Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Grand Cherokee WK на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Вижда ли се края на ребилда след ревизията на окачването?
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
      Вижда ли се края на ребилда след ревизията на окачването?
      Тая седмица ще ревизирам "мозъка" на кутията и ще сменя соленоиден блок. Ако проблема не се реши, ще се минава технотест така и ще се решава по-късно. Спешното нещо, от гледна точка на експлоатация, е това. По всички други параметри колата може да се брои изправна и годна за (зло)употреба.

      По-късно ще има:
      1. нова хидравлична помпа, маркучи и тръбички (помпата е шумна, омазнено е, не знам от къде, а бяха достатъчно евтини)
      2. нов компресор на климатика с част от тръбите, филтър-дехидратор, ТРВ, промиване и продухване на всичко старо (друга част от тръбите, изпарител). За щастие ТРВ-то е на лесно място и лесно се сменя - едно нещо да е лесно по тая кола.
      3. нови линии от скоростна кутия до радиатор (загнили са на едно място)
      4. нов кондензатор на климатика, той и радиатор на скоростите (заради климатика - практически не може да се изчисти, а е с потенциал да скапе новия компресор)
      5. нова маслена помпа с увеличен дебит
      6. нова верига, обтегач, банан, долно зъбно колело (лигавщини)
      7. нова водна помпа (това винаги го правя)
      8. нов ремък, ролки, обтегач (пак така)
      9. ново масло в дифовете (пак така)
      10. нова спирачна течност (пак така)

      ...но всичкото това след като се сдобие с номера или докато чакам резултата от технотеста (около 3 седмици). Реално всичко от 1 до 8 е взаимосвързано и трябва да се случи наведнъж, което е 2 дни работа, щото част от нещата ги правя за сефте. Маслената помпа и веригата са най-надълбоко, другото са, може да се каже, подробности, защото, гледани поединично, нищо освен въпросните възли не се разглобява/сваля. Но заради маслената помпа/верига/зъбно колело се разглобява/маха практически всичко от изброените.
      Последно редактирано от sparkybg; 15-05-22, 10:33.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Горните 15 сантиметра са само за скоростите, от там надолу е климатичен кондензатор. Не е топлообменник межди 2 системи, както е варианта когато е заврян в долното казанче на някои радиатори за двигателя. Не могат да измяулат 2 системи, освен ако не го поломиш целия - практически са си два съвсем отделни радиатора.

        ...и струва 150 кинта, и го има наличен под път и над път, щото е еднакъв с тоя на CRD. Избщо не искам по никакъв начин да се отделя - перфектен си е така.

      • Dilyan Zagorchev
        Dilyan Zagorchev коментира
        Редактиране на коментар
        Ти си знаеш, щом е без пари и наличен.
        За кюнците писа, че се променил звука. А как се промени? Към по басов или по тих, както го искаше. Ей тия от аватара ми поне на клипчета вадят страхотен звук, ама струват други пари.

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        По-тихо е в купето. Отвън е малко по-гърлен, доколкото допълнителното подобие на гърне точно преди изхода го няма, а и тръбата ми изглежда малко по-широка, псобено по сгъвките.

        Старото гърне беше пробито отгоре, от там и промяната в купето. Доволен съм. Аз не искам да ми бръмчи на главата. Хем се чува че има много цилиндри, хем е тихо.
        Последно редактирано от sparkybg; 16-05-22, 15:00.

    • Впрочем, ако някой си търси уплътнения за вратите, доколкото разбирам като профил от WJ до WK2 да еднакви. И понеже оригиналните са на перверзни цени, когато изобщо ги има, има афтърмаркет от фирма Flextor - имат магазин в eBay. Номера им е 082-04, и продават различни метражи до 35 фута (10,6 метра).

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:flextor.jpg Прегледи:0 Размер:65.9 КБ ID:6858630
      Имат и за багажника, имат и за стъклото на багажника.

      Цената на горното е грубо 10 долара на метър, което до тук ще дойде като 30лв на метър крайна цена (с транспорт и всички такси). Не е евтино, ама не е и перверзия като оригиналните.


      Има и китайско решение за залепване само на външната част:

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:chinabigD.jpg Прегледи:0 Размер:36.9 КБ ID:6858631

      Второто е и по-евтино (горе-долу 1,25 евро на метър), но не знам колко време лепенката му ще държи. Истинска правилна 3М лепенка, приложена правилно (с почистване на основата и праймер) държи дълго (лично пробвано, 5+ години без никакви следи от изсъхване или отлепване), но това все пак идва от Китай.

      Аз имам едно пристигнало оригинално за предна врата и първо ще видя какво ще направя с него, та не съм поръчвал още. Задните са по-къси от предните и ще видя дали пък няма да мога да сглобя нещо от едно ново предно, едно втора рука задно, и 4-те от возилото, тук-там прокъсани. Те се късат почти винаги долу, а там може да се сменя само парче.

      Може да поръчам за проба от второто, но още не съм решил. Пък и точно уплътненията не са ми главния дерт в момента.

      Като изключим "устната", която застава върху пластмасариите, за други коли, които биха станали, има достъпни и на българския пазар. Може да се измисли и някаква самозалепваща се устна в комбинация.
      Последно редактирано от sparkybg; 17-05-22, 14:54.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • Спарки,

        С твое позволение един въпрос, на моето ГЧ винаги му духа топло от вентилационните отвори, не горещо но топло, независимо на колко градуса е настроено парното, климатика не работи, не съм гледал защо все още.

        Ако сложа на 22-23 и нагоре градуса си духа макс жега както се полага, тоест когато трябва да вкарва свеж/студен въздух от вън, то влизащия въздих е подгрят, а не трябва.

        Дали е някаква клапа или какво би ме посъветвал като насока да погледна защото в топли дни, джипа вместо да вкарва свеж въздух си грее все едно е зима, а на отворен прозорец с деца не е здраволсовно да се кара, освен, че е много шумно?

        Мерси предварително!
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Клапи. И трите.

          Не знам доколко това ще промени нещо, при положение че няма кранче на вътрешния радиатор. Не съм карал моето достатъчно дълго (да не кажа хич) с изправни клапи за да кажа нещо повече. Видимо загряло на място до отваряне на термостата, моето си духа студено. Но вероятно като го е напекло слънцето преди тръгване ще му трябва някакво време да се освести, преди да започне да духа хладно. А и то дори идеално направено, винаги ще духа с температура малко по-висока от околната - така е на всички коли.
          Последно редактирано от sparkybg; 16-05-22, 09:44.

        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          Благодаря много Спарки.
          А нашия моде има ли т.н. автоматичен климатичен контрол от който страдат по-старите ГЧ, набързо погледнах и реват хората от HVAC модула и т.н. AZC или нещо подобно?
          В нета казват, че ако има проблем, влиза се в колата на следващия ден, вкарва се ключа но НЕ се пали и не се дава контакт, така за 1-2 минутки се самокалибрират клапите и проблема временно се оправя, до следващия рестарт...
          Ще трябва да тествам сериозно дали, колко и в кои положения тия клапи се отварят.

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          За друг проблем освен трошене на преходниците и после осите на клапите, не знам. При по-старото (WJ) това се оправя с рязане на място и смяна на цялата клапа.

          Клапите са това - климатроник. Има "оче" (кръгъл отвор на модула за управление, където са врътките за температура), през което гледа каква е температурата в посока лява и дясна предна седалка и мести клапите така че да докара зададената температура. Това ако е двузонов. Ако е еднозонов пак има моторче, но клапите са вързани твърдо една към друга и се местят заедно, като не знам дали има контрол по температура. В тоя случай (на еднозонов) и поправката е много по-лесна - моторчето оригинално е отляво (поне при ляв волан). Купува се нов преходник и моторчето се мести отдясно, като се отваря буксата на инсталацията и се разменят местата на двете букси.

          Аз се надявам да съм приключил с това де.

      • 1. Сменено уплътнение на шофьорската врата. Премерих и дължината - предни врати малко под 360см, задни малко под 330см. Ще умувам дали да поръчвам китайско самозалепващо или щатско от горните, за останалите врати. Вероятно комбинация от двете, или първо ще поръчам китайско, и ако не ми хареса, другото. Ето му оригиналния профил:
        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:doorsealprofile.jpg Прегледи:0 Размер:99.9 КБ ID:6859029

        2. Тръбичките на шибидаха откачени, продухани, и закачени със скоби. Поне предните се запушват ниско долу - завършват в дупка в пода със стиснат в предната си част гумен накрайник, където се и запушват. Отделно тръбичките са сравнително тесни, отделно са и гофрирани, та по-лсено да задържат гняс. Но не бяха запушени с гняс - факт. Тавана се сваля сравнително лесно, но не го свалях целия. Първо отляво, послед отдясно. Общо взето не съм имал перипетии покрай тръбичките.
        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220515_194325.jpg Прегледи:0 Размер:126.3 КБ ID:6859032
        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220515_194317.jpg Прегледи:0 Размер:134.1 КБ ID:6859031
        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220515_194303.jpg Прегледи:0 Размер:108.6 КБ ID:6859030

        Отрегулирах и стъклото на шибидаха. Беше малко по-надолу отколкото ми е по вкуса и се превръщаше в нещо като събирател на вода.

        Надявам се скоро да нямам повече проблеми с това, но ако все пак имам, ще сваля тавана, ще сваля и шибидаха, и ще му направя пълна инспекция и възстановяване, ако е нужно. Вече имам опита за това, и доколкото стъклото и уплътнението му са наред, останалото не е никакъв проблем дори за пълно разглобяване и възстановяване. Може и по-дебели маркучи да се сложат, и прочие неща. Засега се придържам към оригинала, доколкот оне ми се бори със странични ефекти от промени, най-вече по отношение на шумове.

        И една интересност - от 10 захвата (болтове 5 или 6мм, с глава 10мм и периферия), един беше изпаднал (чудех се какво дрънкаше като затворя вратата по-рязко, изясни се - болтът, който се вижда на предпоследната снимка), 2 бяха тотално разхлабени, 3-4 бяха неубедително стегнати, и останалите бяха добре стегнати. Някой в завода не се е престарал тяърде с това. Нищо такова не съм виждал по друга кола, при положение че никой не е пипал никога там.

        И друго - на средната колонка към тавана има по едно самонарезно болтче. Отдясно си беше на мястото и стегнато както е редно, отляво беше залепено с хелметекс. Трябваше съвсем малко настоятелност за да го подкарам в дупката му и да го стегна. Някой в завода драстично не се е престарал.

        Както се вижда, таванът е чисто-гола ламарина, без никакви следи от обезшумяване, и дрънка на варел като му шляпна един шамар. В един момент това ще се промени в посока аналог на Dynamat + 6 или 10мм алуминизирана изолация отгоре. С врати и калници отвътре също ще се занимая някога. Макар колата да е доста добре обезшумена поне по отношение на въздушните потоци и двигателя, мисля че нещата доста ще се подобрят по отношение на останалите шумове. Подът едва ли ще го пипам, но ще преценявам това когато тръгна да вадя мокета - моят е пробит на 2 места при шофьора.

        Тъпото е че в хАмериката продават чистак нови подове, и то на прилична цена, но с транспорта до тук става "майка плаче", защото е обемно. И ще търся по морги, съответно.
        Последно редактирано от sparkybg; 16-05-22, 11:01.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          До "сделан", руснаците и назад да тичат, американцте нямат никакъв шанс да ги настигнат по една проста причина - ще са фалирали МНОГО преди това да се случи.

          Впрочем, имам решение и за хроничния проблем на чупещите се странични кори на седалките, но и за това когато му дойде времето. Изключително просто решение, което видях случайно.

          Горе писах че коланите ми са твърди - някой "умник" е пръскал пластмасите с мазньоч някога, и коланите са поели. Това после става твърдо и леко лепкаво, затова са и твърди. Трябва им пране, а вероятно преди него и обилно продухване с обезмаслител.

          По принцип да пръскаш светъл,клонящ към бял, интериор с мазньоч, си е дива селения, ама....

          Ще си купя един "пърдящ" пистолет за сухо пране и ще се вихря по някое време. Хареса ми ефекта след една автомивка с такова.
          Последно редактирано от sparkybg; 16-05-22, 11:49.

        • Dilyan Zagorchev
          Dilyan Zagorchev коментира
          Редактиране на коментар
          Шега беше

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          А отговорът ми - не.

          На тераното ми впрочем, имаше една ламаринка, дето трябва да е точково заварена и към която се държи маркуча на входа на резервоара. Е, точки имаше, ма заварка - тсъ. Или някога се е държала на честна дума, понеже към нея чинно беше завита скобата на маркуча. И като тръгнах да махам резервоар, цъфна истината. Сега е залепена с полиуретан за стъкла, преди това с праймери и прочие полюции, и едва ли някога е била по-здраво закрепена към купето. Но, поне не беше залепена с хелметекс.

          Тъпото в случая с американското возило е че просто дупката е малко встрани, от другата страна също, на едното място обаче е завито както трябва, на другото - хелметекс.

      • Ето и къде е VIN-а на американско WK. Дилян беше прав. Не знам как не ми е направло впечатление, при положение че вдигах там. Не помня дали съм вдигал мокетоизолацията де - напълно го закрива.

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:WKVIN.jpg Прегледи:0 Размер:93.8 КБ ID:6860929

        Лазерно гравиран е.

        Сега изрязах дупка в мокетоизолацията, за да не се налага да я вдигам и нея в КАТ - разправия е, защото влиза под страничните кори. Сега ще се види само като вдигна дъното, а то е лесно - маха се долната лайсна при ключалката и 2 гайки 10-ка.

        Никъде другаде няма номер. Оня ден разхвърлях всичко отзад.
        Последно редактирано от sparkybg; 22-05-22, 13:29.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • Впрочем по отношение на скоростите - смених датчика, соленоидния блок и буталата на клапанното тяло и...

          1. Вече освен "Low line pressure" си имам и грешка "High line pressure", и "Line pressure circuit low". Подозирам че неоригиналния датчик е нефелен. Насам пътува оригинален от RockAuto, че тук цените са перверзни.
          2. Включва по-твърдо, особено от втора на трета, но не съм му правил обучение (през моята диагностика не иска), нито съм го карал достатъчно за да си коригира обемите на буталата.
          3. Засега не тече, но и не съм го юрнал по магистралата
          4. Закъснението между N и D е в рамките на нормалното и доста по-малко от преди. Това на топло масло. На студено закуснение практически няма.
          5. По магнита имаше кашичка, но не в прекалено количество. Броя го разработване.
          6. Едри стружки имаше може ги 5-6, вероятно остатъци от преди.
          7. Маслото не миришеше на изгоряло и беше с нормален цвят. На изгоряло миришеше само стария соленоиден блок, който без разглобяване нямаше как да изчистя докрай, та вероятно е имало остатъци.
          8. Беше много леко мътно, по дъното на картера имаше много тънък слой "прах" от дискове - това също го приемам за нормално.

          Другото е и че сега е с MOPAR-ски ATF+4, а преди беше с Febi.

          Ще изчакам датчика, ще пробвам дори нови жици между датчика и компютъра и ако продължи да дава същите грешки, ще се сменя помпа, защото вече наистина няма да остане какво друго да е.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • Ентусиазмът ти е похвален, но няма ли кой да "удари едно рамо" с практически съвети за кутията за да не сменяш чарк след чарк?
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • Явно е имало проблем и със соленоидите, така че няма нищо загубено.

              В момента не тече, не буксува, пауза между N и D няма и на загряло масло. Даже не мирише на ATF. И категорично се държи по-адекватно. По магистрала не я юрках, но със 120 да, макар и за малко.

              Тоест, напредък има.

              Смених и тампони на стаби щангата и кормилни накрайници. Вече не дрънка и по павета.

              От видимите неща само тампони на преден диф останаха. Ще го умувам и това тия дни.

              Шибидахът категорично не тече. От което аз доволен.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • След проба по магистрала.... пак същото - тече. До към 120 и кротко каране проблем няма, но стигне ли се до 130 и нужда от 4000 оборота докато ги набере (например баир след тунел), протича.

                Утре слагам датчика, опитвам каква е хавата с грешките, и ако не спре да ги трупа поръчвам помпа. Нямам особени надежди че ще ми се размине, но все пак ще пробвам - процедурата по смяна е 15-ина минути. Само се надявам ако има поражения да са все пак малки. Доколкото грешки от буксуване (Invalid gear ratio on n-th) не трупа, се надявам да ми се размине, но съм приел че може и да не ми се.

                Четох доста - симптомите са типични за калпав клапан за регулиране на налягането в помпата, тоест камъни изцяло в градинката на МиД Авто, на които помпата беше предоставена за рециклиране.

                ...но определено с MOPAR-ско масло се държи по-добре отколкото с Febi. И дори протекло не мирише толкова. Febi-то все едно е с парфюм в него.

                Деди, готви се за втора серия, най-вероятно.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • дядо владо
                  дядо владо коментира
                  Редактиране на коментар
                  ...........кучИ с кокал и дядо с гости 😂🤣😂

              • Сложих оригиналния датчик. P0933 P0869. И двете са свързани с високо налягане, като P0933 сега (от вкъщи до работата) не ми го натрупа - натрупа само P0869, което значи високо налягане.

                При студено масло след палене налягането е по-високо от целевото и след известно време компютъра се "предава" - вдига флага че вече не ебава да ползва сензора и го дава наизуст с някакви дютита около 10-15%. И налягането съответно продължава да е по-високо. При температура на маслото над 55 градуса си регулира налягането, поне докато превключвам на място, но само на R и D. На P и N продължава да е по-високо. Обаче не вдига флага и си ползва датчика - дютито отива и на 30-40-50%, когато трябва.

                Поръчвам помпа.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • дядо владо
                  дядо владо коментира
                  Редактиране на коментар
                  ауууУУУУ 🦴🐺

              • Малко дреболии:

                1. Реших проблема с чупещите се странични кори на предните седалки. Средния захват не се ползва, предния се мести с около 15-20мм надолу, и кората застава така:
                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220527_213942.jpg Прегледи:0 Размер:188.0 КБ ID:6862696

                Понеже е точно на нивото на маталната основа, натискът от седалката е невъзможно да стане твърде голям.

                Заради местенето, предната част трябва да се изреже така:
                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220527_213947.jpg Прегледи:0 Размер:137.7 КБ ID:6862694

                За да може когато седалката се дръпне назад, да се случи това:
                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220527_213957.jpg Прегледи:0 Размер:191.5 КБ ID:6862695


                2. Малко лигавщини. Имах останали от тераното изолации, и реших да пробвам какъв им е ефекта върху вратите. Грандът е доволно шумоизолиран, но по врати и таван няма виброизолация, а е гола ламарина. Вече е така:
                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220527_210432.jpg Прегледи:0 Размер:310.2 КБ ID:6862697

                ...в следствие на което звукът при почукване по ламарината и при затваряне на вратата се промени към по-добро. Вече не е ламаринен, а кратък и приглушен, без метална нотка. Същото ще бъде свършено и на останалите врати. Имам мат'рал като за 4-те, и може би даже малко ще остане. Но ако реша за тавана ще трябва да докупя 3-4 листа.
                Последно редактирано от sparkybg; 30-05-22, 11:04.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • Как се сменят тампони на преден диф (включително горния):

                  1. Махате кардана откъм предния диф. Горещо препоръчвам да го махнете и откъм раздатката и да го дръпнете/бутнете някъде настрани - аз не го махнах и ми скъса нервите постоянно да го повдигам и местя.
                  2. Подпирате дифа леко с крокодил или друго подходящо, предвид мястото на което работите (без поне канал не става, вероятно подемник е по-удобно).
                  3. Махате болтовете и не трите захвата, започвайки от десния - най-достъпен е, а като се махне неговия болт освобождава и дава мегдан за клатене докато изкарете болта на горния.
                  4. Спускате надолу докато легне на полуоските.
                  5. Махате изцяло предния захват (3 лесни болта) - това ще ви позволи по-свободно да бутате дифа напред-назад и да го наклонявате.
                  6. Взимате зла скоба и избивате тампоните. Трябваше да си правя чашка за изкарване (която го натиска за да излезе). От другата страна става и с тези от комплекта към скобата, но на горния е по-добре и за там да се направи такава с размери точно колкото да минава тампона през нея - захватът сякаш нарочно е правен така че изкарването да е максимално трудно - чашката почти няма къде да стъпи. За десния тампон пък ще ви трябва ударно каре, ако ще го избивате с ударен гайковерт. Поне на 5.7, заради кюнците. Или сериозно да наклоните дифа така че скобата да сочи надолу, но не съм сигурен че тогава ще може да се вкара скоба - картера пречи. Но поне излиза значително по-лесно, та става и на ръка, ако трябва. Трудния е горния, че е в стомана и върви по-трудно, а тръгва още по-трудно.

                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220529_173006.jpg Прегледи:0 Размер:153.5 КБ ID:6863222
                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220529_173000.jpg Прегледи:0 Размер:164.5 КБ ID:6863223


                  7. Набивате двата със същата скоба и всичко обратно. Тампоните имат посока горе-долу - имайте предвид, иначе освен че има вероятност да свършат скоропостижно, има и вероятност да не си вършат работата както трябва.

                  На точки изглежда лесно, обаче барабар с чашки и прочие, на мен ми отне 5-6 часа - валя, спира, спираха тока и т.н., чашката ми се закеркенечи (бях я направил прекалено "точна" ) на мястото на тампона, та 2 часа отидоха само за това, и всякакви такива истории. Сега вече ще се справя вероятно за около час, ама тампони повече надали ще сменям, освен ако не се окажат боклучави.

                  Та, ако имате под ръка човек, дето е правил това, по-добре при него. Има защо.

                  Отново мерси на kalin09 че ме светна че става и без махане на диф. Е, става и на 5.7. На моменти трябват 3-4 ръце, теснотия е, но става. Всъщност при наличие на точно направени чашки (не втулки а чашки), дори не е кой-знае каква драма. При мен най-гадното беше че трябваше при набиването да крепя по една втулка и една подложка от всяка страна, а това, заедно с теснотията (и при мен постоянно пречещия кардан), беше повод за ОГРОМНИ матерни мръснословия по американски адрес.

                  От раздатката напред по ходова част и окачване останаха само горните тамони на "макферсоните", но с тях ще се занимая като реша дали да сменям амортисьори. Едни Koni-та в магазина много ме дразнят.
                  Последно редактирано от sparkybg; 30-05-22, 11:02.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • Dilyan Zagorchev
                    Dilyan Zagorchev коментира
                    Редактиране на коментар
                    Па заплюй ги щом те дразнят толкоз. Тури ги на джипа, че да не ги гледаш поне 😁😁😁

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Епа поръчАх ги, да ме не дразнат! Сега остава и наистина да са налични.

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Е, няма ги. Турили ги само за украса. Ще мисля дали билщайни или нешо друго.... друг път.

                    ПП: Поръчах ги отвън. Ма ще се забавят.
                    Последно редактирано от sparkybg; 30-05-22, 15:40.

                • Мокет търсиш май. На твоя какво му е и не е ли поправим при тапицер на сносни пари? Колко по-скъп става с доставката? В рока гледам на 173 и на 259, с еднакви номера са, освен самия килим да е друг материал.
                  "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
                  Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

                  Коментар


                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Явно не си чел темата за тераното ми - аз съм достатъчно тапицер, имам и наличната техника. мокета е скъсан на 2 места откъм шофьора. Обяснение, освен да е каран от някоя с токчета, нямам, поне за едното скъсване. Не вуждам читава оправия, но ако не се нам,ери ще мисля още по въпроса.

                    Разликата между тоя за 180 и тоя за 260 е във вида материя. Тоя за 180 е като фабричния, другия е по-качествен и по-дебел. Но проблема е че тоя от 180 докара, докато дойде до вратата ми, става 415 долара. което е 800 кинта. Ми кисело ми е.

                  • Dilyan Zagorchev
                    Dilyan Zagorchev коментира
                    Редактиране на коментар
                    Чел съм я преди няколко години, но явно не помня тапицерската част 😉😄

                • Междувременно...

                  1. Така и не можах да свикна голямото разграфяване на скоростомера ми да е в мили, а малкото в километри. И взех мерки.
                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220604_204623.jpg Прегледи:0 Размер:170.8 КБ ID:6864925

                  Отдавна бях купил табло в километри от европейски дизел. Малко дразни че червеното на оборотомера започва от 4500 оборота, ама никой не е съвършен. От въпросния използвах само стъклото (което полирах) и панела с циферблатите. Купих си и инструмнент за вадене на стрелките, който също отдавна чакаше да влезе в употреба.

                  Сега си имам черни циферблати (след 2009-та са сиви), които се виждат и без осветление от преди 2009-та (след 2009-та се виждат само с осветление), с бели стрелки (преди това са червени) и бели дисплеи (преди това зелени).


                  2. Поставих отдавна чакащото управление на климатика в градуси Целзий. И взе че тръгна, нищо че VIN-а му не съвпада и е от съвсем друга комплектация за съвсем друг континент. Очаквах да ми покаже трипръстие, но всичко работи.
                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220604_204640.jpg Прегледи:0 Размер:223.5 КБ ID:6864926

                  Както се вижда, махнал съм и бутоните над и под въпросното управление, но се оказха с диоди и просто ще ги върна обратно. Вероятно ще сменя крушките и на оригиналното управление с диоди и ше го върна него, само с предната пластмаса от целзиевото. И софтуера и хардуера му са доста по-висока версия.

                  3. Практически всички врати бяха с малко или много попрокъсани уплътнения (слабост си е на тоя модел, но и предишните собственици особено са се потрудили). Купих едно ново (да знаете - оригинални повече няма никъде, в цял свят ), другите 3 ги намерих по морги - от 2 возила събрах 2 задни и 1 предно читави. Излезе доста по-евтино, отколкото да поръчвам отвън дори неоригинални.

                  4. Вече всички врати са с налепена виброизолация. За нещастие нямам музика (така и не рачи да тръгне повече) да пробвам дали има влияние и върху нея. На Тераното определено имаше. Тия дни ще напръскам и дъната на вратите отвътре с парафин за кухини, да знам че съм приключил с тях.

                  5. Пластмасите под чистачките и двете странични лайсни до предното стъкло бяха побеляли и са обработени с пистолет за горещ въздух. Изглеждат като нови. По някое време същото ще се случи и на праговете.

                  Общо взето малко по малко се справям с всички козметични дразнители. И си е важно, поне за мен - цялото усещане за автомобила се променя към добро. Остава и да приключа с тая проклетия скоростната кутия.

                  Купих си и Tорнадор (за който не знае какво е - пистолет на въздух за пране на тапицерии и миене на пластмаси), и по някое време ще почистя всичко в купето. Седалките вече са изпрани, но има гнус по пластмасите и тавана, с които въпросния се справя изключително добре.

                  Не знам дали споменах, но коланите са изпрани с върпосния пистолет и напръскани обилно със силиконов спрей. Вече не са твърди и се прибират както трябва - още един дразнител по-малко.
                  Последно редактирано от sparkybg; 05-06-22, 02:12.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X