Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Grand Cherokee WK на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • И... ново 20. Тръгвам оня ден от село и... дискотека. Всети всичко дето е свързано със спирачките - ABS, ESP, BRAKE, хлъзгащата се количка. Амнайсе пъти трих грешката - след достигане на около 20км/ч пак дискотека. Иначе си се кареше и имаше спирачки.

    Грешка C2200 - Anti lock brake module internal. Проверих жици - нула проблем. Всичко чисто и свети. Няма никакви други грешки. Сервизаджиите на запад сменят модул ,дето струва 700 кинта. И все да ми прикипява вече.

    Днес гледам за грешки и попадам на функция в JScan ABS Module reset, и ABS module init. Ресетнах, инита се състои в каране с ниска скорост и завиване, минах процедурата и... ЧУДО! Всичко изгасна и цял ден карам без да се появи отново. Обяснение нямам. Единственото нещо, което правих, е да сменя тампоните на дифа. Не бях скъсал жици, а то и нямаше други грешки.

    Единственото, дето ми идва на ум, е заради вибрациите покрай 2000 нютоновия гайковерт и доста упоритото тракане, да съм разклимбуцал я някой сензор на колелата, я някой сензор за ускорение, удар или наклон. Но факта е че след процедурата се оправи.

    Та, при грешка C2200 не бързайте да сменяте модула - едно че е скъп, и второ е свързано с източване на спирачна течност и пропчие неприятни дейности, дето особено в сервиз биха оскъпили нещата още повече. Първо процедурата с JScan, и после другото.

    Четеца на грешки (iCar PRO Bluetooth) и JScan-ът само от настоящата интервенция се изплатиха 4-5 пъти. А до тук са свършили хиляди други неща. Днес си настроих DRL-то например, преди няколко дни си прочетох PIN-а и вече мога да програмирам ключове/дистанционни. ДО тук е 4-цифрена спестена сума, минимум.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • Dilyan Zagorchev
      Dilyan Zagorchev коментира
      Редактиране на коментар
      Наскоро четох разни коментари, макар и за друга марка, че клекнал акумулатор е повод за Коледа по таблото и доста притеснения(под 10.2 или 10.8 беше) Дори при Алфа Жулиета при проблем с ТСТ(тяхното ДСГ) -има ли ток в акумулатора и зарежда ли се правилно.
      Нищо чудно и при теб да е било подобно и след ресет да работи коректно 😉

    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Спарки, когато прави последния ремонт по автомобила, разкачи ли акумулатора като първа стъпка? Забележи, че не питам какви и дали си ресетвал по време на или след ремонта!

      Такава грешка дава ако има проблем с АБС сензор на някое колело или модула, който визира Дядо Владо и случката не Елиан, при здрав модул остава варианта с първия ми въпрос...

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      При последния ремонт нямаше защо да изключвам акумулатора. Сменях тампони на преден диф. Около тях дори близо няма жици. Другото - махах задни седалки, пак с доста хлопане на гайковерта. Наблизо има датчик.

      Ако има проблем с АБС сензор щеше да натрупа и нея грешка. А не трупаше.

      И не, не винаги откачам акумулатор когато ровя по жиците. Знам че навсякъде пише че трябва, но съм си малко хаймана по въпроса. Пък и както се оказва и самото откачане и закачане на акумулатор може да причини грижи (което ми скапа радиото и за което има сервизен бюлетин), та честно казано не е сигурно кое е по-малкото зло. Общо взето го карам на усет, в зависимост от това колко скъп модул човъркам.

      ABS сензорите при мен си вървят с главините. Имам и 2 нови главини, които ще сменя по някое време. Но проблема не е от сензорите. И днес врътнах 30-ина километра - нула проблем.

  • Вижда му се края. Останали са едно или две неща които още не си ремонтирал. Ще ги оправиш и си готов.
    А може да не се повредят...
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • При смяната на масло в кутията и филтъра, колко масло трябва. Също за двата дифа гледам пее 75/140 но не намирам инфо по колко събират. Раздатквата с какво масло е и колко събира.
      имам една аномалия с скоростите- има някво странно ритане когато изключвам от скорост (примернонот задна към паркинг или към N , в движение включва супер. Рита само като изключвам
      .p.s колата е 2010 ,quadra drive 2. 5.7
      Последно редактирано от don_pepone; 19-06-22, 21:17.

      Коментар


      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Всочкото това го пише в разде; "сервизни ръководства". Изключая ритането, което най-вероятно е от тампон на преден диф.

    • Сагата продължава...

      1. След отваряне на кутията отново, установихме грешка в подредбата на връщащата пружина на UD (или OD, не помня) съединителя - вместо между двете бутала, беше сложена между корпуса и едното бутало. А имаме книжка с картинки и гледахме 2-ма човека, и разглобявахме и сглобявахме 2 пъти при миналото махане. Почти за малко пак щяхме така да я сглобим.
      2. Помпата си беше рециклирана по отношение на клапанчетата. Едното разпробито, набита риза и сменено с TransTec/Sonnax, всички пружини сменени, с нито едно клапанче не установихме проблем - няма надирания, и вървяха гладко. Но по зъбните колела на помпата имаше износване. Едва забележимо, но шумеше доста. Новата не се чува въобще, та смяната беше оправдана.
      3. Грешките в момента са P0935 - Line pressure circuit high и P0869 - Line pressure high. В съгласие са една с друга, но защо се получават - пълна мистерия. Междувременно преди слагането проверихме жици - не са и жиците, дори са перфектни и откъм чистота, и откъм съпротивление.
      4. Кутията в момента не тече. Текла е заради грешката в монтажа - задния съединител постоянно е бил в полу-включено състояние е и е прегравял. Един стоманен диск беше посинял. Явно маслото е кипвало и така го е изхвърляло. Сега я юрках по магистраклата с 5000 оборота и до 170км/ч - не е потекла и капчица дори.
      5. Маслото стои с висока температура, при това докато се кара кротко е с по-висока, отколкото при каране с повече настъпване. На място дори се спича най-много - до към 107 градуса достигна докато го мерих на паркинга. При даване на средно количество газ, пада до 92-93. Подозирам запушен охладител, махар че го продухвах доста уипорито. Може би работят само част от тръбичките му. Радиатор 2 в 1 за клиамтик + охладител на трансмисия ме чака в кашона си от известно време - ще го сменя тия дни. Ако е позапушен може евентуално и грешките за налягане да са от него.

      Ако и смяната на радиатора не помогне, започва да мирише на кофти компютър, което е силно неприятно, предвид цената му. Тъпото е че и заради VIN-а вътре, не може да се пробва, а и компютър за 5.7 2009-та в България да се намери клони към вероятност като за 6-ца от тотото.

      В момента поне се държи нормално и може да се кара, та все пяк има някакво положително развитие. Бих опитал да отворя компютъра и да гледам за студени спойки, ама гледах картинки - вътре е налят с някакъв прозрачен силикон и ми е малко скомина да не го унищожа при разглобяването, след което колата би станала паметник минимум за месец.

      ПП: Разхода осезаемо падна. С всичкото юркане ми даде 17.5. Преди при подобно каране ми даваше 20-22. Тоест на прав път сме поне. Вече каквото и да е, е сигурно че не е в самата кутия, та ми се струва че повече махане и хамалогия няма да има. Ще преспя няколко дни, ще удължа пак временните номера, и после може и да разкостя компютъра и да му повторя спойките на конекторите поне, пък ако ще да се разчуе.

      ППП: Или казано накратко, имам чувството че не сме решили изначалния проблем, довел до предишното изпичане на трансмисията. Очеизвадно някой беше сменял или опитвал да сменя датчика за налягане, тоест още отвъд голямата вода е имало проблем с това. Сега работи в "оpen loop" режим, което значи че го кара наизуст с наляганията и в някои режими те са по-големи, в други по-малки от номинала. Хубавото е че не трупа грешки за буксуване на съединители (invalid gear ratio on...) или на торк конвертор, но докато не видя desired=real и нула натрупани грешки, няма да мирясам, защото няма да имам доверие на тая кола.
      Последно редактирано от sparkybg; 19-06-22, 23:48.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • patkan
        patkan коментира
        Редактиране на коментар
        Евала за упоритоста ти ! Аз не бих издържал толкова гадости една след друга ! Дано да свършат вече ! Въпреки че има едно неписано правило , че както тръгне , така ще върви !

    • Изключително се възхищавам на ентусиазма и способностите, но ти уби почти всяко желание в мен да се сдобия с някое хеми 5.7....

      Коментар


      • Dilyan Zagorchev
        Dilyan Zagorchev коментира
        Редактиране на коментар
        Аз пък се надявам скоро да почна да събирам кинти

    • След допълнителна диагностика - вдига грешка P0869 - Line Pressure High в момента, в който дам лоста от N на D. P0933 и P0935 не веднага - трябва да я покарам.

      Първоначално публикуван от bokomo Преглед на мнение
      Изключително се възхищавам на ентусиазма и способностите, но ти уби почти всяко желание в мен да се сдобия с някое хеми 5.7....
      Всички 4.7 и 5.7 WJ, WK и WK2 до 2014г. са с тая кутия, заедно с разни дизели и прочие Wrangler-и. Още един куп Dodge и Chrysler също. Още има и с 65RFE (практически същата) и 68RFE (малко по-здрава, но пак практически същата). Това че аз съм карък нищо не значи - кутията нормално изкарва 300-500 хиляди километра абсолютно безгрижно. Явно има някакъв не-тривиален проблем, ама то май не остана друго освен компютъра.

      Ще си поиграя с още малко измервания (например на захранването), но при положение че след пълен ребилд, 2 маслени помпи, 2 соленоидни блока и 4 различни датчика грешките са малко или много еднакви (като изключим Low Line Pressure, което изчезна), ми се струва че проблема категорично е електрически или поне е извън кутията.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        И много десетки хиляди Вранглера JK са също с тази кутия, та кутията е бетон с арматура, тук си прав на 100%.

        Аз продължавам да си мисля, че проблема не е електрически, а механичен, но моето мнение е много близо до 6то чуство.

        Каквото и да е, си на финала и съм убеден, че много скоро ще го разрешиш с твоята упоритост и вникване в детайлите, евала за което!

    • Първоначално публикуван от bokomo Преглед на мнение
      Изключително се възхищавам на ентусиазма и способностите, но ти уби почти всяко желание в мен да се сдобия с някое хеми 5.7....
      Кхъ-кхъ... (плахо покашлюване). Позволявам си да припомня едно ЛС отпреди три месеца:
      Защото иначе явно има нещо, което нашите майстори по автоматици не правят, не знаят или дявол знае какво пропускат, - за успешен ремонт на АСК на Jeep няма нито един отзив в целия форум. Винаги нещо се случва до една година от отварянето на кутията.
      Прочее, не само у нас и не само на "Jeep"
      Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
      ... тук едни оси... са си направили гнезденце в огледалото на "Волвото", досещате се, че от дълго време същото не е в движение:
      ...проблем - АСК, която от дилъра ремонтирали-ремонтирали-ремонтирали... хоп, докато изтекла гаранцията и после поискали 4700 $ за нова, само за кутията де, за труда - казали "ще видим" .
      ...
      България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

      Коментар


      • ккъ-кхъ.... и аз да припомня: Не съм ползвал "наши майстори по автоматици". Предвид че за помпата трабваше просто да ми кажат че не става, защото е износена, вместо да ми взимат едни пари, има и защо да не съм ползвал.

        Вече, освен пълния ребилд, правен лично от мен, и соленоидния блок е нов, торк конвертора е внесен отвън, и помпата също. Механичен проблем имаше до преди 4 дена, заради сбърканата връщаща пружина. Сега всичко беше разглобено пак и след хавата с пружината гледах вече със съвсем повишено внимание.

        Проблем (механичен или елетрически) в самата кутия вече НЯМА - това е абсолютно сигурно. И жиците са премерени, защото исках да съм сигурен. В момента ако бях прост юзер и нямах четец, вероятно щях да си я карам и да не подозирам за проблема, защото освен леко подритване при превключване от N на D, друго няма и никакви ламБи не светят.

        На всичкото отгоре кутията беше и чиста при разглобяването.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          ккъ-кхъ.... и аз да припомня: Не съм ползвал "наши майстори по автоматици"...
          Вече, освен пълния ребилд, правен лично от мен...
          Ами ти вече явно си причислен към "нашите майстори на автоматици".
          България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

          Коментар


          • Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
            Ами ти вече явно си причислен към "нашите майстори на автоматици".
            Ми не съм - няма кой да ми плати човекочасовете по тарифа като за IT, за да ребилдвам като моята. Виж от другата страна на голямата вода, където ребилд е къде 2К долара само за труд, може.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • 99,999% от хората, ако получат такова возило ще се вкарат в приключението: ремонт, гаранция-франция, ремонт, гаранция-франция и накрая надин. Колко познати имаш, които могат да намерят и ПРОЧЕТАТ сервизните ръководства, да намерят части, да могат да и да имат време да сглобяват и разглобяват до откат и не на последно място да имат финансов ресурс да платят за цялата тая работа. Ако не си правеше сам голяма част от нещата, вече щеше да си на голяма 4 цифрена сума за майстори. Ако се добавят и цени на части без организираните от теб оптимизирани доставки - сумата щеше да е брутална.

              Коментар


              • Пак - това че аз съм карък, нищо не значи.

                Доставките не са нищо осбено - за кутията са от RockAuto, eBay и от тук, та кой-знае какви оптимизации нямам. В интерес на истината много е вероятно ако бях дал скоростите на майстор да ми бяха излезли на съизмерима цена, дококото той си взима частите на други цени и щеше да смени само каквото трябва, а не всичко наред като мен.

                Но пак - проблема явно е не-тривиален, и на 99.9999% вече не в самата кутия, освен ако не съм толкова тотален карък че 2 соленоидни блока и 2 помпи все да са с проблем.

                По принцип грешки за високо налягане (P0869) при гарантирано чиста помпа са голяма рядкост, а съчетани с 933-935 си говорят директно за електрически проблем или проблем с компютъра. И доколкото мерих жиците, а и гледах графика на показанията на датчика докато карам, в който няма никакви извънредности, къдрици и т.н...

                Нов копютър, без програмирането, е 1200 кинта. Накиселява, особено като нямам начин за проба дали наистина е това.

                ПП: Но за това че много хора биха се отказали, си прав, макар и според мен 99,999% да е малко пресилено.
                Последно редактирано от sparkybg; 20-06-22, 12:35.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • Кристиян Костадинов
                  Кристиян Костадинов коментира
                  Редактиране на коментар
                  Пробвай да напарвиш логове с възможно най- бързото опресняване на информацията, след това си ги изведи в линейни графики и ги наслагвай една в/у друга. Според мен или имаш студена спойка/ бъг в TCU или някой датчик излиза за миг извън стойност, диагностиката на живи данни не ти го показва/ ти не го виждаш, но ТСЮто го вижда и записва грешка.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  При мен е PCM (Power control module) - компир едновременно за двигателя и за скоростите. Естествено и на цена като за такъв. Но май ще ми се размине. Не знам дали ще устискам да не го разпръцафръцам още сега като ида. То само преден кардан се маха за достъп до тая букса, а той вече сам пада само като го погледна накриво - сигурно ще му е за 6ти - 7ми път.

                  Изобщо, с тоя автомобил изглежда ще се опознаем набързо. Явно е решил да ми извърти всички възможни номера накуп.
                  Последно редактирано от sparkybg; 19-03-23, 13:36.

              • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Пак - това че аз съм карък, нищо не значи.

                Доставките не са нищо осбено - за кутията са от RockAuto, eBay и от тук, та кой-знае какви оптимизации нямам. В интерес на истината много е вероятно ако бях дал скоростите на майстор да ми бяха излезли на съизмерима цена, дококото той си взима частите на други цени и щеше да смени само каквото трябва, а не всичко наред като мен.

                Но пак - проблема явно е не-тривиален, и на 99.9999% вече не в самата кутия, освен ако не съм толкова тотален карък че 2 соленоидни блока и 2 помпи все да са с проблем.

                По принцип грешки за високо налягане (P0869) при гарантирано чиста помпа са голяма рядкост, а съчетани с 933-935 си говорят директно за електрически проблем или проблем с компютъра. И доколкото мерих жиците, а и гледах графика на показанията на датчика докато карам, в който няма никакви извънредности, къдрици и т.н...

                Нов копютър, без програмирането, е 1200 кинта. Накиселява, особено като нямам начин за проба дали наистина е това.

                ПП: Но за това че много хора биха се отказали, си прав, макар и според мен 99,999% да е малко пресилено.
                Не "само ти" си карък, аз и много други страдаме от същото нещо, което е комбинация от нормални факти/фактори + специфичен начин на мислене.

                Без да навлизам във философски полемики, това е често срещано явление във всички индустрии където има по-горната комбинация.

                99% от хората тук няма да разберат дори за какво иде реч, като това е и ключа към отговора - "Защо точно на мен ми се случват тия неща".

                По-дългия отговор би съдържал апетит към риска, способност да покриеш лично причинени щети поради любопитство, после идва анализ на теоретичната подготовка за определен технически казус в комбинация с адекватното обучение от специалист/и + личен опит в конкретната област, който би научил човек на много неща и последно но не по значение, време, време, време... времето прекарано в дадена област учи на безброй неща, които не ги пише по книгите, няма ги в ютюб и по телефона не могат да се обяснят без да е платена цената във време, всяко едно зрънце, може да бъде препъни камък в дадена област за неспециалиста, на теб като супер опитен програмист няма какво да го обяснявам повече.
                Бъдете живи и здрави!

                Коментар


                • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  ... говорят директно за електрически проблем или проблем с компютъра. ....
                  По-скоро е първото. Преди три години ми се изправи косата от съобщение на дисплея "TRANSMISSION OVERTEMP" Беше зима, бая студено, никакви други показания (пр. темп. на антифриза, лампи) или причини (пр. продължително буксуване или катерене) нямаше. Спрях, изчаках, загасих, запалих - надпис няма и повече не се появи оттогава. Естествено, яростно загуглих и единственото, което ми излезе беше "А-а-а-а-а, Антон Курц в Йоханесбург ми оправи подобен проблем - студена спойка на някакъв кабел под кутията!" в някакъв южноафрикански форум. Естествено, никакви подробности кой кабел и как въпросният Антон го е хванал, нямаше.
                  България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                  Коментар


                  • Спарки, наистина имаш железни нерви и упоритост, при Тераното определено ти спореше работата по него, успех и като успееш със всичко, задължително викни поп да го освети, за да ти е мирна главата...

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X