа регистрация.
                        Последно редактирано от denkov; 09-04-23, 08:11. Причина: Добавка
                        Grand Cherokee 3.0 CRD 2006 г.
                        Kia K5 LPG 2012 г.
                        LZ1DED

                        Коментар


                        • sparkybg
                          sparkybg коментира
                          Редактиране на коментар
                          Е те-тая гимнастика според наредбата е невъзможна. Или еко категорията му е вадена без да има ЕВРО и по-късно е извадено еврото.

                          Но според мен има нещо сбъркано. WК/WH се правят от 2005-та и няма как да са по-ниско от Евро 4.

                        • CITIZEN
                          CITIZEN коментира
                          Редактиране на коментар
                          Предния собственик го е регистрирал като товарен, ако това променя нещо...

                        • sparkybg
                          sparkybg коментира
                          Редактиране на коментар
                          Нищо не променя. Тераното ми е товарно, Евро 3, 2005та и е първа категория само защото е Евро 3.

                      • Нещо интересно. Рекох да видя Clutch Volume Index-ите на скоростите. Не защото имам грижи - превключват си идеално и мазно, но се сетих да проверя:

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:CVIs-2023-04-17.jpg Прегледи:0 Размер:103.2 КБ ID:6920109

                        Както се вижда, според сервизното ръководство на WK всичко е в норма, като 3 са в долната част на нормата. В ръководството на Dodge RAM последното е 30-100, в ръководството на ATSG за ремонт на 45RFE кутия лимитите са 82-134(тук съм извън), 25-64, 30-64 (пак извън), 30-64, 44-92 (пак извън). После поровичках и намерих норми в един документ за 45RFE и 2-та варианта на 545RFE, които са различни, както и нормата за UD е 25-92, даже и за 45RFE. За 65RFE можве и да са други, за 68RFE - трети.

                        После като се замислих - нормално, при положение че има вариант преди/след 2006-та (не знам каква е разликата освен в капака), има по-стари варианти с алуминиеви лети бутала, на които се сменят само уплътнения, има варианти с пресовани бутала с изляти по тях уплътнения, и знам за поне 2 варианта на една вътрешна част, която влияе на обема на поне едно бутало - именно това за UD.

                        Та, гледайте си сервизните ръководства точно за вашето возило, щото иначе рискувате да ревизирате неща, дето са си съвсем в норма. Нещо повече - обеми близо до долната норма в общия случай означават че съответните съединители, ръководени от въпросното бутало, са в добра форма откъм износване, или иначе казано почти нямат такова. Допустимите норми за хлабини на пакетите също се оказаха различни в ръководствата на WK, WJ и RAM от една страна, и ръководството на ATSG от друга.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • ...и впрочем, едно такова пътува насам:
                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:mpvi3.jpg Прегледи:0 Размер:50.3 КБ ID:6920186



                          Скоро и превключванията на трансмисията ми ще заприличат на каквото трябва, а не както са оригинално като за някоя домакиня, возеща сюрия деца в колата.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X