Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Grand Cherokee WK на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Откритието се оказа фалшиво. Тонкорекциите от усилвателя работят прекрасно. Комбинацията от копчета не е работела, защото модула, който ги чете и изпраща състоянието им по CAN шината, може да отчита само един натиснат в даден момент, а аз предполагах че може да ги отчита всичките. В съобщението за всяко копче си има отделен бит.

    Но пак, при всичко на нула звука си е перфектен, според моите виждания по въпроса. Нагласих и нивата вече и май почти нищо не остана освен да открия къде е списъка с приложения, които се изреждат при натискане на бутона "Source" на волана.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • Днес установих че от време на време пуска компресора на климатика. Вътре нищо не свети, двете врътки за температура са слобени на 18 градуса, врътката за режим е сложена да обдухва прозорци и крака. Тръбата на климатика в двигателния отсек беше потна, тоест със сигурност пуска компресора и то достатъчно за да нагнети фреон и да заработи климатика.

      При вас така ли е? Това нормално поведение ли е? В кола с климатроник не съм се ровичкал чак толкова до сега. И го открих случайно - понеже съм сложил оборотите като се пусне климатик да са с малко нагоре, направи ми впечатление че ги мени, а отвън като излязох при мотора нещо щракаше, после като видах и потната тръба съвсем ми се изясни какво е щракало.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Ако питаш за терано, може - запушва се един отвор. Но се маха всичкото табло и се разглобява големата бандура с клапите. вЕрвай ми, няма да ти се занимава.

        Пък и на мен не ми хареса ефекта. Започва да шуми повече и да духа по-слабо през центъра, което за лятото няма да е ОК.

      • KingofROAD
        KingofROAD коментира
        Редактиране на коментар
        Ахам, не е точно терано. Но явно сепак има причина да го направят така. Ако някои ден се наложи да сменям радиатора на парното в таблото, ще погледна поне от любопитство - почему , да как и т.д. ....При мен май ще е по-голямо разхвърлянето и събирането...

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        След разглобена фероза, поне 5 пъти сваляне на табло на терано, 2 пъти с тотално разглобяване (и снимка имаше някъде из форума) и накрая почти тотално разглобяване на Grand Cherokee, не вярвам да има нещо, дето твърде да ме стресне. В общия случай изглежда по-страшно, отколкото е. Но си е един ден разправия първия път, ако не си го правил на конкретния автомобил. Мен такива неща ме разтоварват, друг може да го докарат до лудост - хора всякакви.

        Jeep-сктоо табло даже се маха барабар с инсталацията и тръбата отдолу, ако сте двама човека. Ама това го видях чак като го бях свалил на части. Централната конзола също пада с поглед.

    • На CRVто на жена ми също се включва . Идея нямам защо.
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • gecata1059
        gecata1059 коментира
        Редактиране на коментар
        На Цр-в 3 климатика се включва при активиране на бутона срещу "замъгляване на предното стъкло." Няма общо с настройките на климатроника.

    • Обезвлажнител...

      Спарки, ти да не видя сметката на автомобила и сега само да го караш бре? Срамота!!!
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • Ми, срам не срам, напоследък само го карам. Ма това щото е студено. А се стоплИ, а разхвърлЯх кормилната кутия. Щото то друго не остана да хлопа.

        Вчера беше установено и че резбите на масления филтър са 2 чишита и филтър за старите 5.7-ци не става на новите.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Днес установих че от време на време пуска компресора на климатика. Вътре нищо не свети, двете врътки за температура са слобени на 18 градуса, врътката за режим е сложена да обдухва прозорци и крака. Тръбата на климатика в двигателния отсек беше потна, тоест със сигурност пуска компресора и то достатъчно за да нагнети фреон и да заработи климатика.

          При вас така ли е? Това нормално поведение ли е? В кола с климатроник не съм се ровичкал чак толкова до сега. И го открих случайно - понеже съм сложил оборотите като се пусне климатик да са с малко нагоре, направи ми впечатление че ги мени, а отвън като излязох при мотора нещо щракаше, после като видах и потната тръба съвсем ми се изясни какво е щракало.
          При ДЖИЙПовете, всички режими на духане в посока стъклото пускат климатика.
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение

            При ДЖИЙПовете, всички режими на духане в посока стъклото пускат климатика.
            Ясно. Мерси. Продължава да ми се вижда странно, но пък от друга страна при влажно време на Тераното същото го правех ръчно. Всъщност странното ми е че няма индикация и не ти предоставя възможност да го изключиш, а не толкова че се включва.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • cecoa1
              cecoa1 коментира
              Редактиране на коментар
              На някои возила има "econ", изключва печки, ел.подгрев, компресор... Ама при американско возило едва ли...
              Между другото, дори на странния допотопен климатроник на Мусото, е същата работа с компресора на климатика и духането на предното стъкло(но не и в положение стъкло и крака). И също няма изключване или индикация, че работи.
              ...
              А за студеното от средните духалки на Тереното... Май при доста с японски корени е така, при мен беше така на Дайхатсу Роки(всъщност Бертоне нещо си, че мотора BMW, но купето същото). По тая логика, може би и на Ферозата ти е така, или не?

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Нямам идея. Едно че баща ми я кара и второ че има пеоблем с едното жило.

          • И при Jeep Cherokee Liberty KJ е така - има ли в позицията на превключвателя символ за предно стъкло, то включва задължително и компресора на климатика за по-бързо обезвлажняване. За KJ има лесен начин това да се изключи с лека доработка на платката на превключвателите за климатика - прекъсва се една писта и се поставя допълнителен превключвател. Т.е. дори управляващия сигнал да е подаден, той не достига до релето за вклюване на съединителя на компресора. Също така може да се добави нулево положение на скоростите на вентилатора за въздуха в салона, тъй като оригинално няма. За Grand Cherokee като твоето, обаче няма идея дали може да се преработи. Няма ли нещо публикувано в американските форуми за твоя модел?
            Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
            First impression is not always true. Get inspired.
            Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
            Reading is sooo boring, unlike writing!

            Коментар


            • Ааа, нищо няма да преработвам. Попитах само за да знам със сигурност че е нормално, а не е неизправност.

              Нулева скорост (тоест изключено) вентилатора си има фабрично. За другото ще погледна от чисто любопитство - купих европейски модул заради скалата в градуси Целзий и ми е на стелажа току зад стола, на който съм седнал. Но няма да преправам нищо.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • И при Пежо, дори при изключен климатик при определени условия се включва компресора, без да индикира за това. Явно си има някакъв алгоритъм при който се включва. Със сигурност при външна температура по-висока от 2 градуса.
                Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
                Око за око, паста за зъби!
                Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

                Коментар


                • Първоначално публикуван от murfito Преглед на мнение
                  И при Пежо, дори при изключен климатик при определени условия се включва компресора, без да индикира за това.
                  Така де, точно за това говорим. Нула индикация. Даже менящите се обороти не ме усъмниха, но щракащия съединител в комбинация с тях вече ме накара да пипна и тръбата и да видя че е изпотена.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • На Форд Маверик 2006, дето си е американска каручка, при настройка на обдухване на стъклото пуска климатика. Лампи и индикации за това йок. 124-ката ми имаше отделно копче за тази работа, без връзка с настройките на парното/ климатика. Иначе за духане на студ - само външен въздух от централната конзола, такова има при Паджеро 2, Мерцедес W124 и Опел Вектра А, вероятно и при други, но тези съм ги имал лично.
                    Ford Maverick II 2.3 XLT
                    Ford Mondeo MK5

                    Коментар


                    • Днес беше (полу)добър ден за българската демокрация.

                      - Започна зле - стигнах до село, слязох да отворя портата, естествено без да гася и вадя ключа от таблото и... се оказах подсмърчащ навън до кола, работеща на празен ход със заключени всички врати. Явно трябва да си направя ключ само за механично отключване, който да ми седи на връзката дежурно. Просто бях натиснал отвътре копчето за заключване на кората покрай отварянето и затварянето на стъклата. Съответно колата ме пусна да изляза, но не и после да вляза. -50лв за "ключар", който напъна вратата горе с въздушна възглавничка и издърпа езичето.

                      Иначе:
                      - Сменен термостат с оригинален (почти с цената на теглото си в злато). На първо четене, нищо общо като поведение със "стария" (Gates на по-ниска температура) който смених когато сменях помпата, и който по принцип подозирах, но не се държеше отявлено зле. Този отваря плавно на 3мм преди средата, стрелката постоянно стоя на най-много милиметър преди средата, което е нормалното поведение, с което съм свикнал. В следващите дни ще се види как се държи при ръчка веднага от студено по магистрала.

                      - Сменяйки термостата, забелязах че една жичка от разпръцафръцания сноп (нагоре споменах - гофрите се разпадат, не знам дали от цжега или друго, но са отявлено от калпав мат'рял) до дроселовата клапа е била притисната от крачето на корубата върху двигателя. Съответно, макар че не ми се разправяше баш сега, пребандажирах още една порция от инсталацията. Остана само около дюзите и бобините:
                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20221224_145951.jpg Прегледи:0 Размер:134.5 КБ ID:6904380

                      - После слагайки кората, установих че в единия край хлопа като почуквем по нея с пръсти. Кората се държи на гърловината за масло, 3 крачета, които се "закопчават" върху 3 ябълковидни болта върху всмукателния колектор и още 6 крачета с тампончета, които се подпират на колектора и бобините. Едно от последните беше притиснало онова кабелче към дроселовтаа клапа. От 6-те подпиращи крачета с тампонче беше останало само едно. Погрижих се:
                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20221224_150034.jpg Прегледи:0 Размер:66.6 КБ ID:6904381
                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20221224_150045.jpg Прегледи:0 Размер:164.0 КБ ID:6904382
                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20221224_150054.jpg Прегледи:0 Размер:197.5 КБ ID:6904383
                      така би-трябвало да са всичките, но беше останало само едно:
                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20221224_150051.jpg Прегледи:0 Размер:128.5 КБ ID:6904384

                      Кората вече не дрънка и подозирам че разни звуции, които до сега издаваше, са били като влезе кората в резонанс и започне да хлопа.

                      - От няколко дни карам с масло 5W30, вместо 5W20, отговарящо на същия стандарт MS-6395. Моторът е осезаемо по-тих, цъкането на повдигачите също. Смятам от тук нататък да карам с такова.

                      И... установих наличие на утаена горе при капачката кашичка от финни алуминиеви стружки. Доколкото помпата е нова, уж с добро качество (Gates) и доживотна гаранция, а помпата, с която дойде возилото (GMB), също беше скоро сменяна, и доколкото не установих НИКАКВИ отлагания около термостата докато го сменях, засега подозирам стари отлагания от някога аварирала помпа, които сега съм разклимбуцал, още повече че още като взимах возилото от автовоза установих наличие на финна сива каша по старата капачка, която явно е била от същото. Стружки там няма от къде да дойдат, освен от помпата. А тя си има нормалните за сравнително нова, разработена, помпа луфтове. Ще наблюдавам какво се случва, напролет ще сменя още веднъж антифриза. Другия вариант е да яде импелера чрез кавитация, но по импелера на старата помпа такива признаци нямаше. Не изключвам варианта и да е имало някакви непочистени заводски остатъци в новия радиатор (NRF), от чието качество не съм чак очарован. За първи път до сега имам не-добри впечатления от тая марка. От сменени 3 климатични и 2 водни радиатора само в тоя съм имал съмнения. Ако ме ухапе кучето ще го сменя с Nissens, макар че разправят че идващите насам не били съвсем същите като купените от чужбинско.

                      - Проектът "китайската мулитмедия" го пиша приключен. Изцяло мой софтуер за CAN-кутийката, леко хакнати няколко библиотеки в мултимедията, и вече управлява усилвателя, не трупа никакви грешки (правилно се енумерира по CAN шината), и дори си добавих разни клавишни комбинации - например вече от волана мога и да търся станции, освен да превключвам записаните, по всяко време да се връщам на началния екран, и да приемам, отхвърлям и прекъсвам телефонни разговори.

                      Иначе, както стана дума, само сипвам и карам. Возилото просто си върши работата и толкоз. Проблеми нула.
                      Последно редактирано от sparkybg; 24-12-22, 15:02.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • trapper
                        trapper коментира
                        Редактиране на коментар
                        До тук - добре. Имаш ли намерение да го пробваш офроуд - такъв https://www.youtube.com/watch?v=l2g2iXxu33o или подобен?

                      • sparkybg
                        sparkybg коментира
                        Редактиране на коментар
                        Надали. Не и нарочно. Аз съм си полянкаджия отдавна.

                    • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      От няколко дни карам с масло 5W30, вместо 5W20, отговарящо на същия стандарт MS-6395. Моторът е осезаемо по-тих, цъкането на повдигачите също. Смятам от тук нататък да карам с такова.
                      Как беше с разхода на масло с 5W20? Моят Маверик го дават с такова, но нещо похарчва прилично Предвид отплесването със следене на нивото, доливах по спешност с 5W30, че се намира веднага, за разлика от 20-ката. И аз мисля вече с такова да карам, но съм на 200 км. и отзиви по-натам. А и в момента съм със смес от двете., нещо от сорта на 5W25
                      Ford Maverick II 2.3 XLT
                      Ford Mondeo MK5

                      Коментар


                      • Няма значим разход на масло. Просто беше шумен по моите представи. Важно е на какви стандарти отговаря. Иначе 5W30 има колкото щеш, но отговарящи на въпросния стандарт на нашия пазар са толкова редки, колкото и 5W20 маслото. Нямам особен проблем с намирането и на двете, а съм и с помпа с повишен и дебит и налягане, така че смятам че няма да има грижи. Засега и не трупа грешки за неправилно масло.

                        Bardahl XTec 5W30 rc е маслото в момента. И това последното "rc" е същественото в случая. Останалите им модели със същия вискозитет не отговарят на срандарта.
                        Последно редактирано от sparkybg; 24-12-22, 16:37.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • Asen Kushlev
                          Asen Kushlev коментира
                          Редактиране на коментар
                          5W30 е оригинално на Форд, а 20-ката е Castrol по спецификация. Нямах време да ги сравня, едва ли ще се пазари, това е Форд все пак и е на 16 години.

                      Активност за темата

                      Свий

                      Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X