Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Grand Cherokee WK на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Хванах го!

    Пак си поиграх с живите данни, от студено та докато позагрее и вдигне флага "open loop" и установих че... връзка между дютито на соленоида за налягане и самото налягане, няма никаква. Даже и зачатъци няма. Нещо повече - при положение на лоста, при което желаното налягане е 2.5 бара, на празен ход държеше 8 и кусур, и това при положение че дютито стига до 40% и си седи между 8 и 10 бара, независимо че дютито е между 5 и 40% (5 е максимума, 60 е минимума за налягане).

    Скокнах до близкия магазин, купИх чистак бърсак мултицет, дето ще си пребивава в колата, разпечатих си къде да меря на буксата откъм компютъра и... установих че там няма НИКОЙ. На всички други соленоиди всичко е в норма, само на тоя извод няма никой. За капак - за ВСИЧКИ други соленоиди има специални грешки при прекъсната верига, само за тоя няма. Еми карък съм си. А при изключен соленоид налягането е на максимум, което обяснява и грешките.

    И понеже с Деди мерихме самата жица от пинче до пинче и съоротивлението беше ОК (0 ома), остава или соленоида да е изгорял или прекъснала връзка някъде в соленоидния блок или самата букса да се ебава и пинчето да не дава контакт. Макар че изглеждаше наред. Идва и по-тежкия въпрос - ако соленоида е изгорял, компютъра ли го е изгорил или не.

    Утре ще меря букса, ще я и разглобя ако трябва, ще меря съпротивление директно на пинчетата на соленоидното тяло, ще меря съпротивление и на стария соленоиден блок, ще сваля и осцилограма на това, което идва от компютъра.

    Поне установих какво се случва, което си е напредък. И...за пореден път реших да се правя на по-умен от сервизното ръководство и да си спестя някои проверки. Явно трябва да забравя за това и да си го подкарам по стarия ми начин - педантичност до запетайка, колкото и бавно да става.

    ...може би ще си набавя и цялата двигателна инсталация (тя и за кутията) чисто нова и ще я сменя, ако е на смислена цена.

    В най-лошия случай ще трябва пак да източвам и да свалям клапанно тяло и да се занимавам със соленоиден блок, но засега хич не ми се иска да мисля в тая посока. Писна ми от мърльочи.

    ПП: Никакъв поп няма да получи! Явно гадината още не е разбрала с кой си има работа!
    Последно редактирано от sparkybg; 20-06-22, 18:18.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • Dilyan Zagorchev
      Dilyan Zagorchev коментира
      Редактиране на коментар
      Поп не, ама шаман да запалите лулата на мира😉😄 поне си видял къде е проблема

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Ник'ви лули и ник'ъФ мир! Някой ще капитулира безусловно, и тоя някой със сигурност няма да съм аз! До сега никое желязо или жица не са ми се опрели, и някакъв си американец категорично няма да е прецедента, ако ще да трябва да го разглобя на кванти ( (c) Дядо Владо )

    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      Според мен по буксите ще е проблема, соленоида едва ли е изгорял.
      Ти си електричар(като минимум), със сигурност ще го измислиш как да го тестваш и без разглобяване...
      Та, честито, според мен си на финалната права, на 90% си готов с този проблем.

  • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Пак - това че аз съм карък, нищо не значи.

    Доставките не са нищо осбено - за кутията са от RockAuto, eBay и от тук, та кой-знае какви оптимизации нямам. В интерес на истината много е вероятно ако бях дал скоростите на майстор да ми бяха излезли на съизмерима цена, дококото той си взима частите на други цени и щеше да смени само каквото трябва, а не всичко наред като мен.

    ...
    .
    Подозирам не си имал взимане-даване с такива специалисти. Реален случай:

    10 годишна кола, чупи автоматик.Четири варианта:

    - надин/продажба на части (верен)
    - основен ремонт в специализиран сервиз (грешен) - 50% от цената на колата
    - конвертиране към ръчна (вероятно грешен) - 20-30% от цената на колата
    - ремонт в официален за марката сервиз (неоценяем ) 150% от цената на колата

    Твоя вариант за ремонт няма как да стане.


    Подведен от липсата на ръжда, добрия двигател, салон и обещаната писмена гаранция 6 м. или 10хил. км - избирам вариант 2.

    На 3-я месец - дзвън, пак автоматика. Въоръжен с репатрак и писмената гаранция се занасям към спецсервиза. Любезно ме посрещнаха и приеха колата. След 3 дни - ново 20 - счупило се е нещо, което не е пипано при ремонта. Цена на ремонта - половината от предишния ремонт с включена дребна отстъпка за качване/сваляне. Новото счупено, наистина не е включено в проформата за осн. ремонт. Кеф. Плаща се и новият ремонт. 60 хил. км. по-късно - дзвъъъън автоматика умря.

    Дълбоко съм убеден, че няма сервиз в България, които при що-годе работещ автоматик и изгасени лампи, ще се задълбае да търси първичния проблем за авараията.

    Коментар


    • Първоначално публикуван от bokomo Преглед на мнение

      Подозирам не си имал взимане-даване с такива специалисти. Реален случай:

      10 годишна кола, чупи автоматик.Четири варианта:

      - надин/продажба на части (верен)
      - основен ремонт в специализиран сервиз (грешен) - 50% от цената на колата
      - конвертиране към ръчна (вероятно грешен) - 20-30% от цената на колата
      - ремонт в официален за марката сервиз (неоценяем ) 150% от цената на колата

      ...
      Дълбоко съм убеден, че няма сервиз в България, които при що-годе работещ автоматик и изгасени лампи, ще се задълбае да търси първичния проблем за авараията.
      Вариант - скоростна кутия от катастрофирала кола в морга защо не се предвижда? Толкова ли Онекална е била колата?
      България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

      Коментар


      • bokomo
        bokomo коментира
        Редактиране на коментар
        Ми преди 15-на години нямаше много катастрофирали автоматици по моргите, сваляне/качване/оживяване не е евтино, а гаранция никаква. А колата принципно си беше европейка около и под среден клас със силно преобладаване на ръчните екземпляри.

    • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Хванах го!
      Това е важното. Другото е железарска / жичкаджийска работа
      А и IT специалистите трябва да разнообразяват дейностите за да не им се повреди зрението от непрекъснатото кьорене в монитора...
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • Първоначално публикуван от bokomo Преглед на мнение
        Подозирам не си имал взимане-даване с такива специалисти. Реален случай:
        ...
        Дълбоко съм убеден, че няма сервиз в България, които при що-годе работещ автоматик и изгасени лампи, ще се задълбае да търси първичния проблем за авараията.
        Еми затова рекох сам да пипам. Сега, ако ssspeed беше около София, а не около Пловдив, вероятно щеше той да я прави. В него съм що-годе сигурен.

        А описания от теб проблем е по-комплексен, отколкото изглежда. Понеже пребивавам при Деди що-годе често, дори само за да си приказваме глупости, мога да кажа че и за съвсем читави ремонти по всички канони няма и кой да плаща. А Деди прави чудеса от храброст точно с разни хипер времеемки електрически неща, на които дори ако сметнем човекочасовете по най-най "оптимистичната" часова ставка от например 10лв, на 90% от клиентите ще им видиш само пушещите подметки. А 10лв ставка е 1600лв месечен доход при нормално работно време, което за такава работа е подигравка.

        Та, какъвто пазара, такива и сервизите. Много малко са хората, дето се опитват да направят от нищо нещо само и само да имаш кола на цена, дето няма да те гътне.

        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • Сега по темата - клапана на стария соленоиден блок не е изгорял, тоест компютъра отпада като вариант. Утре ще стане ясно дали пак ще източвам мазньоч и ще свалям клапанно тяло, или ще се размина само с куплунг/жици.

          Знам само че ако се наложи да източвам и свалям картер, тоя път ще бъде пробит с бормашината и ще му бъде направена пробка. Ако бях "негър в алабама" отдавна да съм си купил оребрен алуминиев картер с пробка за никакви пари, но не съм, а както несъмнено се досещате, въпросния картер докато пристигне до тук силно си сменя химическия състав в посока злато.


          ПП: На усилвателя е сменен CANBUS чипа, утре ще бъде сменен и на музиката, понеже забелязах че като пипна нещо по CAN шината, музиката живва, има някакъв минимален шанс да я съживя. Вероятно ще и сменя и част от видимо подутите електролични кондензатори.

          Проучих какво се мъдри в усилвателя на Boston Audio - вътре има доволно бахатески ADC-та, DAC-ове и DSP-а (с думи прости, взима аналоговия сигнал, прави го цифров, нанася му корекции, прави го отново аналогов и го разпраща по усилвателите и от там по говорителите), комбинирани с 2 най-тривиални (естествено надписани така че да не мож ги намери в магазина) 4 канални автомобилни усилвателни чипове, от които се ползват само 6 канала. Все пак захранването (във вид на филтрация и кондензатори) за всеки чип е отделно.

          Като махнах усилвателя, един куп модули всеха да пищят че загубили връзка с него, например модулите по вратите. После махнах и самата музика - пак същите модули мрънкат и за нея. Тоест вероятно има разни корекции в зависимост от скоростта, дали са отворени процорците и прочие истории.

          В тоя смисъл, дори да се наложи да присаждам китайЦка мултимедия, има вероятност да и направа CAN модул с прилежащия софтуер, който да управлява усилвателя като оригиналнмата музика (непроменящо се ниво на стерео сигнала към усилвателя и команди за баланс, fade, volume, ниски, средни и високи. Всичките тия се сетват с едно единствено CAN съобщение, чийто номер не е чак невъзможно да се намери и из мрежата, а ако се изслухари CAN B шината на работещ Commander или Grand Cherokee, също е възможно да се намери.
          Последно редактирано от sparkybg; 20-06-22, 21:27.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • Спарки, туй уй съм го ял неколкократно за това ползвам осцилоскоп и пробна лампа - буксата "щрак" но вътре женската се е разшлякала и не опира качествено в мъжкия или вътрешна прекъсната жица във винила.........да само педантично търсене му е майката ( плюс много "майката") и да туй ценово изражение няма
            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

            Коментар


            • Dilyan Zagorchev
              Dilyan Zagorchev коментира
              Редактиране на коментар
              Някоя букса само за проба от разкостените у фейса?

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              А, аз съм се приготвил с какво да измеря соленоидния блок. По информация от разни, дето с това се занимават, разпоявали се разни неща в соленоидния блок и поправката била лесна. Ще видим. От 2 соленоидни блока + пълен ребилд кит с O-пръстени все ще сглобя един. А ако съвсем се закъса, има и налични нови соленоидни блокове и в София, и във Варна.

              Важното е че най-късно утре ще имам кутия, дето не трупа грешки.

            • Dilyan Zagorchev
              Dilyan Zagorchev коментира
              Редактиране на коментар
              Екстра. И по-скоро да и "сложиш" 6та предавка😉

          • Японците все още произвеждат автомобили...
            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

            Коментар


            • Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
              Японците все още произвеждат автомобили...
              Мдам. Намери ми читава бензинова EURO 5 Toyota на цена под 20К, дето да не е в период на полуразпад от ръжда, и ще те призная. Аз и такова търсих - ако изобщо се намери някакъв бензин (за 1 година съм видял 3-4), цените са перверзни, ДАЖЕ да е в период на полуразпад.

              Да не мислиш че не съм търсил, при положение че 15 години карам Nissan?
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                Мдам. Намери ми читава бензинова EURO 5 Toyota на цена под 20К, дето да не е в период на полуразпад от ръжда, и ще те призная. Аз и такова търсих - ако изобщо се намери някакъв бензин (за 1 година съм видял 3-4), цените са перверзни, ДАЖЕ да е в период на полуразпад.

                Да не мислиш че не съм търсил, при положение че 15 години карам Nissan?
                Да де, ама това не го караш, а го правиш. Дано се закрепи.
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • Спарки, човек с твоите знания И умения не трябва да кара кола за 20К. Вярвам, че ще си направиш изводите и следващата ти джипка ще е TLC 200. Желая ти го от сърце!
                  Y260

                  Коментар


                  • Не ми били жици и конектори, мила моя майнольо, най ми бил дефектен чисто новия соленоиден пакет.

                    RockAuto ще връщат пари! Мамка му и късмет!

                    ПП: TLC200 като семейно комби и евридейка не е за мен.

                    Пак - гледах и японки от америка. Нищо не ми хвана окото. Или перверзни цени, или тотални дараци, а най-често и двете
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      ...

                      ПП: TLC200 като семейно комби и евридейка не е за мен.

                      Пак - гледах и японки от америка. Нищо не ми хвана окото. Или перверзни цени, или тотални дараци, а най-често и двете
                      Някъде по-нагоре имаше половинчат намек за покупната цена. Ще може ли все пак за просвещение на "феновете на американските автомобили" във форумЪт да повторим: 1500 (хиляда и петстотин) щатски долара (без транспорти, такси по вноса, последващи покупки на части и т.н.) ? Така ли беше ?
                      Питам, щото предвиждам следващите 20 години как тази тема ще бъде референтна за "какви боклуци са "Jeep" - те от завода излизат така, бре, глей на Спарки темата".
                      България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                      Коментар


                      • Dilyan Zagorchev
                        Dilyan Zagorchev коментира
                        Редактиране на коментар
                        Къмто 2700 май беше по спомен

                      • sparkybg
                        sparkybg коментира
                        Редактиране на коментар
                        2800 или 2850. До тук дойде общо за 13к лв. От тия години вървяха между толкова и около 6000 долара.

                        И да, купувайки го, Деди ми е свидетел че допъсках да има автоматик за ремонт. Просто не дпусках чак такава каръщина.

                    • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Не ми били жици и конектори, мила моя майнольо, най ми бил дефектен чисто новия соленоиден пакет...
                      А има ли вероятност ЕКУ на кутията да го убива?
                      Не чета коментари и не отговарям на такива.

                      И коментаторите...

                      Коментар


                      • Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                        А има ли вероятност ЕКУ на кутията да го убива?
                        Никаква. Едно че на стария соленоиден пакет въпросният соленоид е съвсем в ред, второ че той си е на 12 волта и постоянно потопен в масло, та практически компютъра и да иска няма как да го утрепе, и трето, установих чисто механичен проблем с връзката, който поправих.

                        Това е от ония случаи, дето ако искаш нарочно да не дава контакт, то за беля ще даде, но понеже в случая трябва да дава контакт, накак се е наместило по начин, по който не опира никъде до степен да не показва дори мегаоми.

                        Натиснете снимката за да я уголемитеИме:IMG_20220622_024346.jpgПрегледи:0Размер:643.1 КБID:6869991
                        Последно редактирано от sparkybg; 22-06-22, 02:21.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • BatGeorgeone
                          BatGeorgeone коментира
                          Редактиране на коментар
                          Браво, отново побеждаваш, евала!

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X