Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Grand Cherokee WK на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Сменен и десния капак на клапаните с такъв от Dodge от 2019та година на 30000км. Сменени и уплътненията му, и вече не омаслява. Можеше и да не сменям капака - имаше малка пукнатина до ухото, от където омасляваше, но без отношение към омасляването. Болта беше хипер хлабав - някой заплес е работил по тая кола.

    Всичко откъм луфтове на клапаните изглежда наред.

    Кобилиците обаче нямат дистанционери, нито скоби. Ще им направя по-натам, а като ги слагам ще съм си набавил и някоя и друга резервна кобилица и резервни пръти, ако някъде установя износване.

    То цъкането се чува от другата страна де. Възможно е да има износен прът/кобилица. Случва се толкова често, колкото и грижите с повдигачите, да не кажа че по скромното ми мнение от там тръгват и проблемите с повдигачите.

    Ще се види тия дни ако се пооправи времето. Гараж нямам, та завися от дедо Боже.

    Входящ колектор също съм предвидил да махам и да сменям уплътнения, ще видя кога. И на него преди време установих един хлабав болт с цял сантиметър.
    Последно редактирано от sparkybg; 16-09-22, 17:23.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Браво и Добре Дошъл в клуба на "Механици под небето" )

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Добре дошъл друг път! Аз съм си така откак съм шофьор. 20+години.

  • ...и който твърди че дизелът и хемито вървят сравнимо - днес се дърпахюе с едно трилитрово, та има много здраве от мене. Никакъв шанс да ме дръпне, а даже не се наложи да настъпвам съвсем докрай.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Гараж нямам, та завися от дедо Боже.
      ба-си Боже ле станАх...........

      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

      Коментар


      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Маймун! Няма как да ти досаждам за всяко човъркане, че с това си изкарваш хляба сепак.

    • Днес сутринта паля и.... изненада:
      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220919_094101.jpg Прегледи:25 Размер:72.8 КБ ID:6890913

      Явно ще трябва с натискане, нагряване и изстудяване на надуша кой чип врътка номецата и после да бъде препечен.

      Както и преди, интересното е че тръгна, пуснах го да свири парче, в един момент екрана замръзна, но си изсвири парчето докрай и после млъкна. Екрана си остана в тоя вид и след изгасяне. Изключи се няколко минути след това.

      ...от което с много голяма вероятност отпада чипа, към който е вързан екрана и чипа, който плейва MP3-ки, ако успея да ги надуша кои са ако са отделни. По платките има амнайсе процесора.

      ПП: В крайна сметка може така да го играем:
      Последно редактирано от sparkybg; 19-09-22, 11:22.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • patkan
        patkan коментира
        Редактиране на коментар
        а кондензатори ?

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Сменени са повечето. Но ако бяха кондензатори щеше да работи на топло, а на студено да не ще.

    • Сменени уплътненията и на другия капак на клапаните. Пак няма нищо кардинално видимо по луфтове (такива липсват) и прочие. Само на един изходящ клапан кобилицата се движи напред/назад по оста малко по-лесно и малко повече.

      Новите пръти на Melling вече ми ги доставиха, пълен комплект. Пътуват и по един комплект кобилици за смукателни и изпускателни клапани, ако случайно има някоя износена кобилица. Ще сложа и дистанционери, макар на прима виста да няма признаци за "пътуване" на кобилиците напред-назад по кавала.

      Дано е износен прът/кобилица, че с махане на глави хич не ми се разправя - на място не го виждам как ще стане, имайки предвид каква беше играчката само да сваля и сложа капаците, та ако се стигне до там ще се сваля мотор най-вероятно.

      Той си работи в момента де. Няма мисфайъри, компресията е еднаква, свещите са еднакви на цвят, изобщо няма никакви грешки, което значи че и MDS-а работи нормално. Изобщо освен въпросното цъкане (което категорично не е от долната част на двигателя), друго няма. Ще видя и дали ще мога да сменя гарнитури и болтова на колекторите, ама май-май за тая процедура пак ще трябва да досаждам на Деди.

      Като дойде всичко ще меря и колко се повдигат клапаните...
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • Впрочем, двигателя и горе е доволно чист. Не знам дали заради моето масло или така си е бил. Като махах и картера, в него също нямаше абсолютно нищо - идеално чист.
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20220922_015341_copy_800x587.jpg
Прегледи:1406
Размер:171.0 КБ
ID:6891440
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • Dilyan Zagorchev
          Dilyan Zagorchev коментира
          Редактиране на коментар
          Красота. Колкото и невероятно да прозвучи на първата ми Дедра светеше така мотора. Даже майстора ми, врЪл фен на талянки, казваше, че това бил най-чистия талянски мотор, който е виждал 😄

      • Малка подробност - на снимката в предния пост не се вижда, но от всички конектори на дюзите само 1 е напълно в ред (заключва се и няма нищо счупено), 6 броя са с отчупено "щракащо" краче, което при оркачане изпада, като 5 от тях все пак се заключват като се натисне червената закопчалка, един не се заключва въпреки това, а на един няма ни червената закопчалка, ни заключващото краче, и е вързан със свинска опашка.

        Не знам дали са изгорели, или са напъвани неправилно - факт е че се откопчават малко трудно ако не знаеш как, но хавата беше каквато беше, и си ме дразнеше.

        Оригиналните представляват това:
        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:0340620025.jpg Прегледи:0 Размер:20.2 КБ ID:6891734

        В RockAuto, и на друго места, продават ремонтни комплекти, които мислех че са съвместими:
        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:S-824_Front__ra_p.jpg Прегледи:0 Размер:25.2 КБ ID:6891735

        И поръчах, с идеята вместо да режа и снаждам жици да разглобя и само да сменя "черупката" на оригиналните. Обаче - дрЪво. Не са съвместими. В смисъл, конектора си е съвместим перфектно с дюзата, но не е съвместим с оригиналните терминали. Съответно ентусиазмът ми да пипам нещо се изпари. Освен друго, и цената е перверзна - между 4 и 18 долара. Ако ги сменя за всичките дюзи става грозно, даже и за такъв като мене.

        Покрай махането на капаците обаче пак взе да ми бръмчи мухата и реших че или ще намерия оригинални конектори, или ще търся от някъде инсталция втора ръка или нещо подобно. Потършувах, намериха се конектори, дето на картинка са като оригиналните, пак с кримпнати парчета жици, обаче пак на нефелна цена. Даже и при китайците бяха на нефелна цена - примерно 20-30 долара за 8-те, още 20 долара транспорт, после мито и ДДС...

        В крайна сметка се оказа че ги прави MOLEX, на самите тях си има лазерно гравиран номер 34062-0005.
        https://www.molex.com/molex/products...ngs/0340620005

        По тоя номер се намериха днешните им еквиваленти 34062-0025 (всъщност поръчах конкретно 34062-0027, които са напълно съвместими в случая), които ги има налични на 100 места, включително във Farnell, от където идват почти без оскъпяване през comet.bg за 2-3 дни, и на крайна цена с ДДС. 2.70лв

        Тия дни ще бъдат сменени и ще си повъзстановя фън-шуя по отношение на дюзите.

        Из колата има и доста други конектори на Molex, от тая серия и от други. Когато нещо е счупено, клаясало и т.н, търсете внимателно номер върху самото него и търсете в сайта на Molex, или в сайтове за електрони части като farnell.com, mouser.com, digikey.com - много вероятно е да се намери на максимално правилна цена, а за всичките тия сайтове има български фирми, които правят регулярни поръчки и могат да докарат всичко във вменяеми срокове и с неголямо оскъпяване.

        Имам още няколко конектора, на които съм вдигнал мерника, например на този на датчика за налягане на скоростната кутия. Ще дам информация ако ги открия.
        Последно редактирано от sparkybg; 25-09-22, 14:36.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • Сменени. Трябва само фина часовникарска отвертка за да се извадят пинчетата и нещо подходящо не-остро за напухване на уплътненийцата докато се вкарват пинчетата в новите "черупки". В сайта на Molex има даже описание с картинки.
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220926_180849.jpg Прегледи:0 Размер:166.5 КБ ID:6891959

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220926_180903.jpg Прегледи:0 Размер:158.5 КБ ID:6891960

          Остава само да си допребандажирам сноповете в двигателния отсек, та да придобие окончателно човешки вид.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • Сигурно знаеш ама, има едни щипчици точно за тези неща, от алито са 3-5 лева, междодругото на крайслер щипките на инжекторите са същите.

            https://tonex1.com/%D0%B0%D0%BA%D1%8...81%D1%82%D0%B8

            Коментар


            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              За такива неща се замислям когато не мога да си свърша работа в отвертка. Смених 8-те букси за 10-ина минути без никакъв зор и без да счупя или напъвам каквото и да е.
              Последно редактирано от sparkybg; 27-09-22, 13:36.

          • Половината от комплекта за разглобяване представлява гилзи за кримпване на многожилен кабел, каквито се продават във всяка железария.
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • Кажи верно , туй нема ли да получи газчица ????
              TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

              Коментар


              • Първоначално публикуван от didooo Преглед на мнение
                Кажи верно , туй нема ли да получи газчица ????
                Тсъ. Туй е купено за кеф. При под 1000км месечно и отказани цигари след 30 години употреба, не ми е никакъв съществен разход спрямо тераното.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • patkan
                  patkan коментира
                  Редактиране на коментар
                  сложи му газ ! На тая цена на газта може да го караш нонстоп!

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Че аз го карам нон-стоп. Само сега ще е в бокса няколко дни за обработка и парафиниране. Ще пестя като го докарам до пенсия.

              • Накисната обилно (във всички кухини включително) с Fertan. Но мазало не се случи. Пистолетът, който си купих за тая работа - Vaupel 3000DVR си струва всяка стотинка! Абсолютен кеф е да се работи с него.

                ...И вероятно ще имам сериозно количество останал Dinitrol ML и 4941, щото взех по 4 литрови бутилки +2 спрея. Пистолетът прави всичко на мъгла и покрива всичко в кухините без да тече. Ъгловата пръскалка също разпрашава изключително добре заради обилния поток въздух с високо налягане.
                Последно редактирано от sparkybg; 09-10-22, 09:43.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • trapper
                  trapper коментира
                  Редактиране на коментар
                  Даваш ли го под наем?

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  След като приключа с парафинирането, вероятно до към края на месеца.

                  Във fertan.bg също дават пистолет под наем. Или поне даваха - питай, ако ти трябва по-спешно.

                • trapper
                  trapper коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не бързам. Пак съм налегнат от тежък мързел, ама седя пред компа и чакам да ми мине

              • По-назад в темата писах псувайки че ще елиминирам тъпите пластмасови нитове. И действам по въпроса:

                Натиснете снимката за да я уголемитеИме:IMG_20221010_211236.jpgПрегледи:6Размер:154.2 КБID:6893897

                Пластмаската и болта са оригинални от терано. Трябваше само леко да изтъня подкалника около дупката. Така е направено че калника няма съприкосновение с болта. Преди окончателния монтаж пръскам там с парафинец обилно и до сега нямам тръгнала ръжда на тераното - няма причина и тук да не е така.

                Отзад към прага:
                Натиснете снимката за да я уголемитеИме:IMG_20221010_211257.jpgПрегледи:6Размер:160.0 КБID:6893898

                Ще го дооформя с пистолета за горещ въздух да ляга както трябва, но това по-нататък.

                Към гредата:
                Натиснете снимката за да я уголемитеИме:IMG_20221010_211312.jpgПрегледи:6Размер:311.4 КБID:6893899

                Тия са купувани от бриколаж преди много време. Не са от най-качествените (да не кажа че са чист боклук - резбата на болтчето е тотално сбъркана), но от Rocksuto пътуват насам 50 броя качествени. Въпроса е че са махаеми и за многократно ползване, а не като гламавите нитове.

                И към броната - тук е пластмаса към пластмаса и директно ги нагласих с неръждавейка:
                Натиснете снимката за да я уголемитеИме:IMG_20221010_211250.jpgПрегледи:6Размер:132.4 КБID:6893900

                Отзад е с широка шайба и неръждаема самозаконтряща се гайка.

                Сега подкалникът стои много по-стабилно, дрънка много по-малко, и най-важното - сваля се и се монтира много по бързо и лесно, без разход 7 нита всеки път.

                Частите:
                - винт: 01451-00891 (по-дълги са от тия на праговете, макар че могат да се ползват и за праговете - пробвано)
                - пластмасовия: NISSAN-ски детайл: 63848-D4001
                - Шипките с болтче: ще премеря размера на дупката, но предполагам 1/4 инча, тоест в случая 6 или 7мм. NISSAN-ските щипки за подкалник от тоя вид нестават - много са големи. В четвъртък ми идват щипките от RockAuto, които предполагам ще паснат идеално. Размера категорично е инчов.
                Последно редактирано от sparkybg; 11-10-22, 13:02.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Има оригинални. Предложи ми ги един, от който купувам части втора ръка, обаче ги наложих за проба и резултата не ми хареса - много са твърди и ако сляза например от висок бордюр може и да направят беля, вместо да предпазят нещо.

                  Не съм с изнесени гуми. С оригиналните джанти съм си и без фланци. Не хвърлят навън. С 265/65R17, или нещо като 30.5 инча. Вероятно и 31,5 ще се поберат (265/70R17), но там вече зависи от модела, а и не знам дали резервната ще се побере, та се въздържах.

                  Сегашните (Toyo Open Country AT+) не опират никъде при никакви обстоятелства. Тия, които свалих (американски модел Michelin), опираха при крайно положение на волана, на едната снимка се вижда къде, нищо че размера им уж беше същия.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Има и неоригинални. Поръчах задни на Husky Liners. Ако са достатъчно меки ще мисля за предни, но отзад джипката е по-висока и пълни бронята с гняс, което калобраните евентуално ще коригират. Доколкото вижам и формата им е такава че подлежат на коракция с ножицата. Но това като дойдат, което ще е след минимум 20 дена, че не пращат директно до България, та ги поръчах през EshopWeDrop.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Тръгнаха за насам от от другата страна на големата вода, вчера. Ще ги видим що за стока са и дали ше поръчвам и предни. Предполагам ще им трябват някакви 2 седмици да доплават (всъщност нямам идея как ги пращат EshopWeDrop, може и да хвърчат, предвид цената).

              • И понеже в тая кола един куп неща са правени като за еднократна употреба, но за сметка на това не ги дават по 2 за левче, заех се с пластмасовите прагове, които са на щипки, директно част от самия праг, а не сменяеми, а отдолу са и с "любимите ми" пластмасови нитове в обилно количество.

                Установих че имам теранови гнеда за винтове, които пасват на правоъгълните дупки в металния праг почти все едно за там са правени:
                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20221010_211220.jpg Прегледи:0 Размер:214.3 КБ ID:6893902

                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20221010_211214.jpg Прегледи:0 Размер:189.5 КБ ID:6893903

                Имах и оригинални чернни NISSAN-ски болтчета, които изкарват доволно дълго без да ръждясат, макар че и да ръждясат ще бъдат заменени с неръждавейка:
                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20221010_223552.jpg Прегледи:0 Размер:232.6 КБ ID:6893904

                Прага стои много по-стегнато така. Пак - след първото махане шипките са в отвратително състояние и дори да зашипят, стои хлабаво. И няма щадящ начин да се махнат така че да останат без поражения.

                Щипките за отдолу пътуват от RockAuto, но са същите като размер като тия на подкалниците отпред (тия с пластмасовото болтче в средата), но за сметка на това са в обилно количество - нещо като 8 - 10 на всеки праг.

                Малко по малко ще заприлича на автомобил.

                ПП: Номера на NISSAN-ските чарковете, ако някой ще прави същото:

                - винтове: 01451-00841 (по-къси от тези на подкалниците, стават само за тук, за подкалниците са прекалено къси)
                - гнезда (ще проверя допълнително, но мисля че номера е тоя): 01651-00491, мисля че и 01281-00023 ще стане.

                Като ида в сряда ще измеря квадрата (предполагаемо 8мм), защото за това има много варианти и от други коли, а и от Nissan. Може да има и с по-подходящо захващане - тия, които аз съм ползвал, ще се извадят малко трдно ако се наложи. Снощи забравих и да снимам пликчето, и да меря.

                И двете ги има налични и в България.
                Последно редактирано от sparkybg; 11-10-22, 13:20.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X