Хванах го!
Пак си поиграх с живите данни, от студено та докато позагрее и вдигне флага "open loop" и установих че... връзка между дютито на соленоида за налягане и самото налягане, няма никаква. Даже и зачатъци няма. Нещо повече - при положение на лоста, при което желаното налягане е 2.5 бара, на празен ход държеше 8 и кусур, и това при положение че дютито стига до 40% и си седи между 8 и 10 бара, независимо че дютито е между 5 и 40% (5 е максимума, 60 е минимума за налягане).
Скокнах до близкия магазин, купИх чистак бърсак мултицет, дето ще си пребивава в колата, разпечатих си къде да меря на буксата откъм компютъра и... установих че там няма НИКОЙ.



На всички други соленоиди всичко е в норма, само на тоя извод няма никой. За капак - за ВСИЧКИ други соленоиди има специални грешки при прекъсната верига, само за тоя няма. Еми карък съм си.
А при изключен соленоид налягането е на максимум, което обяснява и грешките.
И понеже с Деди мерихме самата жица от пинче до пинче и съоротивлението беше ОК (0 ома), остава или соленоида да е изгорял или прекъснала връзка някъде в соленоидния блок или самата букса да се ебава и пинчето да не дава контакт. Макар че изглеждаше наред. Идва и по-тежкия въпрос - ако соленоида е изгорял, компютъра ли го е изгорил или не.
Утре ще меря букса, ще я и разглобя ако трябва, ще меря съпротивление директно на пинчетата на соленоидното тяло, ще меря съпротивление и на стария соленоиден блок, ще сваля и осцилограма на това, което идва от компютъра.
Поне установих какво се случва, което си е напредък. И...за пореден път реших да се правя на по-умен от сервизното ръководство и да си спестя някои проверки. Явно трябва да забравя за това и да си го подкарам по стarия ми начин - педантичност до запетайка, колкото и бавно да става.
...може би ще си набавя и цялата двигателна инсталация (тя и за кутията) чисто нова и ще я сменя, ако е на смислена цена.
В най-лошия случай ще трябва пак да източвам и да свалям клапанно тяло и да се занимавам със соленоиден блок, но засега хич не ми се иска да мисля в тая посока. Писна ми от мърльочи.
ПП: Никакъв поп няма да получи!
Явно гадината още не е разбрала с кой си има работа!
Пак си поиграх с живите данни, от студено та докато позагрее и вдигне флага "open loop" и установих че... връзка между дютито на соленоида за налягане и самото налягане, няма никаква. Даже и зачатъци няма. Нещо повече - при положение на лоста, при което желаното налягане е 2.5 бара, на празен ход държеше 8 и кусур, и това при положение че дютито стига до 40% и си седи между 8 и 10 бара, независимо че дютито е между 5 и 40% (5 е максимума, 60 е минимума за налягане).
Скокнах до близкия магазин, купИх чистак бърсак мултицет, дето ще си пребивава в колата, разпечатих си къде да меря на буксата откъм компютъра и... установих че там няма НИКОЙ.






И понеже с Деди мерихме самата жица от пинче до пинче и съоротивлението беше ОК (0 ома), остава или соленоида да е изгорял или прекъснала връзка някъде в соленоидния блок или самата букса да се ебава и пинчето да не дава контакт. Макар че изглеждаше наред. Идва и по-тежкия въпрос - ако соленоида е изгорял, компютъра ли го е изгорил или не.
Утре ще меря букса, ще я и разглобя ако трябва, ще меря съпротивление директно на пинчетата на соленоидното тяло, ще меря съпротивление и на стария соленоиден блок, ще сваля и осцилограма на това, което идва от компютъра.
Поне установих какво се случва, което си е напредък. И...за пореден път реших да се правя на по-умен от сервизното ръководство и да си спестя някои проверки. Явно трябва да забравя за това и да си го подкарам по стarия ми начин - педантичност до запетайка, колкото и бавно да става.
...може би ще си набавя и цялата двигателна инсталация (тя и за кутията) чисто нова и ще я сменя, ако е на смислена цена.
В най-лошия случай ще трябва пак да източвам и да свалям клапанно тяло и да се занимавам със соленоиден блок, но засега хич не ми се иска да мисля в тая посока. Писна ми от мърльочи.

ПП: Никакъв поп няма да получи!


Коментар