Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Grand Cherokee WK на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • sparkybg - възхищавам се на твоята упоритост, знания и умения! Браво!
    Панайот Бърдарски
    0887 60 77 22

    Коментар


    • Първоначално публикуван от Васил_Стоев Преглед на мнение
      Спарки, човек с твоите знания И умения не трябва да кара кола за 20К. Вярвам, че ще си направиш изводите и следващата ти джипка ще е TLC 200. Желая ти го от сърце!
      Първоначално публикуван от pansim Преглед на мнение
      sparkybg - възхищавам се на твоята упоритост, знания и умения! Браво!
      Спарки винаги е можел да си купи кола "от магазина" и то не на разсрочено плащане, доколкото ми е известно има(ше?) една такава.
      За "приятелите на американските автомобили" във форумЪт искам да обърна внимание на избора му, а не на състоянието на придобивката (както обясни той по-горе, просто такова нещо на разумната за възрастта му цена, не е намерил). А такива вече не се правят.
      Това е идеалният автомобил Като замисъл, де. Като изпълнение си е американска "джаста-праста", все пак там колите са като долните гащи или чорапите, не се купуват за ползване цял живот, съответно не се правят с такава цел.
      И да напомня изказването на един германец по някакво авто-ТВ-предаване: "Jeep всъщност не е автомобил. Поне в смисъла, който в Европа влагаме. Това е устройство за забавление".
      България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

      Коментар


      • Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
        Спарки винаги е можел да си купи кола "от магазина" и то не на разсрочено плащане, доколкото ми е известно има(ше?) една такава.
        Има една такава, но беше на разсрочено плащане - няма нужда човек да блокира толкова пари. И понеже не съм си надделял толкова на масрафа че да сменям нови коли поне среден клас през 3-4-5 години, май ще си остане единствената.

        И да, бидейки базов клас, перфектна е за резервен автомобил - за 17 години и 80000км по нея са сменени бензинова помпа, предни дискове и накладки и амортисьорчета на вратата на багажника, сумарно около 100 кинта като цена. Какво повече да искам от резервен автомобил?

        Според разбиранията ми, ново Grand Cherokee от магазина не мога да си позволя, освен че и вече такова с 3 блокажа и цял мост отзад няма. Показателен е и фактът че въпреки че е излязал нов модел 2022г., стария модел все още се продава, и то успешно. Вероятно не само аз искам да се понакефя на нещо вървящо с истински двигател, а не би-турбо кафемелачка в истерия под капака, на която като не и хареса новия ми дезодорант пали дискотека по таблото и раздава указания на кой сервиз да звъня да поръчвам репатрак. Не отварям дума за разни "екстри" като електрически лост на ръчната спирачка и прочие полюции.

        Не на последно място - новата кола от магазина след 3-тата година е почти същата като сравнително млада кола от автокъща, та при моя годишен пробег около 10-15000км смисълът никакъв го няма.

        И пак, очевидно в случая съм карък, но не на 100%, защото:
        1. Кутията си беше опечена, тоест имаше си смисъла от ребилда.
        2. Предвид от завареното вътре, и смяна на соленоидния блок за собствено спокойствие също имаше смисъл.
        3. След снощното разглобяване на стария соленоиден блок - някой беше въртял клапаните както му е кеф, а те са 2 нормално отворени и 4 нормално затоврени, и е твърде вероятно това да е причината за изпичането - мисля че поне единия от нормално отворените не си беше на мястото.
        4. Второто сваляне на кутията разкри моя грешка в реда на сглобяване на една двойка бутала и връщащата им пружина.
        5. Второто сваляне на кутията, придружено със смяна на маслената помпа разкри че старата помпа просто е била износена и шумна (не знаех дали шуми тя или хидравличната). МНОГО шумна. МиД авто са нагласили клапаните коректно, но зъбните колела са си износени, та може и да не е смогвала на дебит.
        6. Разглобяването на стария соленоиден блок показа че освен свободните съчинения с клапаните, и иначе практически безупречното му състояние, подлежи и на ребилд, ако се налага - в 6-те соленоида няма какво да се скапе, освен да им прекъснат намотките. Сменят се разни O-пръстени (по 3 на клапан) и други гумички. Има комплект на Sonnax за това. Единствено тоя за налягането а малко по-завъртян, но и той трудно умира. Самия корпус няма от какво да се износи.

        След работа ще ходя да сипвам масло и да тествам. Снощи смогнах само да премеря дали се появи съпротивление на буксата и да затворя картера и да сложа кардана. Стискайте палци.
        Последно редактирано от sparkybg; 22-06-22, 11:38.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар




        • Натиснете снимката за да я уголемите  Име:no trouble.jpg Прегледи:0 Размер:8.5 КБ ID:6870182

          Гледах налягания - бетонирани са реално налягане спрямо желано налягане. А колата е абсолютен мазньоч - никакво подритване, никакво заклащане и т.н., при всякакво каране - и кротко и по Голфстрийм (а.к.а. магистрала Люлин) с до 180км/ч (повече не посмях).

          Смятам казуса със скоростната кутия за приключен.

          При всичкото това - среден разход 17, като се има предвид че и на място поработи доста.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • Skorpion_BG
            Skorpion_BG коментира
            Редактиране на коментар
            Браво, не съм се съмнявал, че ще го оправиш.

          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Браво, честито, не се и съмнявах, че ще го победиш този кахър!

            И 6тото ми чуство не ме е излъгало, че е механичен, а не електрически проблем

        • Бравус. Гранда бачка и повече няма да се чупи - край на темата!
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            :... кротко и по Голфстрийм (а.к.а. магистрала Люлин) с до 180км/ч (повече не посмях).
            Тествай я "колко Дига", дали имаш електронно ограничение на 190-195 км/ч ? Американките били на толкова. WH са на 220.
            България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

            Коментар


            • Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение

              Тествай я "колко Дига", дали имаш електронно ограничение на 190-195 км/ч ? Американките били на толкова. WH са на 220.
              Това доколкото помня подлежи на програмиране - мисля че го гледах по менютата на JScan/AlfaOBD някъде. Но от такива скорости засега ме е страх - има още какво да се прегледа по возилото за да му имам доверие. Най-малкото и гумите не са първа младост.

              Ще видя каква му е стойността по подразбиране, ако се сетя. Но да карам с нещо повече от 160 поне засега е малко вероятно. То и с първото ми терано ме беше страх да вдигам 120 де...

              ПП: Той е и с по-големи гуми, та реално съм го карал с над 180.
              Последно редактирано от sparkybg; 22-06-22, 19:44.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • s_s1
                s_s1 коментира
                Редактиране на коментар
                atanas_93 : защо, какъв им е проблема? Аз съм много доволен.

              • atanas_93
                atanas_93 коментира
                Редактиране на коментар
                Карал съм на състезание с такива. Изкарват 80 км и после просто не работят. За асфалт може и да не е така.

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Е аз съм карал 50000км с такива, с един ребилд на 40000. Нула проблем. Но 900 кинта за един преден без пружината ми е кисело.

                Смятам да пробвам с по-твърдите Bilstein, като за начало. Тия никелираните.

            • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              От: "Новото" Terrano на sparkybg

              И така... след 3 дена борби

              Вадя вече сложеното, взимам другото, поглеждам по-подробно да няма някаква разлика в буксите (мотора от UK е края на 2003-та, а тераното е края на 2004-та), гледам откъм помпата - всичко еднакво. Гледам откъм инсталацията - едното с 5 крака, другото с 6. И се облещих! Гледам жиците - еднакви като цвят и 6 броя и на двете. Сами се сещате къде е останало въпросното краче и защо не влиза "английската" букса.
              След тез ядове по твоите пинове, мислим декА да е дорбО да сложиш на главниЙот пин скилидка чесъни да идеш прясно пушена на гума млада цигана да му бае да се не прекърши
              0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

              Коментар


              • БРАВО Всичко е добре, когато завършва добре
                Евала за упоритостта ти , пожелава ти повече никакви такива драми, а все легални ремонти с цел повишаване на комфорта

                Коментар


                • Радиото запали, изкефих се, и след първото гасене и престой 10ина минути,пак го няма. А има връзка по CAN с него и не трупа грешки. Ще го гледам пак, ще сменя още кондензатори и ще мисля какво може да е. Макар че е малко трудно 3/4 от чиповете са с някаква откачена маркировка, по която не може да се намери нищо.

                  Ще ми се да си запазя оригиналноя усилвател, че свирука прилично, а с това управление по CAN ще падне играчка ако присадя кЕтайЦка мултимедия.

                  ...или е крайно време да изпедерастея в посока Аndroid Developer, и след като си оправя музиката да направя гушка.

                  ПП: Впроем, грешки все още няма, даже след днешния дъжд, комбиниран с 50-ина километра градско. Разход около 20.
                  Последно редактирано от sparkybg; 23-06-22, 13:21.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • Е как го откри това разместване в буксата?
                    Ти продължаваш да ме респектираш. Поздравления.
                    Надявам се да продължиш да си активен във форума и след като Гранда стане перфектен.

                    Коментар


                    • sparkybg
                      sparkybg коментира
                      Редактиране на коментар
                      Не е разместване на буксата. Фабричен дефект на единия конектор на въпросния соленоид. Или когато са го опаковали или подмятали насам-натам някой е бутнал крачето - то се вижда на снимката. А модула е тестван - дойде двойно опакован и оомазан с ATF, тоест на стенда е бил в ред и нещото се е случило после.

                      А как го хванах съм разказал - направи ми впечатление на живите данни че дютито на соленоида не се отразява на налягането и рекох да премеря тъпротивлението на буксата на компютъра - като нямаше такова, после премерих на буксата на клапанното тяло, без да отварем кутията. Като и там нямаше такова, свалих клапанното тяло, тръгнах да меря директно на изводите на соленоида и истината лъсна още преди да го премеря - то вади очи като погледнеш там.
                      Последно редактирано от sparkybg; 23-06-22, 20:26.

                  • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Радиото запали, изкефих се, и след първото гасене и престой 10ина минути,пак го няма. А има връзка по CAN с него и не трупа грешки. Ще го гледам пак, ще сменя още кондензатори и ще мисля какво може да е. Макар че е малко трудно 3/4 от чиповете са с някаква откачена маркировка, по която не може да се намери нищо.

                    Ще ми се да си запазя оригиналноя усилвател, че свирука прилично, а с това управление по CAN ще падне играчка ако присадя кЕтайЦка мултимедия.

                    ...или е крайно време да изпедерастея в посока Аndroid Developer, и след като си оправя музиката да направя гушка.

                    ПП: Впроем, грешки все още няма, даже след днешния дъжд, комбиниран с 50-ина километра градско. Разход около 20.
                    Да не би да иска обучение? На Мерцедеса ми, като откачиш акумулатора трябва да обучаваш всичко - от седалки до прозорци. Всичко е през can.
                    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                    Коментар


                    • atanas_93
                      atanas_93 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Коментара беше за долния пост.

                  • Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение

                    Да не би да иска обучение? На Мерцедеса ми, като откачиш акумулатора трябва да обучаваш всичко - от седалки до прозорци. Всичко е през can.
                    За съжаление не е това. Когато нещо не съвпадне има грешки, а такива не се четат. Обучението на нов модул тук се състои в записване на VIN-а на возилото, ако подлежи на презаписване. Част от модулите си го взимат от двата главни модула, когато са чисто нови.

                    Радиото тръгва и извън автомобила - само иска команда за пускане по CAN-а. А и днес си слушах музика, пътувайки към КАТ за да си удължа транзитните номера. След като паркирах и си взех номерче, рекох вместо да седя отпред да ми дойде реда (30-ина човека имаше пред мен), да го побъзикам, да го сдвоя с телефона ми и други такива, пък и да си послушам музика. Не ми се отвори парашута - вече го "нямаше". Когато преди седмица свалих усилвателя, пак рачи да се пусне и след време пак умря, като даже след едното пускане блокира, показвайки частично час на екрана, докато след 15-ина минути не се самоугаси. Затова и реших че може да е нещо с CAN интерфейсите, които смених.

                    Вкъщи като му пусна ток, за момент показва JEEP на екрана, пали си подсветката и започва да дърпа 2 ампера, през което време може да отваря и затваря екрана, зад който в процепа за диска. След като се самоизгаси след време, при натискане на бутона за отваряне пак се съживява по отношение на подсветката и отварянето.

                    В колата обаче не иска и да се отваря. Държи се като тотално умряло, не се управлява и през CAN шината, но отговаря, четат се грешки и се трият, когато има такива. Ако утре го откача и закача вероятно пак ще тръгне за малко.

                    Ще преспя и утре ще поръчам китаец, най-вероятно. После ще боря CAN-а, ако китаеца не се справя - или хардуерно ще прехвана управлението на миксер чипа, или ще прихващам android събития и ще ги засилвам към мой CAN модул на някое USB. CAN съобщението за управение на усилвателя мисле че съм го изяснил вече. (3D0, vol, bal, fad, bass, middle, treble). Мен ме интересува да управлявам първите три. Тези след тях евентуално са заместени от DSP-то на китаеца.
                    Последно редактирано от sparkybg; 23-06-22, 20:28.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • sparkybg
                      sparkybg коментира
                      Редактиране на коментар
                      Чел съм я. Но тия китайци отдавна ги няма на пазара. То и днешните след година-две няма да ги има.

                      А и... повечето само пускат усилвателя. Не го управляват. И нямаш fade, съответно, а баланса и volume-то вместо от усилвателя, са от устройството.

                    • atanas_93
                      atanas_93 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Пробвай да го пуснеш без харда. Това препоръчваха американците при едни тестове за умирането на тези устройства.

                    • sparkybg
                      sparkybg коментира
                      Редактиране на коментар
                      Не тръгва.

                  • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    ...Ще преспя и утре ще поръчам китаец, най-вероятно...
                    Преспи, оправи си радиото и не се занимавай с чайници...
                    Не чета коментари и не отговарям на такива.

                    И коментаторите...

                    Коментар


                    • Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                      Преспи, оправи си радиото и не се занимавай с чайници...
                      Напълнено е с "високотехнологична" електроника от неизвестен тип, включително и на BGA. Тоса DSP-та, FPGA-та, сигурно има 4-5 MCU-та, 3 радио модула + BT... До снощи ми беше на бюрото. Ако имах и най-скромна идея от какво го прави, да съм го сменил. Хич не ми се занимава с китаец, макар че на това карта с навигация за Европа не е имало, няма и няма и да има.

                      Те ти:
                      https://www.allpar.com/threads/mygig...d-unit.228464/
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X